September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hallo!
    Heerlijk nu hè dit weer even! Idd Nikki ik ben ook nog nooit zo blij geweest met dit regenweer! :D Ik kon de afgelopen week echt niet in dit computerkamertje zitten pfff... de zon staat hier pal op en ook al doe je alles dicht, dan nog is het er niet uit te houden. Nu met het raam een beetje open is het heerlijk koel! Van mij hoeft het niet meer zo warm te worden hoor...

Oh Christel, ik snap dat je er nu echt wel zat van wordt zeg! :cry: En bij jullie is het ook vreselijk warm weer, dus dat maakt het wachten er ook niet beter op :( Hopelijk begint het vandaag of morgen gewoon spontaan!! Je weet nooit hè! Moed houden maar!! En ja, nog een dagje en je wordt toch aug-mama...Ja ik ben eigenlijk ook benieuwd. Hier duurt het nog even, maar toch denk je er nu steeds meer over na. Je leest mee met de juli en aug mama´s en voor je het weet zit je ook in die fase. Ik hoop niet dat ik over tijd ga lopen als ik dat allemaal zo lees. Maar ja, dit was ook wel een heel rottige periode met al die warmte natuurlijk. Dat maakt het wachten er alleen maar rottiger op..

Oe heb een tijdje niet meer gelezen hier, dus moest veel bij lezen!

Nikki, hopelijk maak je een goede keuze m.b.t. pijnbestrijding. Ik moet zeggen dat ik daar nog helemaal niet over heb nagedacht... Ik denk ook dat ik thuis wil bevallen (al vindt mijn vriend dat een minder goed idee) dus dan heb ik sowieso geen pijnbestrijding bij de hand. Ik ga gewoon maar hopen dat alles een beetje vlot verloopt... :eek: . Maar het is wel heel slim van je om hier van te voren goed over na te denken: wat wil ik en in welk ziekenhuis kunnen ze mij de optimale zorg bieden? Zo ga je een heel stuk geruster de bevalling in en dat is denk ik het allerbelangrijkste. Zolang jij je prettig voelt en je vertrouwen kunt op de medische zorg die ze je kunnen bieden dan verloopt alles denk ik veel beter.

Nameless, wat vervelend zeg! Rust is dus gewoon het allerbeste, maar ja dat is niet wat je je ervan zou willen voorstellen de laatste maandjes. Liever natuurlijk nog even lekker de stad in, babyspulletjes kopen, genieten van je laatste maandjes. Maar hopelijk lukt het om ontspannen te blijven, goed te rusten en lekker veel boeken/tijdschriften/dvd´s etc lezen en kijken... Ik wens je in ieder geval veel sterkte!!! En wil je even ´klagen´of je hart luchten dan is dit het perfecte adres toch?!

En Femke, hoe is het nu met je? Jij maakt ook een vervelende tijd mee zeg! Ik leef met je mee hoor! Hopelijk blijft het rustig in je buik de komende weken!!!

Kalush, gelukkig is je man weer thuis!!! Dat is fijn zeg!! Dan kan je alles vast veel beter aan! Ik heb een man die echt vaak weg is en dat is best moeilijk hoor, vooral in deze tijd! Ik hoop dat je je beter gaat voelen meis! En hopelijk leef je er als nog naar toe en word je gewoon heel blij als je je baby in je armen hebt!!Ik hoop het zo voor je!

Hier gaat het best prima. Echt fijn hoor die regen. Ik merk nu wel dat ik veel sneller moe wordt. En soms dat het lijkt of al mijn bloed uit mijn benen en armen wegstroomt.. heel raar en naar gevoel is dat...Vooral na een trapje op of fietsen of na een zweetaanval... ach hoort er gewoon bij denk ik dan, rustig aan doen! Dat kan nu ook, dus moet ik het ook doen. Dat vind ik soms wel moeilijk omdat ik niet goed stil kan zitten... maar ja met die warmte kon het niet anders hè...

