September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    even updat:

Gisteren en vannacht thuis een drama, gisteravond heeft Joep wel lekker geslapen maar tussen de voeding van 15.00 en 19.30 alleen maar huilen, overstrekken, onrustig zijn en veel bij me.
    In de nacht (Arjan was zo lief om de nacht te doen, ik barstte van de hoofdpijn) geslapen van 23.30 tot 2.00 (fles) maar toen... pas weer om 3.30 in bed tot 4.00 toen alweer 10 minuten aan het huilen, dus weer uit bed tot hij rustig was, om 4.30 weer in bed tot 5.00 uur, weer huilen.. Toen heeft Arjan Joep maar op zijn buik gelegd en zo zijn ze allebei in slaap gevallen tot 7.00 uur. daarna onrustig en huilen tot in het ziekenhuis.
    De arts vond dat het zo thuis niet kon, ze zijn nu over gegaan naar koemelkvrije voeding in de hoop dat Joep daar meer tevreden mee is en rustiger wordt. Ben vanavond geweest en ook in het ziekenhuis is hij erg huilerig en onrustig. De verpleegkundige heeft er maar veel werk mee.
    Overdag gaat Joep mee naar huis en voor of na de fles van 19.00 uur brengen we hem terug voor de nacht. Dat doe we deze week en dan kijken we weer verder. Ik denk dat het een fijne oplossing is, temeer omdat het thuis echt niet grappig meer is, de nachten zijn zo slopend en nu kunnen we tenminste slapen. Dan kunnen we overdag weer meer hebben, Joep hefet veel aandacht nodig en zo kunnen we het hem bieden.
    Ik voel me niet goed, leeg, moe en op, huilerig en machteloos.
    Had zo gehoopt op een fijn zwangerschapsverlof maar tot nu toe is het vooral een gevoel van hoe komen we door deze tijd heen.
    Ik heb besloten om een maand onbetaald verlof op te nemen (ik had al 2 weken). Nu kan het nog en ik heb het ven nodig denk ik. Ik vind het zo moeilijk om ons mannetje zo onrustig te zien. Bah, hopen op snelle verbetering.

Sorry voor de ego, is neit zo bedoeld maar ik ben op het moment nergens anders mee bezig.

Liefs en een dikke knuf

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Patries, nee hoor, ik heb het noooooooooit gehad met mijn vriend :)
    Je wilt niet weten hoe vaak, vooral over de kleine dingen (lees: huishouden).
    Dat met die baan herken ik, ik ben ook al een jaar aan het denken wat te doen. ik werk er intussen 11 jaar alweer en heb het wel zo'n beetje gezien. Het is me nu zo aan het irriteren dat ik na mijn verlof ga kijken voor iets anders, waarschijnlijk hetzelfde werk maar in ene ander ziekenhuis.
    Ik denk dat als je je niet ergert aan je werk en er met plezier naar toe gaat dat je even alles goed op een rij moet zetten. De voors en tegens over evntueel weg gaan daar.
    Moeilijke beslissing maar het is je toekomst en je moet nogal wat jaartjes werken tot je pensioen.

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Oh lieve Gonzo, lee shet nu pas. wat vreselijk, het is nog zo snel gegaan. Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies.
    Veel te jong om te moeten gaan.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik moet zo weg, maar wou effe reageren op Gonzo.

Heel veel sterkte meid! Bah, krijg het er koud van. Het is ontzettend snel gegaan. Hoop dat ze niet teveel heeft geleden de laatste dagen/uren. :(

Waarom moet het leven toch zo k*t zijn soms????? :x

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Gonzo, heel veel sterkte, wat een vreselijk verlies...
    Mijn gedachten gaan uit naar je, en naar haar gezin...

Anoek, jij veel sterkte ook - goed dat we elkaar kunnen sms'en, biedt steun, nietwaar ;)

Patries, lekker rustig rondkijken naar een andere baan, je hebt geen haast, maar dan ben je wél 'in beweging.'

Verder nu stoppen, moet zo naar CB en Megan is lekker aan het jammeren ;)

6. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Meiden,

@Darcy: ja, Jesse is ook het liefst de hele dag buiten. Speelt graag met zijn fiets of trekker, maar ook de zandbak is favoriet. Hij bedenkt van alles. Erg leuk om te zien.

@Marsab: Gecondoleerd en sterkte! (weet hoe zwaar het is!)

@Gonzo: Gecondoleerd en ook jij heel veel sterkte!!

@Patries: Jesse vindt mijn buik wel interessant, maar vraag me af of hij wel echt beseft dat er een baby uit komt en dat die dan ook echt blijft. Ben heel benieuwd wat hij er van vindt. We proberen hem er wel zo veel mogelijk bij te betrekken.

