September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Mir, het kamp was inderdaad vermoeiend maar leuk en zoals je al zegt, als de groep leuk is dan geeft het ook heel veel energie. Ik ben heel blij dat ik overdag aanwezig ben geweest ! Toch merk je wel dat alles gewoon een beetje meer energie kost. Maar we weten waar we het voor doen toch ?

Yvette ! Leuk dat je weer een berichtje hebt gepost. Ik kan me voorstellen dat het nog steeds heel moeilijk voor je moet zijn. Ik denk dat de steen prachtig zal zijn. Verveled zeg, dat je ruzie hebt met je vriendin na het overlijden van Sterre*. Dat kun je er echt niet bij hebben nu, toch ? Gelukkig heb je toch een mooie vakantie om naar uit te kijken.
    Ik moet zeggen dat ik de warmte redelijk goed aan kan nu ! Gelukkig maar ! En lekker rustig aan doen. Nog 3 weekjes werken en dan heb ik 6 weken zomervakantie. Ik kijk er naar uit !

Groetjes,
    Nikki F

2. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey NikkiF,

Heb jij 6 weken zomervakantie? Nou, dan hebben wij in België toch maar geluk met onze zomervakantie... Wij hebben vakantie van begin juli tot eind augustus. Aansluitend neem ik - normaal gezien - bevallingsverlof, dus zullen m'n collega's me niet erg gauw terug zien.

En nu terug naar ons terrasje... nog wat genieten van het mooie weer :)

Doei!

3. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Heb net ook even de ronde gedaan in de Albums, de buikjes worden buiken :) Mooi hoor. Nooit gedacht dat ik ooit trots zou zijn op een dikke buik.

De warmte voel je wel, voornamelijk in de enkels en bij de vingers, lichaam zit toch effe anders in elkaar. Normaal lig ik nu te zonnen, maar hoeft voor mij nu niet zo. Heb zoiets van gaat er toch weer vanaf en mischien dat er wat lelijke blijvende vlekken op mijn huid achterblijven.

Ik Vind de zwangerschap wel een spannende happening en begin steeds meer te beseffen van woww groeit leven in mij. Heel vreemd merk, nu dat mensen veel aardiger zijn. Krijg nu meer een hartige knik van een vreemde. Wel leuk als manen fluiten of kijken; de hoofden die men trekt als ze je dikke buik van voren zien van Ooops :oops:

Gisteren werdt ik een beetje gek van de baby, heeft denk ik in totaal 1 uur stil gelegen. Rest was het schoppen aan alle kanten. Maarja niet voelen is weer paniek.

gr. cassandra

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Elpee, ja wij hebben 6 weken zomervakantie. Dat is het basisonderwijs. Het voortgezet onderwijs heeft langer. Regio zuid waar ik woon krijgt dit jaar het eerst vakantie, vroeg dus, waardoor ik na mijn vakantie wel nog drie weken moet werken. Maar ... erg zijn ergere dingen toch ?

Cass, ja die buik vind ik ook geweldig ! Al moest ik er in het begin even aan wennen omdat ik nooit iets van buik heb gehad. Broeken waren dan ook al snel te krap. Vandaag had ik een drukke dag. Staan dansen en zingen met groep 8 voor de musical. Het kleintje bleef daardoor heel rustig. Na school hadden we veragdering. Ik zat twee minuten stil en toen begon het kleintje te trappen. De hele vergadering door ! Dan ben je blij dat niemand je onverwacht een vraag stelt, want ik was er helemaal niet meer bij met mijn gedachten ! :D

Morgen de eerste keer naar zwangerschapsjoga ! Ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden!

Yvette fijn te horen dat het weer redelijk met je gaat. Een hele fijne vakantie!!

