September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Gisteren bij Pris en Tygo geweest samen met Matthew. Ze hebben 't leuk met elkaar gespeeld :)
    Op terugweg naar huis viel Matthew meteen in slaap tot op de bank thuis toe (van 13.30 tot 16.00 uur!!!).
    Van mij mag Matthew vaker met Tygo spelen, dan kan hij daarna goed slapen.
    Maar....minpuntje.....is hij vanmorgen al om 06.00 uur wakker...zucht... :)

Heeft Tygo lekker geslapen toen we weggingen en jij in de tuin gezeten?
    Ik heb lekker in de tuin gezeten en beetje lekker bijgekleurd :)

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Jeroen heeft het zwemvest bij de botenwinkel gewoon gekocht.

Hoe was bij de fysio en de vk????

3. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    hoi meiden,

bij de fysio alles goed. Het helpt alleen niet echt zo veel meer, houd gewoon last en moet het nog maar even volhouden.

Bij de vk ook alles goed. Mooie hartslag en al volledig ingedaald (al zegt dat dus niets, maar toch fijn). Bloeddruk was aan de lage kant (normaal 120/60, nu 100/50). Valt voor mij wel mee, maar gewoon even in de gaten houden.

Verder geen nieuws, heb net staan stofzuign en dweilen en de goudvisjes maar weer eens een schone kom gegeven. Mocht nu wel weer even internetten van mezelf. Doen we straks weer een paar klusjes.

Groetjes Simke

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Joep is weer thuis. Ligt nu in zijn bed, heerlijk onrustig te zijn maar dat geeft niet. hij sliep in de maxi cosi (daar slaapt hij eigenlijk best goed in, jammer dat het eigenlijk niet voor de nacht is). en toen heb ik hem in zijn bed gelegd, even bij mij gezeten en nu is ie het er niet mee eens. Volgens mij ook gespuugd dus dan zal hij zo wel rustiger worden.
    Hij heeft toch een vrij ernstige reflux waar hij veel last van heeft (gelukkig gaat dat vanzelf over). En nu kijken wat de koemelkvrije voeding gaat doen, hij drinkt nu ineens 120 cc terwijl we vorige week nog blij waren als hij 70 cc op had.
    Morgen prikjes (weer plagen).
    Dus ik hoop dat het snel beter zal gaan...

5. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    GRMBL ^&U%^%^#$@@&^#*@:x:x:x

Vanmorgen telefoon van het Sophia Kinderziekenhuis ivm T.
    Ze zijn bezig met onderzoeken voor kinderen die om onverklaarbare redenen leveraandoeningen hebben. Ze willen nu zijn hormonen aan een onderzoek onderwerpen, omdat er bewijzen zijn dat het iets hormonaals kan zijn, ze zijn nu kinderen aan het benaderen die de afgelopen 10 jaar aan een onverklaarbare leveraandoening geleden hebben. Ze sturen dan een onderzoekskit op, bestaande uit een watje en een reageerbuisje ofzo en dan moet hij 's morgens voor 8 uur een minuut kauwen op dat watje, dat watje moet je dan in dat buisje doen en opsturen naar het Sophia. Het schijnt iets te zijn met een stress-hormoon, waar hij last van zou kunnen hebben en mocht dat blijken zal T. naar een hormoon-arts moeten in het Sophia en hormoonpillen voorgeschreven gaan krijgen..
    ach ja kan er ook nog wel bij :(

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Imsala, kan het zijn dat ik je even niet begrijp? Dus T heeft last van een keveraandoening? Neem aan dat je dat wist, heeft hij er veel last van?
    En wat doen die hormoonpillen dan? Als het helpt tegen de aandoening en verder geen bijwerkingen heeft is het even lastig denk ik maar misschien wel goed voor hem.
    Ben je goed voorgelicht en kun je ergens terecht met je vragen? Lijkt mij ook belangrijk. Knuf meid, niet fijn zo.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@imsala: maar hij heeft nu toch nergens meer last van?

8. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Anoek: T. heeft als baby natuurlijk veel in ziekenhuis gelegen vanwege die leverproblemen.. En in Maart 2008 was hij 'genezen' verklaard.. Dus geen medicijnen en geen onderzoeken meer...
    Nu schijnt er dus een nieuw onderzoek te zijn waarbij nu 2 van de inmiddels 50 geteste kinderen dus een hormonale afwijking schijnen te hebben die in verband met de leveraandoening gebracht kan worden.

@ Saskia: Nee voor zover ik weet heeft hij idd nergens last van, maar het kan dus als het 'hormonaal' is in 1 keer opspelen volgens de vrouw die ik aan de telefoon sprak..

9. Saskia78

Mja ik vind preventief dagelijks hormonen altijd een gek idee :)
    vraag me altijd af wat dat dan verder voor gevolgen heeft.
    Nouja.. Maar duimen dat er niks uit het onderzoek komt..

10. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou idd Saskia, ik heb het wat dat betreft ook niet zo op 'hormonale' dingen.. Zeker omdat vaak het effect op latere leeftijd niet bekend is.. Buiten dat als het iets hormonaals is, dan zal hij de rest van zijn leven aan de hormonen moeten blijven ook ...

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zou T. eerst laten testen, dan weet je meer (en kun je wellicht bovenstaande uitsluiten.) Hoe laat je trouwens een peuter een minuut lang kauwen op een watje :(

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat een mooi weer vandaag, hoewel bewolkt :)
    Gisteren de hele middag op het strand van Egmond gezeten, waar het rustig was (doordeweeks, hè) - hond in zee, Ollie in zijn Thomas-hemd aan het scheppen en Megan onder de parasol aan het tukken. Was heel prettig toeven daar :)

Hier weer een rommelige nacht, Meg kwam heel vaak. Nou ja, we zien wel hoe dit zich ontwikkeld, moet 31 mei pas weer gaan werken, dus kan her en der wat slaaptekort aan ;)

Suus, wat goed dat Martin een nieuwe baan heeft. Gaat hij deze aannemen, of de vervolggesprekken afwachten (of allebei)?
    Elise ook aan het spoken, lees ik?

Fijne dag allemaal!

13. Saskia78

pfoe wat een lekker weer zo ineens zeg :)

jammer dat echt het hele huis een rommeltje is.. dus dat er vooral opgeruimd dient te worden.
    hoop dat het morgen ook dit weer is.. dan bivakeren we denk ik heel de dag in de speeltuin :)

Nouja.. anne ligt op bed dus ik ga maar eens beginnen... of zal ik eerst nog een paar verse druifjes/aardbeitjes snoepen? :D
    Lang leve de echte groentenboer :)

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En, Saskia? Alles aan kant in huis? Of door het verse fruit spontaan de tuin ingedoken en een moestuin aangelegd terwijl Anne sliep :D

Wat is het stil hier vandaag :$ Is iedereen uitgewerkt, of al vakantie, of met een tafeltje/kleedje geparkeerd op de vrijmarkt :D

Twee vrolijke smiley's ten spijt ga ik nu naar Megan, die in de bakerzak ligt en al een half uur krijst - pardon, KRIJST :( Arme kind is doodop en tukken? Ho maar.

Iedereen een goeie avond...!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    @darcy: hij heeft de baan aangenomen. Hij heeft eerlijk verteld dat hij nog 2 andere gesprekken had en dat hij het salaris aan de lage kant vond, ze hadden wel belang bij hem en nu heeft hij zelfs meer dan hij eerst verdiende.

Wat balen dat Megan niet lekker wil slapen. Heb je al eens een draagdoek geprobeerd of lijkt je dat niks?

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ola!
    Nou hier veel buiten dus iets minder hier hihi.
    Darcy: hoop dat Megan snel een beetje een ritme te pakken krijgt!!
    Suus: gefeliciteerd zeg!! Een heel fijne en geruststellende gedachte!!
    Imsala: okay wetenschappelijk onderzoek dus. Naja miss wel de moeite waard, en uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf of er nav de uitslag verdere medicinale behandeling volgt.
    Saskia: oh jammie klinkt lekker!!

all: allemaal ook een fijne warme dag gehad??

Hier vanmorgen met JEnnifer afgesproken!! Zo leuk om haar en de kids eindelijk eens te ontmoeten!!
    Hadden afgesproken op het strandje met grasveld bij de recreatieplas in Hoofddorp, was erg leuk. De kids keuvelden heerlijk, werden steeds zwarter en natter en hebben uiteindelijk het strand maar tot naturistengebied omgetoverd hahaha. Lekker spelen, lekker snacken, helemaal leuk.
    Toen ik thuis kwam waren de kids helemaal munt haha die hebben lekker liggen pitten. Isa uit school gehaald en toen weer tot 5 uur in naburig speeltuintje blijven hangen met medemama met kids. Heel gezellig!!
    DUs: heerlijk dagje gehad!!