Trouwens, sporten jullie nog? Ik niet echt meer met dit weer, maar wil wel weer even de sportschool in volgende week. Toch weer even wat bewegen... dat lijkt me een goed idee...

Nou weer een heel verhaal.... Oh, ik heb eindelijk weer foto´s gemaakt, jeetje dat was echt heel lang geleden! Nou mijn buik is nu ook een toeter hoor Nikki ;) haha.. .moeten we gewoon trots op zijn nietwaar?
    Ik zal er weer een paar in mijn album zetten...

Nou, de groeten maar weer!
    xx mirjam

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ohh.. ik gebruk altijd www.fotoverkleinen.nl om mijn foto's te verkleinen waarna ik ze in mn album kan zetten... maar nu bestaat dit adres niet meer_ :cry: .. wie weet een andere site waar je fotootjes kunt verkleinen?

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    verklein je foto gewoon in paint..daar doe ik het altijd..

4. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    oh, ja dat kan ook. ;) Had net ff gezocht op google en heb wat gevonden. T is gelukt dus.. weer nieuwe fotootjes :)

5. Niet meer actief

zozo mir wat een toeter zeg, wel een heel mooi buikje

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden,

Hier nog iemand die erg gelukkig is met de regen. :D

Ik gebruik fotoshop Mir.

Nameless balen dat je rust moet houden. Ik moet ook rust houden, maar gelukkig nog niet plat! Succes meid!!

Femke ik hoop dat je beebje nog ffies blijft zitten. Is het nu een beetje geregeld met je man en wat minder stressvol voor je geworden? Trouwens ik zie dat je toch de enveloppe hebt opengemaakt! Leuk nog een meisje, iemand had dat toch ook voor je gependeld?

Cass bij mij zijn deze zwangerschap ook al 2 stukjes kies afgebroken :( Niet echt lekker. Jij krijgt toch ook dinsdag de sleutel van je nieuwe huis? Moeten jullie snel over of heb je net als ons ook wel de tijd om te verhuizen?

Nikki ik hoop dat je babykamertje op tijd komt en je lekker aan de gang kan gaan zonder te veel stress. Ik kan eindelijk volgend week in het nieuwe huis bezig gaan met de kinderkamer. Kan niet wachten!

Hier gaat alles ook wel redelijk. Ik voel me lichamelijk beperkt, kan weinig zonder dat mijn lijf het dignaal geeft weer te gaan liggen, maar geniet van dat kleine mensje dat in me groeit.

Donderdag weer naar de gyn en ben benieuwd wat ze van de bloeding van 10dagen geleden zeggen.
    Heb trouwens net nieuwe buikfotos geplaatst. Wordt niet goed van alle vragen of het er twee zijn. pfffffffffffffffffffff Heb simpelweg een dikke toeter!
    Heeft iemand trouwens ervaring met de verzorgingstas van one tree hill??(urban jungle)

Ik ga mn bedje in meiden.

tot gauw
    xxx
    pinguin

Cristel heel veel succes met je bevalling! Ik hoop voor je dat je gauw bevalt.

7. Niet meer actief

Ik was idd 2 keer gependeld voor een meisje en de chinese conseptie kalender gaf ook meisje aan.

Dus wij krijgen een 2e meid erbij.

Mijn man blijft deze hele week nog thuis, zijn baas vond het meer dan normaal dat hij even niet kon werken. Vanaf de week erna gaat hij halve dagen en dan hele dagen werken ik ben dan 34 a 35 weken en dan ga ik ook weer gewoon alles doen want dan is het niet zo erg als de kleine wordt geboren de kleine wordt nu geschat op een kleine 6 pond ongeveer 2700 gr. De meeste kleintjes hoeven vanaf 2500 gram niet eens meer in een couveuse. Dus ik ben nu wel weer rustig

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik voel een soort getik onder in mijn buik..dit heb ik nou steeds savonds rond dit tijdstip.. (of dus eigenlijks snachts..het is hier 12 uur) wat is dit?
    Is dit gehik of een kloppend hartje ofzo? het is zooo irritantttt

9. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    dat is volgens mij de hik! Grappig hè.. maar idd soms best vervelend gevoel... vooral als snachts kan ik me voorstellen... Ik vind t eerder sneu voor ´m, soms hikt ie wel een kwartier door....

