September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hi Femke,

Ik heb dat nu ruim een week. Eerst alleen s'avonds maar nu zo out of the blue ineens harde buik en dan trekt het weer weg, aantal keren per dag. Ik wist niet dat dat harde buiken was. Weer wat geleerd.
    Hoe komt het eigenlijk weet iemand dat?

Verder alles zijn gangetje. Huis is verkocht, toch een lekker gevoel. Juich pas echt over paar weken. Maar toch een big hehe!

2 weken geleden zeiden mensen nog van nou je buikje is er nog niet echt en nu denken ze dat ik verder ben als 5 maanden. Zo zie je maar weer. De baby trappelt zo nu en dan, eerst alleen als ik rustig zat of lag. Maar nu kan het ineens zijn ook als ik bezig ben. Eetlust is slecht, alle vreemde gewoontes en rare streken zijn weg.

Heb nog geen last van de warmte gehad, kan alleen niet lang achter elkaar slapen. snachts 5 uurtjes en dan ergens op de dag nog 1 uurtje (alsvast goede trainig voor als ze er is ;) )

gr. cassandra

2. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Yvette,

Ik ben sprakeloos... Nogmaals wens ik jou en je familie erg veel sterkte toe! Het heeft echt niet mogen zijn...

Liefs,

Elpee

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Yvette, ik wens je heel heel erg veel sterkte!!
    Veel liefs Mirjam!

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik heb even een vraagje en ik wil niet meteen mijn verloskundige lastig vallen of die van het forum. :(

Vanochtend ben ik opgestaan met pijn in mijn onderrug. Onder in de rug, als je langs je wervel omlaag gaat kom je opeens aan weerszijden een botje tegen, op die hoogte is het. Het duurt al de hele dag voort, met name als ik loop of beweeg. Ook heb ik last aan de zijkanten van mijn buik. Links had ik dat vorige week ook al en mijn VK zei dat dat een spier was die daar lag, nu is het ook links. Zou dit bandenpijn kunnen zijn ? Of misschien een begin van bekkenproblemen ? Ik heb zelf geen idee, misschien weet iemand van jullie het wel.

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi!
    NikkiF bedankt voor je tip van de dagcrème! Ik ga eens kijken bij de Douglas!

Wat betreft je rugklachten. Ik weet het niet, maar volgens mij is het je SI-gewricht, dat zit bij je stuitje geloof ik... Ik weet er ook niet veel van, maar ik weet wel dat als je daar wat voelt, je rustig aan moet doen.

Het zijn denk ik je bekken. Op zich heel gewoon, want het wordt daar allemaal weker en als je verder bent in de zwangerschap krijg je daar meer last van want je wordt ook zwaarder (vandaar misschien ook die pijn aan de zijkanten van je buik, t gaat nu allemaal rekken en trekken ((zwaartekracht ;) )))

Ik heb het ook, het is lastig. Ik geef ook nog steples (vandaag voor het laatst) 2 uur in de week achter elkaar. En dat gaat niet meer, dan voel ik het ook heel erg in mijn onderrug/ bekken. Dat is gewoon niet goed, dus rustig aan doen nu maar.

maar als het erg gaat opspelen en het gaat je dagelijkse activiteiten belemmeren, dan zou ik zeker eens een fysio raadplegen!! Je kunt daar zo heen. Hij/zij heeft vast wel een tip of oefeningen m.b.t. je houding en het trainen van je rugspieren op een of andere manier. Dus volgens mij, als je er steeds meer last van krijgt: Niet wachten gelijk even langs de fysio (kan je toch zo zonder verwijsbriefje heen) en die helpt je vast verder om de klachten te verminderen.

Nou succes dr mee!
    Ik ga nu maar mijn lessen voorbereiden sta (woe-do-vrij) voor de klas groep 7. Eens kijken wat voor leuke moederdagknutsel ik kan gaan verzinnen... :rolleyes:

groetjes!

6. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Yvette, nogmaals heel veel sterkte. Fijn dat je je kleine meid bij je mag houden, ik hoop dat je in alle rust afscheid kan nemen en dat je het een plaatsje kan vinden.

Qua zon heb ik nog niet veel last gehad. Heb het weekend veel in de zon gezeten en gelopen, kreeg alleen erg snel last van zonneallergie, maar nog geen vlekjes of zo te bekennen. Heb wel een zonnecreme met hoge factor, maar moet nog wel een creme voor mijn gezicht kopen, ga van de week eens ff kijken, heb nog douglas kado bonnen, dus daar kan ik vast wel wat voor kopen.

