September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey lieve meiden,

Weinig tijd, maar lees wel regelmatig mee!

Wat was ik verbaasd jou banner te zien, Pris! Super hoor, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Op de rest van de meiden probeer ik later te reageren, moet nu snel iets afwerken voor m'n baas :)()!

x

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Saskia, is het een activiteit geweest die gebaseerd was op BINGO of LINGO? :D Die kunnen alletwee op het strand worden gedaan, al heb ik er een raar beeld bij :D

Wou vandaag best nog iets aan de studie doen, maar net nu Ollie tukt, wordt Megan wakker :( En ik had al een kort nachtje, heb gewoon superslecht geslapen :(

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy:
    flingo: YouTube - Beach Flingo
    en dit was de beach lacrosse: YouTube - Den Haag Beach Lacrosse 2009

beiden was nog niet makkelijk ook trouwens :)

@pris: ik ben alleen even bij de school hier tegenover geweest om te vragen voor een afspraak.. en dus ook even kort gepraat :)
    dus eigenlijk was dit wel de eerste :)
    maar hij was echt heel leuk.. heel gezellig ook.
    en hun manier van lesgeven sprak me ook heel erg aan.
    deels met een knipoog naar montesori/dalton onderwijs.. maar wel gewoon met echte leerjaren ingedeeld op leeftijd.
    alleen binnen de klas maken ze dan een soort groepjes ingedeeld op niveau...
    en als juf/meester even geen tijd heeft om te helpen.. kunnen ze met behulp van een dagschema zelf alvast wat anders doen zodat ze gewoon verder kunnen.
    buurmeisje bleek er ook op school te zitten... dat was wel leuk om te zien :)
    binnenkort daar eens langswippen om te vragen wat zij er nou van vinden inmiddels :)
    buurmeisje is denk ik bijna 5.. dus zit daar ook nog niet enorm lang op school :)
    directrice werkte er al 16 jaar.. en wist ook alerlei leuke dingen te vertellen... varierend van de franse tegeltjes in de muur en hun oorsprong tot de zelfgeplante rozenstruik op het kleuterspeelplein :)

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lig sinds 00.00 uur in bed en tot nu toe nog geen minuut geslapen door de pijn in mijn nek/schouder...
    Morgen bruiloft maar of ik er naar toe zal gaan? Geen idee. Eerst maar weer eens langs de huisarts, die heeft me maandag sterkere pijnstilling gegeven maar helpt dus ook helemaal niks (ik reageer niet zo goed op pijnstillers, moet voor mijn schouder morfine-achtige pijnstilling hebben maar daar word ik duizelig van en met Joep die nog in de nacht honger heeft niet zo'n geweldig idee).
    Sorry voor weer mijn klaagzang, jullie zullen intussen ook wel denken.

Joep drinkt ineens de flesjes lekker leeg, heeft vanavond heerlijk in zijn eigen bed gelegen. Dat voelde raar zeg, een lege wandelwagen maar oh wat was ik trots op mijn mannetje.

Ben ook naar de spataderpolie geweest, ze gaan een ader verwijderen. Ik kan op 19 juli terecht maar ik denk dat ik het even over de zomer heen ga tillen (vakantieplanning op het werk).
    In principe kan ik de dag erna gewoon weer werken en is het zo opgelost. De dermatoloog kende een arts bij ons op de afdeling, wat een klein wereldje, ze hadden in het zkhs in Heerlen samen gewerkt. grappig!

Ik ga weer naar boven volgens mij is Joep wakker aan het worden en voordat Sarah ook wakker wordt even Joep uit bed vissen.

5. Saskia78

Gaat lekker Anouk :(
    heb wel even gemist wat je aan je schouder hebt? Ontsteking?
    Hoe gaat dat met die spataders trouwens? En word het vergoed door je verzekering? Volgens job ben ik gek als ik het niet weg laat halen maar ik durf niet zo geloof ik.

Had hier woensdagnacht onwijze kramp in m'n rechterbeen.. Maa nog steeds last van. Best wel irritant stiekum. Trekt door tot m'n bilspier zo'n beetje. Hoop dat het snel weer over is.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Saskia, ik heb al 10 jaar last van mijn schouder en moet uitkijken met belasten. Gaat niet zo goed met een kindje en dat resulteert in een ontsteking. Uiteindelijk 1,5 uur geslapen. Bel zo de huisarts.

