September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Zo Mo, dat is weer schrikken, dus...
    Ja, misschien is het ook beter dat ze gewoon gaat bevallen, dit lijkt me niet echt goed!
    Wens haar strekte van ons allemaal....

Hier alles redelijk goed...
    ben gisteravond kotsmisselijk geweest, waarschijnlijk TE veel vet gegeten die dag!
    Toch maar een beetje opletten, verder nog geen tekenen van een naderende bevalling... :(
    Begin het nu een BEETJE zat te worden, het wordt allemaal zo zwaar en ik ben snel moe!
    Vanavond laatste keer zw.gym en morgen weer naar de vk! Altijd fijn!

@NikkiF: Fijn dat alles weer goed was, dus je beeb is aan het indalen? Of issie al helemaal ingedaald?
    Dus een langzame hartslag wijst op een jongetje?
    Nou, de vorige keer was de hartslag HEEL langzaam bij ons, dus... ben benieuwd!

Morgen maar weer 'n verslagje van de vk...

Doei!

Gr. Niki

2. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    he jammer Femke dat we je moeten missen, je zal er uiteraard je goede redenen voor hebben.....ik wil je langs deze weg toch heel veel suc6 wensen met alles!! toi toi

liefs nameless

3. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    O ja Pinguin heel veel sterkte en suc6 laat je niet kisten.....als het goed is ben je in goede handen in het ziekenhuis!!

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vanochtend in bed dacht ik dat bij mij de weeen al waren begonnen :oops:
    Ik had steken in mijn rug en een soort kramp in mijn buik..
    Ik dacht: nou dit is het.. haha..
    Zou wel erg vroeg zijn, maar toch..

Maar het zal vast met het indalen te maken hebben, want zosnel als het kwam, zosnel was het ook weer weg..
    Toch schrok ik wel een beetje, alles flitste door mijn hoofd heen..
    het enige wat ik niet had bedacht was: om mijn man te bellen :oops:

Goede vooruitzichten dus..
    Zal vandaag even een lijst maken met wat en wie we moeten bellen, lijkt me wel handig na mijn reactie van vanochtend. Was toch wel een goede leerschool op dat moment.

Vandaag ook de tekst van het geboorte kaartje naar de drukker gebracht, binnekort zullen ze wel bellen, zodat we kunnen kijken hoe het gaat worden, ben benieuwd!

Groetjes Kalush

PS: gaat niet echt lekker met de septembermama's.. Pinguin en Femke..
    Hoop dat alles toch goed mag komen!!
    Sterkte dames!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik hoop maar dat er niets ernstigs met Femke is waardoor ze niet meer op het forum komt. Ik maak me toch wel ongerust over haar om heel eerlijk te zijn ...

Goh, Mo, wat een verhaal weer over Pinguin. Misschien is het ook maar het beste als ze gewoon bevalt nu. Hoeveel weken is ze nu zwanger ? Meer dan 34 toch wel, dan zijn de longen in ieder geval al gerijpt zegt men. Wens haar maar veel sterkte toe !

Niki, de kleine was nog niet helemaal ingedaald, maar was er wel al mee bezig ! Ik was wel blij om dat de horen. En inderdaad, ze zeggen een hartslag boven de 140 is een meisje en een hartslag onder de 140 is een jongen. Normaal heeft ons kindje een hartslag van 140, dus bleef het spannend. Gisteren was het 130, maar toen ik zei dat het normaal 140 was ging het sneller kloppen. Echt wel grappig ! Maar ... ook dit schijnt een bakerpraatje te zijn ! We wachten vol spanning af ! ;)

Kalush, dat lijkt me toch wel een rare gewaarwording zeg, zo opeens. Het kunnen indalingsweeën zijn, of oefenweeën. Ik zou het wel maar goed in de gaten houden en als het vaker voorkomt ook je VK inlichten erover.

Groetjes,
    Nikki F

6. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Bij mijn kindje is de hartslag elke keer boven de 150 geweest en het wordt toch echt een...j.......das nu eenmaal drie keer bevestigd door drie verschillende personen! dus toch een bakerpraatje NikkiF???

