Hallo allemaal ! Inderdaad ben ik ook blij om te horen dat alles met iedereen goed gaat ! Hier gaat ook nog steeds alles goed ! Houden zo ! Kalush, sommige mensen begrijpen inderdaad niet als je zegt dat je het liefst in het ziekenhuis wilt bevallen. Het is ieders eigen keuze. De buurman van mijn ouders is neuroloog en hij heeft eens gezegd dat het meest risicovolle ding dat een vrouw kan doen bevallen is, en dat zoiets gewoon in het ziekenhuis hoort te gebeuren. Hij zal het wel weten, ik vind het belangrijk om zulke info te horen van mensen die het echt kunnen weten. Dan kun je ook een goede keuze maken. Verder is ons kleintje ook steeds vaker te voelen ! Ook over dag ! Heel bijzonder is dat ! Vandaag ook weer, tijdens de rekenles ! Grappig is dat dan ! Groetjes en tot snel ! Nikki F
Hoi allemaal, Hehe, ben vrijdag naar de huisarts geweest en die vond m'n bezoek een verstandige keuze. Niet omdat opgezette aders op zich erg zijn, maar wel omdat dat op termijn zou kunnen lijden tot flebitis of zelfs trombose (heeft met dichtslibben van aders en vorming van bloedklonters te maken). En 't zijn de bloedklonters die gevaarlijk zijn wanneer die naar je hart dreigen te zwemmen... Dus neem ik nu medicatie (compatibel met zwangerschap!) voor een betere bloedsomloop: Daflon 500. Bovendien raadde de huisarts me aan om steunkousen te dragen. Die zijn we gisteren dan maar gaan kopen. Niet te geloven!!! 100 EUR voor 1 paar!!!! Zwanger zijn is toch een kostelijke bezigheid, als je 't mij vraagt... Maar ondertussen voelen m'n benen veel beter aan en doe ik weer alles in het huishouden wat ik gewoon was Het helpt dus weldegelijk! Groetjes
Goed te horen dat jullie allemaal goed vorderen en de euvels verholpen kunnen worden. Iedereen ziet nu dat ik zwanger ben en natuurlijk met bepaalde kleding is het ook opvallend aanwezig. Naar mijn mening ben ik alleen op de de buik aangekomen, maar toen ik van de week een strak heuprokje van vorige wilde proberen...zat het toch in zijn geheel strakker. dus moet constateren dat de het achterwerk en bovenbenen ook wat zijn aangekomen Zit nu 5,5 kilo bij en zie dat het toch meer is als velen hier op de site. Heel vreemd want ik eet echt niet veel. Heb wel last van wat vocht bij de enkels, zo vroeg al, maar is er voornamelijk als ik veel loop en op hakken. Heb nooit op platte schoenen kunnen lopen maar, bagger er nu toch graag op. Heb ook al 2 keer de bekende kramp in het been gehad, bij wakker worden van enkel tot helemaal boven. Jeeh....doet pijn. Heb een hondje een teefje van 1 jaar, ze heeft totaal niet door dat ik zwanger ben maar toen ik laatst een dutje aan het doen was op de bank, ging ze ineens graven op mijn buik, ze lag bij mijn buik en heeft waarschijnlijk iets gevoeld (leven) Dat was wel even schrikken. Baby voel ik regelmatig en betreft uitzet heb bijna alles besteld etc. Alleen nog wat kleine dingen. Veel vragen of ik niet bang ben voor bevalling, maar ken het niet dus is zo blanco. Wil ook in het ziekenhuis bevallen, en als alles goed binnen een paar uur naar huis. Maar toch wel spannend want je weet niet hoe/wat er gaat komen de laatste weken. Ieder jaar is er bij ons in de stad een evenement ...komt iedereen en moet iedereen bij zijn, is veel eten en drinken...Tjaa ik moest er natuurlijk naar toe. Maar is toch anders als iedereen dronken gaat worden en constant tegen je buik aanbutst. Mijn man liep naast me alsof hij 100 kilo goud moest bewaken We zijn toch maar afgehaakt, als je nuchter ertussen zit, zie je de dronken mens toch anders. gr. cassandra
