September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Hallo allemaal :D

Wil even vragen of jullie ook zulke last hebben van hartkloppingen.
    De VK zegt dat het erbij hoort en weer een andere VK zegt dat het komt door ijzergebrek.
    Het voelt echt supervervelend :(
    Alsof je continu een paniekaanval beleeft .

Wie heeft hier ook zo'n last van?

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi allemaal!
    Leuk om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Ook grappig om te lezen dat iedereen ook zo'n beetje met hetzelfde bezig is haha. Ongemakjes, cursussen, echo's :D
    Hier gaat alles ook prima. Heb alleen erg last van mijn onderrug en stuitje na een dag. s Ochtends gaat het nog wel, maar smiddags begin ik al te waggelen. Erg irritant, ik denk dan elke keer: ´kom op normáál lopen´ maar t wil dan echt niet meer. Dat is wel vervelend, hopelijk wordt het niet erger.

wij hebben dinsdag 4 juli een pretecho. We weten al wat het wordt, maar omdat hij bij de screening zich elke keer verstopte, hebben we vooral z´n billen gezien. Nu willen we wat meer zien, dus hopelijk is ´ie nu niet zo eigenwijs en laat hij zich mooi zien, in 3d, lijkt me geweldig!

Ik moet nog tot 21 juli werken. Nog best lang voordat het vakantie is. Kijk er eigenlijk wel naar uit. Het is nu bij ons op school erg rumoerig. We zijn met veel vakken al klaar voor dit jaar, dus ben ik flink lessen aan het verzinnen, proefjes enzo... wel leuk op zich! Hoe lang moet jij nog Nikki, voordat jullie vakantie hebben?

@Eyrha, ik heb geen last van hartkloppingen. Wel heel soms dat mijn hart in mn keel klopt - heel even en dan is het ook weer weg. Ik heb t wel vaker gehoord dat hartkloppingen erbij horen. Sommige vrouwen hebben er wel last van, anderen niet.

Wij zijn erg laat met babykamer bestellen :oops: ... Wie weet wanneer alles beslist in orde moet zijn qua babykamer (bedje, commode, etc) vanaf 37wk of eerder?? Ik ga me nu nl. wel een beetje zenuwachtig maken.... want er is natuurlijk - vooral in de zomer - best een behoorlijke levertijd op..

Ik ga maar van mijn weekend genieten! T wordt weer lekker weer! :D

groetjes Mirjam

3. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Hoi Mirjam, als je met 37 weken alles klaar hebt ben je op tijd hoor ;) Alleen de levertijd van babykamertjes schijnt nogal lang te zijn dus daar moet je dan wel even goed naar informeren of ie er dan wel op tijd is.

Wij zijn eergisteren met de beepkamer begonnen. Althans, mn ventje dan want ik lig, zit en hang bijna alleen nog maar wegens erge bekkeninstabiliteit. Het ziet er al heel leuk uit! De meubeltjes hadden we al lang in huis. Als het af is zal ik een foto plaatsen. Er moet nl nog laminaat geplaatst worden en wat dingen aan de wand en dan is ie klaar.

29 juni komt de kraamzorg voor een intake gesprek. Kunnen we ook de kamer laten zien als het ff meezit ;)

4. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Hier loopt alles op rolletjes, heb wel flink last van harde buiken en daarom zit ik nu al thuis, er zijn ergere dingen.... moet wel goed rust houden!!! Ben vannacht nog een nachtje opgenomen geweest in het zh want we hebben gisteren een ongelukje met de auto gehad! (de gordel was goed aangesnoerd tegen mijn onderbuik aangedrukt! )Alles was gelukkig goed en een dubbel voordeel: we hebben twee uitgebreide echos gehad!! super om te zien elke keer weer!! nu maar afwachten of ik nog moet werken de drie/vier resterende weken of dat ik tot half november thuis mag blijven !!!!Ik houd jullie op de hoogte!! Succes meiden het aftellen kan bijna beginnen!!

