Cassandra, van harte gefeliciteerd met je dochtertje!!! Hopelijk zijn jullie snel gezellig samen thuis! Gulay, ik las van pijnlijke bewegingen in je buik... Heb ik momenteel ook vaker. Dan probeert m'n ventje me te sussen en ook tegen de kleine te zeggen dat ie mama geen pijn mag doen. Inderdaad wel lief, maar haalt weinig uit, he. Vele septembermama's beginnen ook last te krijgen van maagzuur... Helaas ik ook... Had m'n moeder ook toen ze van mij zwanger was. Zij heeft toen de laatste weken bijna rechtop zittend geslapen. Ben er vannacht ook wel knap misselijk van geweest. Ach ja... nog even volhouden, zeker? 't Is voor een goed doel!!! Dames, nog veel sterkte deze laatste weekjes van jullie zwangerschap! De laatste loodjes... je weet wel.
hoi!ben al tijdje op het forum maar ontdekte vandaag eigenlijk pas de september forum! wat een verhalen die vroege bevallingen, en de zwangerschapsvergiftiging..word ik helemaal bang van! mijn bloeddruk is ok, vrijdag bloed en urine getest, hoor ik donderdag de uitslag van, ben erg benieuwd want mijn meisje was op de 34 weken echo ook maar 1700 gram. ben erg benieuwd, kan haast niet wachten tot het zover is!!al ik haar maar 1 maal in mijn handen heb, dan voel ik me een stuk rustiger!! veel oefenweeen ook hier, harde buiken, steken, en ontzettende pijn in onderrug steeds maar goed het is het allemaal waard!!
Ik heb weer mijn ziekte nachtje...het lijkt wel alsof ik om de nacht ziek ben snachts..oftewel vreselijke pijn in mijn maag heb. Ik kan echt niet meer slapen ik verga momenteel van de pijn..en waar het nou aan ligt ik weet het echt niet..mijn buik is ook keihard.. mijn mannetje is er niet..die is weg ivm huizen zoeken...en ik zit hier alleentjes ziekjes te zijn..met een zere maag en een bewegende baby wat het nog erger maakt.. Wat ik me wel net bedacht..is dat ik eergister avond toen ik ook zo'n last van mijn maag kreeg snachts ik savonds laat nog had gegeten..en best veel had gegeten...en nu had ik dus gister avond..de avond voor deze nacht dus hehe.. ook nog best laat patatjes gebakken omdat ik vreselijke honger had...wellicht dat ik gewoon niet meer na 7 uur moet eten ofzo want mijn maag kan het dus niet aan...of het zit te vol en dan komt mijn maag zowat mijn strot uit..want zo voelt het momenteel alsof mijn maag helemaal omhoog gedrukt wordt..en het doet zooo'n pijn en dan een baby die er tegen aan schopt yaaaiks...
hallo goeiemorgen dames nou k ben de nacht goed doorgekomen ben vandaag 23 geworden en moet zo naar de verloskundige k had gister al steeds zo'n brandend gevoel onder me linker borst gister ging k kijken blijkt er een dikke bult en beetje blauw op me buik te zitten zal er strax s naar vragen want heb het gevoel dat al me ribben gekneust zijn kan der ook nie op liggen en heb ook steeds last van harde buiken steken als k lig zie je echt zo'n bobbel bij me schaambeen zou ze nu ingedaald zijn we horen het strax groetjes marline
dag dames ikke weer k ben net terug van VK ze ligt in een stuit k d8 echt dat ze al een beetje was ingedaald als ze over 2 weken nog zo ligt gaan ze der proberen te draaien verder was alles goed hartje klonk mooi dit x zonder hik haha die bult was der ruggetje wat tegen me ribben drukte vandaar blauwe plek ben nu 12 kilo aangekomen in de zwangerschap bloeddruk was 105/75 en bloed was ook allemaal goed nu maar rustig afwachten over 4 weekjes mag ze komen kan nie w8en haha groetjes marline
Hallo dames ! Vandaag mijn wekelijkse dagje vrij. Heerlijk ! Ik heb enorm uitgeslapen (tot 11.00 !) Die twe dagen werken waren dus toch erg vermoeiend, maar wel leuk ! Marline, wist je dat ze in stuit lag of is ze de afgelopen weken nog gedraaid ? Weet je zeker dat je haar wilt laten draaien ? Dat is niet zonder risico voor de kleine. Ik hoorde dat ze zelfs in shock kunnen raken en dat ze dan meteen geboren moeten worden. Een vriendin van mij heeft een stuitbevalling gehad en dat is perfect gegaan, binnen 3 uur. Of een keizersnede ? Ik denk dat dat in jou geval al snel mijn keuze zou zijn ... Gulay, vervelend zeg dat ze niets kunnen doen aan de huurders. En jij maar weer wachten tot je mannetje belt. Ik hoop dat hij heel snel een huis gevonden heeft waar jullie dan