Hallo Meiden!! Ik las dat een aantal van jullie last hadden van krampen. Daar had ik ook last van maar heb een stukje sunlightzeep onder mn matras gelegd. Sindsdien heb ik veeeeel minder last. Of het dat is wat helpt weet ik niet, maar veel schade kan het niet doen toch! Kalush ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet dat je man nog twee weken weggaat. De mijne is onlangs nog een week naar Terschelling geweest ( hij werkt op Oerol) en we vonden het allebei eigenlijk best naar dit maal. Ik kijk trouwens best op tegen onze verhuizing. Vooral omdat ik niets mag doen en toch bang ben dat het me te veel spanning gaat opleveren. nou ja het zal allemaal wel goedkomen! Ik heb trouwens ook het idee dat ons kindje nog steeds in stuit ligt. Ik voel rechts beneden duidelijk getrappel en rechtsboven in licht geplop. Als ik mijn hand rechtsboven op mijn buik leg voel ik ons beebje er helemaal inkruipen Heerlijk gevoel. Maandag weer naar de gynaecoloog. Hoop dat ie weer een echo maakt. xxx pinguin
Hallo, goh Yvette zo zie je ooit hoe dingen kunnen veranderen, ik hoop voor je dat het goed blijft gaan. Kramp is gelukkig niet meer teruggekomen, had gelezen dat als je s'avonds een wandeling maakt dat de kans minder is. Dus wij wandelen, tuurlijk te overenthousiast en moesten nog terug, bijna 2 uur aan de wandel geweest en de laatste passen waren vreselijk, ik denk dat mensen dachten ze is begonnen met de bevalling, waggelde van links naar rechts. Maar net als de meesten hier eigenlijk niks te klagen over de zwangerschap, wat kleine kwaaltjes die erbij horen. Kalush ik begrijp goed dat je er tegen opziet. Ik merk zelf dat ik hechter ben aan mijn Man, wij zijn al heel lang bij elkaar, 18 jaar (ik was 15) en dagen zonder hem waren altijd ok. Maar merk nu dat we graag vaker bij elkaar zijn. Wat fijn Nicki dat je nu bijna vrij bent, wat een geklus alle zwangere toch doen, je leest het overal. Had vandaag de Pretecho, spannend.......NOT....madame lag zo te snurken en was niet wakker te krijgen, haar gezicht lag in mijn rug, dus zagen alleen achterkant hoofd. Ze is 1 keer wakker geweest en keek met een bol geirriteerd toetje in de camera. Je zag echt spek op haar wangen. Maarja wie wil er nu gestoord worden tijdens een goede Dut. Maar goed alles weer gecheckt en doorgemeten. Ze is nu 1 kilo en meer dan 36cm. En liet weer duidelijk zien dat ze een meisje is. We hoefde niks af te rekenen, en bellen volgende week om weer terug te komen, de vrouw zei mischien moet je nog 3 keer terugkomen. Geeft niks, we wonen er nog geen 10 min vandaan. Het is toch het gezichtje waar je zo nieuwschierig naar bent. Soap babykamer gaat door, zou woensdag binnen zijn maar nu vrijdag. Mijn man zegt als het niet binnen is dan houdt het op. Dan zoek je maar iets anders. Ik hoop het niet, heb mijn zinnen gezet op het kamertje Wordt weer warm, hoop dat we er allemaal goed doorheen komen. Ga morgen mijn voeten laten verzorgen, doe het normaal zelf, maar tenen lakken is zo ongemakkelijk.... gr. cassandra