5. angie

angie Actief lid

30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    ik zal ook maar weer eens een berichtje plaatsen ;) . Het gaat lekker met mij en de zwangerschap gaat ook goed.ben nu 27 weken alweer.....Van de week belde ze van de verzekering dat ik me kraampakket kon ophalen.En ik had nog een gewone thermometer gekocht voor de baby want die ik had die doet het niet meer. en heb ondertussen nog wat kleertjes gekocht,neutrale kleur. En de kleine kleertjes weer te voorschijn gehaald en de rompertjes enzo. De spullen die ik uitgeleend had heb ik ook weer terug,de maxicosi,een witte zwangerschapsblouse enzo.Wat dingen gewassen zoals van het wippertje en van de kinderwagen.New born luiers gekocht enzo.Weet nu ook wat voor geboortekaartje het wordt.Niet uit de boeken van Mercard,Intercard enzo want daar kon ik nix vinden.Had er bij de andere al moeite mee.Heb nu een kaartje besteld bij www.liefleukeneigen.nl.Is net weer ff anders.De klussen die ik nog moet doen dat is Melissa haar kamer schilderen en Sharon haar kamer ook trouwens die slapen bij elkaar.nou dat was het wel denk. 23 juli komen ze van de kraamzorg voor een intake gesprek.Zwangerschapscursus doe ik deze keer niet want heb het bij alle drie wel gedaan om meer met de zwangerschap bezig te zijn maar nu had ik echt zo iets van: moet ik er al weer heen?als ik me opgeef?Heb er ook geen tijd voor en dan weer het zelfde fotoboek bekijken en de zelfde oefeningen.Het zijn goeie oefeningen maar nee,deze zwangerschap heb ik geen zin in een cursus ;) groetjes angie

6. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    ja dat bedoel ik meid
    ik heb t wel aan me vk gevraagd en dat zijn idd spataders.....doordat daar normaal geen druk op staat voelt het idd heel pijnlijk alsof je tussen je benen bent geschopt...dit verdwijnt zodra je kindje geboren is en er geen spanning meer op staat, je kan t ook zien doordat je daar wat opgezwoller kan zijn dan normaal....tis erg vervelend maar niks aan tedoen

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Hier gaat ook nog steeds alles goed ! Geen hartkloppingen, geen spataders, alleen sneller moe. Mijn ijzer was in orde dus het zal wel bij deze periode horen !

Ik heb weer een nieuwe foto geplaatst vandaag !

Groetjes,
    Nikki F

8. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo

Hier ook alles goed, voelen van de Baby is momenteel verschillend, soms voel ik haar de hele dag door. Andere dag meldt ze zich maar paar keer per dag. Zal ook wel met mijn ritme te maken hebben, doe de ene dag weinig tot niks en andere dag ga ik er voor :)

Maagzuur is nu begonnen, voornamelijk s'avonds

Buik groeit goed door, en heb nu ineens een vetlaagje op mijn heupen, gevalletje jammer :( . Ben vandaag maar eens gestart met een bewegingsprogramma, 20 minuten op de hometrainer en wat oefeningen. Ik deed paar keer per week spinning voordat ik zwanger werdt. Maar mee gestopt. Kon niet fanatiek meer mee en vond ik irri. Dus maar begonnen maar dan rustig en thuis.

Spullen die besteld zijn komen nu allemaal binnen, woensdag komt de babykamer binnen...tenminste zeggen ze...maar iedere keer is het wat, dus we zullen zien. Ik kan er pas in augustus wat mee doen, we kunnen vanaf 1 augustus in ons nieuw huis dan begint mijn man direct aan de babykamer, gelukkig is ons huidig huis 1 maand later verkocht en kunnen we verbouwen zonder zelf in de troep te zitten.

Toevallig Angie, ik ben vorige week ook op de site terechtgekomen en een proefdruk aangevraagd, leuke kaarten, is tuurlijk smaak verschillen maar ik vond ze meteen te gek.

Heb nog niks van de verzekering gehoord, kraamzorg komt langs in 8e maand en pakket kan binnenkomen tot de 34e week.