ook meteen in kunnen ! Dat duwen van de kleine is hier ook. Soms echt keihard en dat voelt niet altijd prettig. De kleine duwt vooral aan de bovenkant, net alsof hij / zij zich aan het afzetten is. Ook de druk op mijn bekken voel ik. Gisteren moest ik even naar de stad, en toen was het ook weer. Dan voel je je echt een waggel-eend ! Ik ben benieuwd of dat met indalen te maken heeft. Laten we het hopen. Maandag zal ik het horen ! (en ik ben inderdaad Nikki met 2 k's ! ) judithteresa, ik begrijp wat je bedoelt. Die verhalen maken mij ook wel eens bang. Dan ben ik blij iedere keer te horen dat alles in orde is, maar bij alles wat ik voel maak ik me zorgen. Best vervelend, maar ook normaal denk ik. Oefenweeën heb ik nog niet. Zou ook erg vroeg zijn denk ik. Dat hij / zij nog maar even lekker mag blijven zitten ! Elpee, vanillepudding helpt echt. En het is nog lekker ook ! Mijn maagje doet het weer prima op het moment ! Hopen dat dat zo blijft ! Mamsie, leuk dat je het hier gezellig vindt ! Ik kan ook niet mijn computer opstarten en niet even kijken hier. Vooral nu er bij dit topic zo veel gepost wordt ! Leuk is dat ! En iedereen maakt vrijwel hetzelfde mee, dus dat is erg leuk om te lezen ! Mir, het zijn inderdaad in totaal 3 weken dat ik nog werk. Ik probeer het in ieder geval vol te houden tot 36 weken. Lukt het niet, stop ik eerder maar dat zou jammer zijn. Als het zo blijft gaan sluit mijn zwangerschapsverlof aan aan de kerstvakantie en hoef ik pas in januari weer te werken (en de kleine weg te brengen ) Dan wel maar twee dagen per week. Dat is dus wel een mooi vooruitzicht ! Nou, hier gaat dus verder goed ! Hopen dat dat zo blijft ! Vrijdag kunnen we de proefdruk voor het geboortekaartje ophalen ! Volgende week woensdag brengen ze de klossen voor onder het bed en volgende week zaterdag wordt de kast geruild ... ben benieuwd ! Ik heb trouwens nog twee foto's geplaatst ! Ik hoop dat het goed gaat met Cass en haar meisje en ook met Femke ! Groetjes, Nikki F
Hallo allemaal! @Gulay: ik ben dus de Niki met 1 k.... Vervelend dat je je telkens zo ziek voelt... misschien is het ook wel een beetje stress, kan dat niet? I.v.m de verhuizing, enzo.... ik zou er ook ziek van worden, hoor! Maar het komt vast allemaal goed, denk aan je kleine!! @Nikki: Nou, na het indalen voelde het bij mij alleen nog maar erger aan! Sinds ie is ingedaald heb ik de hele tijd steken met opstaan als ik bijv. een tijdje achter pc gezeten heb... en wat betreft het schoppen, draaien en andere rare bewegingen: "Het wordt ECHT nog niet minder hier..!" Gisteravond was het ook weer raak! AuwauAuw! Ik slaap sinds m'n verlof ook elke morgen lekker uit, hoor... heerlijk! Ik heb het ook echt nodig, want normaal ben ik niet zo'n langslaper. @Marline: Ik weet ook niet of ik het kindje zou laten draaien, ik heb nameloijk een heel akelig verhaal gelezen bij augustus-mama's... Ik wil je niet bang maken... je moet het zelf maar even opzoeken (het meisje waar ik het over heb heet Pjetje) Ik denk nu al 2 nachten dat HET gaat gebeuren... hahaha! Maar niks, hoor... ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten voelen... het is de eerste, hé! Maar ik krijg wat vaker harde buiken en 's nachts doet mijn buik wat raar en ben ik wat misselijk Ook had ik gisteren enorme nesteldrang, ga zo meteen ook maar weer eens eventjes wat doen... morgen ga ik met mijn moeder de ramen wassen van heel het huis... de mevr. van de zw.gym zei, als je dat gaat doen... dan duurt het nkiet lang meer... nou, het is te hopen! Ik post ook al regelmatig wat bij augustus-mama's want ik hoop toch stiekum dat ik er eentje wordt! Zo weer genoeg gekletst! Ik ga wat doen! Gr. Niki
Bedankt NikkiF voor de tip Kvrees alleen da'k geen vanillepudding ga eten... Ik denk dat als ik erop let dat ik 's avonds niet te veel meer eet, het al pakken beter gaat. Vannacht ging toch al stukken beter dan eergisteren. Heb in juli een neuspoliep moeten laten verwijderen en nu staat die er terug. Zou te maken hebben met zwakker immuunsysteem tijdens de zwangerschap en wie weet ook een allergie aan melkproducten. Ik probeer dus even de melkproducten wat te ontzien. Er zit er hier weer ééntje te hikken Hik, hik, hik, hik...