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik word er werkelijk GEK van!! wat een irritant gevoel zeg...ik dacht eerst dat me kind hartkloppingen had ofzo hahahaa...
    Ik vroeg me steeds al af wat dat nou was als je kind de hik had en hoe dat voelde..nou zo dus..mijn hemeltjelief..*tik*tik*tik*tik*tik*tik*tik*tik*

11. Niet meer actief

dat is idd de hik.

Mijn kleintje die trilde net helemaal wat zou dat nou ineens kunnen zijn?

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ja trillen, dat heb ik ook wel eens. Lijkt net of hij spierkrampjes heeft... In een keer zo van die ongecontroleerde bewegingen... haha

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    trouwens geen idee wat dat is. Vast spieroefeningen ofzo?

14. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Zo veel gepost hier, even bij gelezen.

Femke, kleine 6 pond, dat is mooi zeg. Je krijgt een 2e meid, volgens voorspellingen toch? Of heb je het envelopje geopend? Jij had toch een envelopje als ik me goed herriner. Fijn dat je er rustiger onder bent is alleen maar goed voor jouw en je baby.

Mir en Pinquin mooie buiken! Eigenlijk vindt ik alle buiken mooi, toch apart hoe het zo kan groeien.

Ja pinquin, we krijgen dinsdag de sleutel. We zijn er zo klaar voor. We hebben dan tot 26 aug. om de boel in orde te maken. Dan hebben we de oververhuizing gepland. We hebben ook hulp van 2 mannen, die zo lief zijn om te helpen ondanks de bouwvak. Mijn man wilt het liefst altijd alles zelf doen, maar met eigen zaak is het onmogelijk 3 weken weg te duiken in verbouwing. En meestal gebeuren er dingen op de zaak, als het ons net niet uitkomt. Zoals het er nu uitziet gaat het allemaal goed, en ik kom s'avond wel met de handen in de zij kijken wat er allemaal gebeurd is (lekker irritant) ;) Jammer dat ik niet echt mee kan helpen, vind schilderen en zo wel leuk. Maar wil mijn man niet ivm lucht en zo. Ik blijf dus maar wat weg anders wordt het bekvechten.

Kalush, fijn dat je man weer terug is. En hoe je je voelt, zal hormonen zijn en begrijp is niet altijd prettig, hopelijk is het weg zodra de kleine is geboren.

Nicki ik was vandaag ook zo blij met de regenbuien.

Nou heb extra matrassen op ons bed gegooid, lijk wel princes op het erwt :confused: Zo hoog Mijn man vindt het geweldig slapen, ik vindt het maar niks, kijk zo naar buiten. Zo vreemd. Maar zo hoef ik er geen klossen onder te gooien, morgen komt de dame van kraamzorg. Leek door de telefoon nogal een Kenau ....Ben benieuwd.

Ik vindt het nu van de ene kant nog lang...duren nog 7 weken september.....of meer ...mischien wordt ik wel een october mama, je weet het niet. en van de andere kant toch weer kort. Is heel verschillend, mijn zus is 4 weken verder en is nu 37 weken, dat lijkt zoveel verder.

Ik begin wel meer over de bevalling na te denken, de pijn ervoor en tijdens maakt me nu nog niet zoveel uit. Ik duim ervoor dat ik na de bevalling weinig last van heb. En heel ooit maak ik me druk of de baby helemaal gezond is. Zullen we allemaal wel ooit hebben?

Ik droom ook vreemd, heb al paar keer gedroomd dat ik door voedingen doorslaap of in de auto zit en de baby nog thuis in bed ligt. Vreemde dromen.

Goh als je jezelf in de winkelruit ziet dat is grappig, dan zie je pas echt de toeter. Ben er nu wel trots op en waggel rond. Denk nu zo vaak komt het eigenlijk niet voor dat je zwanger bent , Toch.