Hoe trekken jullie de warmte??
    Ik niet zo heel goed. Mag ook weinig doen en wil eigenlijk lekker van het weer genieten, maar het is me te benauwd.
    Ik ga ook niet in de zon zitten, omdat ik tijdens mijn zwangerschap al pigmentvlekken heb opgelopen aan parfum! Ben bang dat de zon nog meer pigmentvlekken gaat geven. Ik moet zeggen, mijn moeder merkte het vandaag op, dat mijn huid veel donkerder is nu ik zwanger ben.
    Ik heb van nature een iets gepigmenteerde huid, maar t lijkt nu alsof ik al lekker een paar weken heb liggen bakken.

Ik moet ook nodig weer eens een buikfoto maken. De laatste dateert van toen ik 17 weken was. Ben nu 25 weken precies!
    Gisteren ben ik ook nog bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er goed uit.
    De resultaten van de uitstrijkjes die hij heeft gemaakt waren goed, en het hartje klonk weer mooi krachtig.
    Geen echo dit maal. Hij benadrukte nog wel dat ik veel rust moet houden en zodra ik teveel harde buiken of buikpijn krijg moet ik direct bellen.

Verder weinig nieuws!!

xxx

pinguin

6. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    hier ook weer eens een berichtje van mij

ik heb helaas spataders gekregen en zit nu aan de steunkousen,dat valt niet mee met dit weer maar we maken er maar het beste van.
    verder gaat alles goed
    met de 20weken echo hebben we gezien dat kaylee straks een broertje krijgt en hij groeit goed....iedere dag voel ik leven en hij is een gezellige drukte maker
    ook lijkt hij te reageren op de aanwezigheid van z'n grote zus
    ze zingt nml liedjes bij me buik en dan begint hij teschoppen,echt heel gaaf hoor
    we zijn nu alweer 25 weken,wat gaat het toch hard en volgende week weer naar de vk
    me buikje begint nu ook lekker tegroeien en de kilo's zullen ook wel goed gaan hihihih
    allemaal veel sterkte met het warme weer

7. mamakjell

mamakjell Lid

14 jun 2006
    7
    0
    0
    Hallo, ik ben nieuw hier en ik ben 16 september uitgerekend..........

8. Niet meer actief

Yvette: Wat fijn om wat van je te horen meid.

Mamakjel: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo,

Mamakjel welkom hier ! Ik hoop dat je het een beetje gezellig gaat vinden !

Mell, leuk zeg, een koningsgezin noemen ze dat ! Vader, moeder, zoon, dochter ! Super !

Hier blijft het nog een geheim wat het zal worden, al ben ik heel benieuwd en heb ik ook een sterk voorgevoel maar dat is weer nergens anders op gebaseert als op praatjes, dus compleet onbetrouwbaar ! :D

Groetjes,
    Nikki F

10. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Mel wat leuk voor jullie!!! En leuk dat de baby reageert op zijn grote zus. Ze zeggen dat de baby het beste lage tonen hoort. Je zou denken hoge tonen zijn feller.

Welkom Mamakje!

Heb vandaag goede zin, zijn paar dingen (euveltjes) overwonnen. Geen drama maar was zakelijk en is goed opgelost en merk dat als er iets is ik wat zwaarder op de hand ben dan normaal. Mijn man wordt er ooit gek van, hij mist ooit de easy going houding die ik had en zo fel op iets kan reageren. Gaat vaak nergens over, zijn bv.kleine dingen met ons personeel, normaal stoor ik me er niet aan, maar nu ben ik in staat er een groot drama van te maken.

Gisteren met vriendinnen gaan eten, ze zijn bijna allemaal bezig met zwanger worden, en allemaal voor de eerste, dus begin nu de pro te worden ;) Wel spannend en hoop dat ze snel aantellen zodat we toch nog samen zwanger zijn. Zegt er 1 jeeh je ziet het echt, je hebt echt een voetbal is dat niet wat snel....nou met 6 maanden mag je het toch ook wel zien. hahaha

Betreft in de zon zitten, een vriendin van mij is echt een zonaanbidster en heeft vorig jaar met haar zwangerschap veel in de zon gezeten en nu 1 jaar later is ze van het weekend naar de zee geweest, loopt nu met een zwaar zwangerschap masker. Alllemaal donkere plekken. Kan zijn dat het nog jaren duurt voordat ze er vanaf is.