Verder een zwaar weekend gehad. Zaterdag buiten bezig en kon het niet laten om te helpen, ik heb nieuwe houtsnippers over de tuin lopen harken en was 's avonds volleidg kapot. Gisteren kom ik eigenlijk niks, behalve hangen op de bank of liggen. Baalde als een stekker, maar eigen schuld. Voel me vandaag wel iets beter, maar wel veel last van harde buiken, bekken en liezen. Slapen is een ramp, ben een echt buikslapen en dat gaat natuurlijk niet. Draaien in bed wil ook al voor geen kant. 't Is wel een beetje een ego stukje, maar hoop dat de baby snel komt! Wil me graag weer gewoon kunnen bewegen en mijn "eigen" broeken aan. Voel me nu soms een bejaarde van in de 90.

Liefs Simke

7. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Anoek!
    Wat moet dit zwaar voor jullie zijn, maar denk ook zeker de beste oplossing zowel voor jullie als voor Joep. Hopelijk slaat de koemelkvrije voeding aan, want kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit :(
    Goed van je dat je nog een maand onbetaald verlof hebt opgenomen, je hebt het echt nodig! Dikke kus

Simke: Foei, jij hebt veels te veel gedaan afgelopen zaterdag :x ;)
    Nu ff lekker rustig aan doen hé en ja, je komt jezelf helaas dan tegen. Sowieso kan het aftellen gaan beginnen voor jullie, spannend!!!

Darcy: En hoe was het op het CB met Megan? Is ze nog steeds zo verkouden? Arm grietje. Vindt het eigenlijk wel weer tijd worden voor een foto ;)

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi,

Megan is weer aangekomen, weegt 4475 gram nu.
    Startgewicht was 3440 gram, nu 5 weken geleden, dus deze mama is blij :)
    Ze is nog wel verkouden, maar ik ontmoette op het CB nog twee moeders met zuigelingen die hetzelfde hadden. Kwestie van een lange adem hebben eer het over is, zeiden ze ;)
    Overigens ligt Meg nu in de bakerzak (onder mijn toezicht, ik zie haar vanaf deze plek) - ze was WOEST vanmiddag, gewoon doodop dus ;)

Fotootje plaats ik binnenkort weer (ik schiet er veel met mijn mobiel tegenwoordig, waaronder haar eerste échte lachje van vanmorgen :))

Genoeg nu over mijn mooie dochter :p

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hé Anoek, mijn vriendin d'r zoontje heeft koemelkvrije voeding sinds een week (reflux én verstopping, kindje is 4 maanden oud...) en het slaat aan als een tierelier! Hij slaapt beter, drinkt beter, is vrolijker en rustiger... geen enorme huilbuien meer, wat super is.
    Hoop dat jullie ook zo mogen praten over een klein tijdje, meid!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ha! 1001 berichtjes meer gepost dan het startgewicht van mijn dochter, zie ik nu.
    (ga aan je studie, Darce ;):D)

11. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

@Anoek: fijn dat jullie het zo hebben kunnen oplossen, overdag genieten van jullie manneke en 's nachts ff bijtanken. Ik hoop dat de koemelkvrije melk aan gaat slaan en dat Joep een stuk rustiger zal worden. Zo'n onrustig ventje en niet weten wat er met hem is is echt niet prettig. Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van jullie avondje weg.
    Denk dat alle vrouwen het hier wel eens gehad hebben met hun mannen. Tja misschien hebben onze mannen het ook wel eens gehad met ons. :p

@Darcy: Wat super dat Megan zo goed gegroeid is. Ik hoop dat ze het inbakeren uiteindelijk toch gaat accepteren en dat ze ook wat rustiger wordt. Misschien toch ook wel een beetje meisjes eigen. Dat onrustige had Senna nl ook. En nu sinds 2 weken gaat het ineens zo goed met haar, stuk rustiger met in slaap komen, echt ongelofelijk. Dus meid het gaat zeker goed komen. Ik noem Senna altijd een echte dame, gewoon eentje met een eigen willetje, misschien dat Megan dat ook heeft. ;)
    Is het nog gelukt met je studie?

@Simke: ja meid met zo'n dikke buik kan je echt niet alles meer aan, zo zie je maar weer. Je wordt meteen gestrafd voor het harde werken. De kleine mag nu officieel komen, spannend hoor. Ben benieuwd hoe Jesse het vindt, zo'n kleintje. Leuk hoor.

@Joyce: Timo weer helemaal de oude? Wanneer heb je ook alweer je afspraak? Maar eerst nog naar Pipodorp toe toch? Ben benieuwd hoe jullie het vinden.

