Hallo ! Es ! Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Lotte ! Geniet ervan ! Hier is nog alles rustig ... wel harde buiken en soms wat kramp, maar dat is het. Sinds vanochtend heb ik wel dat er colostrum uit mijn tepels komt bij de minste aanraking. Kan dit ook een teken zijn dat het niet zo lang meer zal duren ? Verder heb ik veel lol (dus niet) aan die beurse plek in mijn buik. Ik ben benieuwd wat mijn VK ervan zegt dinsdag ... Ik hoop gewoon dat het snel gaat beginnen. 't is goed geweest nu ... maar ik heb het gevoel dat, als het nog 10 weken zou kunnen duren ik nog wel 10 weken zwanger zou kunnen zijn .... Groetjes, Nikki F
ff snel, ik ben inderdaad bevallen.. Donderdagochtend vroeg.. het ging ineens heel rap.. Gister thuisgekomen uit het ziekenhuis, Isabelle had een wat moeilijke start... Ze is te bewonderen op www.mirjanne.nl Hoop dat ik morgen even lekker bij kan lezen.. gezellig cluppie hier..
NikkiF.. Ik had daar ook die laatste paar dagen last van..de 'melk' stroomde uit mijn tepels..was echt erg..dus wellicht toch een teken? Sterkte joh jeetje..ben zo blij dat Eslem zo spontaan ter wereld is gekomen hehe anders had ik ook zo moeten zenuwen..
Hoi Gulay ! Laten we hopen dat het een teken is. Ja, over de datum heen gaan is gewoon heel vervelend. Zaterdag had ik erge krampen in mijn buik. Ik had nog hoop op de uitgerekende datum te bevallen. Ze beleven lang aanhouden, maar zo snel als ze begonnen waren, zo waren ze na een paar uur ook weer weg. Ja, in plaats van aftellen mogen we nu optellen. Morgen naar de verloskundige ... ik voel me met de dag kreupeler, mijn lichaam kan het allemaal niet meer zo goed dragen heb ik het gevoel. Rugpijn, pijnlijke plek in mijn buik, pijn in mijn benen ... ga zo maar door. Duim maar dat het snel gaat beginnen ! Groetjes, Nikki F
Proficiat Es 1981! Ja, tzal hier wel stilletjesaan op z'n laatste benen lopen, zeker: het topic "septembermama's"... Daarom aan alle dames die nog moeten bevallen en toch voor september uitgerekend waren: succes! Groetjes, Elpee
Niki en Elpee, bedankt voor de steun ... ik hoop dat we snel met goed nieuws kunnen komen ! Groetjes, Nikki F
ES en Mirjanne: Gefeliciteerd met jullie dochters! geniet er maar lekker van! Hier is nog steeds niks aan de hand....GRRR...Ikke wil beebie uit de buik...hihi... Hoe is het met de andere dames?
bij mij ook nog nix,nada,nope,niente.de controle vanmiddag was goed,wel een hogere bloeddruk.maar de baarmoeder zat potdicht dus dat strippen hielp dus niet als het er voor donderdag niet is dan ga ik naar de gyn.en de verloskunde die ik meestal heb stond in de winkel,ze hebben er ook een geboortezaak bij dus ik vraag aan haar heb je niet wat tips?dus ze zei een glas rode wijn en het binnenste van een ananas wat je normaal weggooi.ok als het donderdag is ga ik natuurlijk wel en dan doe ik niet eigenwijs wat ik soms kan zijn maar ik ga wel met tegenzin want eigenlijk wil ik het liefste thuis bevallen.dus dat glas rode wijn heb ik al op en die ananas neemt marco straks mee,we hebben zelf een groente en fruitzaak.tis de vierde en de laatste dus ik geniet nog maar van het zwanger zijn . we merken het wel..... wordt vervolgd.....groetjes angie
