Hoi Marline en Cass ! Ja, we waren heel blij en trots op die kleine ! De keek hem / haar ook helemaal medisch na en alles zag er zo goed uit ! Geweldig, dat die kleintjes al zo sterk zijn ! Je ziet ook echt al een beetje op wie hij of zij lijkt. Het kleintje heeft duidelijk de kin en de lippen van mijn man, en ik dacht een beetje mijn neus ! Grappig is dat ! Cass, wat een opmerking zeg van je stiefmoeder ! Zo heb je toch geen gezellige avond, zoiets zeg je toch niet ! 6,5 kilo is helemaal niet veel. Ik ben nu 8 kilo bijgekomen en ben iets korter zwanger dan jij en mijn VK zei dat dat heel netjes was ! Laat ze maar praten ! Wij weten immers waar we het voor doen ! Fijne dag verder ! Groetjes, Nikki F
pfff cassandra...je hebt een prachtfiguurtje als ik je zo op de fotos in je profiel zie... Ik ben dan veel meer als jij aangekomen..maar zelfs ik heb gewoon nog hetzelfde figuur..mijn gezicht is hetzelfde...heb wel een wat forsere bips en bovenbenen...maar hoogstwaarschijnlijk toch heel veel vocht. en ik hoor eigenlijk van niemand dat ik wat dikker ben geworden of goh hoeveel ben je aangekomen. Mijn buik is wel heel erg gegroeid opeens...maar hallooo daar zit een baby in! En we zijn nu eenmaal zwanger. Niet zwangere vrouwen hebben zo makkelijk praten..we zijn wel zwanger..en natuurlijk komen er wat pondjes aan.. laat je niet op je kop zitten hoor..
ff tussendoor...wat leuk dat deze topic zo actief is!!! Ik ben dus ook een september mama...en ik heb eigenlijk nooit gezien dat deze topic zo actief is. Heel erg leuk...ben benieuwd...we gaan straks allemaal op een rijtje bevallen Even kijken of er eent van jullie gelijk loopt met mij is wel leuk
Hallo, Kalush welkom bij de september mama's. Is leuk we zitten allemaal rond dezelfde tijd dus met dezelfde kwaaltjes en zo. En zoals ik zie bij de ......mama's die verder zijn is het vooral op het eind dat ze veel berichten plaatsen, dan ben je zo benieuwd wie/hoe/wat gaat bevallen. Thanks voor je aardige woordjes. Achteraf weet ik wie het zegt...Stiefmama is nooit de aardigste geweest. Maarja dat ze weer zo kinderachtig moest zijn om me een rotgevoel proberen te geven......c'est la vie zullen we maar zeggen. Ik hoop dat we echt snel van Femke horen, sinds ze zei, ik moet naar het ziekenhuis niks meer vernomen toch? Ben vandaag gaan stadten, en zonder nadenken, had ik hakken aan i.p.v. van mijn handige platte slippers waar ik nu eeuwig op loop. Na 3 uur slenteren had ik het wel gezien. Jeeh wat zit je lichaam toch anders in elkaar nu. Ik heb al paar dagen geen last van gehad van Maagzuur, yeah! Wat nu wel raar is, moet ineens plassen, moet dan rennen naar toilet en uiteindelijk is het maar een heel klein plasje. Denk dat de kleine dan drukt op de blaas of zo , hebben jullie dat ook? Heb vandaag de blije doos opgehaald bij prenetal, zaten wel wat bruikbare dingen in. Gaan jullie nog op vakantie? Wij niet, gaan verhuizen in aug dus genoeg te doen. nog een fijn weekend, gr. cassandra
