September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    heej, weer een zonnige dag.
    Ff overleg met jullie. Joep drinkt slecht. vb:
    Laatste fles gisteren om 23.30 uur: 90cc
    4.30 uur: 60 cc
    7.00 uur 60 cc
    9.00 uur: 60 cc (hij bleef huilen,
    vandaar flesje)
    Nu weer aan het huilen. Geen idee wat te doen. Vind het moeilijk zo op deze manier. Heb een andere speen gekocht waar meer voeding uitkomt, hij zat nu nog op speen 1 dat is nu 2 geworden....
    Lastig, lastig..

Ennnnnn, Sarah heeft haar luier uit!!!!!! Benieuwd hoe dat gaat, heeft al 1 keer op de wc geplast.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.233
    113
    @anoek: wat een gedoe met Joep zeg, het houdt maar niet op? Wat voor voeding krijgt hij nu? Hebben jullie pepti of nutramigen al geprobeerd? tjee meid, veel sterkte. Ik weet helaas hoe het is om een huilbaby te hebben, compleet gesloopt raak je erdoor en nu alweer ruim 2 jaar later kan ik nog geen gehuil weer horen zonder een beetje in paniek te raken.

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Anoek, wat vragen aan jou:

Is 60 cc de max bij hem, kan hij meer niet op?
    Dan is elke 2-3 uur aanbieden dus nodig, begrijp ik?
    Wat weegt Joep?
    Is (in overleg, want hij is nog zo jong) iets als rijstebloem mengen door de fles een optie? Ik weet dat er een soort bestaat voor vanaf 4 maanden, maar het is te vragen aan de arts, natuurlijk...
    Speentje 2 is sowieso een aanrader als hij misschien teveel moeite moet doen om het uit de fles te krijgen...
    Is hij verzwakt, of maakt hij een levendige indruk bij het drinken?

Ik probeer even mee te denken.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Suus, Noor, mijn verlof is rap gegaan (10 weken, ik stopte bij 31 weken met werken.) Ik geef nog volledige borstvoeding, kolfde gisteren 1x 160 cc en 1x 110 cc (terwijl leerlingen tegen mijn deur stonden te trappen, niet wetende dat ik in die ruimte zat :D)

Nog 4 weken werken en ik hoop met kolven die werkdagen te overbruggen. Daarna zomervakantie en weer volledig aan de tiet - ik geef nog rustig 8-9 voedingen, had jij dit ook nog bij 2 1/2 maand, Suus?

Alleen jammer dat ik in een stoffig magazijn (pijpelaatje) zit te kolven :( De school gaat plat en overal is het bezet, vol met spullen, etc.
    Probeer nu in de kamer van de schoolarts te komen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.233
    113
    @darcy: ik zat tot 2 weken geleden zelfs nog op 8-9 voedingen dus lijkt me heel normaal hoor! Pas sinds een week of 2 dat ze hier wat minder vaak wil drinken overdag. Wel drinkt Elise heel snel, max 5 minuten per kant sinds ze een maand of 4 is.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, hij kan de flesjes van 150 cc op. Heeft hij ook keurig gedaan, zo'n 2-3 keer per dag. Geen moeite mee.
    Joep weegt nu 4700 gram en is verder alert en op zijn tijd ook vrolijk. Speentje 2 is vanaf een maand maar we merken geen verschil. speentje 3 gaat voor hem te snel, dan verslikt hij zich.
    WE hebben nu besloten dat we Joep laten bepalen wanneer hij wilt drinken, eens kijken of het dan beter gaat. Dus niet op gezette tijden zoals de arts zegt, we denken dat Joep dan ook vaak nog te moe is om goed te kunnen drinken (geen idee hoor, is maar een gedachte).
    Net lekker gewandeld, een stapel onderbroeken voor Sarah gehaald (mama, poept...... toen was broek nr 1 vies, bleh)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ANoek: ik zat ook te denken misschien eens HAvoeding te proberen? Friso HA(intensief) schijnt het minst smaakverschil te zijn met andere normale flesvoedingen...
    En idd eens observeren wat er gebeurt als je hem gewoon zelf laat komen...
    1-2-3speen al geprobeerd?? wanneer hij slaperiger wordt naarmate hij aan het drinken is dan evt naar een hoger standje draaien??
    ik noem maar wat hoor....
    je hebt het misschien allemaal al geprobeerd...
    Onderbroeken met poep zijn zoooo vies....
    Hier had Tijn net een hoop gelegd in de tuin.... net toen ik dacht even naar boven te kunnen lopen om een schone luier te halen....

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: nog vier weekjes dus en dan weer heerlijk vrij!!! Klinkt goed!! Lekker gewoon de bv aanbieden wanneer ze vraagt hoor, zeker met warme dagen kan dat makkelijk een paar keer extra zijn dan je gewend bent...