Hoi Cass ! Ergens is het ook wel grappig om te zien dat zo'n kleintje dat nog niet geboren is toch al lekker doet wat ze zelf wil he ! Zij wil slapen en dan krijgt ook niemand haar wakker ! Wel fijn dat jullie dan een andere keer terug kunnen voor een nieuwe echo ! Wij gaan 13 juli en we kunnen beiden haast niet wachten om ons kleintje weer eens te zien. Met de 22 weken was het voor het laatst. Toen heeft de VK een echo gemaakt zodat ik de kinderen uit mijn klas kon laten zien hoe het kindje eruit zag. Nu duurt het ons bijna te lang ! En een pretecho is toch veel mooier, we krijgen 3/4 D, dus dan kun je al echt veel zien ! Vandaag is mijn vakantie inderdaad begonnen. Ik heb wel nog geen vakantiegevoel maar dat komt wel ! We zijn druk bezig met uitruimen van de toekomstige babykamer ! De computer is al verhuisd ! Ik kan dus weer in alle rust mailen ! Komend weekend gaan we hard werken op de kamer. Het moet klaar zijn voor augustus maar dat gaat wel lukken ! Dan komt de kamer namelijk. Vervelend dat je zo lang op de kamer moet wachten ! Nou, dat was het weer ! Groetjes, Nikki F
Zo hier ben ik ook weer even. Druk druk druk geweest, en ook heerlijk een weekje in eigen land op vakantie geweest. Even heerlijk bijkomen van alle problemen binnen de familie, en dan vooral doelend op de situatie bij mijn zus thuis met de kinderen. De zwangerschap gaat allemaal goed voor zover ik kan voelen. De kleine is erg actief en druk mijn hele buik zie je alle kanten op bewegen. Ik vind het zo'n heerlijk gevoel dat ik de 28 weken gepasseerd ben dan is het kindje levensvatbaar, echt een enorme mijlpaal vind ik dat in de zwangerschap. Ik heb ook echt veel last van kramp in mijn kuiten echt vreselijk ben er een paar keer s'nachts voor uit mijn bed gemoeten omdat ik het niet uithield n de pijn, maar goed dat nemen we er maar bij. Harde buiken hebben ik zeer regelmatig zeker meerdere malen per dag, ondanks dat ik toch voldoende rust neem. Ik denk dat het bij mij de spanningen zijn binnen de familie. Daarom heb ik ook besloten me er wat vanaf te houden. Morgen gaan we de nieuwe kamer van onze dochter behangen en de gordijnen ophangen en dan kan ze zondag over. Dan kunnen we aan de babykamer beginnen de wieg is helemaal klaar zal binnenkort een foto plaatsen ervan., Nou dat was het wel weer eigenljk
hallo allemaal,heel veel sterkte met dit warme weer wij gaan zo de verkoeling aan het strand maar opzoeken
Hallo, goed te horen dat iedereen goed gaat. Ik was gisteren echt een mekkerdoos. Was in mijn bips geschoten en kon niet lopen alleen aan 1 kant liggen. Zag mijn man lekker allemaal bezig, fietsen en dan weer weg en ik lag maar op de bank met een boek dat ik al eens gelezen had. Had geen honger alleen maar dorst en zoveel water op dat ik me een Water Olifant voelde. Mijn man werdt wel even kwaad toen hij mijn klaagzang voor de 3e keer hoorde......je hebt niks te klagen, je hoeft niks, je zwangerschap gaat goed dus aub wat meer positief. Ok, ok....weet ik wel , maar toch ooit van die dagen.. Vandaag nog maar een beetje pijn in de bips maar kan weer lekker vooruit en op mijn gemak gepoest en nu bezig met de administratie, weer 1 en al vrolijk. Ik voel de baby niet zoveel meer als paar weken geleden, zo aantal keren per dag een flinke stoot hier en daar. Maar de dagen dat ik haar bijna hele dag voelde zijn voorbij. Heb het kraampakket ontvangen, kan ook weer van het lijstje. En kijk er toch wel na uit dat het donderdag weer minder warm wordt. gr. cassandra
Hey Meiden! Klinkt bekend Cass.. van mij mag de temperatuur ook wel wat minder. Vanochtend had ik een afspraak bij de gynaecoloog. Dit maal een ander en vond deze man eigenlijk wat prettiger. Voelde me wat minder een nummer. Hij gaf goed uitleg op mijn vragen maar vond dat ik eigenlijk nog teveel deed. Ik moet nog meer rust houden. Ook vind hij mijn buik toch wel wat groot dus over twee weken nog maar eens een uitgebreide groeiecho. Ben benieuwd. De echo's die ik tot nu toe heb gehad waren snelle echo's waar voornamelijk naar de placenta en baarmoedermond werd gekeken. Toch ook wel weer spannend! Ik heb ook mijn kraampakket ontvangen. Zaten een aantal leuke extra cadeautjes in voor ons beebje. Heb de doos maar gelijk weer dichtgeplakt en bij de verhuisdozen gezet. Nog 4 weken dan krijgen we de sleutel. Eindelijk naar een huis met een tuin in plaats van dit hete appartement! xxx pinguin
Wat betreft die kramp daar heb ik ook erge last van soms wel 5 keer per nacht, ik moet zeggen dat ik het de laatste paar dagen niet meer gehad heb... maar het is echt vervelend, ik spring dan als n gek uit bed en sta met mijn slaapkop tegen de muur aan te strechen. Op de zwangerschapsgym hebben ze me wel wat tips gegeven: - overdag ook een paar keer de been strechen - je kuiten met koud water afspoelen na het douchen (dat is nu niet zo'n probleem met dit warme weer, toch?) - voeteneinde omhoog zetten (of als je geen auping hebt een kussen onder het matras) - niet te veel met benen over elkaar zitten, dat knelt de spieren af. Nou, hopelijk hebben jullie er wat aan! Gr. Niki
Hallo ! Cass, Ik kan me voorstellen dat je je ellendig voelde. Met die hitte alleen maar kunnen liggen is ook vervelend. En hoe fijn dat ook lijkt, het is altijd beter als je gewoon nog je gangetje kunt gaan, toch ? Ja, die kleintje worden steeds groter en kunnen zich steeds lastiger bewegen. Ik voel het kindje wel iedere dag en ook steeds weer duidelijker. Ik heb nu vakantie, dus zal de komende weken misschien wat meer voelen omdat ik nu meer rust heb. Pinguin en Cass, dat kraampakket krijg je dat gewoon van je zorgverzekeraar ? Ik heb wel een namenboekje en zo van ze gekregen toen ik pas zwanger was. Misschien dat het pakket dan ook wel zal komen. Ik ben ook blij dat het donderdag minder warm zal worden ! 8) Groetjes, Nikki F
Nikki dat kraampakket heb ik inderdaad van de verzekeraar gekregen. Ik heb dit echter wel eerst meoten aanvragen, maar ik neem aan dat wanneer je een namenboekje krijgt ze dat ook wel weten. Anders zou ik voor de zekerheid nog ffies bellen ofzo.
Dag iedereen, 't Is weer lang geleden dat ik nog actief deelnam aan de gesprekken, maar nu ik lees over namenboekjes, valt mijn frank dat wij nog steeds niet erg grondig nagedacht hebben over een naam voor ons kindje... Het begint nu toch wel te dringen, niet? Zijn er onder jullie nog die nog geen naam/namen hebben?
Voor een meisje zijn we aardig uit de namen, maar echt met zekerheid kan ik het nog niet zeggen. Voor een jongentje vind ik het moeilijker. We hadden een naam maar toen bleek dat een vriendin van me ( bijna uitgerekend) dezelfde naam heeft en een aantal mensen van haar pufclub ook. We hebben 1 jongensnaam die we allebei erg mooi vinden maar op de een of andere manier is het hem ook niet helemaal Ik vind het in ieder geval heel moeilijk een mooie naam te vinden.
