Hallo meiden ! Vandaag ben ik weer begonnen met werken, alle voorbereidingen voor volgende week als de kids weer komen ! Gisteren belde mijn baas ... hij had nieuws ! Mijn vervangster komt al vanaf maandag en niet pas over drie weken. Zij is meteen in de klas en ik hoef dus niet meer in de klas en kan rustig aan wat helpen hier en daar ! Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, kan ik het rustig aan doen deze drie weken. Ik moet wel zeggen dat ik moe ben na een dag op school ... Niki, ik denk dat je kleintje al is ingedaald en dat ze dat bedoelt met "vast zitten in het bekken". Ze kunnen zich dan niet meer in stuit draaien. Goed bericht dus ! Het gaat nu inderdaad hard ... vind het nu al snel gaan en moet toch nog wat meer weekjes wachten dan jij ! Wij hadden vorige week een partnerles van yoga en mijn man is ook meegegaan. Ik heb het hetzelfde ervaren als jij, fijn dat hij nu weet wat hij kan doen (en laten ) Mir, heel veel plezier in Denemarken ! Geniet er van ! Mo, goh, dat is nogal een bericht. Natuurlijk fijn dat alles goed is nu, maar toch even slikken dat die kleine toch al zo vroeg zal komen. Wens haar maar heel veel sterkte toe ! 34 weken is toch al heel flink ... die kindjes redden het wel ! Cass, fijn dat weer alles goed aanvoelt en dat het klussen ook goed gaat ! Wij hebben weer iets ... tuurlijk ... met de babykamer ! Morgen komt de kamer en zetten ze hem op, belt die baas van de zaak dat de kast niet is geleverd (uitgebreid verhaal bij "zwanger") Ik word niet goed ervan. We krijgen zolang de kast van het showmodel en over twee weken worden de kasten dan geruild ... wat een gedoe, ik was weer helemaal in de stress ... Ik betaal ook pas als alles van de kamer perfect in orde hier staat, eerder krijgt hij niet de hele som ! Heb ik tenminste nog iets om druk te zetten zodat het misschien toch nog in orde is voordat ons kleintje er is ... vreselijk. Verder gaat gelukkig alles goed. Muppie beweegt veel en ik ben niet meer misselijk ! Super dus ! En het kaartje is bijna uitgezocht ! Leuk ! Groetjes, Nikki F
Ik dacht: ik zal ook nog maar een keertje iets neerpennen... Het gaat echt wel snel nu, met al die septembermama's! Kbegin zelf ook al wel kriebels te voelen. Soms denk ik: laat ons kleintje maar komen, want ik ben superbenieuwd!!! Maar ja, we moeten nog wel een weekje geduld hebben, want we zijn nog niet aan week 37 Kinderkamertje is bijna in orde, de koffer staat klaar... Gisteren vroeg ik nog aan m'n ventje: wat denk je van het kinderbedje? (khad het volledig opgemaakt) Hij: "Ooh, mooi!" Kijk, van zulke dingen krijg ik nou traantjes in m'n ogen... Hij bleef er ook nog een poos naar kijken. In mijn ogen is hij toch wat "zachter" geworden met de zwangerschap en dat vind ik best prima! Net alsof hij eindelijk ontdekt heeft dat je best mag uitkomen voor wat je voelt. Ziezo, dat was het dan maar weer... Nog veel succes, iedereen! Groetjes, Elpee
Hoi september mama s. Hier ff een berichtje van de zus van Cass 001. Ik wilde jullie ff laten weten dat cassandra is bevallen van een dochter,naar omstandigheden gaat het redelijk goed met ze,cassandra had zware zwangerschapsvergifteging,en heeft een spoedkeizersnede gehad,het kleintje heet bailley en weegt 1500gram,bailley ligt in de couveuse,en cassandra haar bloedruk is nog steeds veel te hoog,ik ga morgen bij ze kijken ,en houd jullie verder wel op de hoogte. groetjes jacky augustus mama
jeeeetje joh dat meen je niet! Ze was ook nog maar 33 weken toch? Hoop dat alles goed met haar gaat..en met de baby.. Hoe kan dat opeens joh zwangerschapsvergifteging ze had toch nergens last van...