Ik vergeet ooit de buik, nu er overal verhuisdozen staan, zit ik ooit vast met buik, tussen een kastje en muur. Hoezo lomp.

Ik heb geen superbeweeglijke baby, maar als ik ervoor ga zitten of liggen, meldt ze zich direct.

Sporten, ik doe wat wandelen en krijg zo nu en dan de kuren en ga ik armoefeningen doen. Probeer ook wat beenoefening maar krijg dan snel kramp. Ik pak het wel op na de bevalling, ik ga geen BV geven, dus kan snel op dieet, heb toen ik jong was een borstverkleining gehad en kan zijn dat het niet werkt en ook niet zo'n trek om het dan uit te proberen.

Gulay ik heb ook naast de leuke bewegingen in de buik ook de bewegingen die eng aanvoelen. Bibberend of soms lijkt het alsof ze alles van binnen door elkaar aan het gooien is. Ze ligt nu wel al 3 weken met hoofdje naar beneden en kont naar rechts (zit een bobbel) Hoop dat ze zo blijft liggen.

Juli mama's zijn bijna allemaal mama's leuk om te lezen hoe de dames de laatste weken vergaat. Dadelijk worden de Aug mama's spannend en dan zijn wij aan de beurt.

Nou wat een verhaal weer....

gr. cassandra

15. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Het moet gezegd worden: leuk dat er zoveel gepost wordt in dit deel van het forum!! en bedankt voor alle steun en lieve opbeurende woorden......we w88 wel af das het enige wat we kunnen doen niet dan??

meiden I love you!! en allemaal suc6!!!

Heerlijk dat weer vanaf vandaag!

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ja, er is veel gepost hier ! Lekker dat het nu wat koeler is, dan kruipen meer mensen achter de computer !

Ja Mir, het was dat mijn nicht er over begon. Toen begon ik na te denken over welk ziekenhuis dan en zo. Van de ene kant inderdaad wel goed om er mee bezig te zijn, maar bij mij slaat dat dan wel eens door. Als ik alleen thuis ben en weinig heb te doen (en dat is nu 2 weken voordat school weer begint ...) ga ik soms piekeren terwijl dat nergens voor nodig is. Niet altijd fijn. 7-8 moeten we weer naar de VK en dan hak ik de knoop door. Ja, en de toeter ... :( inderdaad, daar mogen we trots op zijn, al vond ik het echt vervelend dat die miep dat zo zei.

Cristel, ik hoop inderdaad dat je niet meer lang hoeft te wachten ! Hoe warm is het bij jullie ? Gisteren gingen we een stukje lopen, kwamen we terecht in een stortbui ! Stonden we onder een balkonnetje te schuilen ... maar we moesten toch weer verder want het bleef regenen. Kletsnat kwamen we thuis, maar ik vond het heerlijk ! :D

Pinguin, de kamer komt gelukkig 11-8, mijn laatste vakantiedag ! Net op tijd ! Gelukkig maar ! Ik moest vlak na dit euvel naar de VK, maar mijn bloeddruk was gedaald ! :) Gelukkig doet het dan toch minder met me dan ik verwacht !

Femke, jullie kleine is al stevig dan ! Gelukkig maar. Ook fijn dat je man thuis kan zijn. Gaat het nu weer wat beter met jullie samen ? Ik hoop het !
    Het trillen van de baby is het aanspannnen van de spieren, daar was laatst een topic over hier op het forum. Het is niets ernstigs.

Cass, succes met de verhuizing ! Ik kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt. Fijn dat jullie hulp krijgen ! Moeten jullie veel klussen of valt het wel mee ? Jij schreef laatst over misselijkheid, heb je dat nog steeds ? Ik heb er ook al een paar dagen last van, eerder nooit ... :(

Gulay, dat is inderdaad de hik. Ik heb het hier een keer gevoeld, 's nachts.

Nou, hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb alleen last van misselijkheid. Nu opeens, de hele zwangerschap geen last van gehad ... Ik word er 's nachts wakker van, het is net maagzuur. Het zal er wel weer bij horen. Iemand nog tips ?