Hey meiden, Ben erg benieuwd hoe het met Femke is. Zou ze inmiddels bevallen zijn of met weeenremmers in eht ziekenhuis liggen? Ach we zullen het binnenkort wel horen. Ik heb met vlagen last van maagzuur. Ligt er ook een beetje aan wat ik gegeten heb trouwens. Ik merk dat een bakje cruesli met yoghurt nog wel eens wonderen voor me wil doen. Voor de rest hou ik me eigenlijk vrij rustig. Volgende week krijg ik een groeiecho vanwege de omvang van mijn buik. Ik hoop nog steeds dat er echt maar 1tje in zit. Ik twijfel soms heel erg vooral omdat me zoveel gevraagd wordt of er niet twee inzitten. Nou ja ik ga in ieder geval pas na de echo mijn kinderwagen ophalen zodat ik zeker weet dat ik hem niet voor een duo hoef om te ruilen. Klinkt dat raar? Nou ja gewoon wat onzeker nu en dan. Gisteren een dagje op een terrasje bij Scheveningen- Haven gezeten. Vriendlief ging beachvolleyen. Erg genoten. Vannacht is mijn nichtje bevallen van een prachtige dochter!! Erg leuk omdat zij gisteren ook nog even in Scheveningen was. Haar dochter heet Sanne, die naam hadden wij ook op ons lijstje staan, maar maakt het wat makkelijker voor ons om te gaan kiezen. Er staan namelijk een stuk of 5 namen op zowel het jongens en meisjes lijstje. Ik vind het moeilijk een naam te kiezen... gaan we voor iets aparter en wat niet veel voorkomt of voor een wat meer voorkomende naam... Geen idee nog!!! Zijn jullie er al helemaal uit? fijne zondag nog! xxx Pinguin
Pinquin als er nog een kindje in zou zitten dan zouden ze dat toch wel op de echo's hebben gezien?? lijkt me sterk hoor Wellicht heb je gewoon een grote buik met een groot kindje e rin
Wij waren vrij snel uit de naam: het moet een internationale naam zijn (omdat wij in Duitsland Wonen) en we wilden graag een korte krachtige naam< wat het gaat worden houden we nog even geheim: over een paar weekjes meld ik het jullie!! Verder hier alles vrij rustig, moet ook om de haverklap naar de wc voor een paar druppeltjes maar ja schijnt erbij te horen!! Succes meiden, in principe zijn dit de laatste loodjes aan het worden!!!!
Hi Pinquin ik denk het toch ook dat ze het gezien zouden hebben. Maarja ik begrijp je wel.....je hoort toch ooit verhalen. Ben benieuwd Namen waren we snel uit. Mijn man en ik hebben wel dezelfde smaak. Hij wilde alleen 1 naam maar ik wilde er 2, tuurlijk wordt er maar 1 gebruikt, maar vind het gewoon leuk staan voor het geheel. Nu is een vriendin van mij bevallen en heeft mijn 2e naam als eerste naam voor een jongen. Ik krijg een meisje dus was even raar. Maar als ik er over nadenk, kan het ook voor beiden. Ik vind veel soorten namen mooi, maar we vinden deze naam het beste bij ons staan en de achternaam. Vandaag gezellig een dagje Rotterdam, mijn zus is er na toe verhuist ivm haar Man die daar woonde. Ze is jarig en 4 weken verder zwanger als ik. Ze heeft reeds 2 kinderen van 10 en 16 jaar, en wij wilde tot een jaar geleden geen kinderen dus dat we nu gelijk zwanger zijn is helemaal onverwachts en leuk. Gisteren een camera aangeschaft, dit allemaal voor de kleine, mijn ouders hebben amper foto's gemaakt toen ik klein ws en video camera was er destijds niet. Wel leuk om de kleine vast te gaan leggen vanaf het begin. Onze eerste proefopname kibbelen hoe het moet en dan onze stemmen horen .......wordt je niet vrolijk van, dus opname 1 maar snel gewist. gr. cassandra