Je hebt verschillende manieren om spataderen weg te laten halen, wat ze bij mij gaan doen is de muller behandeling. Onder plaatselijke verdoving wordt de ader met een haakje verwijderd. Je krijgt een paar kleine sneetjes. Het wordt afgedekt met een watten verband en 2 kousen, eentje moet ook in de nacht om blijven. Ik geloof dat het een week moet zitten, daarna mag het af. De ingreep duurt een uurtje en je mag meteen ook weer alles doen.
    Dit kan voor de zijtakken.
    De kleine adertjes eromheen spuiten ze dicht. DAt gaat voor oppervlakkige adertjes.
    Ik laat het in november doen, heb er over na gedacht en een week met een steunkous in de zomer lijkt me neit zo prettig.
    Je kunt toch gewoon een afspraak maken en voorlichting vragen, dan kun je alsnog beslissen wat je gaat doen.
    Ik kreeg de indruk dat de ingreep best meevalt.

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen!!!!

Pff wat een nachht weer Anoek!!!:(
    Balen dat die medicijnen niet werken. Hier al 10 jaar meelopen is wel lang....kan daar niets aan gedaan worden???
    Wat goed dat Joep zijn flesjes leeg drinkt!!!!
    En weet je al of je naar de bruiloft gaat???
    En groot gelijk dat je je spataderen na de zomer laat doen....zal je net zien dat t die week 30 graden is en loop jij met van die kousen :D;)

@ Miranda JOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Vakantie!!!!!!!!!! Lekker zeg...paar dagen thuis en dan t zonnetje opzoeken !!!!

@ Darcy Nog wel een beetje aan de studie toegekomen??

@ Noor Heeft Isa het leuk gehad (schoolreisje??)

@ All
    Nou uit de foto's, bloed en is niets gevonden...nu kon hij gelijk weer terecht voor nieuwe foto's en woensdag moet hij zich melden op de dagbehandeling voor een scopie. Wordt weer vervolgd!

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Iemand nog zwangerschapsleggings in de kast leggen die je niet gebruikt...tenminste niet meer nodig denkt te hebben???:)

9. Saskia78

@pris: wel leuk zomers rokje nog.. :)
    Verder heb ik inmiddels het meeste wel weggooid.. misschien nog wat voedingsshirtjes.. maar die zijn dan vooral zwart
    en geen idee of ze jou ook passen :)

zijn jullie ook al een beetje met scholen bezig trouwens?
    ik zoek een klankbord... :D

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja Sas, wij hebben Ollie toen hij 9 maanden oud was (!) ingeschreven op de school van onze keuze - die ook een flinke wachtlijst heeft. Ondertussen gaan we nog een paar scholen bezoeken in de directe omgeving (deze ligt een dorp verderop) - ik geef natuurlijk zelf les en vind het belangrijk dat de school een veilige leeromgeving is, differentiëert en kleinschalig werkt.
    Ik heb nog meer eisen, hoor :D

Pris, volgend onderzoek dus voor Peter? Hoe staat hij er zelf in?
    Leggings - nee, helemaal afgedragen hier. Primarkje bezoeken :)

Isa leuk dagje uit gehad, Noor?

Anoek, wat goed dat Joep zijn flesjes leegdrinkt! En gewoon in zijn bedje geslapen, wat fijn... nu zijn mama nog beter... hoop dat je een leuke bruiloft hebt - als je kunt gaan met die pijnlijke schouder :(

Ik wil trouwens ook een flinke spatader laten verwijderen, het kreng doet soms echt pijn. Ik wacht jouw behandeling even af, Anoek!

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    O en dan nog even een trotse mama: Megan kan sinds een paar dagen gericht en bewust speeltjes pakken! Ze begint dan enorm te bruisen (babbelen en bellen blazen, van die keelklanken en brrr-geluiden) - volgens mij is dat best snel in de ontwikkeling van een baby, dat grijpen en rammelen met een rammelaar :) Ze zit al rechtop op schoot, nekje recht, supersterk kindje, net als Ollie. Echt geweldig.

12. Saskia78

@spataders: hier vooral zo'n eh.. stukje met heeeeel veel kleine adertjes.. niet supergroot verder maar echt mooi is het ook niet
    zit precies boven het randje van mn laarzen ook.
    en vaak rusteloze benen.. dat hoort daar bij begreep ik van iemand.
    vandaar misschien toch maar doen
    maar idd.. ik heb ook de neiging anouk af te wachten :)
    daarentegen als je smiddags gewoon alles weer mag doen kan het nooit enorm zwaar/heftig/pijnlijk zijn
    althans.. niet dat je paar dagen uit de running bent dus.

@pris: wens hem maar succes met zn scopie... brrr krijg nog een vieze smaak als ik aan de verdoving denk :)
    verder viel het mij alles mee na alle vervelende verhalen die ik had gehoord :)

darcy: kom maar op met die eisen :)
    wij zijn gister bij OBS de Triangel ~ Kunstzinnige basisschool geweest
    maar buiten dat we de eerste selectie erg moeilijk vonden zijn we hier unaniem enthousiast over eigenlijk :)
    20-25 leerlingen per klas hier overigens.. dat is niet echt veel toch?

13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris: ik heb hier nog wat zwangerschapsbh's, zwangerschapsband en 2 positiebroeken liggen....ik doe hier daar niks mee en ben ven plan om ze weg te doen naar Noppes. ALs je 'm wilt hebben mag je het hebben....
    jammer dat jullie niet veel wijzer zijn geworden na het onderzoek van Peter, zo frustraties...dat ken ik nu al net als ik van mijn onverklaarbare pijn in mijn zij.... :(
    Nu aant werk, jij ;)
    Ik ga vandaag rustig beginnen met wat kleren inpakken...zondag a.s. moet het klaar zijn ;)

@ Darcy: goed om te horen hoe Megan zich ontwikkelt...het blijft altijd leuk om te zien!

@ Anoek: vette balen van je gebroken nacht.... :( en al HA gebeld?
    Ga je toch wel naar de bruiloft?

@ Saskia: leuk dat Anne nu al inschrijft voor een school. Dat gaan we nog doen na de zomervakantie...

mhm...toen wist ik even niet meer....ga Matthew nu luier verschonen!

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, leuk he, die ontwikkeling. Joep grijpt ook naar alles wat ie leuk vindt. Heb gisteren een wagenspanner van nijntje gekocht en dat vindt hij me toch geweldig. De nijntjes draaien wat af hier, en een leuke geluidjes dat ie maakt. SArah zei vanochtend voor het eerst: Joep lacht he mama! Eerst was het altijd: Joep huilt. ikke smelt.
    Ik heb verder geen idee hoe het zit met de ontwikkeling, bijd e fysio zeiden ze dat Joep een beetje voor loopt, ze hadden daar een poster hangen, zal eens kijken of ik hem op internet kan vinden, staat alles op met de maanden erbij, een heel leuk ding.
    Geniet van je meisje! Zo te lezen lukt dat goed, trotse mama!

Pris, helaas, heb alleen winterspul, beetje warm voor nu. Nog wel een noppiesjeans maar die heb ik al iets te groot, maat xl.
    Misschien in de uitverkoop?
    Balen dat er niks uit de onderzoeken is gekomen. Zo weet je nog niks. Schiet dus ook lekker op.
    Schouder, ben al 3 keer geopereerd en zonder kids ging het goed maar is nu allemaal iets teveel. Wist ik van tevoren maar met een huilbaby schiet het natuurlijk nog niet echtop

Voor degene met een laptop: als ik typ en de cursos staat ergens anders op de pagina verspringt mijn tekst als ik ana het typen ben, heel irritant. Hoe zou dat kunnen????????

Oh ja, ik ga vanmiddag niet naar de bruiloft en vanavond kijk ik nog even. Huisarts belt me vanmiddag even op. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen, heb nu onbetaald verlof maar zo kan ik in ieder geval niet werken, moet ik me dan ziek melden????

15. Pris

Pris Fanatiek lid

Ja ziekmelden!!!!!!!
    Je bent toch ziek??? Doen hoor....En niet over nadenken wat een ander daar ms wel van vind;)

Tot straks!

16. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Saskia Tygo staat ook al ingeschreven. Ik heb afgelopen februari een dag voor de deur moeten zitten :)
    Wij wonen naast een school, wat ik wel erg praktisch vind.
    Verder staat deze school wel erg goed bekend. Schoonzusje heeft paar jaar geleden alles uitgeplozen enz en deze school kwam hier als een van de beste uit, van deze regio.

@ Anoek Winterspul heb ik straks ook nodig haha!!
    Kan me voorstellen dat je dan smelt als mama...toen Sarah dat zei!

@ Saskia Shirts heb ik wel en van de rokken ben ik niet zo...spijkerrokje uitgezonderd maar die heb ik al. THANKS!!

@ Darcy Wat goed zeg van Megan!!!
    Heb je nog een recente foto voor ons in de aanbieding???

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    is het wat voor je? :)

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Anoek: ja ziekmelden want je hebt ontsteking in je schouders, zo kan je ook niet werken!

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris: je zal wel druk hebben om beide topics bijhouden en ik zag je toevallig bericht over Tygo en babaykamer en heb daarop gereageerd.... :)

20. Pris

Pris Fanatiek lid

Oh ik vergeet jou helemaal :):):)
    Nee banden heb ik nooit gedragen, bh's koop ik weer nieuw en wat voor broeken zijn het?? Ik zoek aleen nog wat skinny jeans??

Die dec 2010 mama's gaan hard zeg:$ ...kan ik niet bijhouden...ja hier vanaf t werk een beetje verder thuis ofzo niet;)

Succes alvast met t inpakken!!
    T is hier uitgestorven...en zat nog alleen ook. Nu wel uzk erbij...pff heb t liever drukker hoor!

Deel Deze Pagina