September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou het gaat ietsje beter..maar nog steeds niet helemaal jofel...
    Bah ik voel me echt verrot..Ik zit nu bij mijn schoonouders..mijn man die zit nu 14 uur verderop in ons oude huis om wat zaakjes te regelen...en ik zit hier in me uppie (ja ok er is natuurlijk wel de hele familie) totdat hij komt..bah bah en nog eens bah..ik wil naar huis..ik wil mijn eigen plekkie..ik heb geen zin meer om te blijven. Ik haat het om lang ergens anders te zijn..ik raak er gewoon gestrest van..ik mis mijn man en ben tegelijkertijd woest dat hij me hier alleen laat...terwijl hij er ook niets aan kan doen want het kan niet anders...ik kan moeilijk steeds uren heen en weer reizen en is tijdens de zwangerschap ook niet bevordelijk.
    Oh ik hoop zo dat hij het binnen een paar dagen kan regelen ik ben het zo zat. Ik haat de plaats waar ik nu ben..er is echt geen leven hier...en dat bemoeiige gedoe met me..laat me alleen...ik weet dat iedereen het goed bedoelt maar ik wil mijn eigen gang gaan...
    Sorry voor mijn gezeur maar moest er even uit..

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Geeft niets hoor Gulay!! Van mij mag je hier best je frustraties uiten. Daar zijn deze forums toch ook voor!!

Voor de dames die denken een ijzertekort te hebben of er daadwerkelijk een te hebben; mijn zus raadde mij aan roosvicee Ferro te gaan drinken.
    Ik neem een flinke beker per dag en voel me minder moe.
    Wellicht helpt het jullie ook. Ik geloof dat die pillen voor ijzertekort echt verschrikkelijk zijn, dus dan liever dit.

Ik ben een beetje grieperig helaas. Mijn moeder heeft 10 dagen plat gelegen met zomergriep en haar man is ook aan de beurt nu. En nu begint het bij mij dus ook. Probeer het met homeopathie toch een beetje de kop in te drukken.
    Heb gelukkig geen koorts dus dat scheelt.
    Verder weinig leven gevoeld vandaag, wel iets maar niet veel. Ook redelijk wat harde buiken. Is ook wat minder, maar komt wel vaker voor.
    Ik ga daarom weer lekker een avondje plat!
    Morgen eindelijk de sleutel van ons huisje :eek:)

fijne avond meiden

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    mm vanille vla hebben ze hier niet :( en dat vin dik altijd zoo lekker.. nou ja .. tis hier nu wel te doen nikki... tis rond 30 graden maar ja dat is een stuk koeler als 44 van vorige week dus voo rmij is dat nu lekker...

nou vandaag krijg ik een kleding pakketje van mn vader uit nederland yey ben ik zoo blij mee.. tenminste iets om op te verheugen want mn meisje laat denk ik nog wel effe opzich wachten een paar dagen...

en hier alles goed.. ?

4. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

We gaan snel hier!

Gulay, wanneer is je bloeddruk voor het laatst gecheckt, lijkt op lage bloeddruk. Hoop dat je je snel beter voelt.

Ik vindt het goed om te lezen van ieders kwaaltjes, want ooit heb je hetzelf een dag later...en dan helpt het als je het hier hebt gelezen.

Nicki, ik heb nog wel maagzuur, maar niet iedere dag, is wel meestal s'avonds en heeft er niks mee te maken of ik veel of weinig eet. Ik slaap wel op 2 kussens, komt het minder omhoog, wel slecht voor het kweken van onderkin ;) We moeten wel wat doen in het huis, nieuwe keuken, en beetje breekwerk en verder alle wanden en vloeren. Maar is goed te overzien.