Hallo allemaal ! Gulay en Eliane, welkom hier ! Ik ben heel benieuwd hoe het met Femke gaat ... duurt lang voordat we iets horen dus ik denk dat ze nog wel in het ziekenhuis zal zijn. Ik hoop dat alles goed is. Cass, van dat plassen had ik laatst ook. Ik heb de urine laten controleren en het was geen blaasontsteking. De kleine lag dus inderdaad op de blaas. Maar de doktersassistente zei dat ik de urine altijd kon brengen als ik het niet vertrouwde, dus als ik jou was zou ik dat ook even doen. Heb jij een bericht gekregen van Prenatal voor het ophalen van de doos ? Via de mail of zo ? Het schijnt een mooie doos te zijn ! Pinguin, volgens mij hadden ze dat dan toch eerder al moeten zien op een echo hoor, als je twee kindjes verwacht. En ... een dikke buik hoeft ook niet per se te betekenen een groot kind, het zegt eigenlijk weinig. De jongensnaam hadden we al snel. De meidennaam, daar twijfelen we nog over. Wel maar uit twee ! Wij gaan van dinsdag (18 juli) t/m zaterdag (22 juli) op vakantie, even een paar dagen er tussen uit. Naar Duitsland. Dus vanaf dinsdag t/m zaterdag zal ik er niet zijn ! Fijn weekend ! Groetjes, Nikki F
Hoi iedereen! Wat een weer zeg! En ik moet nog drie dagen in een heet lokaal zitten komende week... pufpufpuf.... Van de week was het zo erg dat op een of andere manier de verwarming óók nog aan stond. Nou... dat was echt niet goed!... Normaal gesproken springt de verwarming alleen aan als het koud is... maar.. ik heb de zon er al gelijk op om 8 uur... dus dat was een foutje van het systeem... Nog even doorzetten komende week en dan heb ik ook vakantie... Maar.. de nieuwkomers... Gulay en Eliane Welkom! Een leuk furum hier hoor de Septembermama's Nou ik ben ook heel benieuwd hoe het met Femke gaat... Het klonk allemaal best verontrustend... Hopelijk gaat het allemaal goed en moet ze veel rusten en kan haar beeb nog min. 7 weken blijven zitten. De prenataldoos... krijg je daar bericht van?? Ik heb mij ook daarvoor opgegeven.. maar nog niets gehoord?? mm... krijg je een kaartje in de bus? Wow Pinguin... het zou toch wat zijn...dat ze nu ineens gaan ontdekken dat je er twee in je buik hebt.. Wie weet heeft je beeb nu even een groeispurt gemaakt en komt het qua groei gewoon weer goed... Wij hebben ook al een naam, nu definitief... tot dat we ineens een ander erg mooie naam tegenkomen (kan altijd...) We hoeven alleen een jongensnaam te verzinnen.. handig! Nou ik ga nog maar even wat in de tuin zitten... hier binnen is het ook erg warm... Normaal gesproken zou ik nu lekker op het strand liggen bakken... maar gezien de situatie nu... toch maar ff niet... Fijne dag nog iedereen! groetjes mirjam
Ik heb de prenetal doos ook ontvangen...wel leuk..maar toch veel reclame hehe..er zat een pak luiers in maarja ik ga echt geen 2 kilo luiers in mijn koffer gooien..heb al overgewicht hehe wel leuke speen met I love mama ofzoiets.. Ik plas me trouwens ook gek hoor..mijn man wordt echt gek van me..hehe we kunnen nergens heen of ik moet al plassen..nu probeer ik ook nog eens 2 liter water per dag te drinken dus ik breng nu ong de halve dag op de plee door (hehe nouja bij wijze van) Wij hebben de naam ook al...staat helemaal vast hihi denk niet dat we nog een mooiere tegen komen..we moeten alleen nog een tweede verzinnen
Mirjam, je kunt toch altijd gewoon lekker in de tuin gaan zitten..doe ik ook hoor...mijn buik is nu echt super bruin..hehe die steekt natuurlijk uit dus die wordt het snelst bruin haha..
