September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo ik ben uitrekend op 23 september.

    Hoef pas 9 maart naar de VK, en dan maken ze echo. Zelfs bloedprikken wordt dan pas gedaan. Had eerder gehoopt, lijkt erop alsof ik de enigste ben waar ze pas met 12 weken eens gaan kijken hoe het er mee staat.
    Snap het wel van echo maar kunt toch wel eerder een intake gesprek en bloedprikken, stel dat bloed niet goed is of zo. Maar afijn, men had echt zoiets van :rolleyes: ok dacht ik tot 9 maart....

    Ga nu wel over 12 dagen naar echo bureau voor te kijken of het hartje klopt. Moet jezelf betalen maar is niet veel en heb ik er graag voor over

    Klachten; snel vet haar, wat darmen, veel naar wc, veel en kleine plasjes, alleen s'middags eetlust. Sinds vandaag een symptoon erbij zijkant borsten gevoelig, net alsof ik 6 uur in de sportschool met gewichten ben bezig geweest

    gr. cassandra
     
  2. Mamma 2 Boys

    Mamma 2 Boys Actief lid

    23 jan 2006
    145
    0
    0
    Ja met 8 wk. schijnt ook alles ( in aanleg ) al een beetje klaar te zijn he ??

    Tenminste het is wel een bepaalde grens geloof ik .
    Moeilijk he ? dat onzekere ??
     
  3. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Fie,

    Het is hetzelfde hier ! Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Leuk was dat ! Hij was zo enthousiast ! Hij gaf me de tip: denk aan de 3 R's:

    R: Rust ... luister naar je lichaam
    R: Reinheid ... geen alcohol of sigaretten
    R: Regelmaat ... geen dagen achter elkaar uit en dat soort zaken

    Over twee weken mag ik bloed laten prikken in het ziekenhuis en als de uitslag binnen is mag ik naar de huisarts en dan maken we een afspraak bij de verloskundigepraktijk ! Spannend en leuk !!!

    Groetjes,

    Nikki
     
  4. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    hey cass001 even een vraagje he wat is een echo buro?
    want ik heb daar nooit van gehoord en ik moet ook nog 3 weken wachten het zou een hele gerust stelling zijn als ik al eerder het hartje kon horen

    groetjes bianca



    [​IMG]
     
  5. Cat

    Cat Lid

    9 dec 2005
    37
    0
    0
    Dames, van harte gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

    Ik weet het pas sinds drie weken en was helemaal overdonderd omdat ik eigenlijk een kijkoperatie zou krijgen in januari om te kijken of ze endo konden vinden. Ik had pijnklachten en werd maar niet zwanger. En toen dus stiekum toch! Mooi hé. Als het goed is ben ik 10 september uitgerekend. Hopelijk komt ie niet op de 11e want dat vind ik een iets nare datum.

    Verder weinig last van verschijnselen. Alleen geen trek in eten en een paar enorme borsten... :oops: Verder wat emotio. Veel oud zeer komt omhoog en hoewel ik probeer te genieten overschaduwd dit het geheel wel eens. Het ligt aan de hormonen werd me verteld.... :cry: Maar...soms ben ik ook weer helemaal heppie de peppie. Geen pijl op te trekken ;)

    Oh ja, en ik krijg aanstaande maandag al een echo. Vreselijk spannend!! Ik heb last van wat menstruatie achtige krampen. Ik heb gehoord/gelezen dat dit bandenpijn kan zijn maar het stemt me niet helemaal gerust...

    Groetjes,
    Cat
     
  6. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Toch eigenaardig, hoor, dat het bij jullie allemaal op 8 weken echo-tijd is... (of zelfs later). Mijn banner zegt wel dat ik 8 weken ver ben, maar die telt vanaf de eerste dag van de laatste :evil:
    Terwijl mijn gyne telt vanaf de vermoedelijke bevruchting. En zij maakt sowieso een eerste afspraak op 6 weken. Mijn bloed werd meteen onderzocht, toen ik net getest had of ik zwanger was (op 2 weken dus).