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    later meer....
    nu ff eten :D

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Noor, hij krijgt nu Ha intensief van Friso, we zijn er zelf over aan het denken om over te gaan op allergy care van friso. We kijken het nog even aan. Joep is nu bij opa en oma logeren, wij hebben bij vrienden heerlijk ge-bbq-ed.
    Zij hebben een boomkwekerij, dus ook heeeel veel tuin. Een stuk afgezet met een hekwerk en een trampoline, schommel, zwembad en nog vanalles om mee te spelen. Sarah heeft zich zo goed vermaakt.
    Ik zei net dat we morgen Joep gaan halen zegt ze, nee mama, Joep nog klein... Toen ik zei dat Joep echt nog wel gaat groeien zodat ze er mee kan spelen vond ze het oke dat ie naar huis komt, haha, werkelijk waar!

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    er is hier een dance festival bezig, gelukkig om 1 uur afgelopen, wat een lawaai (lees, gebonk, de rest horen we niet).
    Lang leve de oordoppen!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Anoek; aha oké en heb je hem al lang op de friso HA-i??
    want het kan misschien ook een stuk wennen zijn...
    wij hebben de ervaring dat die vrij licht verteerbaar was ook...
    dus vaker wat kleinere flesjes... maar het blijft gewoon moeilijk....
    Wat leuk klinkt jullie middag!! Heerlijk he als de kinderen zo buiten kunnen spelen met zijn allen!!
    Oe jeetje wat een herrie moet dat geven!!
    Hopelijk snel klaar :)

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zowel Ollie als Megan vanaf de geboorte 10 min. per kant maximaal - Megan tankt dus ook rustig mijn borsten in 5 min. per kant leeg (nakolven is nutteloos ;)

Ik schrijf soms iets mee bij de maart 2010 mama's en het valt me op hoe snel veel mama's hun kindjes onbewust 'groot' willen krijgen: doorslapen (dus meer dan 5 uur per nacht, i.i.g. 8 uur!) en fruithapjes met ruim 2 maanden... Vind dat vrij heftig allemaal.
    Meg heeft nu eens 2 nachten leuk meegedaan: geslapen van middernacht tot 5 uur 's ochtends. Dat vind ik al heel knap en prima, die nachtvoedingen houden je bv op peil immers :)

Is Elise flink aangekomen op de borstvoeding?

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik ben gewoon de eerste vandaag :D

Noor, een hoop in de tuin gelegd... ik had bééld :D
    Hier kan Ollie ook zo heerlijk monter rondlopen met een BROEK VOL en dan gewoon niks zeggen, hè :D
    Zindelijkheid gaan we oefenen deze zomer, hij gaat heel soms op het potje, maar is er niet mee bezig verder. Hoeft ook niet, hij meldt zich vanzelf wel voor het potje. Eerst maar eens wennen aan zijn babyzusje, hoe lief hij ook voor haar is.

Anoek, ik meen dat kinderen de helft van de uitgerekende voeding binnen moeten krijgen op een dag. Dus als je Joep laat komen, weet je ook wat hij drinken wil. Zou er niet meer dan 4 uur tussen laten, dat dan weer wel. Jullie zijn goed bezig, hoor!
    Echt waar!

Miran, nog even en dan ben je heerlijk op vakantie! Wat een goed vooruitzicht :) Matt ook al in de juiste stemming?

Bas kwam Patries gister tegen met zwemmen en in het dorp - de groetjes van haar. Gaat volgens mij goed met haar, maar druk zal ze het wel hebben. Ga haar ook even bellen, horen hoe het met de banen bij de dierenartsen staat.

Joyce, hoe gaat het met de boobies (o en met jou :D)? Hoop weer eens van je te horen!

Virginie, Sophie, MissX, HelloKitty, Gonzo: where are you? Alles goed, dames?

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik ben nu de tweede vandaag :D

Je mag me alles vragen...

Mijn HA had mij inwendig onderzoek gedaan en duidde op een verdikte eierstok.
    En mijn menstruatiecyclus is sinds januari tot nu toe verstoord.
    Normaal gesproken 21-daagse cyclus, nu heb ik om en om: 21-daagse cyclus (van mijn rechter eierstok) en 14-daagse cyclus (komt van mijn linker-eierstok). Wanneer de ovulatie plaatsvindt, gaat het echt zeer doen...de knoop draaien...hoe leg ik 't uit.

Volgens mijn HA dat ik geen endometriose heb. Er volgt wel 'n nader onderzoek...vande week weer bij mijn HA langskomen...tsja..word niet wijzer van.

Ik heb Matthew (toen hij baby was) ook een rijstebloem erin gedaan, alleen vlak voordat hij gaat slapen 's nachts.
    De hele nacht niet meer van hem gehoord, dus kon ik heerlijk slapen.
    Omdat de rijstebloem zn maag goed gevuld is.