Tja ik vraag me toch ook wel een beetje stiekum af wat er met Femke gebeurd is......

en over Pinquin zit ik ook na te denken,....ik hoop dat haar kindje het goed blijft doen.......

ik duim voor iedereen: KOM OP MEIDEN,HET AFTELLEN IS BEGONNEN!!!!!

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hallo!

Ik zit net te lezen over hartslag.... maar bij mij luisteren ze wel met een doptone, maar nooit hoeveel slagen per minuut... ? Kunnen ze dat zien op het apparaatje dan misschien en dat ze mij nooit vertellen hoeveel slagen het hartje per minuut klopt... :rolleyes: In ieder geval zegt ze altijd: klinkt prima regelmatig! mm.. zal volgende week es vragen..

Ja ik ben eigenlijk ook heel benieuwd wat er nu met Femke is. Fijn dat het met haar beeb goed gaat, maar denk dat er toch privéomstandigheden zijn waar ze zich niet goed bij voelt? En dat ze daarom niet meer op het forum komt....k weet t niet..

Jee Mo, wens Pinguin succes. Hopelijk gaat alles toch nog voorspoedig en heeft ze binnenkort een blakend gezonde baby in haar armen!

Bij jou schiet het nu ook op hè, nameless! Bij Niki ook al en Elpee ook... jullie zijn zo´n beetje de eersten die het spits gaan afbijten! :D
    Poehh.. het schiet nu dus wel op. Ik ben volgende week ook al 37 wk en zou thuis mogen bevallen.. Nu moet ik toch echt aanstalten maken om klossen te halen en mijn ziekenhuistasje en telnrs etc. klaar te leggen hehe... Ik had vanmiddag de kraamzorg op bezoek. Jee wat een info.. maar dat komt allemaal goed. Ik heb nu wel echt het idee dat ik alles nu zo snel mogelijk in orde moet maken, wat er nog gedaan moet worden...

Kalush.. dat zijn indalingsweeën denk ik hoor! Ik had het zaterdagnacht dat ik dacht: t zou toch niet waar zijn? Maar het viel reuze mee... ik denk dat de beeb nu gewoon echt naar beneden aan het zakken is. Soms heb je daar veel last van. Ik heb het daarna ook niet meer zo gehad...

nou fijne avond dames!
    Tot gauw weer!
    xXx

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Nameless, ik denk ook dat het een bakerpraatje is, maar mijn VK riep meteen "Dan is het een jongetje !". Kan natuurlijk ! Maakt ons totaal niet uit ! Ik heb de vraag gesteld bij de VK op het forum ... maar ze lopen een beetje achter met beantwoorden op het moment. Ben benieuwd !
    Over Femke vraag ik me dat ook af ... we konden wel met haar spreken op msn, maar niet meer hier. Ik begrijp er niets van !

Mir, ik dacht dat ze het kunnen aflezen op de doptone. Ik vraag er wel steeds na. Maandag zei ze het uit zichzelf. Ben benieuwd ! Onze kleine is ook aan het indalen. Gelukkig nog geen indalingsweeën gehad !

Groetjes,
    Nikki F

9. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Haai iedereen,

Gisteren voor de laatste keer bij m'n gyne geweest (spannend!!!) en alles was perfect in orde. Mijn ventje zei: Amai, gij hebt tot hier toe de "perfecte zwangerschap" gehad. Nu hopen dat dat zo blijft, he :)
    Ons kleintje was al wel wat gezakt, maar 't mocht nog wat meer zakken van de gyne. En de pijn die ik in m'n schaambeen heb, is afkomstig van de bekkenbeenderen die losser komen te zitten. Volgens de gyne vervelend, maar een goed teken naar de bevalling toe.
    Binnen 10 dagen moet ik een keertje naar 't ziekenhuis waar ik ga bevallen. Dan leggen ze me aan de monitor om te kijken of ik nog reserve heb, m.a.w. of ik wel overtijd MAG gaan met de bevalling. Die laatste weken zijn toch ontzettend spannend!!!

Nog veel sterkte iedereen en geniet nog - in zoverre mogelijk - van de laatste weekjes/dagen met je kleintje IN je buik!

Doei!

10. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Tja we mogen als het goed is de spits af gaan bijten !!!!