Nou... daar schrik ik wel van, hoor.... Gelukkig gaat alles (redelijk) goed! Wens haar maar veel sterkte, hopelijk komt ze er snel bovenop, maar bovenal feliciteer haar van ons! Leuk naam, trouwens! Jeetje... hou je ons op de hoogte? Gr. Niki ps: 't is wel stil hier bij september-mama's
Ik heb afgelopen nacht een rot nacht gehad...heb steeds last van maagzuur...kon absoluut niet meer slapen en had ook last van harde buiken..en daarbij moest ik ook nog eens steeds naar de plee.. Hopelijk kan ik vannacht wel slapen *zucht* want ik ben echt doodop. Verder geen nieuws van mijn kant...alles verloopt verder goed. Hoop ik dan maar..want als ik dan weer hoor dat Cass in het ziekenhuis ligt en haar kindje met spoed is gehaald..dan schrik ik toch...hoop niet dat mij zoiets overkomt.. Verder ook nog geen nieuws ivm verhuizing..wachten nog steeds tot we het huis in kunnen..baal als een stekker..maarja..geduld geduld.. Hoe gaat het verder met de rest?
@gulay nou kan met je meepraten heb al 2 nachten slecht geslapen ook puur door brandend maagzuur en kan niet op me zij of rug liggen vanacht was het ergste werd om 5 uur wakker had buikpijn br maagzuur en misselijk toen togg maar een rennie genomen en heb doorgeslapen tot 10 uur..hebben jullie nu ook zo'n last van je ribben net of ze gekneust zijn?? jeetje wat be k geschrokken toen k het las van cass hoop wel dat het goed gaat met der en de kleine wens ze veel beterschap en geluk en feliciteer der met de kleine meid groetjes marline
Jeetje, Cassandra dat verwacht je toch niet, hopelijk gaat het snel nog beter met jullie kleintje! Gefeliciteerd igg met jullie meisje en geniet ervan!!!
Jeetje... Gelukkig gaat het al iets beter met hun allebei. Mooie naam voor de baby ! Wens Cass veel Beterschap en hoop dat ze snel de oude is... en FELICITEER dr met dr Dochter Groetjes
Jacky, wat een verhaal zeg ! Ik schrik er erg van. Cass maakte zich wel eens zorgen om haar bloeddruk enzo, maar dit hadden we toch niet gedacht ! Wat was er aan de hand waardoor ze naar het ziekenhuis moest gaan ? Ik hoop dat het met haar nu allemaal goed gaat, en natuurlijk ook met haar kleine meid. Een prachtige naam heeft ze trouwens ! Feliciteer haar maar van mij en zeg maar dat ik aan haar denk ! Jacky, even een compliment voor jou, wat een prachtige schildering in de babykamer ! Super ! Hier is verder nog alles rustig. Hopen dat dat zo blijft ... zoals je dus leest weet je maar nooit hoe het zal gaan. De kamer is er ! De kast wordt 26-8 geruild voor onze eigen kast, deze is het showmodel want onze kast was niet geleverd. We moeten het plankje boven de commode vastmaken en de schilderijtjes ophangen dan is het zo ver klaar. Ook willen we nog een lamp kopen, maar we zijn nog op zoek. Als de plank en schilderijen hangen zal ik foto's in mijn album zetten dan kunnen jullie het zien ! Hoe zou het met Femke gaan ? Ook al lang niets meer van gehoord .... hoop niet dat haar weeen door hebben gezet ! Groetjes, Nikki F
heej cass, lees net bij de augustus mama's dat je bevallen bent van een dochtertje!! heel erg gefeliciteerd, en hopen dat het met jou en de kleine snel beter gaat, en dat jullie snel naar huis mogen!! liefs..
Cass, gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meid! Nou ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat jullie snel naar huis mogen.
Cass gefeliciteerd met je dochter!! Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed.. toch wel schrikken hoor! Nou mijn zwangerschapsverlof is begonnen, heel vreemd idee.. Nu zit ik thuis.. te wachten op wat komen gaat.. Vind het eigenlijk super eng allemaal.. Zo ben je nog aan het werk, met het idee van: als ik straks verlof heb komt het wel erg dichtbij.. en nu is het dan zover.. brrrr.. Heel vaag/vreemd/angstig gevoel.. Duurt nu niet lang meer voordat ik onze kleine meis ga zien.. Ik heb nu eigenlijk toch ook wel zoiets van: kom dr maar uit.. heb nu lang genoeg gewacht.. Savonds gaat het slapen minder ivm maagzuur als ik op mijn zij slaap. Ook het gefitness in mijn buik begin ik steeds meer te voelen, en dat eeuwige gesjouw naar de wc.. 8) Ook lukt het wandelen niet zo goed meer.. dus de blokjes lopen worden steeds kleiner, dat was voor mij toch echt wel even een uitlaatklep.. Nu begint het piekeren of ik echt daadwerkelijk alle spullen al in huis heb.. Was gister bij een babyzaak, en kon me niet bedwingen, alles was in de opruiming en heb superleuke kleren gekocht in maat 68.. Ben nu al vooruit aan het kopen!! Nou ik zal vanaf deze week wel vaker mijn gezicht hier laten zien.. heb nu veel vrije tijd, en weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moed! Groetjes Kalush
Hoi september mama s We zijn vandaag naar eindhoven gereden om te gaan kijken hoe het met ze ging,cassandra lag nog aan het infuus en bloedruk meter,maar het gaat gelukkig stukken beter ze zit nog net ff in de 48 uur dat het kritiek zou kunnen zijn,maar ze was er goed onder viel wel steeds ff weg ,omdat ze erg moe was,al met al hebben ze heeel veel geluk gehad en zijn door het oog van de naald gekropen,ze was in haar nieuwe huis bezig en voelde ineens wat lopen tussen haar benen,was dus bloed,vk gebeld die was er binnen 5 min,ff gecheckt en vertrouwde de boel niet gelijk door naar spoedhulp,daar werden ze opgevangen en bleek al snel dat de kleine haar hartje weg viel,de gyn die dienst had,heeft heel snel gehandeld en gelijk gezorgd dat ze naar de ok konden,het had geen uur langer mogen duren anders was ze haar kleintje verloren,het was de baarmoeder die door de vergiteging was losgelaten,vandaar de bloeding.maar bailey doet het goed ademt zelf haar score was 9/10 dus super,het is zo een klein meisje maar zo compleet,maar moet wel 6 weken blijven,cassandra mag hoogstwaarschijnlijk woensdag of donderdag naar huis als alles goed gaat,ja is toch wel schrikken zo,maar gelukkig is het goed afgelopen . groetjes jacky
Goh Jacky, wat een verhaal zeg. Dan hebben ze inderdaad enorm geluk gehad. Het is schrikken hoor, om het zo te lezen, laat staan dat je het zelf meemaakt. Gelukkig gaat het met beiden naar omstandigheden goed. 6 weken ziekenhuis is niet ideaal, maar het had heel veel slechter af kunnen lopen. Heel veel sterkte ! Groetjes, Nikki F
Zo, wat 'n verhaal... Ik had het trouwens ook maar even bij de augustus-mama's gepost, ik hoop dat Jacky en Cass dat niet erg vinden, ik vond dat ze het daar ook wel mochten weten... toch? Dus, dat was dus allemaal kantje boord, dan schrik je wel even, ja... Vraagje: misschien ben ik een beetje dom dat ik het niet precies weet, maar zwangerschapvergiftiging kun je zo maar spontaan krijgen, of ligt het ergens aan? omdat Cass eigenlijk niet echt last had van de verschijnselen, toch? Wel akelig dan! Nou, fijn dat alles toch weer redelijk goed gaat. Mooie naam trouwens bailley, maar dat had ik volgens mij al gezegd! Hopelijk mag Cass snel naar huis en zet ze dan ff een fotootje van de kleine meid in haar album... want ik ben wel heel erg benieuwd! Nou, ben ik dus niet de eerste van de september-mama's.... maar ja, je kunt beter wat te laat bevallen dan veels te vroeg met de nodige complicaties... Gr. Niki
Jeetje mina, ik schrik echt van het verhaal..ik snap niet dat ze zo ongemerkt dus last heeft gehad van zwangerschapsvergiftiging..is dit alleen in het bloed te zien ofzo? En verder had ze toch ook geen rare klachten ofzo..ja ze had het weleens over haar bloeddruk ofzo..maarja als dat zo alarmerend was geweest dan had de verloskundige dat ook op moeten merken.. Ik ben echt blij dat alles naar omstandigheden goed gaat..lastig dat haar kindje 6 weken in het ziekenhuis moet blijven, geen ideale situatie..maarja alles beter dan dat ze haar kindje had verloren.
Trouwens ik heb even wat info opgezocht over zwangerschapsvergiftiging...was het ook cass niet die zei dat ze teveel eiwitten in haar urine had en dat haar bloeddruk dus steeds te hoog was: Wat zijn de symptomen? Er zijn een aantal klachten die erop kunnen wijzen dat je een zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit zijn: opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem) pijn rechts onder de ribben tintelingen in de vingers gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik Natuurlijk is het niet zo dat je, wanneer je een van deze klachten herkent, meteen aan een zwangerschapsvergiftiging moet denken. Maar wanneer de klachten zich regelmatig voordoen en vooral wanneer meerdere van de klachten in combinatie voorkomen, is het wel verstandig je verloskundige, huisarts of gynaecoloog te raadplegen. De diagnose zwangerschapsvergiftiging wordt pas gesteld wanneer je naast deze klachten ook last blijkt te hebben van een te hoge bloeddruk en van een te grote hoeveelheid eiwit in je urine. Heel raar dus dat het niet eerder is opgemerkt.
Normaal heb je inderdaad wel klachten bij zwangerschapsvergiftiging. Klachten zoals: * hoge bloeddruk * sterretjes zien * duizeligheid * pijn in de bovenbuik en met name rechts (waar de lever zit) * last van vochtophopingen * hoofdpijn * overgeven of pijn in de maagstreek / misselijk zijn * baby groeit niet goed De VK kan het zien door je bloeddruk te meten en je urine te testen. Je merkt het meestal wel hoor, in het ergste geval stopt je nier en leverfunctie en kan de situatie voor jezelf levensbedreigend worden en ook voor de baby. Het komt voor in het laatste deel van de zwangerschap en de enige remedie is het kindje zo snel mogelijk geboren laten worden. Ik hoop dat het ons bespaard blijft, het enige wat je kunt doen is allert blijven op je eigen lichaam. Het overvalt je gewoon als je het krijgen moet. Groetjes, Nikki F
Ik vind het eng worden weet je dat..ik wil zo snel mogelijk ook naar een dokter toe..ben al zo lang niet voor controle geweest.. Ik heb laatst in het ziekenhuis gelegen...nu kwam dat door een darminfecties zeiden ze..maar ik heb toch een paar van diezelfde klachten gehad *duizeligheid *pijn in de maagstreek *overgeven Het enige was dat mijn bloeddruk normaal was..dus ik neem aan dat dat inhoud dat ik dan geen last heb van iets ernstigs.. hoe het met mijn urine zit weet ik niet. Maar ik vind het toch een op de een of andere manier komt het toch dichtbij als je het zo leest op het forum..en je wenst zoiets niemand toe natuurlijk..en dokters zien nog weleens iets over het hoofd.