Groetjes,
    Nikki F

17. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Vanille vla helpt meestal bij maagzuur!!!! das een oma's tip!!!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hey meiden,

Ja leuk he dat er zoveel wordt geschreven in deze topic...hoop dat we net zo'n gezellige topic worden als de juli mama's..vind het zo leuk hoe ze met zijn allen op het einde lopen en zelfs samen de weeen beleven :p
    Dat ligt voor ons allemaal nog een stukje verder natuurlijk maar ben benieuwd hihi.
    Het zal inderdaad gehik zijn geweest...my gosh echt irritant zeg.
    Ik slaap de laatste tijd trouwens helemaal niet lekker...weet niet of het komt doordat ik niet in mijn eigen omgeving ben of door de zwangerschap. Nu is mijn man er ook nog eens niet..dus het is dubbel rot slapen. Ik mis hem echt bah :(
    Ik moet er minstens 3 keer uit om te plassen..en val daarna niet lekker meer in slaap..zodra ik ga slapen krijgt zij meestal de hik..irritant dus..en op mijn zijen liggen is heel vervelend..ze beweegt zo veel!! Ook krijg ik van het steeds in dezelfde houding liggen vreselijke pijn in mijn rug..heel naar dus.

Pfff en ik begin trouwens striae te krijgen..had zo gehoopt dat ik het niet zou krijgen. Het is niet extreem..maar heb in beide zijen een paar streepjes..en onder mijn buik begint het ook een beetje...En ik heb het dus op mijn bovenbenen...die zijn namelijk flink forser geworden..Maar goed ik kan er ook niets aan doen hoor..ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te smeren..

Ik heb nou al een tijdje mijn vitaminen pillen niet geslikt..ik heb het vandaag maar weer geslikt..ik begin namelijk vreselijk duizelig te worden..of het mijn bloeddruk is ik weet het niet..misschien toch ook ijzertekort..heb daar ook pillen van liggen maar word daar een beetje naar van..zijn zo groot...ff by the way..het begint nu echt erg te worden wordt super ligt in mijn hoofd..herken dit van toen ik net zwanger was..toen ben ik een paar keer echt op de grond moeten gaan liggen..ik kon niet meer..en ik krijg het nu weer..ik word vreselijk warm mijn armen worden slap en ik kan nauwelijks bewegen..ik ga maar even op bed liggen..

19. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Jeetje, wat is er veel geschreven op 'ons' forum... ;)
    Dan kan ik niet achter blijven, toch?

Echt SUPER heerlijk dat het niet meer zo warm is!
    Dan kan ik tenminste weer eens wat meer doen, zonder die ongemakkelijke zweetdruppels/plekken overal... :D
    Ik ben ook veel minder moe, toen het zo warm was, kwam ik bijna niet het bed uit en als ik dan opstond dan voelde ik me na een paar uur al weer gigantisch moe.... hopelijk blijft het even zo... doe maar een stuk of 6 weken...

Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws, alles gaat heel goed hier, weinig kwaaltjes, ik voel de baby nog heel goed en hij/zij is volgens mij al volledig ingedaald. Woensdag naar de vk (dan zal ik het wel horen!) en dan mag ik al om de week!!!
    Het klinkt heel raar, maar over 1,5 week MAG ik al thuis bevallen..... dat klinkt al ZO dicht bij!

Volgens mij gaat het met iedereen (van de september mama's) nu wel weer z'n gangetje...mocht het niet zo zijn, dan heb ik niet alles goed gelezen, sorry!! Maar het zijn allemaal de bekende kwaaltjes, gelukkig niks ernstigs (meer!)

Gr. Niki

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Gulay,

Ik hoop dat het weer een beetje gaat met je ! Ik had vanochtend vergelijkbare klachten, maar dat ging gelukkig snel over toen ik gegeten had ... ben benieuwd naar mijn ijzer maandag, misschien dat dat wel wat laag is ...

Nameless, ik ga morgen meteen vanillevla kopen ! Bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina