September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    We duimen voor je, Femke!!!

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Femke !

Ik hoop dat alles in orde is en dat je weer snel naar huis mag !

Sterkte !

Groetjes,
    Nikki F

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou Femke,
    hopelijk blijft je kindje nog even zitten...
    en is er niks ernstigs aan de hand!
    We horen het snel van je, toch?
    Succes, sterkte en hou je taai!

Gr. Niki

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Eventjes inbreken in jullie topic. Femke, ik wens je veel sterkte toe en hopelijk is het maar vals alarm, dat je beebje nog maar lekker in je buikje blijft.

5. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Femke Sterkte!

We duimen voor je!!!
    En hopen snel van je weer te horen.

gr. cassandra

6. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Sterkte Femke!
    Ik hoop vandaag goed nieuws van je te horen hoor!

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik hoop dat het weer beter gaat met Femke ! Een vrouw bij ons op de yoga had ook te vroeg de weeƫn en al 3 cm ontsluiting. Zij was nu in het ziekenhuis, aan de weeƫnremmers en als die goed aansloegen en het niet verder ging mocht ze morgen weer naar huis. Zij is wel al 34 weken. Voor het kleintje moest ze medicijnen pakken om de longen sneller te laten rijpen.

Hier is verder nog alles rustig, al hoor ik steeds vaker van die verhalen dat vrouwen met 29 weken moesten bevallen en zo. Dat baart mij soms wel eens zorgen. Dan zeg ik maar steeds tegen die kleine "Blijven zitten, nog minimaal 8 weken !" Hopen dat hij / zij goed luistert ! ;)

Zaterdag heb ik het kraampakket ontvangen van CZ. Daar zit me wat in zeg ... goed dat er een beschrijving bij zat waar het voor nodig is ! :( Er zat ook ee heel lief knuffeldier in voor de baby ! En een boekje "Veilig bevallen". Dat heb ik in een keer uitgelezen en ik moet zeggen dat ik nu een stuk geruster ben wat betreft de bevalling. Gisteren bij de yoga mochten we ook op de skippybal zitten, ik denk dat ik die in huis ga halen, heel comfortabel ! :D

Het schiet ook goed op met de babykamer ! De eerste laag verf zit er op ! Twee muren zijn appeltjesgroen en twee iets gebroken wit ! Er moet nog een tweede laag over, dan is het helemaal egaal van kleur ! :D Dat gebeurt zaterdag en zondag ochtend en maandag hebben we dan de tijd om nog iets aan te stippen waar nodig ! Dinsdag gaan we op vakantie ! 8) Ik kijk er erg naar uit, even een paar dagen uit de sleur !

Morgen hebben we de pretecho. We moeten wel wachten tot 19.45u, maar het lijkt me echt geweldig ! :D

Mijn man gaat vandaag de box ophalen. Die was binnen ! We zetten hem meteen op ! Ik ben heel benieuwd ! :D

Dat was het weer !

Heel veel groetjes,
    Nikki F

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb nog even een foto geplaatst ! Deze jurk heb ik al heel lang, en normaal zat hij heel los en wijd ! Ik deed hem net aan, en kijk het resultaat ! Hij zit wel nog lekker, rekt goed mee !

Groetjes,
    Nikki F

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Zo ben er ook maar eens even weer..
    Mijn man is sinds vrijdag weg.. vind er helemaal niks aan..
    Kon ook de moed niet opbrengen om hier eerder al wat van te schrijven..
    Gelukkig ben ik hele dagen aan het werk, en denk ik er niet de hele dag aan..
    Vandaag belde hij me op met het bericht dat ze waarschijnlijk over 3 weken pas terug komen, eerder was er geen vliegtuig beschikbaar.

Hij is samen met zijn broer naar zijn moeder toe in ex-Joegoslavie. De hele familie is sinds de oorlog weer helemaal kompleet daar. Dat was vorig jaar al afgesproken dat ze dit gingen doen (heb hun zelf op het idee gebracht)
    Alleen was er toen nog geen sprake van een zwangerschap of een zeer emotionele vrouw :) :)
    Voor mijn man is het een heel weerzien, met broers die hij ingeen 12 jaar heeft gezien.

Hij belt wel elke dag en zegt dat hij zo snel mogelijk weer thuis wil komen, maar aan de andere kant heeft hij daar ook de tijd van zijn leven..
    Genoeg hierover!

Vandaag naar de verloskundige geweest, alles gaat goed, ons klein meisje ligt al met het hoofdje naar beneden, alleen ze kan nog alle kanten op, maar voor nu lag ze goed!
    Hartje weer gehoord, altijd mooi om te horen, en alles groeit goed!