gr. cassandra

11. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey Mell,

Spataders en steunkousen... klinkt bekend in de oren. 't Is inderdaad afzien geblazen met de hitte van de voorbije dagen. Ik moet toch toegeven dat ik ze niet altijd draag, hoor... Vooral als ik weet dat ik veel moet rechtstaan (gaan werken dus), draag ik ze. 's Avonds doe ik ze lekker uit en ga ik met m'n voeten omhoog in de zetel liggen/zitten.

Ik heb nog geen foto's van m'n buik, maar hij is toch redelijk snel gaan groeien vanaf de vijfde maand. Mijn collega's doen niet anders dan zeggen "amai, nu begin je het toch serieus te zien". Wel leuk, maar tegelijk ook een beetje ééntonig... Verder alles ok hier.

Groetjes,

Elpee

12. mama jolien

4 okt 2005
    48
    0
    0
    arbeidster
    brugge
    hoi
    ik heb veel last van de warmte!
    mijn benen doen pijn en mijn voeten ook
    ik ben verschrikkelijk moe!!
    de twee vorige zwangerschappen had ik bijna niks van last!
    ik ging de laatste week nog bergen werk verzetten en nu is alles teveel geworden.
    uiteindelijk moeten we het nog meer dan twee maanden volhouden he!

13. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    @elpee

ik heb me steunkousen ook niet de hele dag aan hoor vooral tydens me werk en als ik veel dingen in huis wilt doen
    helaas helpen ze niet echt want me spataders zitten tot erg hoog(om t maar netjes tehouden) en das erg pijnlijk...maar goed bij me eerste had ik bekkeninstabiliteit en das een stuk vervelender

verder heb ik wel een foto van me buik maar die staat niet hier in t album maar op me eigen site int foto album...tis een lekker rond buikje aant worden

14. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey Mell,

Ik wil zeker niet indiscreet zijn... maar met "erg hoog"... bedoel je toch... tussen de benen? Indien dat het geval is... is er eindelijk een antwoord op die éne vraag die ik noch aan m'n huisarts, noch aan m'n gynaecoloog dierf stellen. Soms heb ik daar enorm veel pijn (net alsof je daar een kanjer van een blauwe plek hebt) en ik heb geen flauw benul of dat nu ook spataders kunnen zijn.

Ik draag m'n steunkousen ook niet de hele dag, maar 't zijn er wel met volledige tenen en tot over de buik. (heerlijk warm dus :( ) Verder is alles hier ok, hoor :)

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo..

Nou ik heb tot nu toe nog niet echt last van de warmte.. hopenlijk blijft dat zo..
    Even een vraagje: hebben jullie al bericht gehad van de zwangerschapsgym?
    Wanneer begint dit?
    Ik heb me wel opgegeven, heb oon een bevestiging gehad, maar meende dat dit rond de 25ste week zou beginnen.

zijn jullie al begonnen?

Groetjes Kalush

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Hier nog geen spataders ! Gelukkig maar !

Ik ben vorige week begonnen met zwangerschapsjoga. Het was heel rustgevend en ben blij dat ik ermee ben gestart ! Ik kon beginnen als een andere vrouw was bevallen en dat was vorige week. Er moest eerst een plaats vrij komen. Als het te lang duurt zou ik even bellen !

Ik kan nooit zo goed tegen warmte. Ik houd me rustig, dan gaat het wel. Het kleintje vindt de warmte heerlijk, ik voel meer dan ooit te voren ! Super !

Groetjes,
    Nikki F

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo!!