Hoi hoi allemaal ! Nou hij is geboren hoor, Vinny is geboren zaterdag 30 september om 13.25 uur ! Rond half acht hield alles weer op, dus ik dacht van nou dat gaat dus niets meer worden. Bart kwam terug van boodshappen doen, die is maar rustig gaan zitten. Rond kwart voor 9 kwam er toch weer 1 en binnen een uur tijd zaten ze rond de 5 minuten. VK gebeld, die kwam om 10.45 uur, is even een halfuurtje gebleven, nog steeds rond de 5 minuten, is weggegaan maar zou rond 1 uur weer terug zijn. Ze was nog niet weg of ze kwamen steeds sneller, en binnen een kwartier kwamen ze om de halve of hele minuut, pff viel tegen. Maar weer gebeld. Om 12.40 uur ben ik mijn bed maar opgekropen en heb ik 50 minuten moeten persen, maar toen was hij er ook ! Een flinke jongen van 4440 gram en 56 cm gram ! Het gaat hier verders goed, de borstvoeding is goed op gang en gaat prima, vinny heeft vanaf gisteren al geen kruik doek of mutsje meer nodig hij blijft prima op temperatuur, en voor de rest is het heerlijk genieten van dit kleine mannetje ! Ik zal snel een fotootje plaatsen ! Meiden, allemaal veel succes nog en ik lees en schrijf snel weer !1 groetjes celiene
Hallo ! Wij zijn vandaag ook weer bij de VK geweest. Ze vroeg meteen uit zichzelf of ik wilde dat ze een inwendig onderzoek zou doen. Dat wilde ik graag want ik ben nieuwsgierig over de stand van zaken. Mijn bloeddruk was gestegen, naar 130 / 80, maar was nog steeds goed. Bij het voelen aan mijn buik werd die meteen hard. De kleine bewoog genoeg. De hartslag was tussen 150 en 160 slagen per minuut. Ze kwam er achter dat ik al een beetje ontsluiting heb, een vinger dikte, dus zoiets 1 cm. De baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken, maar alles lag wel precies zoals dat hoorde te zijn. Ondanks dat ik dus overtijd ben, lig ik toch "op schema". Ze duwde met haar vinger tegen het hoofdje van de kleine, dat kon ze zo voelen ... en toen werd die kleine een beetje boos en duwde een paar keer flink terug ! Grappig hoor ! Verder verwacht ze dat de kleine binnen nu en een week geboren zal worden. We hebben voor alle zekerheid wel een afspraak gemaakt voor volgende week maandag. Als de kleine er volgende week woensdag niet is moeten we voor een ctg naar het ziekenhuis en zal de kleine volgende week vrijdag ingeleid worden, maar dat ik vrijdag de 13e dus dat willen we niet, dus dan zal het maandag de 16e worden ... maar ik hoop van harte dat dat niet nodig is en dat de kleine er ook echt aan zal komen binnen nu en een week ! Mijn rug doet minder pijn als ik rust hou, dus dat doen we maar. De verrekte spier in mijn buik, wat het toch was, doet gelukkig een stuk minder pijn nu. Deze kwaaltjes moet ik nog even voor lief nemen. Duim maar dat mijn VK gelijk heeft, en dat we ons wondertje ook echt binnen nu en een week in onze armen hebben ... Groetjes, Nikki F
Celine, van harte gefeliciteerd met Vinnie ! Je hebt er ook lang op moeten wachten ! Geniet ervan meid ! Groetjes, Nikki F
Celine: Gefeliciteerd meid! Nu lekker genieten... Lekkere grote knul, maar dat is alleen maar positief! Hugo was ook al een flinke jongen, dat is beter dan te klein en te licht... Die kunnen al wat meer hebben NikkiF: Fijn dat alles goed is! Maar je wilt natuurlijk het liefste je babytje in je armen houden. Ik weet maar al te goed hoe je je voelt! En wat ik nu allemaal zeg maakt je toch niet zo veel uit! Ben maar blij dat alles goed is en dat ie wat langer blijft zitten dat maakt je achteraf niets meer uit. Zoals ik al zei tegen Celine, beter een baby die wat meer (over)dragen is dan een TE kleine baby. Daar komt het ook wel goed mee en ik wil niet zeggen dat het slecht is. Maar achteraf ben je alleen maar blij dat je kindje gezond ter wereld is gekomen. Geniet nog maar even van de rust. Deze tips/raad wil je nu allemaal niet horen, maar mijn moeder zei het ook EN ze heeft gelijk gekregen... Groetjes Niki
