kan harde buiken kwaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talia, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb nu al enkele dagen last van hevige krampen, en vandaag heb ik bijna de hele dag rond gelopen met harde buiken nu beginnen ze best hevig te worden maar wil nog niet naar het ziekenhuis vertrekken omdat ik er toch al wat te vaak heb gezeten. maar nu vroeg ik me wel even af of die harde buiken geen kwaad kunnen voor ons kleintje ik wil wel naar de vk bellen om het te vragen maar die stuurt me meestal dadelijk naar het ziekenhuis.

    groetjes Talia
     
  2. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.

    Liefs Anna
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heel erg bedankt Anna maar ik zit al bij de laatste dagen en mijn buik is sinds gisteren altijd hard ik denk toch dat ik maar eens bel naar de vk ik weet dat harde buiken normaal geen kwaad kunnen maar dit is wel erg veel.
    toch heel erg bedankt hoor.

    groetjes Talia
     
  4. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik kan mij van mijn eerste zwangerschap herinneren dat ik op het laatst vaak een harde buik kreeg als ik me teveel inspande... dus te veel deed... kan kreeg ik de ene na de andere harde buik... rusten hielp en een warme douche of bad! Sterkte!
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Komen de harde buiken met regelmaat? Om de zoveel minuten??
     

Deel Deze Pagina