Jongensnaam hebben we al alleen een meisjes naam is nu het probleem. Wat een hitte mijn hele benen en voeten zijn dik van de vocht al ik erion druk krijg ik hele deuken. Mag wel iets minder warm
Onze namen staan sinds vorige week HELEMAAL vast.... Iedereen is erg benieuwd... we hebben ze echt tegen NIEMAND verteld!!! @Femke: ietsje minder warm vin ik zeker ook niet erg... de hele dag niks doen is niks voor mij... Gr. Niki
Heb trouwens al mijn kraampakker binnen van zilveren kruis. Niet echt heel boeiend moet ik zeggen Ook de zwangerdoos van de etos heb ik gekregen, nou die was 18 maanden geleden wel mooier eigenlijk
Die van het VGZ was ook niet zo spectaculair, hoor.... alleen de benodigde dingen en als extra-tje een verzorgingstas, die wel leuk was, en precies DE kleur! appeltjes/lime-groen... maar we hebben de bijpassende verzorgingstas van onze Quinny besteld, deze is dan als reserve Gr. Niki
Hallo ! Ondanks dat ik al vakantie heb, vind ik de temperatuur ook niet te harden ! Ik heb net nog maar even wat gepoetst in huis nu het wat koeler is, daar moet ik morgen niet aan denken. Gelukkig heb ik nog vrijwel geen last van vocht. Wij hebben een jongensnaam. Mijn man heeft die bedacht en ik vond hem meteen geweldig. We hebben twee meidennamen, maar weten nog niet welke het zal worden. We gaan binnenkort op vakantie en nemen de namenboekjes dan nog eens mee, kunnen we nog gezellig zoeken ! Verder zijn we aan het klussen aan de babykamer. Zaterdag komt het glasvezelbehang tegen de muur en de week erna wordt dat geverfd. Dan zit ons werk erop, hoeven ze alleen nog te komen voor de gordijnen ! Leuk ! Ik had een topic "Klussen" geplaatst bij "De lounge" maar blijkbaar zijn niet veel anderen aan het klussen. Jammer ! Vandaag gaan winkelen in Eindhoven en wel bij Innana. Wat een leuke winkel zeg ! Ik heb een hele mooie rok gekocht en twee mooie topjes en twee bandjes die eigenlijk een soort riem zijn met felle kleurtjes en kralen voor om de buik. Kunnen we pronken met de buik ! Ha ha ! Wel even balen zeg op de terugweg. De trein had 30 minuten vertraging en de airco was kapot. Het was er bijna 40 graden en er was weinig zuurtstof ! De enige verfrissing die we hadden was een oud krantje om mee te wapperen en een flesje water dat we toevallig nog snel hadden gekocht. De conducteur kwam nieteens controleren, die keek de coupe in en ging snel weer weg. De trein moest hele stukken zeer langzaam rijden door storingen. Toen kwam een man die vertelde dat de airco in de 1e klasse het wel deed. Ik voelde me steeds duizeliger worden en ben naar de eerste klasse gevlucht en daar de rest van de reis blijven zitten. Dat zo'n airco kapot is, ze vertraging hebben en dat ze langzaam moeten rijden, daar kunnen die mensen van de trein ook niets aan doen, maar service bieden kan toch zeker wel ? Zwangeren en hartpatienten uit de hitte halen en naar de 1e klasse sturen of zo ? Of flesjes water uitdelen ? Nee, service mogen we blijkbaar niet meer verwachten van NS, terwijl zij wel verwachten dat wij grof geld betalen voor hun slechte diensten. Vreselijk was het, ik was blij dat ik thuis was ! Nou dat was het weer ! Groetjes, Nikki F
onze kleine man heeft ook al een naam....het ging niet vanzelf maar we zijn eruit vrijdag moet ik bloed laten prikken dat doen ze hier bij de vk standaart rond die 30 weken om tekijken of alles inorde is....bij jullie ook???? maandag ga ik er lekker een paar daagjes tussen uit en dan word het 4 weken aftellen geblazen tot aan me verlof heb het kraampakket van onze zorg verzekeraar nog niet gehad maar dat zal best 1 dezer dagen gebeuren