Donderdag pretecho, kijk er erg naar uit, en zal toch weer een beetje zenuwachtig zijn. Ze gaan alles weer nakijken en is toch altijd weer een spannend moment.

gr. Cassandra

9. angie

angie Actief lid

30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Hoi Cassandra.Ik heb eigenlijk al definitief besloten om daar het kaartje te bestellen. We lopen met de zwangerschap aardig gelijk aan je banner te zien.Ik heb geen banner omdat ik die naamanimatie te leuk vind.Voel de baby ook regelmatig net wat ik doe. Heb de ene dag ook meer zin om wat te doen dan de andere.

10. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    alles was inorde bij de vk
    me bloeddruk was prima en me gewicht gaat weer lekker omhoog, maar ik maak me er niet druk om hoor,kwam bij de eerste 21kilo aan
    ik vroeg de vk of hij wel goed lag want ik heb t idee dat hij naar beneden schopt....dit klopte dus, meneer ligt momenteel in een stuit maar dat maakt volgens haar nog niks uit want een 2de kan heel lang draaien...nou daar gaan we dan maar vanuit hihihih.
    verder is alles (bijna) klaar ...z'n kamertje is op gordijnen na gereed en alle spulletjes liggen al klaar...moet het alleen nog wassen zodra ik verlof krijg......ook het geboorte kaartje heb ik al klaar, die maak ik nml zelf.......het is dus nog 13 weken wachten

fijne dag allemaal

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo,

We zijn vandaag om een pretecho geweest.. was echt super!
    Ze zette dat 'ding' (weet niet hoe die heet) op mijn buik, en je kon meteen zien dat het een meisje was!
    Ik heb zolang ik zwanger ben al zo'n voorgevoel gehad! Dus was voor mijn niet een complete verassing.

Alles zag er goed uit, beweegde goed (alleen jammer dat ik dat niet zo goed voel)
    Even later was het geslacht al niet meer te zien, had ze de voetjes weer over elkaar..
    Dus we waren net op tijd!

Groetjes Kalush

12. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo

Angie, ik wacht op de het voorbeeldjekaartje per post, maar denk ook dat ik definief daar ga bestellen. Heb er al zoveel gezien en is dan meer van tja leuk....en deze was meteen Mooi!!! nu nog de tekst :rolleyes: Had een paar versjes opgezocht en vond er paar heel mooi en ontroerend.....maar mijn man kreeg er als het ware "kots"neigingen van ........die had zoiets van jeeh kom op dat gaan we niet rondsturen. Wat luchtigere tekst aub. Tjaa zal mijn hormonen wel zijn. Ben eerder ontroerd dan normaal

Wat leuk Kalush proficiat met jullie Kleine Meid. Goed het voorgevoel!

Heeft iemand van jullie al last gehad van Kramp? Het het nu 2 keer gehad onder in de kuit en is vreselijk, werdt er vanochtend om 6 uur wakker van en tot 6.30 uur geduurd. Heb het voor de zwangerschap ook wel ooit, maar is nu toch anders. En voel het nu zeker nog paar dagen.

gr. cassandra

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik ga die site ook eens bezoeken. Ik heb bijna vakantie en dan gaan we een kaartje uitzoeken ! Ben benieuwd !

Kalush ! Hartelijk gefeliciteerd ! Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar toch had ik steeds een gevoel dat jij een meisje zou krijgen ! Grappig he ! Leuk dat je het nog net hebt kunnen zien !

Hoi Cass ! Kramp heb ik ook. Vooral 's nachts en het doet dan echt vreselijk veel pijn. Als ik mijn tenen dan naar mijn knie duw, gaat het het snelste over. Al moet ik zeggen dat ik het soms de dag erna nog steeds voel. Ik dacht dat je er magnesiumtabletjes voor kunt slikken als het te erg wordt, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes,
    Nikki F

14. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    ja heb het ook al een paar keer gehad,en meestal snachts dat je er wakker van word erg vervelend is het

15. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Klopt, hier dito, reuze vervelend!