Vandaag intake gehad van kraamzorg. Ze was door de telefoon niet aardig, maar ze viel toch wel mee. Moest alles laten zien, kruiken en zo, alles was goed, alleen de molton zeiltjes moesten weg. Allemaal ivm wiegedood. (ik had een uitzetlijst van prenetal en ben maar gaan inslaan)

Door verhuizing moet ik mischien naar een ander VK praktijk, kan zijn dat het op de grens ligt, morgen even checken. Maar vind ik niet erg, want heb nog altijd een andere VK gehad, dus geen band. Nu blijkt ook dat ik altijd naar de verkeerde VKPraktijk ben gegaan, zit er 1 om de hoek :oops: Wist ik niet. En ook alle zwangerschapgymmen en zo zitten hier gewoon in de buurt. Had ik eerder moeten weten. Bed met extra matras was ok, hoog genoeg. Kraamhulp komt 8 dagen, iedere ochtend 5 uurtjes. Als ik tenminste poliklinisch beval. Wel vreemd dat als alles goed is je bv. s'nachts om 2AM gewoon door ziekenhuis naar huis gestuurd wordt. Sta je dan buiten met zijn 3-en :confused: Hoop dan wel op goede instructies. Verder vond ze het beter als de baby 3 weken bij pa en ma zou slapen i.p.v. meteen eigen kamer. We weten niet wat we doen, we zien wel.

gr. cassandra

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb van de week mijn bloeddruk op laten meten maar niet bij de dokter..hij was ietsje hoog...maar ik denk dat ie gister dus weer omlaag was...
    Ik weet het niet..voel me echt naar..ik wil graag naar de dokter...ben nu al vanaf week 23 niet geweest..moet je nagaan...heb wel met 28wk een pretecho laten maken..dus opzich als er met het kindje wat fout was had zij het ook wel gezien.
    Ik ben vannacht doodziek geweest..werd opeens wakker met vreselijke pijn in mijn maag...was kotsmisselijk...en ben rechtop gaan zitten..toen werd ik weer heel duizelig..dacht echt dat ik ging flauwvallen...het was midden in de nacht en durfde niemand te roepen, mijn man was er ook niet..heb echt liggen janken...na 2 uur hoorde ik mijn schoonzus..die heeft me even mee naar buiten genomen..de duizeligheid verdween wel maar maagpijn bleef aanhouden..nog steeds trouwens...
    Ik voel me diep ellendig..ik wil echt naar mijn eigen huisje...lullig als je dat dus niet hebt..
    Dit kan dus ook langer gaan duren..het is allemaal een ellende...grote kans dat we 2x moeten gaan verhuizen..eerst in een huur huis en dan in koophuis. moet je nagaan ik heb nog 7 weken en ik moet in 7 weken wellicht twee keer gaan verhuizen...en als ik een keer verhuis betekent het dat ik de kinderkamer niet eens klaar kan maken. Het babybadje is super groot dus kan echt niet in en uit elkaar gehaald worden..ik ben dus zwaar gestrest..wellicht dat de maagpijn daarvandaan komt..ik weet niet meer wat ik moet doen. Het enige wat ik wil is een relaxte paar weken genieten van mijn zwangerschap..in mijn eigen bed..in een eigen huis. ben nu al 5 weken niet meer 'thuis'.

Hoe gaat het verder met de rest van jullie?

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Gulay, ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt in een ander huis dat niet van jezelf is ! Ik ben al blij als we na een uurtje op bezoek bij mijn schoonouders weer naar huis gaan, dan heb ik al weer genoeg bezorgde blikken gezien voor een hele week (terwijl daar echt geen reden voor is want alles gaat goed). Niet fijn zeg, twee keer verhuizen. Probeer het toch te nemen zoals het komt en je niet te druk te maken want dat is ook niet goed voor de kleine. Het is wellicht makkelijk gezegd, maar toch is het belangrijk. Kom maar gewoon vaak hier om te kletsen ! ;)

Cass, vanacht was het weer een stuk minder. Het varieert een beetje. Raar, maar ik was er wel blij mee ! Fijn dat het verbouwen te overzien is ! Ik had inderdaad ook gelezen dat de kleine minimaal 3 weken bij de ouders op de kamer moet slapen ... ik denk dat ik in het begin niets liever zal willen dan dat ... :D Gelukkig dat de vrouw toch een beetje aardig was ! Ik ben benieuwd wanneer hier eens iemand komt ...

Cristel, hier is het nu 21 graden en ik ben er blij mee. Ik kan me voorstellen dat bij jullie 30 graden al beter is. Jullie zullen wel een heerlijk zeebriesje hebben, toch ? Hoe gaat het verder, nog alles rustig ?