Hee Cass001 Wat leuk van je hond.. dat ie begint te graven.. echt grappig, zal idd wel iets gevoeld hebben. Dat je 5,5 kg bent aangekomen is helemaal niet zoveel hoor, ik denk dat ik daar nu ook zo'n beetje zit. Heb zelf ook niet het idee dat het ergens anders aangekomen is.. alleen mijn buik. Als ik gewoon ruime kleren draag zal niemand zeggen van: hé wat ben jij aangekomen.. zien ze ook nog niet dat ik zwanger ben.. Ik merk de laatste tijd wel, dat mijn buik nu echt wel begint te groeien, tja werd ook wel tijd vind ik zelf, op mijn werk zullen ze wel denken, wat voor fabeltje heeft ze ons nu weer verteld.. Het is vreemd, ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger.. soms dan schiet het door mijn gedachten heen: o ja ik ben zwanger.. Heel vreemd, kan alles nog gewoon doen, buik heb ik bijna nog niet.. Voor de rest ook geen gekke dingen.. Tja danvergeet ik het de helft van de tijd. Gister had ik wat een strakker t-shirt aan, en zag mezelf lopen in een etalage ruit.. Moest 2 keer kijken, dacht: ben ik dat? en dan weer.. dat o ja gevoel.. Vandaag niet echt een vrije dag voor mij, krijg volgens mij de poetskriebels, ben de hele ochtend al bezig met schoonmaken etc.. Nou ja, ben ik de rest van de week (wel 2 weken) vrij.. hihi Groetjes Kalush
Hoi Cass en Kalush ! Leuk om te lezen dat alles nog steeds goed gaat ! Hier is ook nog steeds alles in orde ! Gelukkig maar ! Naar mijn idee zijn ook alleen mijn buik en borsten flinker geworden. De rest eigenlijk niet zo. Ik ben nog steeds 5 kg zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Ik denk dat dat wel gemiddeld zal zijn. We hebben ook al veel spulletjes gekocht. Het badje en alle bijbehoren moeten we wel nog kopen. Ik ben benieuwd ! Het schiet nu toch allemaal al heel lekker op ! Over de bevalling denk ik wel na, maar niet dat ik er nu al bang voor ben. Ik vind het wel spannend allemaal. Ik wil zeker in het ziekenhuis bevallen en niet thuis. Inderdaad, als alles in orde is ben je snel genoeg weer thuis ! Verder zijn hier geen nieuwtjes ! Groetjes en tot mails ! Nikki F
Het aankomen van kilo´s is bij iedereen weer anders de 1 komt veel aan de ander weinig. Je kunt er eigenlijk geen pijl op trekken. Ik ben nu 4.2 kg aangekomen bij mijn dochtertje was ik al ruim 7 kg aangekomen met 25 weken.
Hallo allemaal, Was gisteren even schrikken, zat met vrienden in een restaurant ging naar de wc en mijn broek behoorlijk vol met bruin bloed. Bij afvegen ook nog wat rood bloed maar voornamelijk bruin. Terug aan de tafel kon ik het niet voor mij houden en iedereen zei VK bellen.......tja die is voor spoed. Maar ze bleven aanhouden, doe het nou. Had geen nummer bij de hand dus via 118 kwam ik op het nummer. (stom) Ikke op de WC bellen. VK was heel aardig. Ze vroeg of het tussen mijn benen liep. nee was alleen bij afvegen. De kleur, voornamelijk bruin...was ook geruststellend. En geen buikpijn. Ze vroeg of men bij de 20 weken echo had gezien dat ik een laagliggende placenta had, maar niks van gehoord. Ze zei dat het vaker rond de 25e week voorkwam dat er bloedingen komen door groei baarmoeder. Maar ze wilde wel dat ik direct terug ging naar mijn woonplaats (zat er 1 uur vandaan) en zodra het erger werdt bellen! dan moest ik naar het ziekenhuis. Het is niet erger geworden heb bij het afvegen nog wat bruine afscheiding en gelukkig is de baby heel druk en voel ik haar vaak. Houd me wel even rustiger en als het morgen nog niet weg is bel ik nog even. Ik weet niet meer wat ze precies allemaal zei, gaat een beetje langs je heen. Stond iemand ook nog aan de WC te trekken van bellen doe je maar ergens anders... Toch wel even schrikken gr. cassandra
pfff cass inderdaad schrikken. Gelukkig dat het bruin en niet helder bloed was. Als je het niet vertrouwt zou ik zoiezo de verloskundige nog even bellen om je te laten onderzoeken. Ik heb afgelopen zaterdag weer een bloeding gehad, maar dit keer kwam het denk ik van het uitstrijkje wat de gyn vrijdag heeft gemaakt. Na een paar uurtjes was het over. Het enige wat mij gerust stelt op dit moment is dat ik ons kindje heeel veel voel bewegen. Ik moet wel zeggen dat ik echt rust neem, lig veel plat anders blijven de harde buiken komen Heel veel succes Cass!! ps. Ik ben al ruim 13 kilo aangekomen! en het zit voornamelijk op mijn buik en borsten!
