September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    het deed hardstikke buik is natuurlijk het deed hardstikke pijn hehehe :p

2. Niet meer actief

hihihi ik dacht al dat je pijn bedoelde.

Maar idd ik heb het gevoel ook hoor dat ik zoiets heb van hee denk je ook een beetje aan je moeder. e baby ligt bij mij altijd rechts en die kant van mijn ribben voelt dan ook flink beurs aan vreselijk gewoon gister was de kleine ook lekker bezig met de voeten uitrekken echt een heerlijk gevoel zeg NOT

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pff nou ik weet niet wat er aan de hand is..maar ze irriteert me echt...het lijkt wel alsof ze te groot wordt voor me buik ofzo..zo voelt het...ze steekt aan alle kanten 'uit' zeg maar hahahaa...
    Ik heb ook last van mijn ribben nu...wordt steeds tegen aangeschopt en gedrukt..

4. Niet meer actief

ja erg he dat gevoel ik herken het helemaal. Net alsof de kleine zo de voeten uit je buik schopt..

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

ja gulay ik ken het ik slaap al 2 weken niet echt.... het duurt me nu te lang.. hoe is het met jullie buikkies??

6. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi iedereen,

Wel grappig hoe iedereen de bewegingen van de baby'tjes omschrijft :) Maar 't is inderdaad niet altijd een pretje om je buik allerlei heksentoeren te zien uithalen... Hier dus hetzelfde: soms zit ons kleintje ook been-stretchoefeningen te doen, terwijl ik wil slapen. Of soms zit het een half uur aan een stuk te hikken en dat voel ik dan weer superhard in m'n linkerlies... Maar nadien denk ik toch nog telkens: liever veel voelen dan helemaal niks!

Hou je allemaal nog koel en tot later!

7. Niet meer actief

idd veel voelen is veel geruststellender.

mijn dochtertje bewoog net zo makkelijk 2 dagen niet en dat is zeker geen pretje. Je wordt er heel onzeker van

Deze kleine is vollop bezig en soms mag het best iets minder maar beter dit als wat mijn dochter deed

Ik ben trouwens bijna weer een uur aan het rommelen.

8. Niet meer actief

kan de klok er bijna gelijk op zetten gebeurt elke keer weer licht weeen 45 min lang om de 4 a 5 min en dan aanhouden 40 sec en na 45 min zakt het weer weg

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Hier lijkt het wel alsof mijn thermostaat stuk is ! :oops: Het blijft ook warm in huis, al staat alles open nu. Ik zweet enorm en voel me niet echt lekker daarbij. Ook 's nachts. Ik word vaak wakker en dan ben je moe als je weer op staat. Vervelend ... Ik ben blij dat het koeler wordt ! Ik neem geregeld een koude douche ... heerlijk is dat ! :D

Ons kleintje beweegt ook veel. Soms "op commando". :D Dan denk ik:"He, het is wel heel rustig daar", dan leg ik mijn handen op de buik of tik met mijn vingers op de buik en krijg meteen reactie ! Echt super ! Pijn doet het gelukkig nog steeds niet, al schopt die kleine soms wel erg hard !

Femke ... doe maar rusig aan meid !

Vandaag zoiets onbeschofts meegemaakt :evil: ... mijn man en ik gingen winkelen en hij ging een overhemd passen. Een verkoopster stond bij de paskamers en een andere kwam opeens aanlopen. Ik stond bij het pashokje waar mijn man in zat. Zegt die troel kleihard: "Wat een toeter !" Ze had het dus over mijn buik. Mijn man had het ook gehoord en vond het ook echt onfatsoenlijk dat iemand zoiets zegt ... hij heeft mij vervolgens weer de hele middag moeten overtuigen dat het allemaal wel meevalt en dat het er mooi uitziet (... iedereen zegt dat ik "mooi" zwanger ben, voor zover dat iets betekent, maar zo'n vervelende opmerking heeft meer impact) Ben ik net even op de weegschaal gaan staan ... ik ben dus al 9,5 kg bijgekomen ! 8) Misschien heb ik inderdaad wel een toeter ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

ik wordt toch geen sept mama he.. nee geintje maa soms voelt het wel zoo de tijd gaat zo langzaam...

ooh en 9.5 kg dat is netjes ik durf bijna niet te zeggen hoeveel ik al aangekomen ben :S

en bewegen ja mijn kleintje nu minder ma rvoel haar gelukkig nog wel steeds.... dat is ook de bedoeling volgens de dokter..

11. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Ben net thuis, maar moest nog even naar het forum, even bij de juli mama's kijken....en nog een rondje, erg toch. Mijn man snapt er niks van, die heeft zoiets je kent die mensen toch niet? Achja ik probeer het ook niet uit te leggen.

Nicki, die opmerkingen zijn inderdaad niet leuk, vaak bedoelen ze er niks mee. Maar toch. Ik ben vanavond met vriendinnen gaan eten, en veel oude bekenden gezien......zo jij bent rond en gezond, lekkere bolle toet. Ik denk dat ze ook niet weten wat ze altijd moeten zeggen. Ik had ook mijn slippertjes aan en was voor vele een shock hoe klein ik was....schilt 8cm.. Achja, was leuk even eruit, alleen tegen 12 uur ging de stoel me vervelen en begon ik te klagen... vriendinnen waren behoorlijk teut van de Rose en ben ik afgedropen naar huis. Ze staan nu te dansen :D en ik ga vredig slapen.

gr. cassandra

12. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    @NikkiF & Cass: Nou, 9,5 kilo is toch nog helemaal niet veel? en ook cass: jullie hebben beide een super mooie strakke buik....!!!!Er zit wel een baby in van ongeveer 40 cm en 2 kilo, toch?
    Het is toch normaal dat je wat dikker wordt...
    ik zelf ben al meer dan 15 kilo aangekomen... ik hoop dat het er straks allemaal weer af gaat en al blijven er een paar kilo's zitten, who cares?
    Ik heb een baby op de wereld gezet.
    Gr. Niki

ps: ga ff dutje doen, vanavond feestje en ik was al vroeg wakker vanmorgen...

13. Niet meer actief

idd 9.5 kg is helemaal niet veel voor ruim 30 weken zwangerschap

Ik ben nu in totaal 8 kg aangekomen.

vandaag gelukkig een rustige dag gehad kwa buik betreft.

14. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Hoi jongens ( meiden, natuurlijk) ik maak me een beetje zorgen: heb sinds gisteren(afspraak vk) 1 cm ontsluiting en een verstreken baarmoederhals....shit een beetje vroeg dus; moet nu dus plat maar dat valt vies tegen/.....kunnen jullie me een beetje opbeuren??

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Zo.. ik kom ook weer eens om de hoek kijken..
    Ik kon de kracht niet vinden om tijdens het warme weer achter de computer te gaan zitten, laat staan typen.. 8) 8)

Gister hebben ze op mijn werk aangegeven dat komende week mijn laatste week is, en dat ik dan met verlof MOET! :confused:
    Aangezien ik de laatste tijd veel huilbuien heb :oops: willen ze me meer rust geven.

Ik vind het de laatste tijd zo moeilijk om het komende kindje een plekje te geven in ons leven..
    Ik ben een controlefreak en ik kan dit heel erg slecht verdragen.
    Ik had dit nooit aan zien komen dat ik zo zou worden.
    Ben soms zo bang voor de (negatieve) gevolgen dat ik het wonder dat in me groeit gewoon vergeet..
    Ik weet dat ik hier al tig duizend keer over geschreven heb.. maar ik had zelf toch wel verwacht dat ik er naar toe zou groeien..
    Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.. :cry:

Gelukkig is mijn husby afgelopen week weer veilig thuis gekomen, mijn steun en toeverlaat op dit moment.
    Ik ben soms echt erg.. maar ik kan het niet veranderen, als ik wist hoe, had ik het meteen gedaan..