celientje gefeliciteerd met vinny! NikkiF het stijgen van de bloedruk kan een aankondigen van de bevalling zijn. Mijn bloeddruk was opeens een stukje hoger (90/130 ipv 70/120) en sávonds beviel ik. Hopelijk is het voor jou ook een teken dat de bevalling snel inzet! ' Ik schrijf later meer. nu eerst mn verdrietige mannetje troosten. xx pinguin
Hoi Niki, Bedankt voor je reactie. Ik vind het juist goed dat je het schrijft. Jij hebt er nu immers ervaring mee, en zat, toen je zo lang zwanger was als ik nu, met dezelfde gevoelens. Fijn dat jouw moeder zo'n steun was. Mijn moeder denkt alleen aan zichzelf. Net ook weer. Bel ik haar op om te zeggen hoe het was bij de VK, herhaalt ze alles wat ik zeg, blijkt dat ze bezoek heeft van iemand waarvan ik helemaal niet wil dat die persoon zo veel persoonlijke dingen van mij weet ! Ze wil ook ieder moment op bezoek komen, vooral 's avonds en als ik dan aangeef dat ik ook behoefte heb aan rust nu, omdat ik slecht slaap, is ze helemaal beledigd. Belt mijn vader me net op, scheldend aan de telefoon, wat ik wel niet allemaal heb gezegd ... heerlijk he, dat kun je er nog wel bij hebben als je hoog zwanger bent, de hormonen door je lijf gieren en je al niet helemaal fit voelt. Ze denken alleen aan zichzelf, hun eigen dingen. Ik heb mijn moeder net terug gebeld, waarom dit nu nog nodig is allemaal. Mijn ouders en ik hadden al nooit een hechte band en op deze manier zal het ook nooit lukken vrees ik. Nog even over het inleiden. Hoe ging dat precies ? Krijg je dan een infuus met weeënopwekkers en komt er dan een weeënstorm, of hoeft dat niet per se zo te zijn ? Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en dat de kleine uit zichzelf zin heeft om mijn buik eindelijk te verlaten. Groetjes, Nikki F
Hoi Pinguin, Ik hoop dat het een teken is. Die van mij is gestegen van 125 / 65 naar 130 / 80. Laten we hopen dat het effect heeft ! Groetjes, Nikki F
Ik hoop het voor je NikkiF! Ik ben vanochtend met Quinn naar de dokter geweest. Hij is al een paar dagen onrustig en heeft uitslag op zn gezichtje, buik en rug. Mijn vriend is heel allergisch voor veel verschillende dingen, dus toch maar even naar de dokter. Nu vermoed de dokter dat hij een koemelkaalergie heeft. Zeker weten doen we dus niet , maar hij heeft in ieder geval wel meerder symptomen. Ik ben nu dus op "dieet" en kijken of het over een dag of 10 beter is. Ik hoopd at Quinn zich in ieder geval wat beter gaat voelen. Hij lijkt benauwd en pruttelt de hele dag door. Beetje zielig. Ik ga hem weer ff troosten! xxx Pinguin
Hallo ! Pinguin, veel beterschap voor Quin. Ik hoop dat het wellicht helpt als je zelf geen koemelkproducten meer drinkt, je hoort wel eens dat de klachten dan inderdaad minder worden ! Ik heb Eefje nog niet gezien vandaag ... zou ze aan het bevallen zijn ? Ik hoop het voor haar ! Groetjes, Nikki F
Celientje: Gefeliciteerd met je zoon! leuke naam ook! Heel veel geluk met hem! Pinguin: Beterschap voor je kleintje. Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen... NikkiF, Ik ben er nog hoor! Mét dikke buik... Echt mooi dat bij jou alles goed was bij de vk. Als je al 1 cm. onsluiting hebt zal het niet lang meer duren toch? Ik ben gisteren ook geweest en alles was goed. Alleen is mijn bloeddruk nu 140/85. Wat aan de hoge kant dus. Vorige week was het 130/70. Er is voor morgenochtend een afspraak gemaakt om evt. te gaan strippen. Groetjes, Eefje