Harde buiken heb ik ook wel veel last van, maar bij mij kwam het toch hoofdzakelijk omdat ik vrij veel stress had. Nu ik rustiger aan doe, gaat het wel beter. Af en toe voel ik het wel hard worden, maar het is niet zo veel meer. Het voelt niet echt lekker aan, maar als ik dan even rustig ga zitten of liggen en leg lekker mijn beide handen op mijn buik dan is het zo weer weg.
    Beebie beweegt en schopt goed nu, ik voel hem erg veel, het was volgens de VK ook al een druk kind, dus ik kan me gaan voorbereiden op nog meer schopjes en trapjes haha.

Met slapen ga ik nu maar een kussentje meenemen in bed. Ik ben een echte buikslaper en dat lukt dus niet echt meer, maar misschien met een kussen onder mijn been dat het wel lukt. OP mijn rug slapen gaat helemaal niet, dan heb ik gelijk rugpijn.

Verders geen nieuwtjes.

groetjes
    celiene.

7. Niet meer actief

@cass001 Harde buiken zijn een oefening van je lichaam ter voorbereiding van de bevalling. Als je er te veel last van hebt kan dit een teken zijn dat je rustiger aan moet doen

@NikkiF Het kan een teken zijn van een bekken probleem. Even in de gaten houden en anders even de ha bellen om te kijken of je therapie kunt krijgen

Zelf heb ik een SI blokkade en dit geeft echt heftige pijn en uitvallen in mijn benen. Te lang zitten, te lang staan veroorzaakt pijn bij mij.

8. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    yvette ik ben sprakeloos, het enige wat ik kan zeggen op dit moment is heel veel sterkte

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Mirjam en Femke !

Bedankt voor jullie antwoorden ! Ik heb gisteren mijn VK gebeld, en zij vertelde ook dat het te maken had met de natuurlijke verandering van het bekken. Die moeten toch een flink gewicht dragen nu en zijn inderdaad weker. Als de baarmoeder groter wordt zou het gewicht beter verdeeld worden en zou ik minder last hebben. Dit is een typische kwaal voor deze periode en zal ongeveer 4 weken aanhouden. Ik mag het niet overbelasten en ik moet rustig aan doen. Ik kan het warm houden, dat helpt. Ik heb dat gisteren uitgeprobeerd met een kruik en dat hielp geweldig, vandaag ging het al een stuk beter !

Mirjam, wat leuk ! Wij hebben het zelfde beroep ! Ik heb groep 8, op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag ! Een super klas die geweldig meeleven met mijn zwangerschap en mij helpen met alles zo veel ze kunnen. We zijn nu druk bezig met een afscheidsmusical en we gaan nog op kamp, maar daar is mijn rol dit jaar maar minimaal, ik ben alleen overdag aanwezig en doen niet mee met de intensieve activiteiten. Wij hebben een schilderij gemaakt voor moederdag, ze zijn bijna klaar !

Groetjes,
    Nikki F

10. Niet meer actief

Hee wat leuk nikkiF ben je lerares lijkt me zo leuk werk.

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Femke,

Ja, het is heel leuk, maar dat ligt ook wel voor een deel aan hoe je groep is. Bij ons op school zijn de kinderen bijna allemaal erg voorbeeldig en dat scheelt natuurlijk enorm, vooral in groep 8, ik ben meestal niet de enige doe last heeft van hormonen ! :D Het is super om met kinderen te werken !

Ik werk nu 4 dagen, maar als het kleintje er is zal ik de eerste weken maar 2 dagen werken (ouderschapsverlof op woensdag) Na die 38 vrije woensdagen ga ik 2,5 dag werken. Ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen !

Groetjes,
    Nikki F

12. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Idd NikkiF het zijn dan met name de banden in de onderrug die weker worden van de hormonen die je tijdens de zwangerschap aanmaakt!!! doordat de banden weker worden kunnen ze ook minder dragen qua gewicht!! doordat eigenlijk het jasje van het bekken te groot wordt gaat je bekken als het ware draaien/roteren en dat zorgt voor bekken-instabiliteit. Tips om de klachten te reduceren:
    - wamtepakkingen (niet te heet)
    -zijwaarts de trap op en aflopen
    -het bukken en tillen vermijden
    -langzaam het bekken kantelen ter ontspanning (de hoolahoop-beweging)
    -op een gymnastikbal langzaam rondjes draaien

Succes meid
    liefs Nameless

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo nameless !

Hartelijk bedankt voor de goede tips ! Ik ga ze zeker uitproberen !

Veel liefs,
    Nikki F

14. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Zo, de 20 weken echo hebben we gehad vandaag !!
    Alles was prima in orde, ze heeft alle organen en ledematen bekeken en alles zit erop en eraan. Gelukkig !!
    En verder weten we wat het word: het word een jongetje !!!