@elpee: Jij mag dus ook vanaf vandaag thuis bevallen...! Raar idee, hé? dat het eigenlijk nu ieder moment KAN gebeuren? Wordt je ook al een beetje nerveus? Ik heb er eigenlijk weinig last van, ik laat het gewoon allemaal op me af komen, ben stiekum eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig hoe het allemaal gaat.... en natuurlijk ook naar onze kleine... we weten namelijk niet wat het wordt/is!!! Jij wel? Gr. Niki
Ik ben best wel benieuwd hoe het zich aan gaat kondigen. Het is de eerste dus heb totaal geen idee hoe het eraan toe gaat. Ik had afgelopen maandag het idee dat het wel eens kon gaan beginnen. Had al een paar daagjes zo'n ongesteldheidskramp, maar maandagavond werd het echt heel heftig, mijn mannetje vroeg of het wel met me ging en dat ging het dus niet!!! Hij heeft heel lief mijn banden een beetje gemasseerd en ik heb me naar de bank laten brengen door hem, na een paar minuutjes werd het wat minder met de kramp. Het is niet meer terug gekomen die avond..... dus nu maar weer afwachten he! Wanneer er zich weer iets aan gaat kondigen. Wat mij betreft mag het (vanaf morgen.. dan zijn we 37 weken!!) komen.. Heel veel liefs, Qwizzle.
Hallo Dames, Hier ben ik weer. Ten eerste bedankt voor jullie medeleven en lieve woordjes. En dank mijn zus voor het verhaal. Ik ben als een Kievit hersteld. Maar komt de kleine gaat super. Ik ben wel vandaag naar huis gegaan, meer rust dan in het ziekenhuis, woon er 3 min vandaan en ga dadelijk weer naar Bailey toe. Ze hebben ook een webcam op haar couveuse gericht zodat ik thuis ook kan meekijken. Ik doe haar aantal keren per dag verzorgen, en ben zo trots, als ze wat onrustig is dan laat ze zich alleen door mij troosten Ze heet Bailey Jules Borgers. Ze doet alles zelf, alleen moet nog aankomen. Als alles goed blijft gaan, mag ze over 4 weken naar huis....lijkt lang, maar we hebben alles een plekje gegeven en zitten nog in verhuizing dus als ze naar huis komt is alles kant en klaar. Het was even schrikken, maar we zijn heel dankbaar voor het engeltje op de schouder. Mijn gevoel vorige week was niet zo goed, maar wat moet je met een gevoel als de deskundige zeggen dat het goed zit. Ik heb de Gyn van Zaterdag wel 1000 keer bedankt, hij was zo kordaat en snel. Zonder twijfel ging hij door en werdt ik met 100km per uur naar het Ok gereden. Maar hij wil geen bedankjes maar zegt dit geval loopt 90% fout af, voor ons in het ziekenhuis een heerlijk verhaal dat het zo goed voor iedereen is afgelopen. Keizersnee, ruggeprik was een makkie. Met de ruggeprik zetten ik mijn pijngezicht op en was gebeurd voordat ik er erg in had. Ik moet er nog wel aan wennen, ben mama, soms wordt ik wakker en denk ik heb ik allemaal gedroomd. Heb wat foto's van bailey mijn album gezet. En blijf hier natuurlijk meepraten. Als jullie allemaal gaan bevallen, mag ze naar huis dus wordt toch dan een beetje Septembermama gr. cassandra
@cass: Blij wat van je te horen! nogmaals GEFELICITEERD!!!!! Gelukkig gaat alles goed! Wat 'n lieverdje (ze lijkt best wel op jou, vind ik!) Hier ook alles goed op 'ons' september-forum... Je zal wel heel wat bij te lezen hebben, maar er zijn geen schokkende dingen gebeurt nadat je naar het ziekenhuis bent gegaan... En écht een mooie naam! Nou, bij mij wordt het ook spannend, maar ik ben de 37 weken gelukkig al gepasseerd... Veel succes met Bailley, zal niet leuk zijn dat ze nog in 't ziekenhuis is, maar het is voor een goed doel! Liefs Niki