Dat was denk ik idd even goed schikken zeg, gelukkig voel je de kleine goed bewegen dat geeft altijd een gerustelling vind ik. Doe maar even rustig aan. En als je het zelf niet vertrouwt even de vk bellen. NOg precies 3 weken en dan is het kindje officieel levensvatbaar. Ik vind dat altijd een enorme mijplaal in je zwangerschap eigenlijk. Als je kindje dan geboren zou worden wat natuurlijk niet te hopen is dan kunnen ze het kindje met goede medische zorg in leven houden.
Fijn pinguin dat je weer in rustige "water" zit. Ik heb me vandaag ook heel rustig gehouden en het helpt. Er is nu weinig tot niks te zien. En zal de komende tijd mij agenda op de baby aanpassen. Rust is toch echt goed voor ons zwangere. Wil mijzelf altijd laten gelden en laten zien dat ik het nog gelijk kan. Mijn man heeft ook zoiets, morgen weer een dag... en kan zeer kwaad worden als ik me niet aan de rust houdt. Het voelt voor mij nu goed, maar mocht het veranderen vraag ik de VK voor onderzoek. Femke, zo heb ik het nog nog nooit bekeken, maar inderdaad weer een mijlpaal de 28 weken en weten dat het dan officieel levensvatbaar is. gr. cassandra
Hoi Cass ! Ik kan me voorstellen dat je enorm bent geschokken. Goed dat je de VK hebt gebeld ! Ik ben blij om te lezen dat het nu weer beter met je gaat ! Ik had iets vergelijkbaars met 6 weken, toen waren we nog niet bij de VK. Toch heb ik een gebeld en zij hebben toen 1,5 week later een echo gemaakt. Dat was heel geruststellend. Druk bezig zijn, dat is inderdaad iets dat je te snel doet. Ik ben altijd heel actief en vind het ook lastig om echt rust te nemen. Morgen gaan we op kamp tot en met vrijdag met mijn klas. Ik blijf wel niet slapen en er gaan extra mensen mee ter begeleiding. Ik ben vooral alleen aanwezig. Dat is ook wel een hele opluchting. Weten dat alles wel goed komt, ook zonder dat je zelf de hele tijd loopt te rennen. Rust nog maar goed uit ! Groetjes, Nikki F
Jeeh Nick dat is toch wel wat, met kinderen op kamp. Het het tuurlijk je vak dus je weet wel wat en niet. Doe het in ieder geval rustig aan, je vergeet zo snel dat je zwanger bent. Ik heb besloten morgen de VK te bellen en kijken wat ze zegt en of ze wil dat ik langs kom. Is een praktijk met 5 VK's en heb geen vaste, maar vandaag geen praktijk. Voel me goed, baby beweegt behoorlijk veel, maar heb toch iedere keer bruin/zwarte stolseltjes of zoiets. Beetje onsmakelijk sorry. Kan me wel voor mijn hoofd slaan mocht het achteraf wel iets zijn. Heb ook een beetje diaree, mischien heeft het daar mee te maken? En 1 kilo minder op de weegschaal. Ben vandaag in slow motion mijn huis aan het poetsen, jeeh dat valt tegen, is zo moeilijk als je lichaam je niet waarschuwt..constant allert blijven. Maar we hebben ons huis verkocht en vanavond komen de kopers met veel aanhang, dus wil je toch dat het spik en span is. gr. cassandra
Cass hoe is het nu?? Hier gaat het wel redelijk. Ben alleen zoooooo ontzettend verkouden. Heb sinds gisteren weer wat meer harde buiken dus maar weer veel plat liggen. Maandag moet ik weer naar de gynaecoloog. Zijn toch ook wel weer geruststellende bezoekjes stiekum. fijn weekend meiden! xxx
Ik heb gister heerlijk de kleertjes vast gewassen wat een leuk werkje is dat altijd weer die kleine spulletjes. Zo moeilijk vind ik het alleen om neutrale kleertjes te vinden. Kan mijn man niet zover krijgen dat hij de envolop open maakt helaas hihihi
hahaha femke!! erg he die nieuwsgierigheid. Nu ik zo vaak echo's krijg probeer ik ook zelf te zien of het een jongentje of een meisje krijg, maar ik heb gelukkig geen geoefend oog. IK pak regelmatig de verhuisdoos met alle kleertjes weer uit om te kijken wat ik allemaal heb. Wassen enzo doe ik als ik verhuisd ben. Ik vind zelf de kleertjes van het merk Feetje erg leuk. Niet heel jongensachtig of meisjesachtig. Maar wel heel lief. fijn weekend!
Hallo Hier gaat het goed nu 2 dagen zonder enige afscheiding. Heb de VK gebeld en ze vond het te goed klinken om er verder iets aan te doen. Ze zei, bij buikpijn of rood/roze bloed dan wil ik je direct zien. Ze denkt toch met de groei te maken heeft. Kan ook te maken hebben dat er eerst 2 eitjes zaten en nog wat afkomt. Heb een bloeddrukmeter aangeschaft, kadootje van mijn man zit nu op 122/74 dus dat zit wel goed. Fijn pinguin dat het goed met je gaat, en zeker de bezoekjes en echo's zijn goed en geruststellend. Toevallig je gaat ook verhuizen. Goh Femke echt goed dat je de envelop dicht laat, ik doe het je niet na! Ik krijg volgens de medische en pret echo met 1000% zekerheid een meisje...dus ben even wat gaan inslaan 1 hele kast vol met alleen echte meidenkleding. Veel outlet , veel oilily,room seven, dkny en zo. ik dacht een paar jurkjes maar werd een beetje over-enthousiast op ebay en heb zoveel ingeslagen. Vrienden die ik de kast laat zien hebben zoiets nou hoef voor de baby geen kleding te kopen..nog iets anders nodig? Maar ben nu gestopt.!!! Mocht het een jongen zijn, dan heb ik 1 pakje of zo en kan ik een webwinkeltje beginnen haha en de baby kamer voor een jongen is ook echt niet passend. Ik vind het wel jammer omdat we 1 aug. de sleutel krijgen nieuw huis de babykamer helemaal compleet is medio aug. ben dan 8 maanden, lijkt me zo geweldig als alles klaar is en je er iedere keer in kan gaan zitten. Mocht ze eerder geboren worden en naar huis mogen, dan zetten we in het oude huis het bedje alleen op. Is minder leuk, maar belangrijkste is toch als ze maar gezond is. Wat een goed weer , alleen merk ik dan wel dat ik zwanger ben, vandaag in de bossen gaan wandelen en dan pal in de zon voel ik mijn benen erg zwaar worden en ga lopen als een robot. gr. cassandra
Hallo allemaal ! Cass, ik ben heel blij om te horen dat alles nu weer goed gaat en dat je geen afscheiding meer hebt ! Gelukkig maar ! Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakte ! Het kamp zit er gelukkig weer op. Het was heel leuk, maar toch vermoeiend, ook al ben ik thuis gaan slapen. Donderdag was er ook nog een vervelend insect dat me zo nodig in mijn buik moest prikken ! Bah ! Ik ben vrijdag maar even naar de HA gegaan ermee, maar hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Nu veol ik er gelukkig niets meer van en het kleintje beweegt steeds meer ! Leuk is dat ! Ook het kopen van kleren vind ik geweldig ! Wij weten nog niet wat het gaat worden, dan moet je neutraal blijven, maar toch blijft het leuk ! Hoi Femke ! Ik heb me ook voorgenomen de kleertjes te wassen en zo, maar pas als de kamer er is, zodat alles meteen op de juiste plek kan komen te liggen en hangen. Ik denk dat ik dan wellicht nog zal zien wat er ontbreekt. We een heerlijk gevoel lijkt me dat, als alles al zo klaar is voor de komst van de kleine ! Verder is hier geen nieuws. Ik heb net wel weer een nieuwe foto geplaatst ! Groetjes, Nikki F