Ik heb laatst een verhaal gelezen van een vrouw die de hele zwangerschap zo depri was, dat ze ook niet meer naar buiten ging.
    Nou zo erg is dat van mij zeker niet.. maar het was voor mij wel een openbaring om daar iets over te lezen.
    Je hoort er weinig over, en wordt op dit forum ook niet echt over geschreven..

Nou ja genoeg gebazel weer van mij..
    Groetjes Kalush

16. Niet meer actief

*Nameless* Helaas zit ik in het zelfde pakket, en het is idd niet makkelijk om totale rust te houden.Maar zolang we onze kleine hummel erin willen houden zouden we wel moeten. Het is gelukkig niet zo heel lang meer en vanaf een week of 36 a 37 mag het kindje geboren worden. Meid heel veel sterkte. Ik leef met je mee.

*kalush* Het klinkt allemaal makkelijk om er naar toe te leven maar je wordt niet geboren als mama. Ik denk dat als de kleine er dadelijk is dat je er vollop van kan gaan genieten.

17. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    bedankt femke, jij ook veel sterkte en rust !!!!jammer had nogwel willen shoppen enzo....vriendinnen bezoeken enzo....maar ja het kindje is nu gewoon ff belangrijker......dus: Blijf nog maar even zitten kleintje van mij!!

18. Niet meer actief

*Nameless* Doen ze verder niks geen injecties voor longrijping?
    Ik hoop dat de kleine nog tot de 37 weken blijft zitten nou daar ben je vrij snel al gelukkig nog 2 weken en 3 dagen. Met rust moet dat lukken toch.

Hier is het vannacht weer een beetje bezig geweest met rommelen en heb ook vreselijke last gehad van mijn darmen. De kleine is ook sinds 2 dagen vreselijk rustig voel haar bijna niet bewegen meer terwijl ze me normaal echt rot schopt met gevolg blauwe ribben.

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Niki, bedankt voor je compliment ! Ja, ik mag ook niet klagen over mijn buik, al groeit het wel heel flink de laatste tijd. Maar dat zal ook vast komen omdat ik 6 weken vakantie heb. Daar zal die kleine wel van profiteren !

Nameless, ik kan me voorstellen dat je nu niet gerust bent en dat het vervelend is om te moeten rusten. Ik weet ook niet precies wat je het beste kunt doen ... heb er te weinig ervaring mee. In ieder geval niet gaan piekeren ! Misschien wat leuke boeken of tijdschriften in huis halen, of dvd's ? Veel sterkte in ieder geval !

Kalush, vervelend voor je dat je je zo depri voelt ! Wel fijn dat je man weer terug is, dat zal wel wat schelen. Ik maak me ook wel zorgen hoor. Niet om de komst van het kindje, meer om de bevalling en alles daaromheen, of ik het wel allemaal kan en zo. Ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet zou kunnen maar toch ... Sterkte in ieder geval !

Femke, ik heb ook al een hele tijd last van mijn darmen. Ze waren altijd al gevoelig en daarom heb ik daar nu meer last van. Vervelend zeg ! De kleine beweegt hier ook de ene dag meer dan de andere, maar ik voel wel geregeld iets. Als je twijfelt zou ik toch maar even je VK bellen.

Hier is verder niets nieuws ! Alleen een heerlijke regendag ! :D Daar ben ik nog nooit zo blij mee geweest !

Groetjes,
    Nikki F

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo.. ik ga even klagen :p

ik ben het een beetje zat nu het wachten maar geduld is een schone zaak.... en met mn ongeduldig heid wordt ik alleen maar sjaggie dus hoop nergens meer op ik ga gewoon uit van de datum dat ze me uiterlijk inleiden wat de 8ste is!! en ga er dus ook maar vanuit dat ik aug mama wordt :(

hoest hier met iedereen?

Deel Deze Pagina