17. Saskia78

@darcy: nou stiekum heb ik eerst heel hard per sms op manlief gescholden.. tot ie terugbelde om te zeggen dat het allemaal wel mee viel :)
    (had ik echt even nodig.. dikke tranen en witheet.. maar daarna ging het beter gelukkig)
    dus eerst boodschappies gedaan.. daarna nouja.. hier gemompelt over lekker fruit en een vers broodje van de bakker gegeten.

daarna nog wel hard gewerkt en nu op... en job wil niet op tijd naar bed want dat is saai en het is zo gezellig samen op de bank :)
    dus ik heb plechtig laten beloven dat ik morgen uitslaap.. (ik voel me een vaatdoek en zie er uit als een panda.. )

@noor: klinkt wel heel gezellig :)

@suus: goed geregeld :D
    fijn hoor!

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Kalm hier! Genoten van het lekkere weer de voorbije dagen? Hier wel in ieder geval, nu is het wat minder.

Keld is nu trouwens ziek, heeft 40° koorts, zielig hoor.

School heeft mij gebeld en nu ligt hij te tukken. Pffff, en ik raak ook niet van mijn verkoudheid af eigenlijk.

Ik heb wel bijgelezen hoor, maar druk nu! :)

Binnen 2 weken terug aan het werk, ik vind het verschriikelijk en kijk er absoluut niet naar uit!

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Darcy: Wat een lieve foto's van Megan! :) Heerlijk als ze zo beginnen lachen, echt genieten.
    Lekker genoten van je kids op het strand, gelijk heb je!
    Heeft Megan lekker geslapen of heeft ze nog veel gehuild?

@ Rootje: Wat stoer, Marissa's fietsje, echt héél leuk! :)

@ Anoek: Hoe ging het met Joep's prikjes? Geen last van gehad? En de voorbije nachtjes?

@ Imsala: Bah, opnieuw onderzoeken enz. :( Nu maar hopen dat alles oké is. Nog steeds niets van je vader gehoord?

@ Noor: Fijn dat het zo'n geslaagd dagje was gisteren met Jen & de kids. Logisch dat ze zo moe waren, ze zullen het ook super gevonden hebben.

@ Patries: Leuke foto's ook! :) Taart ziet er jammie uit! :D En wat wordt Senna toch een grote meid, tijd staat echt niet stil!

@ Miranda: Ook al zo'n leuke, stoere foto van Matthew! :)

@ Saskia: Nou, jij bent wel érg lang aan het uitslapen!! :p

@ Suus: Super dat Martin terug een baan heeft! Is toch wel een geruststelling, opnieuw meer inkomen! Balen dat Elise zo vroeg wakker wordt, pfff, vermoeiend hoor!

@ Marsab & Gonzo: Hoe gaat het met jullie? Moet veel aan jullie denken hoor!

@ Lovewinnie: Ook al effe geleden, hoe gaat het met jou en de kids?

@ Simke: Toch nog wat rustig aan doen, je bent er bijna! Ik vind dat je zwangerschap zo snel is gegaan! :$

@ Moons: Ook al even niet meer gehoord, hopelijk is alles oké met Tycho, zijn broertjes en mama en papa!

20. Saskia78

@Virginie: viel mee hoor :)
    stond om 9 uur stilletjes in m'n eentje onder de douche.. Dat doe ik in het weekend ook nooit alleen :)
    maarja vergeleken met 6 uur.. Toch wel 3 uurtjes extra (en heel erg lekker!)

jullie nog wat leuks gedaan vandaag?
    Wij hebben een nieuw stukje van oud charlois ontdekt :)
    wisten dat het bestond hoor maar nog nooit geweest
    wel heel leuk.. Zo'n dorpskern met kerk (en kerkring) midden in de stad. Verder braderie met te veel rommel en te lekker eten :)
    dus lekker een Turks broodje gegeten en een beetje rondgekuierd.
    Nog voor 2,50 hippe set espressokopjes gekocht. Anne kreeg er zelfs een roze knuffel bij.
    En een Sesamstraat cd'tje voor Anne voor wel 50ct :)
    oh.. En ineens moesten we aan de kant.. Want er moest een zwart busje langs... Bleek dat we voor de deur van het wijkcentrum stonden en dat onze alom geliefde en Rotterdamvreemde burgervader een bezoekje af kwam leggen.
    Dus die hebben we ook nog even gezien. Wij waren net zo onder de indruk als de rest van het publiek.. Even opkijken en verder me het gesprek. Ze leken ook echt heel erg buitenstaanders.. Toch zonde als lokale volksvertegenwoordiging zou feeling met "het volk" toch mooi zijn :) en andersom ook natuurlijk.

Deel Deze Pagina