    Tuurlijk begrijp ik de meisjes die uit "angst" liever nog wat afwachten... Ieder is anders, he. Voor mezelf DENK ik dat het horen van het hartje een mijlpaal gaat worden... Nog 2 keer slapen en het is zover... :D
     
  7. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Ineens lijkt alles wel te stinken. Koffie, eten algemeen, waspoeder echt je kan het zo raar niet noemen of ik word er onpasselijk van :(
    Hoop dat dit snel voorbij is hoor want ik voel me niks niet lekker.
    17 Maart ga ik trouwen....dan hoop ik toch wel flink mee te kunnen feesten ;)
     
  8. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik meld me ook even.. want hoogstwaarschijnlijk ben ik ook een september-mamma.... ben zwanger.. maar weet niet precies hoe lang, dus ik mag voor termijnecho binnenkort :)
     
  9. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    spannend Mirjanne en gefeliii :)
     
  10. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hoi Bianca ik stuur je even pb, want je mag toch geen link doorgeven
    gr. cassandra
     
  11. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik heb me gisteren opgegeven voor moeders voor moeders, aanstaande maandag komt er een mevrouw alles uitleggen enzo. Ze doet dan ook nog een test, had ik vannacht een nachtmerrie dat ik dan niet zwanger zou zijn ;) , stom he.
    Verder ga ik de 21e naar de vk toe, dan ben ik 9 weken zwanger, en 27 februari ga ik naar het ziekenhuis voor een intakegesprek over de nekplooimeting enzo, dan word er ook een echo gemaakt, dan ben ik dus 10 weken zwanger. Mochten we beslissen dat we toch de onderzoeken laten doen, en ik denk dat dat ook wel zo zal zijn, dan doen ze 2 weken later de nekplooimeting. BIj de intake nemen ze dan wel gelijk bloed af voor de tripletest.

    Ik heb er niet zo'n probleem mee dat er pas later een echo word gemaakt, het is natuurlijk altijd leuk als het eerder word gedaan, maar ik weet nu wel een datum, en daar leef ik naar toe.

    Verder vrijwel geen kwaaltjes, alleen nog steeds heel erg moe, en mijn borsten doen af en toe een beetje zeer, maar helemaal niet erg.
    Wel gisteren het eerste truitje en kruikenwarmers gekocht, en spuugdoekjes, en een omslagdoek. Ik kon het niet laten !!

    groetjes
    celiene
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo!!

    Gister ben ik maar even naar de HA geweest.. hem het hele verhaal verteld, en erbij gezegt dat ik nu niet weet wat ik moet doen.
    Hij gaf aan dat ik nog niet veel hoefde te doen en dat ik over een week of 3 contact op moest nemen met een VK.
    Hij vroeg me wanneer mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was, ik zei van: 18 dec.
    Toen zei hij van: je bent nog niet eens een week overtijd??
    Naar mijn idee wel.. maar hij zei van niet.
    Vond het allemaal een beetje vaag, en nu weet ik nog niet wat ik moet doen.
    Ik zal je vertellen, ik zit er heel erg mee wat betreft mijn werk. Heb nog geen vaste baan, en ik ben wel degene die het geld binnenbrengt.
    Ik weet niet hoe ze gaan reageren. Vind ik erg moeilijk.

    Ook ben ik heel ongeduldig.. kan eigenlijk niet wachten op het nieuws dat alles goed is met ons kindje.. maar daar zal ik niet de enige in zijn.
    Ik weet niet, kan me moeilijk concentreren op mn werk, het liefst ga ik om 14.00 al naar huis, maa dan sleep ik me verder tot het einde (terwijl ik heel erg veel plezier heb in mijn werk)
    Ach ik ben gewoon zo onzeker.. en zo zit ik niet inelkaar, heb eigenlijk altijd alles onder controle, en dat heb ik nu niet, volgens mij kan ik daar slecht mee omgaan.

    Nou ja dit moest ik ff kwijt. Ik zou vanmiddag mijn ouders vertellen dat we zwanger waren, alleen dat is er niet van gekomen, ze hadden bezoek, dus dit wordt een andere keer.

    Nou genoeg gezeurd, komt ook allemaal wel op zn pootjes terecht.. maar ach ik zie alles nu echt even heel erg wazig!

    Groetjes Kalush
     
  13. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Kalush, heel herkenbaar hoor allemaal!!
    Ik ben ook zo onzeker over alles en kan ook niet echt goed van mijn zwangerschap genieten....
    ben erg bang dat er iets mis gaat.
    Ook ben ik bang voor hoe ze op mijn werk zullen reageren. Ik heb nl. ook nog geen vaste baan.
    Je bent dus absoluut niet de enige...
    Sterkte met je onzekere gevoelens!

    Liefs,
    Eefje
     
  14. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    Ik weet ook niet hoe ze op mijn werk reageren, maar gelukkig ben ik niet degene die het geld binnen breng. Ik betaal de hypotheek wel, maar als het moet, dan doen we dat van mijn zijn salaris.
    We hebben al zoveel moeten doorstaan en de wens bleef zo groot naar een tweede kindje, dat ik nu veel te blij ben om me daar druk over te maken. Ik vertel het dan ook pas als ik een stuk verder ben en er meer van uit kan gaan dat het goed gaat en dan zie ik wel, ik ben pas in november begonnen en hoe het dan moet, maar weer solliciteren ofzo, in ieder geval kennen ze me nu bij deze school en weten ze bij het bestuur wie ik ben en ik hoop dat als ze dan iemand nodig hebben dat ze dan aan mij denken.
    Ik zie het wel!
     
  15. mama jolien

    4 okt 2005
    48
    0
    0
    arbeidster
    brugge
    Hoi
    ik heb nu net hetzelfde he!!
    alles stinkt koffie wasprodukt verschrikkelijk bijvoorbeeld mijn jas die gewassen is amai!!
    t'is wel vervelend he!!
     
  16. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Tis vreselijk Jolien!
    Gisteren zaten we bij de notaris en die had een dampende kop koffie voor zich. Volgens mij zag ik groen dus toen moest ik wel vertellen dat ik zwanger was en of hij alsjeblieffffffft die vieze kop koffie weg wilde doen hihi

    Gelukkig had hij begrip hoor en deed het weg.

    Ik heb het zelfs als mn vriend me knuffelt. Zijn voorheen zo lekkere luchtje vind ik nu echt ontzettend ranzig :(
    Heel zielig als ik hem dan van me weg duw zo van pfffffffff je stinkt!
     
  17. Mamma 2 Boys

    Mamma 2 Boys Actief lid

    23 jan 2006
    145
    0
    0
    Net een echo gehad !
    En een mooi kloppend hartje gezien !!!!!!
    Super..... :D
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo..

    Vandaag hebben we onze ouders het verteld.. mocht het misgaan hebben we toch altijd nog iemand om er over te praten.
    Eigenlijk viel het me heel erg tegen hoe mijn moeder reageerde.. ze was wel entousiast.. maar er waren geen tranen van blijdschap :( :( zoals ze wel had bij mijn vorige 2 zussen.
    Ze zei ook nog: Ik moet heel erg aan het idee wennen.... :cry: :cry:

    Ach het is ook nog vroeg.. maar toch, had het wel anders verwacht.

    Ook zit ik nog steeds met een knagend gevoel.. van: hadden we dit nu wel moeten doen? Hadden we niet nog langer met zn tweeen moeten genieten.. ( :oops: ik schaam me best om het zo te zeggen)
    Ik ben gewoon even helemaal de weg kwijt.

    2 jaar terug wou ik al kinderen. Mijn man was er nog niet klaar voor zei hij. Ik heb soms tranen met tuiten gehuild omdat ik moest wachten.
    Toen hij aangaf dat hij er ook helemaal klaar voor was, sprong ik eengat in de lucht!
    Ik weet het nog als de dag van gister...
    En moet je me nu eens zien en horen... het is toch verschrikkelijk, of niet?

    Ik ben er echt wel heel erg blij mee hoor, begrijp me niet verkeerd, maar herkend iemand dit soort dingen, of ben ik echt helemaal gestoord?

    Groetjes Kalush
     
  19. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Wat fijn mamma dat je zo genoten hebt van de echo, ik moet nog maar heb er ook heel erg veel zin in. VOoral als je dan het kloppende hartje ziet, dat word het echt echie !!!

    Ik herken het wel hoor Kalush, je bent dan zelf zo blij ermee, en dan krijg je een reactie waar je zelf wat minder mee kan. Misschien overviel je haar ermee, ik weet het niet, maar maak je er niet zo druk over, jullie zijn er heel erg blij mee en daar moet je van genieten.

    En wat die omschakeling betreft, heel begrijpelijk hoor. Ik heb al 2 oudere kinderen, en ben nu zwanger van mijn man die zelf nog geen kinderen heeft. Ik ben er echt heel erg blij mee, en hij is in de wolken, maar ik heb er heel lang over gedacht van zouden we dit nu wel gaan doen, we hebben zo veel vrijheid nu, voor mij is het allemaal nu zo veel makkelijker geworden... Maar dan gaat toch het gevoel opspelen, en dan weet ik dat er zoiets moois weer bij gaat komen, en dat je ook met een kindje erbij nog zoveel kan doen, al moet je soms wat meer plannen, maar dat hebben we er dik voor over hoor !!

    En meissie, wij vrouwen die net zwanger zijn zijn een wandelende tijdbom met al die hormonen in ons lijf, dat we gewoon zelf even de weg kwijt zijn, hoort erbij hoor, we zijn gewoon veel emotioneler nu !!
    Komt allemaal goed @!! ;)

    groetjes
    celiene
     
  20. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden, allereerst wil ik jullie allemaal van harte feliciteren met jullie zwangerschap.
    Ik ben 30 september uitgerekend en vraag me af of ik met jullie mee mag schrijven.............. :(:
    Groetjes mussie
     

Deel Deze Pagina