September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Yvette ik heb er geen woorden voor maar wil je heel veel sterkte wensen.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Leuk nieuws ! Gisteravond zat ik rustig en mijn in mijn buik voelde ik de plopjes wel heel hard. Ik deed mijn shirt omhoog en zag mijn buik de hele tijd op en neer bewegen ! Wat een geweldige ervaring ! Het was de eerste keer dat ik dat zag ! Net zo speciaal als de eerste echo en de eerste keer het hartje horen. Echt iets zien van het kleintje, geweldig ! Ik hoop dat ik het nog vaker kan zien, en mijn man ook, want die heeft het gisteren helaas gemist !

Groetjes,
    Nikki F

3. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    NikkiF; leuk he als je het ook aan de buitenkant kan zien. Bij mij zag ik het ook zo'n 1 1/2 week geleden al, soms ga ik er echt even voor liggen en dan maar kijken, maar net of hij dat dan in de gaten heeft want dan gaat hij even stilliggen haha.
    Ook leuk dat jullie de kamer hebben gekocht !!
    VOlgende week komt er bij ons een collega van bart kijken om de babykamer te stuccen, als dat dan gebeurd is kunnen we gaan behangen en dan kunnen we gaan beginnen. Heb er zin in !!

Mooi foto Cass van de pretecho !! En leuk, een meisje !!!
    Ik wil eigenlijk ook graag een pretecho laten maken, want dan kunnen de jongens er ook bij zijn. Omdat ze nu bij hun vader wonen zijn ze er niet zo bij betrokken en konden ze ook niet bij de vorige echo's erbij zijn. Maar bart vind het toch wel duur, de knieperd haha, maar ik laat hem maar eens de mooie foto's zien die je er van krijgt, misschien dat hij dan wel wil.
    Hier in de buurt zit wel zo'n buro, dan krijg je 2 kleurenfoto's, een dvd en 4 zwartwit foto's voor E 100, Is dit duur?
    Eigenlijk wil ik geen zwartwit foto's meer, die heb ik best al wel, ik vind juist de kleurenfoto's zo mooi.
    Vanavond maar eens over hebben.

Vandaag nog ff wat kleren gekocht, alla, een shirt en een buikband. Hier in de buurt zit zo'n koopjeswinkel van miss etam, en daar is het toch wel een stuk goedkoper. NOg even wachten tot ze wat meer zomerkleding hebben, ik wil nog een 3/4 broek en een rokje, over 2 weken nog maar eens kijken.

Zo dat was het weer.

groetjes
    celiene

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Celine !

Ja, bijzonder was het zeker om die buik zo te zien bewegen ! Maar na vrijdagavond heeft het kleintje niet meer zo heftig bewogen. Wel dat ik het voelde, maar niet dat ik het kon zien. Ik hoop dat mijn man het binnenkort ook kan bewonderen !

Die pret-echo's zijn inderdaad enorm duur. Daar wordt eigenlijk wel misbruik van gemaakt vind ik. Ze weten dat mensen dat graag willen laten maken, dus vragen ze gewoon wat ze willen, de mensen komen toch wel. Toch willen wij het ook wel laten maken. Vooral nu van de eerste, dat is toch bijzonder. Ik ben benieuwd of we van de 20-weken-echo ook een foto mee naar huis krijgen. Ik hoop het !

Groetjes,
    Nikki F

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo ! Waar is iedereen ?

Groetjes,
    Nikki F

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben er nog nikki.
    Ik denk dat veel mensen lekker van het weer ( al is t nu niet zo heel lekker) aan het genieten zijn enzo.

Afgelopen maandag ben ik weer bij de gynaecoloog geweest. Hij heeft besloten mij over te nemen van de verloskundige.
    Niet omdat het slecht met me gaat, maar omdat ik een verhoogde kans heb op problemen met mijn nieren. Better save than sorry.. dus
    Ik vind het allemaal prima. Er worden elke keer prachtige echo's gemaakt, waar ik helaas geen fototjes van krijg ( ook niet gevraagd) maar toch erg leuk dat kindje in mn buik te zien spartelen.
    Ik wilde toch ook al in het ziekenhuis bevallen dus dat is nu ook helemaal geregeld.

Ik ga weer verder

tot gauw

xxx
    pinguin

7. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Pinquin, gelukkig dat je zelf ook er wel tevreden mee bent dat je nu bij de gynacealoog bent. Uit voorzorg misschien toch wel beter?

Gisteren bij de VK geweest, 3,5 kg aangekomen, pfff, bloeddruk prima, en ze vond het een mooi buikje voor 21 weken, ze kon heel mooi de randen van de baarmoeder voelen. Hij zit nu 2 vingers boven de navel, dus het groeit allemaal goed.