Vandaag ook een anti D prik gehad, tjonge jonge ik bloedde heftig na die prik..
    Maar dat hebben we in ieder geval maar weer gehad.
    Heb er gelukkig geen last van gehad.. hoor je ook weinig maar toch, ben als de dood voor prikken, dus vandaar dat ik er erg tegenop keek.

Door de stress van die prik ben ik helemaal vergeten mijn vragen te stellen.
    Stel dat mijn weeen beginnen, wie zou ik moeten bellen? Ik moet in het ziekenhuis bevallen.
    Moet ik de kraamhulp zelf bellen, of wordt dat allemaal geregeld?
    Ik begin nu echt de kriebels te krijgen hoor, dingen die ik niet weet.. die moet ik nu toch echt op een rijtje hebben anders wordt ik helemaal kieriewierie.. :confused:

Heb nog geen geboorte kaartjes gezien, nog geen adres op papier..
    geen idee hoe ik het kinderkamertje moet doen, bedje opmaken of nog niet..
    Heb alwel de kleertjes allemaal gewassen.
    Wat moet er mee naar het ziekenhuis..
    Het komt in 1 keer allemaal naar voren..
    Heb het idee dat ik te weinig tijd heb, voor te veel dingen.
    Komt dit jullie ook een beetje bekent voor?

Moet het huis nog schoonmaken.. moet mijn man nog van alles uitleggen hoe dingen in zn werk gaan (hij weet het wel, maar voor mijn gevoel moet ik het toch nog uitleggen)

Helemaal gek wordt ik van mezelf..

Weer een lang verhaal.. stop er maar mee, kan nog wel bladzijden volschrijven met wat me allemaal bezig houdt.
    Vreem dat dit nu opeens gebeurd, de hele zwangerschap nog nooit nergens last van gehad, en opeens dit.. Net nu ik alleen thuis ben.. :x

Groetjes Kalush

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii k zou eigenlijk 29 sept uitgerekend zijn maar 3 weken geleden dachten ze dat de beeb te groot was toen kregen we nog een echo en bleek dat k al een week verder was ben nu dus 22 sept uitgeteld wie nog meer?

nikkiF welke pakket heb je bij CZ?
    k heb ook CZ maar heb nog geen pakket gekregen
    gr marline

11. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Marline; Heb je weer paar dagen verdiend ;)

Goh Nicki, wat een mooie buik heb je. Als ik zo rondkijk, vind ik je een jongensbuik hebben, ik ben absoluut geen pro hierin, maar de jongens buiken gaan altijd zo prompt naar voren. Hoop dat je genoten hebt van je pret echo.

Nog niks van Femke gehoord...hoop snel van haar te horen met goed nieuws.

Kalush ik begrijp dat alleen zijn nu heel anders is. En ja als je rond de 30 weken zit, is het ineens nog maar 10 weken :confused: en dan gaat alles als een trein door je hoofd. Maar 2,5 maand klinkt weer lang. Ik hoop voor je dat de weken voorbij vliegen.

Ik heb vandaag het lijstje afgewerkt, van die dingen die ik steeds uitstelden, magnetron sterrillisator etc etc. Ook het bedje opmaken, eens in verdiept, snap het bijna ;)

De maxi cosi zou eind juni binnen komen, toen weer begin juli en nu ineens eind aug/begin sept. Dat vond ik te lang...dus naar een andere winkel en aangezien ze nogal flinke concurrenten zijn, hebben deze zich van de goede kant laten zien en een bestelling die binnen is maar over 5 maanden pas nodig is naar mij doorgeschoven. Het model/kleur loopt harder als ze bij maxi cosi verwachten en ze kunnen de vraag niet aan, vandaar. Maarja kan ook weer van de lijst af.

Pretecho was leuk, heb het gezichtje gezien, verder alles goed.

Bloeddruk is op het randje, moet over 2 weken terugkomen en dan kijken ze hoe/wat. Had altijd 120/67 en nu 137/89 dus nogal een verschil.
    Maar heb geen klachten dus ze weten het niet. Had een nieuwe inval VK maar zij was nogal bot, ze voelde en kneep hard en zei helemaal niks, dus ikke enn? en de VK "als je niks hoort is het goed" Nou ze kan toch wel zeggen hoe/wat. Ben geen moeilijke en sta altijd binnen 10 minuten weer buiten. Toen zei ze ja is gegroeid en is goed en hoofdje ligt beneden. Hoop niet dat zei dienst heeft als ik moet bevallen, is wat minder.

Vandaag ook geboortekaartjes besteld. Zou het online doen maar effe impulsief om de hoek binnen gelopen, de kerel gaf me 18 boeken en een kop thee en zei veel plezier :rolleyes: Nou na het 4e boek had ik het wel gezien. Heb er nu 1 gekozen met hard roze en zacht roze en een bb ruitje. 75 besteld toch weer bijna 300 euro. Maarja denk dan weer, krijg niet iedere dag een bebe. Toen kwam het gedichtje. De man bemoeide zich overal mee, maar wel op een leuke manier. Gedichtje gekozen, maar weet niet meer precies hoe, is kort. Volgende week proefdruk klaar. Ook maar meteen presentje uitgekozen voor kraambezoek, soort van circus clowns. Mijn man had het te druk en die had zoiets, doe jij maar...je moet toch je zin hebben ;)

Nou wat een verhaal weer, gooi er een kwartje in en daar ga ik.....

gr. cassandra

12. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Jammer dat er nog niks van Femke bekend is.... :(
    Hoop echt snel wat te horen.

Hier heb ik het kraampakket al 2 weken binnen. Wij zijn verzekerd via confior. Leuk pakket trouwens, heel uitgebreid en er zaten 2 kadootjes in. Een badcape en een knuffel lapje in de vorm van een aapje.
    Heel veel verzorgingsproducten ook voor de beep erbij.
    Echt leuk.

Eergisteren waren we bij de vk geweest en het hartje weer gehoord. Onze beep is nog niet ingedaald en zit ook nog met zn koppie naar boven maar er is nog ruimte zat dus ik denk dat dat wel goed komt ;)

Verder kreeg ik een foonnummer van een vrouw van haar die aan baarmoederrijping ofzo doet. Ik loop nl altijd 2 weken overtijd en dat met BI is geen pretje. Toen ik dus zei dat ik de zwangerschap eigenlijk wel al behoorlijk zat was, kwam ze hier mee aan.
    Door een of andere massage zou de bevalling dan op tijd inzetten.
    Nou ik ben benieuwd, heb er natuurlijk wel oren naar :)
    Ik zei al: ik hoop met 37 weekjes thuis te bevallen hihi

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Kalush, ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is dat je nu alleen thuis bent en dat het een moeilijke kwestie is omdat deze reis voor je man ook belangrijk is. Ik hoop dat hij echt zo snel mogelijk weer terug komt. Ik maak me deze dagen ook meer zorgen hoor. Ik ben alleen thuis (mijn man is werken) en heb vakantie dus heb weinig afleiding en dan gaan mijn hersenen op volle toeren en dat is niet altijd fijn ... Ik hoorde deze week weer dat een meisje was bevallen met 29 weken ... dan ga ik me ook meteen weer zorgen maken terwijl daar geen reden voor is. Stom he !
    Ik heb gisteren op internet gezocht naar kaartjes gezien, maar ook nog geen adres op papier. Ik denk dat ik straks eens wat etiketten ga kopen zodat ik al iets kan uitprinten... De boeken met kaarten halen we pas na onze vakantie. www.intercard.nl is een erg leuke site voor kaartjes !
    Wij zijn ook druk aan het klussen aan de babykamer. De eerste laag verf zit er op. Twee muren creme en twee muren appeltjes-groen. Het moet nog de tweede keer gedaan worden en de eerste week van augustus komt de kamer. Dan was ik alles en leg het in de kast en koop wat we nog moeten hebben. Ik heb nog niets voor op het bedje ... moet eens nazoeken wat allemaal nodig is aan dekentjes en zo in combinatie met de aerosleep, die hebben we besteld... Femke heeft een goede lijst geplaatse over wat er in de tas moet zitten als je naar het ziekenhuis moet. Een paar pagina's eerder is het te vinden. Het komt allemaal wel goed meid, we hebben toch nog wel eventjes te gaan ... het komt alleen allemaal steeds dichter bij en dat geeft een apart gevoel van spanning.

Marline, ik weet alleen dat we vrij utigebreid verzekerd zijn via het werk van mijn man. Ik weet niet precies hoe het zit met kraamzorg en het pakket. Ik heb vorige week gebeld met het CZ en gevraagd of ik de doos zo maar kreeg of moest bestellen en toen zeiden ze dat het iedere dag binnen kon komen en dat is ook het geval geweest. Misschien moet je ook even bellen. Ik vind het wel een mooi pakket.

Cass, dank je wel ! De laatste tijd denken veel mensen dat het een jongetje zal worden, inclusief mijn man en ik ! Maar het blijft afwachten ! Beiden zouden hartstikke welkom zijn ! We hebben vanavond de echo ... ik ben heel erg benieuwd !