Pinguin, dat is wel een goede tip. Kun je die Roosvicee overal krijgen ? In de buurt is een grote AH, daar ga ik straks even heen, voor Roosvicee en Vanillevla :) Van ijzertabletten kun je ook vervelende verstoppingen krijgen heb ik gehoord ... helemaal niet aan te raden ! :confused:

Verder gaat het hier goed. Ik heb soms een beetje last van mijn schaambeen, ik denk dat die kleine aan het dalen is en er soms op duwt. Als ik zit voel ik het niet, maar wel als ik op sta.
    Verder heb ik mijn "ziekenhuisprobleem" opgelost en dat is echt een opluchting !

Zo ging het:

Mijn moeder kent een VK, zij heeft naast haar gewoond. Een hele goede VK en ik heb haar gisteren gebeld en over mijn probleem verteld. Samen hebben we een oplossing bedacht die ik super vind !
    Als de weeën beginnen moet ik mijn VK bellen, en ook haar. Dan moet ik kijken hoe de bevalling vordert en mijn eigen VK komt dan ook kijken. Zij kunnen schijnbaar heel goed inschatten of je het met of zonder pijnbestrijding zult redden. Kan het zonder, dan gaan we naar het ziekenhuis in Sittard (daar zijn artsen die 's nachts niet willen opstaan voor een ruggenprik ...) Voel ik nou dat ik het toch niet kan volhouden, dan gaan we naar het ziekenhuis in Maastricht (24 uur ruggenprik beschikbaar, zelf te bedienen) Mijn VK kan dan niet mee want dat is voor haar buiten de regio. Ik bel dan die andere VK en tref haar in het ziekenhuis in Maastricht en zij zal dan de bevalling van mijn VK overnemen !
    Dus ... ik hoef nu nog niets te beslissen of van VK te veranderen, maar het is wel geregeld ! Ik ga mijn VK dit verhaal maandag meteen vertellen, ik denk dat ze er ook blij mee zal zijn ! Voor mij is het echt een opluchting ! :D

Groetjes,
    Nikki F

7. Niet meer actief

Hoi dames. ik heb toch gister gebeld en de vk heeft me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Ben in het ziekenhuis aan de ctg gegaan en daar was idd weeenactiviteit te zien maar gelukkgi doet onze kleine meisje het wel goed.

Heb een echo gehad en de kleine is volgende de echo 2645 gram.

Ik mocht vanmorgen weer naar huis met de opdracht totale rust te houden.

8. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi!

Hier in Antwerpen is het ook terug aangenaam weer! Veel draaglijker dan de voorbije weken van juli.

Met ons kleintje nog steeds alles ok: veel beweging, stampjes, hikjes, enz... Gelukkig niet te veel last meer van harde buiken, maar ja... wie weet komt dat nog terug enkele weken voor de bevalling.

Kheb wel het gevoel dat ons kindje helemaal ingedaald is. Kvoel zulke druk op m'n blaas... en als ik hikjes voel, is dat echt helemaal onderaan m'n buik. Vrijdag volgende controle bij de gyne, dan weten we meer :)

Ondertussen nog veel succes aan alle mama's-in-spe!

9. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    He femke: toch in hetzelfde schuitje: tja zit maar 1 ding op.....luisteren!! en RUST houden hoe vervelend dat ook is he???

liefs nameless

10. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Nameless en Femke, neem jullie rust. Femke ben je niet verder als 33 weken? 2645 gram woww, dat is goed. Die van mij is geschat nu rond de 2000 gram. Maar heel goed dat het met de baby en jullie goed gaat. Nog paar weekies.

Gulay, jeeh wat een situatie voor je, hoop dat het snel verbetering brengt en ook in je hoofd.

Mijn zus moest vandaag naar het ziekenhuis met 37 weken baby lag in stuit maar is gelukkig voor haar uit zich zelf toch gedraaid.

Nou we hebben de sleutel, zijn al vanaf 7Am in de weer en ga even plat, dadelijk weer verf uitzoeken en dan eindje rijden voor kraambezoek.