Maar ja van mij mag het nu al komen hoor:heb vannacht niet zo heel goed geslapen: had een paar keer een harde buik en mn ventje was me toch aan het trappen en draaien (in hoeverre dat nog mogelijk is). Ben heel benieuwd wanneer de weeen beginnen heb af en toe een beetje de twijfel : zou het dit zijn??? Ik denk heel herkenbaar....tja ze zeggen dat je het echt wel weet als het een wee is: nou kom maar op dan!!!

liefs nameless

11. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo!

Vanmiddag weer bij vk geweest, alles was weer goed! :)
    bloeddruk/urine gecheckt en ok!
    Was toch wel weer bijna 1 kilo aangekomen... hmmm... minder...
    hartslag baby was goed, buik was keurig vol, maar ik voel 'm nog HEEL erg goed! Soms TE goed naar mijn mening... ;)
    Nog wat kleine vraagjes gesteld over kleine, vage kwaaltjes... maar dat was allemaal niets waar ik me zorgen om moest maken... 'T hoort er allemaal bij...!
    Dus al met al weer helemaal gerust!
    Nu maar afwachten, de vk zei: "misschien tot de volgende week en anders eerder...!"
    Ik hoop het zo!

Verder al iemand bevallen hier???? Nameless, Elpee???
    Jullie gaan me toch niet voorkruipen, hé? :(

Liefs Niki

12. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Nee hoor hier is het nog rustig aan het front!!! (jammer genoeg) maar misschien denkt meneer: we zullen mams is uittesten hoe het zit met haar geduld!!! Haha.....nee voel me echt super goed: als die buik er niet had gezeten, was er eigenlijk niets aan de hand geweest!! Maar ja dan had ik wel moeten werken en daar heef ik niet zo zin in!!!

suc6 meiden: een nieuwe dag met nieuwe kansen

13. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ja dames wordt nu spannend voor jullie.. ik ben benieuwd wie er als eerste gaat!!!
    Ik voel de kriebels nu al, en ik ben nog lang niet aan de beurt!!

Ik begin em soms al te knijpen als ik gekke dingen voel, denk van: oeh is het al begonnen??
    Voor jullie is het nog erger!

Gek niet, zo begin je een topic met september mama's en zo ben je al aardig dicht in de buurt van de bevalling!
    Doe je best dames!! Als jullie het gehad hebben, dan moeten de mama's van later in de septembermaand nog!

13 september ben ik zelf jarig, hoop niet dat ik op deze dag ga bevallen.. maar dat zou toch ook wel aan de vroege kant zijn.
    18 september is onze trouwdatum.. het kleintje van ons hou weinig keus over... hahahaha..
    Ach we zien wel.. ze is altijd welkom, wanneer ze maar zin heeft.. liefst mama niet 3 weken langer laten wachten, dat zou ik nou weer niet zo super vinden!

Succes dames!
    Groetjes Kalush

14. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi allemaal,

gister ben ik bij de verloskundige geweest.
    alles was goed. de baby is al ingedaald en lag al netjes klaar.
    ik had wel veel vruchtwater.

we hebben ook de uitleg gehad, wat we moeten doen als de bevalling begint.
    nu elke week naar de verloskundige.

het aftellen is nu echt begonnen :) :D

liefs mamsie.

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden,

Ben weer thuis. Zaterdag dus 2 flinke bloedingen in combi met weeen gehad.
    Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar van mij mag t kindje komen.
    Mijn buik rommelt nu nog steeds en de verwachting is nog steeds dat eht wat eerder zal komen.
    Grote kans ook dat ik in en uit het ziekenhuis blijf jojo-en.
    Nou ja het is gewoon niet anders
    De bloedingen zijn afkomstig van de placenta, maar ons beebje lijkt nergens last van te hebben.
    Ons nieuwe huis is prachtig, en begint nu echt ons huis te worden!