Cass, wat goed dat je zo snel weer bent opgeknapt! En wat fijn dat Bailey het goed doet! Wat en schrik! Maar heel gelukkig is alles goed afgelopen. Ze ziet er mooi uit! En wat een mooie naam ook! Gek eigenlijk, jij was tegelijk met mij uitgerekend...en je bent al mama! Nou doe rustig aan nog maar! En hopelijk gaat de verhuizing en het klaarmaken van alles voorspoedig! Ik ga nu maar eens met mijn luie bippps van deze stoel af... Ik wil al de hele dag wat doen, maar het enige dat ik doe is zitten, hangen, lanterfanten... soms word ik gek van mezelf...dat ik de hele tijd nix zit te doen. Mijn vriend is de komende twee weken weg.. dus heb ik helemaal een 'nergens-zin-in-gevoel´.. Maar ja er is werk aan de winkel. Ik moet het huis op orde hebben. Zondag ben ik jarig en heb ik het hele huis vol. Dus ook nog inkopen doen van de week.... Ik HEB het wel druk... dus moet ik mezelf nu maar even een schop onder mn kont geven Hupsakee! Nou tot gauw maar weer xx
Hallo allemaal ! Cass, ik ben heel blij weer een stukje van je te lezen hier ! Gelukkig dat alles goed is gegaan ! Wat een mooi meisje is Bailey zeg ! Hartelijk gefeliciteerd ! En heel fijn dat ze al alles zelf kan. Met hoeveel weken en dagen is zij nou precies geboren ? En de zwangerschapsvergiftiging, voelde je je daar erg ziek door ? Wat merkte je allemaal ? Ik hoop dat je je nu weer beter voelt ! Elpee, nee dan zou ik ook maar geen melkproducten eten nu ! Veel sterkte met je maag ! Niki, ik ben ook enorm nieuwsgierig, vast nog aangesterkt doordat we niet weten wat het zal worden ... spannend ! Ik heb net de etiketten geprint voor de geboortekaartjes ... compleet de hele middag mee bezig geweest ! Vrijdag krijgen we de enveloppen dus kan alles worden klaargemaakt. Hoeft mijn mannetje dat dan niet allemaal te doen ! Groetjes, Nikki F
@ Niki: Inderdaad, vanaf vandaag mag het komen, ons kleintje. Maar ik ga 100% zeker in het ziekenhuis bevallen. Daar voel ik me het beste bij Soms krijg ik wel wat kriebels bij de gedachte dat ons kindje al geboren zou kunnen worden... Maar ik probeer die gedachte te vervangen met de gedachte dat het waarschijnlijk nog veel te vroeg is en dat ons kleintje liever nog wat binnen blijft. Wat zeker niet wil zeggen dat ik ons kleintje nog niet WIL, he! In tegendeel... ik verlang er ontzettend naar om het eindelijk in m'n armen te kunnen houden en ernaar te kijken!!! 't Vreselijk spannend, die laatste weken.
cass001: wat super dat je zo snel hersteld, en wat een mooi meisje... ze lijkt idd wel wat op jou(voorzover je dat kan zien) erg mooie naam ook!!! groetjes..
Aan de hand van een berichtje bij de augustus-mama's (dat het zo leuk is om vanaf het begin af aan te lezen bij grote topic zoals ook deze: september-mama's) ben ik begonnen met teruglezen bij september-mama's en kwam ik erachter dat ik me nooit heb voorgesteld en pas bij pag. 40 mee ben begonnen te 'praten' Het lijkt net alsof ik er al vanaf het begin bij was.... maar niets is minder waar! hmmm.... toch een beetje raar, het lijkt al veel langer...! Maar het is inderdaad leuk om al die dingetjes terug te lezen... je kunt dat ook doen door op profiel te klikken als je een berichtje hebt geplaats dan kun je al je berichtjes die je ooit geplaats hebt terug lezen... dat is echt leuk! Vooral die allereerste onzekere berichtjes... Grappig! Gr. Niki