Verder is hier alles goed. Maandag bij de VK geweest. Mijn bloeddruk was 110/70, dus dat was goed. Het blijft iedere keer een beetje zakken. Het kleintje lag ook al met het hoofdje naar beneden, maar dat kan nog veranderen ... tot 36 weken ...

Verder heb ik wat last van druk onder tegen mijn ribben. Zo'n gevoel alsof ze een beetje uit elkaar worden geduwd. Hoort erbij stond in het boek dus dat zullen we maar geloven !

Nou, tot snel !

Groetjes,
    Nikki F

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nikki f thnx k zal s bellen van de week
    pff wie heeft t ook zo warm k ga vanmiddag een zwembadje kopen voor in de tuin morgen alweer 30 weken en naar de verloskundige

15. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hopelijk heeft Femke goed nieuws wanneer ze weerkeert! kVind het toch maar akelig dat ze zo lang niks van zich laat horen...

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Marline ! Graag gedaan ! Ik heb het ook zo warm, het zweet breekt de laatste tijd al uit voordat ik iets gedaan heb ... ik haal ook een zwembadje als het na volgende week nog zo warm is ...

Elpee, ik hoop ook dat we snel iets horen, maar als ze in het ziekenhuis ligt zal ze wel niet de mogelijkheid hebben om te intenetten. Maar hopen dat het kindje nog lekker in haar buik zit !

Groetjes,
    Nikki F

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    jeeeeej heb eindelijk een zwembad van 3 meter breed duurt alleen zolang voordat ie vol is we hebben de kraan met koud water al vanaf 17.00 aan staan en het is nu bijna 22.00 en is nog nie vol pfff maarja morgen weer een dag en de zon staat er bijna de hele dag op duzz dat warmt wel op zal wel morgen middag worden voordat k er eindelijk in kan haha maar k heb gelukkig een bad.

k hoop ook dat de kleine nog lekker in de buik zit hoop snel wat te horen hoe het gaat met der en de kleine groetjes marline

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Vanavond hebben we de pret-echo gehad ! We hebben er lang op moeten wachten maar het was zeker de moeite waard !

De vrouw die de echo maakte was heel aardig en vertelde veel. We hebben 4 kleurenfoto's van ons kleintje gekregen en een hele voorraad zwart-wit foto's ! Je ziet echt al hoe het kleintje er uit ziet, super schattig was het ! Ook kon ze zien dat alles prima in orde is en dat alles "er op en er aan" zat. Dat is natuurlijk het aller belangrijkste om te horen.

Ze heeft gekeken of het een jongetje of meisje wordt en we hebben de foto in een gesloten envelop meegekregen ! We maken het na de bevalling pas open ...

Groetjes,
    Nikki F

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meis

gefeliciteerd dat alles goed is met de kleine en dat het gezond is en leuk dat je zoveel foto's hebt gekregen groetjes marline

20. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Wat leuk Nicki dat de echo's zo goed gelukt is. Wij vonden het ook een mooi moment in de zwangerschap. Ik zou wel onze hoofden willen vastleggen op film tijdens de echo. Trotse smile van oor tot oor.

Lekker vandaag naar de kapper geweest, en helemaal goed. Voel me meteen stukken beter. Ook effe naar miss etam nog wat gekocht in de uitverkoop. En weer wat babykleding blijven plakken.....Heb echt teveel, maarja ze zeggen dat ze veel spugen dus omgekleed moeten worden, houden we het daar maar op ;)

Vandaag wat mindere dag met omgeving. Mijn buik is nogal gaan groeien, en veel mensen gezien die me een tijd niet gezien hadden en dan zo breed wordt uitgemeten wat wel of niet veranderd is aan mijn uiterlijk. Als druppeltje mijn stiefmoeder, die doet graag afkraken. Normaal goed tegen bestand maar vanavond niet. Ze vroeg hoeveel kilo, dus ikke nou precies 6,5 kilo. Dus gaat wel. Nou zegt ze je kop is veel dikker, je armen en dan je kont, buik zie je eigenlijk niet. Ik liet me helemaal gaan en zei meteen, had van jouw ook niet anders verwacht dan dit te horen. Meteen sfeer van de avond weg. pfffh begon later in de auto te huilen, maar ook te lache van waarom huil ik nou pfffh. Ik zit zelf anders in elkaar, zeg zoiets niet en begrijp dan niet waarom iemand iets kan zeggen wat een ander een rotgevoel geeft. Maarja moet er maar aan wennen want de komende 10 weken zal het nog wel vaker over de buik en andere lichaamsdelen gaan :rolleyes:

heb momenteel dat ik snachts niet kan slapen...ga maar proberen een boek te lezen.

Goed weekend allemaal.

gr. cassandra

Deel Deze Pagina