Ik heb me niet opgegeven voor een cursus. Ik hoorde er niet zulke positieve dingen over en het werd me alleen aangeraden voor de gezelligheid te gaan doen.
    Ik heb nog wel zitten denken aan haptonomie maar heb dat uiteindelijk dus ook niet gedaan.
    Ik denk dat wij vrouwen dit prima aankunnen ook zonder cursussen, dat ons lichaam hier voor gemaakt is.
    Hier gelukkig ook geen spataderen, en de kuitenkramp snachts heb ik ook niet heel veel meer last van. Wel al 2 afgebroken kiezen :(
    Voor de rest gaat alles redelijk zn gangetje. Buik groeit hard, ik waggel als een echte pinguin ;)
    xxx

18. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik heb me ook niet opgegeven voor een curus. Gewoon vergeten en nu is er nergens plaats. Maarja zal er toch wel uitkomen. Ik vond het wel leuk met dames die even ver zijn en zo.

Vocht vasthouden is bij mij nu heel verschillend dan hele dikke strakke voeten en dan weer weg. Ook op mijn handen van die dikke aders en nu het weer vandaag weer koeler is weer helemaal weg. Heb ook wat meer couperose gekregen rond mijn neus en wat op de borst. Mijn haar is wel dikker als normaal maar verder moet ik toch constateren dat ik er niet mooier op wordt. ;)

Eten is een ramp, ik weet gewoon niet wat ik lekker vindt, weten niet wat we moeten koken, en vaak dan gewoon een soepje, trek voor zoveel mijn neus op.

Babykamer zou 8 juni binnen zijn, maar na een verhaal van 16000 woorden van de verkoper, kort gezegd komt deze pas half juli...Nu gaan we 1 aug verhuizen dus niet dat we er al iets mee kunnen doen. Maar beter om het binnen te hebben. We wachten maar weer af, en mocht het half juli weer een blah blah zijn dan 2-hands via marktplaats. Wat moet je anders.

VK geweest, voor het eerst was bloeddruk hoger 133/78 maar nog niet hoog genoeg om aan de bel te trekken. Baarmoeder was 25cm, schijnt de baby rond de 35cm te zijn. Was allemaal goed.

Volgende week donderdag pretecho, ben weer benieuwd.

gr. cassandra

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Cass !

Goed om te horen dat alles goed gaat. Hier ook, alles gaat z'n gangetje !

Ik ga vandaag de tweede keer naar de yoga. Ik vond het een beetje gek de eerste keer, ik ben niet zo van het ontspannen :) maar de kleine vondt het geweldig want hij of zij heeft heel veel bewogen dat uur. Dat is al de moeite waard ! Ik heb wel eens gehoord dat het zelfs beter is om geen cursus te doen, ze zeggen je toch wel wat je moet doen. Afwachten maar ...

Mijn haar is ook dikker, maar ik vind het ook niet mooier, soms zelfs pluiziger ! Na de bevalling valt al dat extra haar weer snel uit ... helaas !

Wij gaan vandaag weer naar de VK. Ik ben benieuwd ! Altijd toch weer leuk en spannend ! Ik kijk er naar uit om het hartje weer eens te horen ! We hebben 13 juli de pret-echo ! Kan haast niet wachten !

Groetjes,
    Nikki F

20. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Huh? :(

Nou dacht ik toch echt dat iedere vrouw naar zo'n cursus ging.. :)
    Nou ja als ik geen bericht krijg dan ga ik ook gewoon niet... hahaha..
    Nee ik zal binnenkort eens even bellen, en vragen wanneer en hoe..

Wij hebben volgende week dinsdag (27ste geloof ik) weer een pretecho.. Wij blijven bezig.. hihi
    De vorige keer was er bijna niets goed in beeld te krijgen (het kindje wordt net zo dwars als zijn papa..)
    Draaide zich steeds om, en het hoofdje helemaal verstopt..
    We wilden ook graag weten wat het zou worden, maar goed het had de beentjes overelkaar.. :confused:

We hebben een (gratis) herkansing gekregen, en hopenlijk kan ze nu wel leuke foto's maken, het geslacht is voor mij niet zo super nodig om te weten, alleen leuek foto's wel, is voor hem/haar later erg leuk om zichzelf zo te zien..

Groetjes Kalush

Deel Deze Pagina