Had via een ander site laten pendelen voor bevallingsdatum die zegt 20 september, nou daar teken ik voor. is maar 1 dag na uitrekendatum. Altijd leuk dat pendelen. Alleen dacht meteen, ooh shit op die 20e doe ik altijd de salarissen. Ons personeel werkt onregelmatig dus is iedere maand alle uren tellen.....mijn man zegt dat doe ik dan wel, of stort maar voorschotten.....aaih nu ben ik zo'n erfhondje dus zal met veel pijn en moeite het werk overdragen (hij is niet zo precies)

gr. cassandra

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

vanaf vandaag ben ik officieel aug mama!!! misschien wordt ik nog welsept mama .. nee geintje....

hier alles rustig nou ja heb wel af entoe sterke korte wee maar daar blijft het bij en heel erg veel pijn door de druk.. maar ja bezig blijven en je voelt minder...

hoe is het met deze mamas???

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ha Christel, voor jou mag het nu echt wel gaan opschieten hè. Hier word je ook niet vrolijk van zeg... :( Dus... augustusmama vanaf nu aan, ook een mooie maand hoor!! (spreek uit eigen ervaring ;) )

Ik hoop dat het goed gaat met Femke en nameless. Dat is ook wat hoor! Erg vervelend. Maar gelukkig Femke: je kindje is behoorlijk goed op gewicht voor het aantal weken dat je draagt! Dat is wel weer positief, mocht ze onverhoopt toch eerder komen!

Erg fijn voor je Niki dat je een oplossing hebt nu m.b.t. het bevallen :) Zo ga je een heel stuk geruster je laatse fase in van de zwangerschap. En als het met de babykamer ook toch allemaal op rolletjes gaat lopen en de kinderen zometeen héél erg lief tegen je zijn dan kun je toch nog behoorlijk genieten van de laatste weken, toch? ;)

Zo super Cass! Jullie hebben de sleutel, dus het werk kan beginnen ;) Wel rustig aan doen hoor!!! En trouwens.. wat leuk dat je zus ook zwanger is en ongeveer net zo ver als jij :p

Gulay, ik leef met je mee... wat een toestand zeg! Dit kan je er moeilijk bij hebben, dat snap ik heel goed. Geen eigen huisje, je moet je continu aanpassen, je vriend is niet bij je, echt heel erg naar! Ik vind het knap van je dat je dat allemaal trekt!! Daar moet je wel sterk voor zijn hoor! en ik wens je veel sterkte en hoop dat het allemaal snel goed komt met jullie huisje enzo!!!

Had ik nu toch een paar vraagjes.... weet ik het niet meer... :(
    Ehh.. nou ja zeg! :confused:
    ahaa... :idea:
    Ik las bij jou Cass, dat de moltonzeiltjes niet goed waren volgens de kraam verz.? Ik heb ze ook gekocht.... Stond wel op de lijst, ook op andere lijsten maar daarbij wel vermeld: Niet verder dan 1/3 van het matrasje, het hoofdje van het kindje mag er NIET op komen te liggen. Dan zou het goed zijn, maar dan nog niet? Wat heeft ze jou verteld precies?? En wat kan je er dan voor in de plaats doen? Of hoeft zo´n zeiltje niet...

Nou ik heb ook bijna alles bij elkaar :) Nog een paar dingetjes kopen en dan is al het noodzakelijke aanwezig... Behalve dan de babykamer... :( Nog even wachten daarop.. zooo jammer.... En trouwens, de quinny heb ik al binnen :) De levertijd zou iets van 6-8 weken zijn, maar ik was gewoon in shock toen ze mij na een week belden dat de wagen er al was!

Ik heb sinds gisteren een heel drukkend gevoel in mijn onderbuik, net of mn buik ineens heel erg toe moet geven aan de zwaartekracht :rolleyes:
    Als ik zit heb ik er geen last van, als ik sta of mij omdraai in bed voelt het wel als een druk... Is dit misschien het indalen van de baby?? Ik hoop het!! Zou nu toch wel kunnen... ben 33wk...?

Nou dames! Fijne avond allemaal, tot gauw maar weer

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ach mir.. ik was heel ongeduldig en werd ik ontzettend prikkelbaar en chaggie van dus nu heb ik maar gewoon geduld en zie wel wanneer het gebeurd

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Cass, waar heb je laten pendelen ? Ik wil dat ook wel eens laten doen ! Laat het me even weten !