Welk school gaat dan plan....die Pascal school schuin tegenover Darwin kinderboerderij??? :(
    En na de zomer ga je naar welk school??? Ben btje nieuwsgierig :)

Matthew begrijpt wel dat we volgende week gaan vliegen en hij elke dag kan zwemmen... :)

Gisterenavond zat ik de hele tijd tegenover jouw huis aant BBQ' en en rose wijn aant drinken :)
    Mijn lieve homevrienden wonen aan de Veerdijk (mooi gerestaureerde pakhuis, ze wonen dus aan de begane grond pal voor de Zaan). Makkelijk jouw schattige Zaanse huisje zien.... :) Geen glimp van je mogen ontvangen :)

@ Anoek: wat goed dat Sarah snel zindelijk gaat worden!!!! :)

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je ving geen glimp van me op, omdat we pas laat thuis waren uit Wijk aan Zee - en ik daarna voor Pampus op de bank lag, Miran :D

Ik ga lesgeven op het College, dus naast het ziekenhuis. Kwartiertje dichter bij huis en andere leerlingen...

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.233
    113
    @darcy: daarom schrijf ik dus niet meer mee bij de september 09 mama's, het moet daar allemaal zo snel mogelijk en zoveel mogelijk. Elise eet nog niet eens een halve peer of appel en nog geen half broodje, voor de rest alleen nog bv. Ze is goed aangekomen, in het begin ging het heel hard, ruim 1 kilo per maand de eerste maanden en daarna veel minder hard. Ze is nu 10 kilo ongeveer en groeit precies via het lijntje.

Het is volgens mij ook zo dat het de tweede is, het niet meer zo snel hoeft. Het gaat mij eigenlijk allemaal al veel te snel haha. gisteren voor het eerst met Elise gefietst. Heel leuk natuurlijk, maar wat gaat het hard.
    Megan dus ook zo'n snelle drinker, nou vind dat best makkelijk hoor. Hoor soms van voedingen die 3 kwartier duren, gelukkig is dat hier nooit zo geweest.

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Bijzonder hè, je kindje voorop (en dat je dan op dat bolletje kunt kijken, terwijl je fietst *smelt*)!

Ik vind die 5 minuten ook wel makkelijk :D
    Toen Ollie overging op Forte flesvoeding (de vreetzak) moesten we van het CB pauseren onder de fles (hij dronk 'm in minuten leeg) - de KEEL die dat jong dan opzette! Echt krijsen, niet normaal :D

Als ik nu Megan even van de borst haal voor een boertje, dan is madame ook boos - drinken wil ze, en wel NU :D

Heb trouwens veel aan je advies gehad omtrent voeden en kolven - dankjewel, hoor! Ik kolf nu zo'n 100-150 cc per gemiste voeding en heb vanaf 6 weken een voorraadje aangelegd. Er liggen zo'n 15 voedingen in de vriezer en dat geeft rust - ik wil heel graag blijven voeden en niet hoeven stoppen zoals bij Ollie... Dank nogmaals! (knuffel)

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @all: kijk effe in de lounge, "voor de zwevende kiezer" - kun je de Stomwijzer 2010 doen. We hebben 'm net gedaan, ik heb erg gelachen!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zo, wij zijn er weer :)

We hebben vrienden in friesland waarvan de dochter vandaag jarig is.. en waren al enigzins verbaasd dat we niet gevraagd waren die kant op te komen (het is toch een stukje rijden en elk excuus is dus een goed excuus)
    Dus vrijdag bleek dat ze eigenlijk moesten werken op zondag.. en omdat wij altijd bleven slapen is dat niet zo handig.
    Maar zeiden ze.. we konden ook gewoon de deur achter ons dichttrekken en dan was het eigenlijk ook geen probleem.
    Dus wij vrijdag besloten dan toch zaterdag maar die kant op te gaan :)
    Snel nog een kadootje gekocht 's ochtends en om half 11 zaten we in de auto naar friesland.
    Daar was het heerlijk weer dus lekker heel de dag in de tuin gezeten en blijven slapen.
    Anne nog uit bed gestuiterd midden in de nacht...
    Gelukkig sliepen we op dezelfde kamer dus dat was snel opgelost :)
    In een opwelling had ik een zak waterballonnen meegenomen... dus "heiti" en "papa" hadden de grootste lol samen :)
    En vandaag weer teruggecrosst
    Op de terugweg nog even bij "heiti" op de fabriek een bakkie koffie gehaald... met rondleiding natuurlijk.
    Was echt best wel indrukwekkend :)
    Zelfs Anne vond het geweldig leuk en heel spannend.
    fabriek zelf lag stil.. dus het was nogal donker :)

En toen natuurlijk dat noodweer... het heeft in rotterdam denk zo'n kwartier/20 minuten geregend.. en eh.. tja precies genoeg voor een paraplu :)

Lekker weekendje dus!
    En jullie?
    Hier is het nog best lekker na de regen en de zon schijnt weer.. dus ik ga zo anne dr fiets even uit de schuur halen en dan gaan we nog een stukje fietsen denk ik maar :)

Deel Deze Pagina