@Virginie: hoe gaat het nu met jou en je man? Was even nieuwsgierig. Had een beetje meegekregen dat er ook wat strubbelingen waren tussen jullie. Moeilijk hoor meid. Ella ook weer helemaal opgeknapt?

@Rootje: wat nieuws over Bastiaan? Hoe gaat het met Marissa?

@Imsala: nog een weekje meid en dan ga je een nieuwe start maken. Heb je alles al geregeld voor je vertrek? Weet je vriend het eigenlijk dat je weg gaat?

@Saskia: hoe gaat het met jou meid?

@all: meiden hebben jullie nog leuke plannen voor koninginnendag? Was even nieuwsgierig.

Ik ga in ieder geval ff struinen op de rommelmarkt. Jamie vindt de donald duck strips ineens geweldig, dus hoop daar iets van te kunnen vinden. En ik wil ook kijken voor iets van houten speelgoed, misschien een loopkarretje ofzo voor Senna. Ben benieuwd of ik wat leuks kan vinden. Wordt de laatste tijd bijna een sport, kijken of ik voor niet heel veel geld wat leuks kan vinden. Is toch wel handig als je af en toe op de centjes moet letten, wordt je daar ook weer makkelijker en beter in lijkt wel.

Nog ff meiden en dat is Senna de hele kamer aan het rond kruipen. Ze moet nog een haar vooruit vinden en dan gaat ze. Ze zit heel veel op haar knietjes en staat ook in de kruiphouding, alleen gaat ze nu nog achteruit hihi Ik vind haar ineens zo groot worden. Ze probeert zichzelf ook al op te trekken en op schoot wil ze alleen maar staan aan 2 handen. Ze wordt echt een grote meid.

En Jamie is zo'n beidehandje. Van de week, Senna lag net op bed en lag beetje te huilen, zegt Jamie ineens. Mama en papa, Jamie gaat ff bij Senna kijken, ze huilt namelijk. Stopt hij bij de deur, draait hij zich om, ik ben zo terug hoor, alleen ff bij Senna kijken.
    Zo schattig en weet je dat is precies hoe ik dat doe bij Jamie. :D Hij doet echt alles na, zo grappig hihi

Jullie horen het wel meiden, ik geniet steeds meer weer van mijn kindjes. Ik heb een enorme dip gehad, was gewoon zo ontzettend moe en de winter zo beu. Maar ik voel mijn energie weer terug komen, krijg weer zin in leuke dingen en geniet steeds meer van mijn kindjes. Ben helemaal trots op ze. :) (nu komen zelfs stiekum de kriebels voor nog een kindje, maar nog niet hoor. Eerst genieten van deze hummels.)

Ik zal nog wat fotootjes spammen.

Kus, Patries

12. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Deze is van een maand geleden, dat zien jullie wel aan de dikke jassen. Maar zo gaan we nu dus iedere dag lekker met z'n 3tjes op de fiets. Ze vinden het beide geweldig. En mama ook. :)
    Bekijk bijlage 67991

13. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
  14. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
  15. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
  16. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
  17. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    En hier nog 2 taarten creaties van mijzelf.

Deze is van mijn verjaardag (als je goed kijkt zie je dat Jamie net daarvoor de taart heeft aangegeven, die stiekerd, hij ging alleen ff kijken, maar niet heus ;))

Bekijk bijlage 67996

18. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    En hier de laatste

Deze taart heb ik vrijdag voor mijn vriendin gemaakt voor de geboorte van haar zoontje.

Bekijk bijlage 67998

PS: Joyce herken je hem ;)

19. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Zo meiden genoeg gespamt, hebben jullie weer ff wat te kijken.

Ik ga zeker proberen weer vaker mee te kletsen, heb jullie echt gemist.

Ga nu lekker bankhangen.

Liefs, Patries

PS: morgen nog dagje werken en dat tot dinsdag vrij. Heerlijk :)

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Patries: fijn om te lezen dat het ff wat beter met je gaat weer!! Heerlijk hoor! Je kinderen zijn plaatjes! Senna lijkt idd al een lekker eigenwijs dametje haha en Jamie: zo lief voor zijn zusje!!

Anoek: wat fijn om te lezen dat Joep vandaag iig een goede dag had! Hopelijk geeft de andere voeding hem toch meer rust en zit hij snel weer helemaal lekker in zijn velletje!!

Rootje: hoe is het met Bastiaan gegaan het weekend?

Darcy: fijn hoor dat Meg zo goed gegroeid is!! Hier de jongens ook tijdenlang ingebakerd, zou het eigenlijk wel weer eens willen doen gna gna met al dat gekeet boven....

Deel Deze Pagina