Mir, ja ik ben echt heel blij dat ik er eindelijk uit ben ! En inderdaad dat de kamer helemaal goed komt. En ... de groep die ik krijg is echt super. Wel 32 kinderen, maar echt een hele lieve klas. Ik heb ze in groep 4 ook gehad en ze zijn nog geen steek veranderd ! Leuk he !

Groetjes,
    Nikki F

15. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo,

@Mir:
    Nou, hardstikke fijn dat je Quinny nu al binnen is! Super!
    Had je hem nu bij Prenatal besteld?

@cass:
    Ja, dat pendelen wil ik ook wel een keetje laten doen... Waar doe je dat? en hoe werkt dat?

@NikkiF:
    Sjezus, 32 kinderen? Ben al benieuwd hoe het met 1 kind zal gaan... maar ja, dan ben straks waarschijnlijk wel al wat gewend... ;)

@gulay en Femke:
    Hoe is het daar bij jullie?

@cristel:
    Veel succes in ziekenhuis!!!!

Hier alles goed, net naar de zwangerschapsgym geweest, altijd leuk! We hadden 2 weekjes vakantie gehad, de buikjes waren goed gegroeid en er was zelfs al iemand van onze groep bevallen, ietsjes te vroeg, maar alles goed!
    Morgen mag ik weer naar de vk, daar kijk ik altijd erg naar uit...
    Dus morgen meer nieuws!

Gr. Niki

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ha Niki, zo voor jou schiet het ook al aardig op, volgens mij ben jij van ons de verste... zegt natuurlijk niets... maar toch! ;)
    En ik heb de quinny besteld bij Gardo babystore in Amersfoort. Was dichtbij en dus gelukkig ook snel leverbaar :D

Ja Cass, ik zou ook wel willen pendelen, graag, ben heel benieuwd wat ze bij mij zeggen.. Hoe gaat dat in zijn werk?

Oei het gaat hier onweren! ik zie lichtflitsen... :confused:

xx

17. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    @mir:
    Ik ben 1 sept. uitgerekend, dus eerder kan niet, hier bij de september mama's.... ;)
    Hoop eerlijk gezegd dat ik ook de eerste ben!!!!
    Niet dat ik het moe ben, hoor....
    Met dit weer kan ik het wel goed vol houden, maar 'k ben ZO benieuwd en nieuwsgierig naar ALLES!!!!

Liefs Niki

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb laten pendelen bij sonja. hier op de pagina.. moet je wle een pbtje sturen.....

mijn pendel datum was 3 aug.. dus we zullen zien of ze gelijk heeft ;)

19. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Christel je ben 1 van de laatste Juli Mama's. Zal bij jouw nu snel gaan gebeuren. Toy Toy in het ziekenhuis en je houd het zeker spannend.

De pendelsite die ik gebruikt heb
    http://mijnpoppemieke.weblog.nl/mijnpop ... delen.html
    Volgt vanzelf je geeft wat gegevens en sla je de site even op bij favorieten en paar uur later staat waar je om gevraagd hebt. Is toch leuk om te doen.

Molton zeiltjes mocht volgens hen niet, ivm wiegedood, ademt niet goed door. Volgens haar gewoon een molton en dan het hoeslakentje.

Zo Nicki een klas van 32 kinderen, zo leuk hoe je altijd vol enthousiasme over je werk en de kinderen praat.

Net terug van kraamvisite, jeeh wat leuk, toch onwerkelijk dat we over paar weken ook met een baby rondhuppelen. Mijn vriendin zat bij de gyn en kreeg om de 4 weken een echo en tot 38 weken wisten ze zeker dat het een meisje zou zijn.......en toen ineens zagen ze toch iets anders....Is een gezonde jongen. hmm mijn man begon meteen te lachen, bij mij is ook een aantal keren gezegd met zekerheid een meisje...en eigenlijk geen enkel kleertje of dekentje, noem maar op is onzijdig ;) Mocht het anders zijn......komt het cliche who cares zolang het maar gezond is.

gr. cassandra

20. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Cass001: de weblog bestaat niet meer helaas!!!

Deel Deze Pagina