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb nog niet echt last van kramp ofzo.. voel het soms wel eens aankomen, maar dat is alleen als ik sochtends mijn benen even rek..
    Dan hou ik snel op en schud alles even los, en weg is het..

Wat dat betreft heb ik nog niet zoveel kwaaltjes.. ik heb naar mijn idee ook nog geen harde buiken gehad..

Waar ik vreselijk tegenop kijk, is dat mijn man straks 2 weken weg moet.. Naar het buitenland..
    Vind het verschrikkelijk, de gedachte alleen al.. :( :(
    Normaal heb ik daar niet zoveel last van, ja leuk is anders, maar nu voel ik het toch wel heel erg..
    Maar goed kan hem niet best in de broekzak houden (is nu helemaal geen ruimte.. :) )

Nou ja moet ik even doorheen...
    Hebben jullie nog dingen waar je vreselijk tegenop kijkt? Iets wat tussen nu en de bevalling in staat? (zo van, dát moet eerst, voordat we moeten bevallen) of ben ik nou de enige die zo'n vreemde kronkel in het hoofd heeft?

Groetjes Kalush

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Kalush !

Ik merk dat ik weer wat sneller moe ben en ik het vermoedelijk last van aambeien wat behoorlijk vervelend kan zijn. Verder mag ik niet klagen. Harde buiken heb ik ook vrijwel nooit en dat terwijl ik echt een hectische week achter de rug heb op mijn werk. Vanaf volgende week lekker vakantie ! Ik kijk er enorm naar uit !

Waar ik nog wel tegenop kijk is het klussen in huis. We hebben een nieuwe tuin aangelegd. Daar zijn we maanden mee bezig geweest (maken van ontwerp, zoeken van bestrating en planten enz.) en de afgelopen 4 zaterdagen zijn helemaal aan de tuin besteed. Dat betekent dus ook dat we nog niet aan de babykamer zijn begonnen. Dat wordt de kamer waar ik nu zit. De computer en al onze boeken en zo moeten naar een andere kamer. Die andere kamer is gelukkig wel al leeg. Als alle spullen zijn verhuisd kunnen we pas beginnen op deze kamer. Het liefst zou ik vandaag nog beginnen, maar de internetaansluiting moeten we eerst maken voordat de computer om kan. Je begrijpt wel, het gaat me niet snel genoeg ... het is niet dat ik er tegen op zie, maar ik zou het gewoon fijn vinden om al bezig te zijn op deze kamer. De eerste week van augustus moet het klaar zijn want dan wordt de kamer gebracht en opgezet. Dan moet alle verfwerk klaar zijn ... nog wat voor de boeg dus !

Voor de rest heb ik gelukkig geen dingen waar ik echt tegenop kijk. Maar ... wat niet is kan nog komen ... hoop ik niet ...

Groetjes,
    Nikki F

18. Yvette

Yvette Lid

18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Heej Dames,
    NOu ik heb het 1 en ander meegemaakt.
    Ik ben weer met me ex samen, ja jullie lezen het goed. De vader van Sterre.
    We hebben veel gepraat en zijn samen tot het besluit gekomen.

We willen graag een 2e kindje samen maar we hebben besloten daar nog even mee te wachten.
    Wat vervelend dat jullie nu krampen krijgen.
    Ik kom snel weer kijken.

Veel liefs van ons.

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Yvette !

Dat is inderdaad een wondelijk bericht. Ik hoop dat je weet waar je aan begint en dat je duidelijk bent geweest tegen hem en hebt uitgesproken hoe moeilijk hij het jou heeft gemaakt. Verder hoop ik dat jullie heel gelukkig samen zijn, en dat jullie een mooi kindje zullen krijgen over een tijd !

Groetjes,
    Nikki F

20. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    dat had ik bij de zwangerschap van me eerste wel,toen werd me man opgenomen in t ziekenhuis toen ik 36 weken zwanger was....ik wilde echt pertinent niet bevallen voor hij thuis was,gelukkig lukte dat wel :D

Deel Deze Pagina