Vanmorgen gebeld voor de pretecho. We wouden graag met 26 weken, en wel op 17 juni, we zitten nu eenmaal aan de weekenden vast dat de jongens hier zijn, we willen vooral de pretcho voor hun doen, zodat ze het ook eens in het echt zien. Nou, ze had dus geen plaats, de 2 weken er voor ook niet, en ook niet op de vrijdagavond.
    Nu zit er dus niets meer in Rotterdam, alleen nog in Delft en in Zoetermeer, is wel weer een stuk weg. Ik hoop dat zij nog plek hebben, anders gaat het over.
    Zei die mevrouw wel van: je kan toch dan de dvd aan de kinderen laten zien? Ja, dat doe ik nu ook al met de fotootjes die we hebben, het is voor hun veel echter en leuker als ze de echo helemaal zelf meemaken.
    Maar misschien gaat het niet lukken, jammer.

groetjes
    celiene

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

We hebben net de 20-weken-echo gehad en alles zag er goed uit ! Super ! We zijn er heel blij mee ! Ik was echt zenuwachtig vandaag, de hele dag door !

De vrouw die de echo maakte was niet heel vriendelijk. Ze vertelde wel een beetje, maar na 10 minuten was ze klaar. Ze vertelde niet meer dan nodig.

Weten jullie wat die woorden betekenen ?
    Biparietale diameter
    Hoofd omtrek
    Cisterna magna
    Transcerebellaire diameter
    Femur lengte
    Va/H
    Vp/H

Groetjes,
    Nikki F

9. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Femur lengte is bovenbeen lengte
    hoofd omterk is hoe groot het hoofdje is
    trans....is omtrek van de hersentjes

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Dank je wel ! Ik zie nu dat ik hoofdomtrek er ook bij heb staan :oops: Dat is duidelijk ... :oops: :oops:

Maar we weten al iets meer, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

11. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Dag iedereen,

Ja, het wordt hier duidelijk een pak kalmer op de site... Misschien is iedereen het nu wat gewoon geworden met de zwangerschap en is de behoefte aan een babbel kleiner geworden?

Bij mij zie je nu echt wel dat ik zwanger ben :) Ben er wel fier op! Het heeft ontzettend lang geduurd vooraleer de mensen iets konden zien. Nu is 't echt genieten. Toch merk ik dat ik af en toe al denk aan de bevalling... 't Schrikt me toch een klein beetje af... Misschien omdat ik niet weet waar ik voor sta? Deels daarom gaan m'n man en ik binnenkort naar 2 infoavonden i.v.m. bevallingen in het ziekenhuis waar ik zal bevallen. Hopelijk stelt het me allemaal wat gerust...

Groetjes aan iedereen en geniet nog van jullie zwangerschap!

12. Yvette

Yvette Lid

18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Haai Dames,
    Hoe gaat het met jullie?Met mij gaat het naar omstandigheden aardig.

Het is heel raar om te lezen hoe het met jullie gaat. het is een dubbel gevoel.
    Ik ben hartstikke blij voor jullie dat alles goed met jullie en jullie kindjes gaat.
    Maar aan de andere kant voel ik me schuldig dat ik Sterre niks heb kunnen bieden.

Over 2 weken gaan we de steen voor het grafje bestellen. Ik wil een steen in de vorm van een vlinder. We hebben al een hele mooie gezien maar die is aardig prijzig, me ouders vinden dat niet erg maar ik vind het zelf aardig duur omdat ik niet wil dat hun alles hoeven betalen.

Ik kom snel weer langs.
    Veel liefs Yvette

13. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi, Yvette,

't Is leuk dat je terug "onder de mensen" komt! Ik leef nog steeds enorm met je mee... en begrijp wel dat je 't er moeilijk mee hebt dat je Sterre niet kon bieden wat je hart je ingaf. Dat wijst er nogmaals op wat een goede mama je zou zijn. Ik hoop van harte dat deze ervaring je niet te angstig heeft gemaakt om er opnieuw voor te gaan... als jullie er terug klaar voor zijn. Je verdient een schatje van een kindje!!! Echt waar!!!

Liefste groetjes,

Elpee

14. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo Dames,

Goed om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat.

Met mijn zwangerschap gaat het goed. Buik groeit goed, ahoewel sommige zeggen nou dat is een klein buikje voor 5 maanden, maar groei begint toch echt meestal pas als je naar de 6 maanden gaat.

Heb wat last van niet veel kunnen slapen, gemiddeld 5 uur per nacht. Ik heb alles geprobeerd om langer te slapen maar lukt niet, dan laat maar....
    Ook heel weinig eetlust, minder als bij niet zwanger.

Ons huis is verkocht, Yeah, dus kunnen ons gaan geheel gaan storten op het nieuwe huis. Ik kijk overal niet zwaar tegenaan, maar veel mensen zeggen, verhuizing etc etc bij 8 maanden maanden zwanger is niet niks. We zien wel. ...zakelijk is het september ook ineens superdruk. Ondernemers dus dan geen zwangerschapverlof en geen vakantie dagen, maar we zijn wel iemand van ons team aan het trainen die ons werk wat kan overnemen. Zodat mijn man wat meer tijd heeft rond de bevalling. Zal wel alles tegelijk komen. Maar ik houd mij rustig.

De baby voel ik regelmatig en sinds ik weet dat het een meisje is, zit ik regelmatig op E-bay te zoeken en bieden voor kleding ;)

Hoop dat het weer snel weer beter wordt, was zo lekker de zomerse dagen.

Allemaal goed weekend!

gr. cassandra

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Cassandra,

Leuk om te lezen dat alles goed gaat ! Hier ook ! Ik voel het kleintje ook steeds meer. Het blijft bij plopjes, dat komt omdat mijn placenta aan de voorzijde ligt. Het kindje moet dus behoorlijk hard trappen wil ik het voelen, maar toch, het bokskussen wordt al goed gebruikt ! :D

En ... verhuizen, dat is ook net hoe je daar zelf mee omgaat. De zaken een voor een aanpakken en dan komt het vast goed. Als je pas het kleintje hebt zou het al helemaal niet prettig zijn om te verhuizen, dan beter vóór de bevalling toch ?

Hoi Yvette,

Fijn dat je ons nog eens komt opzoeken hier. Het is afschuwelijk wat je hebt meegemaakt en ik kan me voorstellen dat het niet altijd fijn is om hier te lezen hoe goed het met iedereen gaat. Heel veel strekte, nogmaals !

Hoi Elpee,

Ik denk inderdaad ook wel eens na over de bevalling. Ik heb me voorgenomen me daar nu nog geen zorgen over te maken want het heeft toch geen zin. Hier in Nederland is het zelfs de vraag of je een verdoving krijgt tijdens je bevalling, beval je 's nachts en er is geen anestesist in huis, dan heb je geluk als die uit bed wil komen. Ik denk er niet te veel aan en zeg steeds dat heel veel vrouwen het voor mij hebben gedaan en dat ik het ook moet kunnen als die anderen het allemaal kunnen.
    Wel hebben wij gekozen voor een bevalling in het ziekenhuis. Dat vind ik toch een veiliger gevoel voor het geval er iets niet zo goed zou gaan. En als alles goed is ben je snel genoeg weer thuis !

Groetjes,
    Nikki F

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, nog even vergeten ! Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor een pret-echo ! Het is op 13 juli. Ons kindje is dan 28 weken oud ! Ik ben heel benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

17. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou daar ben ik ook weer eens even..
    Lees altijd met jullie mee, maar weet niet altijd wat ik moet schrijven, dus vandaar dat ik niet aanwezig lijk..

Nou NikkiF Qau zwangerschap lijkt dat van ons wel wat op elkaar. Ik voel de baby ook nog niet zo goed, maar ik heb de placenta ook op de voorkant zitten..
    Vanmiddag lag ik even op de rug op de bank (ben erg lui vandaag :oops: ) en toen voelde ik het weer heel goed, dat komt zo af en toe voor, maar meestal blijft het bij 'knappende luchtbelletjes'

We hebben afgelopen week een 20-week echo gehad, was erg mooi om te zien, alles zag er goed uit.
    We wilden graag weten welk geslacht het had, alleen de baby wilde de knieeen niet uitelkaar doen, beetje preuts (heeft ie van zijn moeder, hihi)
    Maar dat was niet het belangrijkste natuurlijk, we waren gewoon super blij dat alles er goed uit ziet..
    Het geslacht is bijzaak. Mijn man is helemaal niet meer te houden nu, steeds aan mijn buik zitten, en koopt van die 'leuke' prul dingen voor de baby..
    Elke week vraagt ie: hoelang moet ik nog wachten (is een beetje vergeetachtig denk ik..)
    Elke avond toch weer voelen of hij wat voelt, is wel heel lief allemaal..
    Soms denk ik dat hij er meer zin in heeft dan ik..
    Ach nou ja, ben allang blij dat ie zo reageerd, je hoort heel vaak dat mannen wat afstandelijk zijn wat betreft de baby, en dat dit pas na de geboorte goed komt..
    Aangezien ik niet altijd mijn hormonen onder controle heb, ben ik blij dat ik met alles bij hem terecht kan..

Gister barste ik in tranen uit op het werk, omdat iemand vond dat ik niet juist had gehandeld.. :oops: :oops:
    Normaal kan ik dit heel goed hebben, maar nu.. ik huil om alles, en soms ook om niks..
    Dan vraag ik mezelf af, waarom?? en kan geen antwoord vinden..
    Wat dat betreft kan het maar beter zosnel mogelijk afgelopen zijn.. en de baby er maar uit komen..

Ik heb nog helemaal niet echt een dikke buik.. mensen die weten dat ik zwanger ben, zeggen wel dat ik gegroeit ben, maar voor degene die dit niet weten, zullen me ook niet vragen, laat staan feliciteren..
    Ach nou ja komt nog wel..
    Vorige week met het mooie weer kon ik gewoon mijn eigen korte broeken nog aan.. :confused: :confused:

Voor 6 juni hebben we een pretecho.. we willen het geslacht nu toch echt wel weten.. ik hoop dat de baby nu het geheimpje vrij wil geven.. maar dat is altijd afwachten.
    Zo een heel verhaal.. tja dat krijg je als je niet vaker schrijft.. hihi

Groetjes Kalush

18. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi,

NikkiF, in verband met het bevallen in België dan... Ik heb van m'n gyne (die werkt in het ziekenhuis waar ik ga bevallen), een brochure gekregen met alle weetjes over het ziekenhuis. Daarin staat heel expliciet dat er steeds anesthesisten aanwezig zijn. Ook in 't holst van de nacht. Daarover hoef ik me dus alvast geen zorgen te maken. En inderdaad... je kan best denken aan al die andere vrouwen, die ons voorgingen. Wij zullen het er ook wel goed vanaf brengen :)

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Kalush !

Leuk dat je weer hebt geschreven ! Het is inderdaad zo dat je minder voelt als de placenta aan de voorkant ligt. Dat gevoel dat een veertje aan de binnenkant van je buik strijkt ken ik dus helaas niet. Het blijft bij plopjes, maar die voel ik nu wel steeds vaker. Ik zou willen dat ik wat meer voelde, maar ik weet nu waarom het niet zo is en nu ben ik wel gerustgesteld.

Emotioneler dan normaal ben ik ook wel deze dagen ... ik denk dat het de hormonen zijn !

Hoe bevalt het nieuwe huis ? Ben je al goed gewend ?

Hoi Elpee !

Ik weet zeker dat alles rond de bevalling in België beter geregeld is dan in Nederland. Ik woon heel dicht bij de Belgische grens, maar denk toch dat ik maar in Nederland beval. Ik weet ook niet of het mogelijk is om in België te bevallen. Mijn VK is wel Belgisch, maar woont in Nederland. Zij is zeer kundig. Ik denk dat ik haar eens vraag wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
    Nikki F

20. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Echt leuk te lezen hoe jullie zwangerschap verloopt.

Spannend Kalush en Nikki de pretecho! Ik ga met 27 weken weer, had er 2 weken geleden ook 1......soort van abonnement :oops: Maar mijn man zegt boeien moeten we toch zelf weten. We gaan veel minder uit, ik rook bijna niet meer dus ..... We zeggen dat dan maar niet tegen mensen, want vaak vinden ze het belachelijk maar we genieten gewoon samen even van dat half uurtje naar de kleine meid kijken.

Sinds zaterdag gaat mijn buik helemaal naar voren als de baby schopt, heb de plancenta ook voor dus helemaal verbaasd, stond in de supermarkt en riep mij man kom eens voelen, ik denk voelt hij toch niet en jahoor zijn hand ging een halve centimeter naar voren en hij voelde het echt .......een mooi moment tussen de groenten bij de AH ;)

Vanochtend naar de VK geweest, precies 5 minuten binnen geweest alles goed, groei heel goed. En heb een Balzwangerschap, zo noemen ze dat, een balletje dat steeds groter wordt...voetbal .....skippybal. Had ik nooit verwacht. Ik dacht altijd voordat ik zwanger raakten, ik draag het in het rond maar niet dus.

Ze is nu weer aan het stampen of 360 graden aan het draaien..

Het is inderdaad rustiger, maar denk dat we allemaal ons plekje in de zwangerschap hebben gevonden,,,,,,,,en geen nieuws is goed nieuws.

gr. cassandra

Deel Deze Pagina