Hallo iedereen, Ik ben even een tijdje niet geweest. Jeetje wat schrikken Pinquin en Cass! Nou gelukkig om te lezen dat alles weer goed gaat pfoei! Wat een hitte ook zeg, ik heb er niet erg veel last van eigenlijk, alleen opgezette enkels en vannacht had ik voor het eerst heftige kramp in mijn kuit, niet normaal meer , misschien dat dat ook door de warmte komt? Ik merk nu wel steeds meer dat ik zwanger ben hoor. Mn buik begint te groeien en - net als jou Cass - ga ik na een tijdje gelopen te hebben ook een robot imiteren.. Nou Nikki, ik kan me voorstellen dat het even een opgave is hoor, dat kamp. Gelukkig heb je een leuke klas (toch, las ik laatst?), dus is het meer positieve energie die je erin steekt, maar toch dan merk je wel dat je niet meer optimaal fit bent..! Ik merk het nu ook hoor... Gelukkig heb ik ook een heel fijn klasje, wel druk maar wel een fijne klas. Alleen merk ik het wel met lessen die nogal wat organisatie vergen. Zoals afgelopen vrijdag, hadden we leuk met de parallelklas bedacht te gaan slagballen buiten. De kinderen doen dat niet vaak, dus niet te veel regels en goed opletten of het goed gaat met de twee klassen. Tjonge jonge, ik dacht: ahh lekker ´n beetje buiten staan.. maar ´t was zwoegen, opletten en roepen/ corrigeren.. ieehh-- in de zon.. En dan merk je wel dat je het na zo´n middag hélemaal gehad hebt! Nou dames, nog een fijn weekend. En gaan jullie morgen ook voetbal kijken? Daarna gaan wij bbq-en (net als de rest van nederland vast!) Veel groetjes Mir
Oh wow.. ging net even in de albums van iedereen koekeloeren! Wat een mooie buikjes!! Iedereen gaat groeien! Femke, wij zijn even ver, maar die van jou is echt mooi groot..! Dat is bij mij nog lang niet zo. Ik vind mn buikje prima, maar hoor wel vaak: ´mm... zuinig buikje hoor!´ Ach als t kindje volgens de VK maar goed groeit vind ik het prima! fijn weekend nog!
Heey Meiden, Ik lees jullie verhalen steeds maar steeds vergeet ik te reageren hoe het gaat. Het gaat opzich redelijk. Vorig weekend ben ik een lang weekend weg geweest naar het Meerdal. Het was echt heerlijk. Maar toch zo'n gemis. Dan denk ik hoe zou het geweest zijn als ik hier met een beetje dikke buik zat. Had ik de kleine voelen schoppen als ik aan het zwemmen was. Zulk soort dingen Helaas had het niet zo mogen zijn. Nog steeds voel ik me schuldig over dat ik haar geen leven heb kunnen geven. Maar ik weet ook dat het voor ons alle 2 beter is geweest. Maar toch zo schuld gevoel draag ik met me mee. 26 Mei hebben we een steen uitgezocht. We hebben gekozen voor een steen van glas. En in de steen staat een vlinder en een ster gegrafeerd. Als alles mee zit wordt de steen in de week van 7 Augutus geplaats. 6 Juni ben ik voor controle in het ziekenhuis geweest en alles is goed. Nog even langs de afdeling gelopen waar ik had gelegen en dat was best moeilijk. Iedereen vroeg hoe het ging en hoe alles nadat ik uit het ziekenhuis was verlopen was. Sinds 1 juni ben ik weer voor 50% begonnen met me stage. Het is heel moeilijk en heel zwaar. Ik loop namelijk stage bij kraamzorg. En het 1e gezin waar ik kwam was een gezin die nu een kindje hebben gekregen maar ook een kindje hadden verloren 2 jaar terug. Dan staat je wereld even stil. Ik zou zo graag weer zwanger willen zijn. Het is echt erg. Ik wil zo graag een kindje. In de zomervakantie ga ik met me ouders mee. Ik zou samen met een vriendin naar Italie gaan maar helaas sinds *Sterre overleden is hebben we ruzie. Maar nu ga ik lekker met me ouders en broertjes/zusjes mee. We gaan al voor het 10e jaar naar die camping in Frankrijk dus ik ken iedereen gewoon en dat is wel lekker en leuk. We gaan van 5 Juli tot 1 Augustus.Ik hoop dat het leuk en gezellig word. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Ik ben echt blij voor jullie. Wel warm zeker nu met dit weer? Ik ga zometeen lekker naar het strand toe. Ik laat snel weer wat van me horen. Liefs Yvette