Hallo ! De foto's van de pretecho staan op dvd, maar ik krijg ze niet op de computer. Ik heb een foto gemaakt van twee foto's van ons moppie en geplaatst in mijn album ! Hoop dat ze een beetje duidelijk zijn ... Groetjes, Nikki F
hoiii k heb ook een goeiecho gehad en het bleek dat k al een week verder was mischien is dat bij jou ook wel zo k zou zeggen nie teveel druk maken. en ja ben ook ook erg benieuwd naar femke duurt wel erg lang he hoop dat alles goed is. en namen hadden we al voordat k zwanger was k zag ergens de naam staan en d8 van dit is het en gelukkig zei me vriend gelijk hetzelfde. k wou een naam die bijna nie vookomt omdat mijn naam komt uit australie en die hoor je ook nie zo veel groetjes marline
Ik heb de prenataldoos gister opgehaalt, kreeg bericht via de post. Was wel een leuke inhoud, voeding, luiers, flesje, speen en luierdoekjes. Zal vast nog wat vergeten zijn, maar is altijd leuk dat je dit soort dingen krijgt. Onze naam staat ook al vast. deze was eigenlijk in het begin ook al favoriet, maar op 1 of andere manier moesten er eerst tig andere namen de reveu passeren voordat we de knoop konden doorhakken. Aankomende zaterdag komt mijn husby weer thuis, heb dr zo'n zin in!! De laatste tijd wordt ik er steeds mee geconfronteerd dat de uitgerekende datum steeds dichterbij komt, en dat maakt mijn (klinkt lullig) best angstig.. Waarom weet ik niet, maar ben soms bang voor de toekomst, wat zal het ons brengen.. En nu kan ik er ook niet makkelijk even met hem over praten, dus ben straks blij dat ie weer thuis is. Herkennen jullie dat gevoel, het gevoel dat je bekruipt als je ziet dat de uitgerekende dag steeds dichterbij komt? Ben soms zo bang wat er gaat gebeuren, en dan die verantwoordelijkheid.. De verandering in je relatie.. Kunnen we het wel aan.. Kan ik de bevalling wel aan.. Zal alles goed gaan.. Hebben we alles goed geregeld.. (zo kan ik nog wel even doorgaan) Dit geeft me niet altijd een prettig gevoel, deze gedachten.. en wordt er best angstig van.. Maar aan de andere kant, er zijn zoveel vrouwen die dit door moeten maken, waarom zou ik het niet kunnen, maar toch dat knagende gevoel.. Groetjes Kalush
Hey Kalush, Ik had dat gevoel ook een tijdje, maar dat is totaal omgeslagen in een gevoel van ongeduld Kzou ons kindje zoooo graag in m'n armen kunnen houden... En m'n man kijkt er precies ook wel enorm naar uit, al zegt die dat niet met zoveel woorden. Niemand weet echt wat er komen zal bij een eerste kindje... maar 't is eigenlijk iets erg natuurlijk... dus heeft het geen zin om vooraf al te zitten piekeren over het niet aankunnen van bepaalde dingen. Wait and see En 't zal allemaal wel best meevallen!
Hoi Kalush, Ik heb dat boekje over bevallen gelezen uit het kraampakket en dat heeft me een stuk gerust gesteld. Het komt allemaal best goed ! En daarbij komt ook nog eens, bij de geringste twijfel kun je naar het ziekenhuis en onze zorg is dusdanig dat het altijd goed zal komen ! Ik heb nog even met het fototoestel voor de tv gelegen, en de foto's van de dvd gefotografeerd. Ik hoop dat deze twee wat duidelijker zijn ... Groetjes, Nikki F
Ha Nikki! Lastig hè om de foto´s zo duidelijk te maken, maar ik zie t goed hoor! Gaaf hè, dat je je kleintje met deze techniek zo duidelijk kunt zien, wonderlijk gewoon! Jammer dat je geen cd hebt met ook fotootjes erop... Fijne dag iedereen! T wordt weer warm vandaag, dus ik start maar even met een rondje huis, dan is dat ook weer gebeurd... xxx
Die zorgen maken we ons alemaal: een zwangerschap maakt je op een bepaalde manier gewoon onzeker!! Maar ja we moeten maar zo denken er zijn ons tig vrouwen vooraf gegaan en die hebben het ook allemaal voor elkaar gebokst, dus waarom niet^......vandaag wordt het denk ik weer een hangmat dag, heerlijk wiebelen.....en lezen c.q. puzzelen (Sudoku) !! Meiden suc6 vandaag met het warme weer; groeten uit het zonnige Duitsland