We zijn er heel erg blij mee, het word voor mij mijn 3e jongen, en ik vind het fantastisch. Bart ziet zich al helemaal voetballen en zovoort, we zijn echt heel erg blij ermee !!

Verder naar het gemeente huis om de erkenning te regelen, dit was zo gebeurd, dus dit is ook weer geregeld.

Weer een paar stapjes gezet, spannend hoor allemaal, en nou op naar de volgende helft van de zwangerschap !1

groetjes
    celiene

15. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hoi Hoi

Celien wat fijn dat de 20 weken echo goed was, toch altijd weer een fijne geruststelling. Een Jongen wat Leuk! Zullen je andere jongens wel leuk vinden.

Nicki doe het rustig aan. Maar gelukkig is het een tijdelijk kwaaltje.

Femke bedankt voor je antwoordt, ik denk dat je gelijk hebt, op de dagen dat ik flink bezig ben is het sterker aanwezig. Zie het als een waarschuwing dus dan maar rustiger aan.

Goh wel goed nog steplessen geven tot je 21st week. Heb ook jaren als bijbaantje steps gegeven en weet dat de belasting nogal hoog is.

Heb morgen een pretecho, voor geslachtsbepaling, omdat we vaak hoorden dat met 20 weken echo, het medische voorop staat en men niet oeveloos gaat zoeken naar geslacht (wat overigens heel normaal is) hadden we een afspraak gemaakt. Maar de dame van de medische echo zocht er wel na en gevonden een meisje. We zouden eigenlijk de pretecho afzeggen, maar toch niet gedaan, nog 1 keer naar het moppie kijken enne extra zeker weten. Ben een beetje doorgeslagen naar het roze.... :oops: Mocht het anders zijn....dan heb ik alvast wat kraamkadootjes voor Meisjes ;)

Ik verschiet ervan hoe hard ik groei nu, niet op de weegschaal, maar uiterlijk echt een zwangere vrouw, zo grappig. Sla volgens anderen ook voortaan mijn benen naar buiten met lopen. Wat moet dat worden als ik hoogzwanger ben...

Gaan jullie op zwangschapgym of joga of zo?

geniet van het goede weer

gr. cassandra

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Celine !

Proficiat zeg ! Dat is goed nieuws ! Ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is om te horen dat alles goed is ! Wij moeten nog een week wachten. Mijn man en ik vinden het toch wel heel spannend allemaal ! Wij willen het geslacht niet weten, maar misschien zien we het wel vanzelf al, wie weet ! Als maar alles gezond is, dat is al mooi genoeg !

Hoi Cassandra !

Ik doe het inderdaad rustig aan. Ik zit ook veel door de dag en de kinderen in mijn klas helpen mij geweldig ! Ik krijg echt weer nieuwe energie van mijn werk, heerlijk is dat !
    Ik ga naar zwangerschapsjoga. Half juni ga ik beginnen ! Ben benieuwd !

Wij hebben vorige week de kamer gekocht ! Dat was geweldig ! De eerste week van augustus wordt hij gebracht en opgezet, dus we hebben nog even rustig de tijd om alles te verven en zo ! Ik kijk er wel erg naar uit !

Verder gaat het vandaag goed. Rustig aan, dat is fijn !

Groetjes,
    Nikki F

17. Yvette

Yvette Lid

18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Heej meiden,
    Het gaat hier wel redelijk. Maandag is me kleine meisje begraven al is dat niet helemaal soepel verlopen. Me ex is tijdens de begravenis langs geweest en het was nou niet zo succes. De politie is er zelfs bij geweest.
    Daarna is me kleine meisje toen hij weg was begraven.
    Het is zo onwerkelijk. Ik mis haar zo erg.

Geniet van jullie zwangerschap,
    Ik blijf zeker nog hier komen hoor,,

Kusje Yvette

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Yvette,

Ik heb nog veel aan je gedacht de laatste dagen. Ik kan me voorstellen dat je haar heel erg mist nu. Hoe heb je het ervaren dat ze nog een tijdje bij jullie thuis heeft mogen zijn ? Dat lijkt me wel heel mooi.

Die ex van jou, daar heb ik geen woorden voor. Die zou eigenlijk nooit meer kinderen mogen krijgen ! Afschuwelijk wat een kerel.

Heel veel sterkte !

xxx
    Nikki F

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, Yvette. Ook namens mijn man moet ik je heel veel sterkte toewensen.

xxx
    Nikki F

20. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Yvette,

Wat erg voor je, heb er geen woorden voor.
    Vind je wel sterk dat je het met ons kan delen.

sterkte meid.

gr. cassandra

Deel Deze Pagina