Gabje en Lauden Gefeliciteerd ! NikkiF : mooie foto van het mannetje ! Dank jullie wel voor de tips wat betreft de voeding van Vinny, maar ik heb besloten om te stoppen met de bv en ik ga verder met de fles. Vorige week heb ik vinny vaker aangelegd en de voeding kwam wel op gang maar vinny bleef enorm onrustig weinig slapen en huilerig. van het weekend weer overgegaan op de flesjes en dan gaat het stukken beter. dus we houden dat nu maar zo. ik heb dit ook meegemaakt bij mijn andere 2 zoons, en die zijn ook groot geworden. verder heb ik ook een fotootje geplaatst va\n vinny. nu ga ik even lekker wandelen. groetjes celiene
Hallo, Deze late septembermama is op 14 oktober uiteindelijk ook bevallen van een kerngezonde dochter.Ze heet Lisa is 3525 gram en 52 cm lang.
Hallo! Eindelijk even tijd om een berichtje te plaatsen... Alle pas bevallen moeders: Gefeliciteerd! geniet ervan! Ik ben op 13 oktober bevallen van een gezonde dochter, Eefje! Ze woog bij de geboorte 4100 gram en is 52 cm lang. Een moeizame bevalling en start gehad, maar nu gaat het beter. We zijn enorm blij met haar! Ik ga zo nog snel even proberen een foto te plaatsen... Groetjes, Eefje
Hallo allemaal ! Eefje, wat een prachtige meid zeg ! Nogmaals gefeliciteerd ! In mijn album staat nog een foto van Thijs en een foto van ons drietjes ! Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest. Ik ben enorm moe, dat is de reden. Nu kan ik wel mijn "bevallingsverhaal" schrijven ! Zaterdag 8-10, rond 18.00 begonnen de weeën. Alleen maar rugweëën. Het was zwaar, maar in het achterhoofd houdend waar je het voor doet is veel vol te houden. De hele nacht zijn we wakker geweest. Ik lag in bad en heb alle yoga-houdingen uitgeprobeerd, maar niets werkte eigenlijk verlichtend. 's Ochtends hebben we de VK gebeld. Zij kwam om 8.30. 1 cm ontsluiting had ik al, maar het was niet meer geworden ... vreselijk balen. 's middags om 13.00 kwam ze weer, nu was het 2 cm, maar ze vond dat het langzaam ging en mijn man en ik waren ook doodop omdat we niet geslapen hadden. Om 19.00 kwam ze weer, nog steeds 2 cm. Ze besloot ons over te dragen aan de gynaecoloog en we gingen naar het ziekenhuis in Maastricht. Daar aangekomen werden we perfect opgevangen. Ik kreeg een ruggeprik met pomp. Ik kon zelf de pijnstilling doseren. Voor mijn man werd meteen een bed binnen gereden en hij sliep naast mij. Op de ctg zag ik mijn weeën toenemen. Ik ging slapen met 2 cm onsluiting en werd wakker met 8 cm ! Zonder stimulators ! Twee uren later was de ontsluiting volledig. Ze braken de vliezen en het vruchtwater zag er goed uit. Thijs had alleen veel last van de weeën, zijn hartslag liep soms wat terug. We werden naar de verloskamer gereden en daar mocht ik ook geen pijnstilling meer. De persweeën kwamen snel op en ik mocht beginnen. Ze moest inknippen, maar na 20 minuten persen was ons wondertje er ! Vlak voor de geboorte poepte hij nog dus de kinderarts heeft hem helemaal nagekeken en ze hebben ook het bloed uit de navelstreng onderzocht. Thijs heeft geen last gehad van zuurstofgebrek ! Gelukkig maar ! Vier uur later kwam de kinderarts nog even en toen mochten we lekker naar huis ! De bv is nu goed op gang. Ik voed wel met tepelhoedjes want ik had een enorme kloof. Nu gaat het een stuk beter. Thijs is goed bijgekomen, heeft bijna zijn geboortegewicht weer ! Hij poept en plast goed, en huilt zelfden. Alleen als hij honger heeft of aan mijn pink wil zuigen ! Wat wel nog moeilijk is is het slapen gaan. Daar heeft ons manneke 's avonds niet zo veel zin in ! Nu hebben we de tweede dag zonder kraamhulp. Mijn man heeft vrij. Het gaat allemaal goed, al kan ik soms erg emotioneel zijn als ik merk hoe snel die dagen voorbij vliegen. Mijn bevalling lijkt nog maar zo kort geleden ... maar het is toch al een dikke week ! Met mij gaat het ook goed. Alleen nog erg moe. Van de hechtingen heb ik gelukkig niet veel last. Nou, dat was het weer zo'n beetje ! Tot de volgende keer ! Groetjes, Nikki F
Gerda en Eefje nog van harte gefeliciteerd en nu genieten ! Hier gaat het nu stukken beter. Vinny doet het heel erg goed op de fles, gisteren laten wegen op het consultatieburo en hij zit nu weer op zijn geboortegewicht. Hij doet alleen maar hazeslaapjes overdag, en vandaag is hij niet zo in zijn hum, heb al een paar uurtjes hem nu op mijn arm gehad, nu slaapt hij geloof ik eindelijk. Ik weet niet wat hij heeft, maar ach, ook dit gaat wel weer over. Verder groeit hij goed, kijkt hij pienter om zich heen, en past hij al een aantal kleertjes niet meer. Hebben we weer een goed excuus om weer eens lekker te gaan winkelen. Met mij gaat het ook wel goed, alleen heel erg last van hoofdpijn. Vermoeidheid word nu minder, er is nu 9 kg af, dus dat gaat ook de goede kant op. Morgen komen de grote broers van Vinny weer, de oudste is nog niet zeker of hij komt, hij heeft zijn broertje nog niet gezien, dus ik hoop maar dat hij morgen bij Bart in de auto stapt. In ieder geval maik blijft tot en met woensdag, dus dat is extra 5 dagen genieten van mijn jongens ! Nikki, wat fijn dat ze je zo goed opgevangen hebben in het ziekenhuis omdat het zo lang duurde, maar je hebt een prachtig manneke ! Meiden, groetjes en een fijne dag celiene
Alle dames in dit topic gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Als "nieuwbakken" september 2006 mama, kunnen jullie hier verder kletsen: September 2006 mama's Augustus, september & oktober 2006 mama's Groet van Kiki