Hoop dat het met iedereen goed gaat!!

xxx pinguin

16. Dropke

Dropke Lid

29 dec 2005
    13
    0
    0
    drogisterij medewerkster
    Hallo,
    Ik ben 1 september uitgerekend!!
    heb er nu ook echt zin in... kan s'morgen na 5uur bijna niet meer slapen van alle gedachten....
    dan ga ik er maar weer ff uit en dan een uur of 7 er weer in en dan nog even lekker verder slapen..
    Ik lk lees elke week dit forum even, is wel leuk om te weten hoe het anderen allemaal vergaat!!
    suc6! allemaal!
    groetjes!! :D

17. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi, hoi!

Hier nog steeds geen schot in de zaak :) Ons kleintje laat zich nog geweldig hard en vaak voelen en is serieus aan het zakken. Ik moet zeggen dat ik er erg kalm bij blijf, wetende dat ik toch bijna zou kunnen gaan bevallen. Ik kijk er wel enorm naar uit, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ons kindje niet eerder geboren zal worden dan uitgerekend... 't Heeft dus geen zin om in bed te liggen woelen en piekeren over "zou het nu of zou het nu niet?". In de buik heeft het alles naar wens, dus zal het er z'n tijd wel uitzitten (al is dat ondersteboven :).

Kheb ook geen last van harde buiken of zo, dus geen enkele aanwijzing dat de bevalling voor dadelijk is.

Groetjes en erg veel succes en geduld aan iedereen toegewenst!

Elpee

18. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi!
    Ja ja, het gaat nu misschien wel bij een van ons gebeuren..... :rolleyes:
    Maar ik geloof dat Niki er niet van gedient is als een van ons haar voor gaat...hihi. :) Haha, maar ja nu is Dropke er ook bij en óók 1 sept uitgerekend...

Hier gaat het verder goed, ik merk alleen dat mijn conditie echt nix meer is zeg... even fietsen naar de Hema en ik sta in die winkel te zweten joh.... :confused:

Zeg, ik zat eens overal te koekeloeren op de site en ook even bij de oktobermama's gekeken (ja wie weet word ik nog een oktobermama ook.. hopelijk niet natuurlijk ;) ) En ik wist nog wel dat Denise daar veel postte en ook veel reageerde op andere topics.. maar nu al echt heel lang niet meer...gek he.. dan valt het je ineens op dat iemand niet meer post, vooral als diegene zo actief geweest is.. Ach ja hopelijk gaat eht allemaal goed met haar en heeft ze geen internet meer ofzo..

Nou ik ga maar even wat eten maken.....
    Niki vandaag nog niet gezien hier.. who knows.... ;)
    Trouwens Gulay ook al een paar dagen niet? Ze is nu vast aan het verhuizen :)

groetjes!

19. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    @Mir:
    Ja, dat van Denise dat was mij dus ook al heel erg opgevallen... maakte me ook al een beetje ongerust...!
    Zij was er eerst elke dag, wel meerdere keren zelfs... vreemd?!

Nee, ik ben dus nog niet bevallen... ben vandaag wel eventjes hier geweest, vanmorgen. Vanmiddag hele middag met mijn moeder bij m'n broertje en vriendin op bezoek geweest. Die hebben vakantie, maar met dit weer vervelen ze zich natuurlijk te pletter!

Verder HEEL erg slecht geslapen vanacht, m'n mannetje trouwens ook... Zullen best een beetje spanningen zijn, denk ik!
    De baby is erg onrustig al 1,5 week, maar ik heb nog geen voorweeen of wat dan ook gehad. (maar dat hoeft ook niet, zeggen ze..)
    Wel heb ik af en toe een harde buik, sinds 2 weken weet ik nu wat een harde buik is... :(

@dropke:
    Welkom! Leuk! We zijn op dezelfde dag uitgerekend!!
    Wie zal het eerste zijn????? :rolleyes:

20. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaaaaai,

Spannend he allemaal... wij moeten allemaal nog even. Hoop dat alles bij iedereen goed gaat en een voorspoedige bevalling.

Vraagje... Hebben jullie ook wel een dat je ineens "nat" bent. Het is doorzichtig vocht en ruikt de ene keer zoetig en de andere keer niet echt. Verloskundige zegt niks aan de hand wachten tot vliezen breken of weeen beginnen, maar ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben.

Verder gaat alles goed heel veel harde buiken, en ze schopt lekker.

Groetjes

Deel Deze Pagina