September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@Darcy, ja de 4 maanden dip hebben we gehad inderdaad, daar werd ik wat simpel van... Gelukkig gaat het nu wel weer goed, dit is het schema ongeveer:

04:00 drinken, slapen
    09:00 drinken, spelen, slapen
    14:00 drinken, spelen, slapen
    17:00 drinken, spelen
    18:00 groentehapje en water/sapje, spelen en soms 30-45 min slapen
    22:00 drinken en tegen 23 uur slapen

Dus als ik zo tel zijn dat 5 voedingen en een groentehapje
    Als ik de groente niet geef, komt hij na 17 uur iedere 2 uur tot 23 uur (dus 17, 19, 21 en 23 uur), dat werd me iets te gortig dus vandaar de groente erbij (terwijl we deze keer echt wilden wachten tot 5 of 6 mnd, maar ja).

Ik merk nu met de warmte trouwens wel dat hij wat vaker komt maar meestal is dat met een paar slokjes water tussendoor opgelost.

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Marsab, dat is super! Erg fijn als jullie kindje er straks is en Aiden kan dan zonder luier. Super goed!

Sarah geeft soms aan dat ze moet plassen, vandaag ben ik met Joep naar de kinderarts geweest, Sarah even naar mijn ouders. Kom ik terug zegt Sarah: mama, ik heb gepoept, buiten. Ik voelde het al komen, ja, netjes op het terras. Mijn moeder helemaal in een deuk. Sarah was haar komen halen, oma kom eens kijken....... daarna wel netjes gezegd dat ze moest plassen. Haha

Joep is supergoed gegroeid.. weegt nu 5630 gram en is 56 (of 58 cm, weet ik ff niet meer). Maar vandaag heeft ie een huildagje, niks is goed, last van de voeding. waterdunne ontlasting. Volgens de ka zijn er nu veel baby's opgenomen met een buikvirus. Moesten het in de gaten houden.
    In september provocatietest voor de kma. 2 dagen in het ziekenhuis. Kan ik mijn werkgever weer blij mee maken. Ben er dan een dagje niet.

Volgende week weer aan het werk maar ik heb zo'n pijn aan mijn nek/schouder, weet niet zo goed wat te doen. Morgen even overleg met de fysio en huisarts (die belt me even om te kijken of de pijnstillers werken).

Joep krijst alles bij elkaar, kom morgen reageren

Miranda, regen?????????????? Ben benieuwd naar de foto's

3. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @rootje: heb Sjirk gisteren en vandaag in zijn romper met een shirtje met korte mouwen gehad, ging prima. Alleen als we jesse 's ochtends naar de creche brengen doe ik hem een shirt met lange mouwen en een broek aan. "s nachtslegden we hem in een shirt te slapen onder een dekentje, maar meneer "kruipt" op z'n rug door het hele bed. We doen hem vannacht in z'n romper in een slaapzakje en dan een dun lakentje. Ben benieuwd of ie dat wat vindt.

Groetjes Simke

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Rootje, prima schema denk ik en je hebt gelijk dat je dan een groentehapje gaat geven. Blijkbaar behoefte aan.

Darcy, dank je voor de tip van de inpaklijst. Was zelf al begonnen maar wel handig om het even te bekijken.

Saskia, als je het proefje neit gebruikt zou je het me op kunnen sturen? Vandaag had Sarah toch weer uitslag ondanks haar eigen zonnebrand.

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    hoi meiden

ik heb het geprobeerd om alles bij te lezen....damn wat is zoveel geschreven zeg...heb ook vooral veeeeeeel leuke foto's zien voorbijkomen!

@ marsab: graag gedaan van de vrijkaartjes Apenheul, leuke foto's!

@ inpaklijst.nl: ik heb ook gebruikt voordat we naar Gran Canaria gingen, handig ding!

@ foto's plaatsen van vakantie volgt binnenkort ...heb inmiddels 610 foto's gemaakt....moet nog uitzoeken....ff geduld hebben.

@ anoek: vanmorgen heeft hier erg veel geregend...vanmiddag scheen het weer lekker warm...fijn dat het met Joep goed maakt en gra[ppig van sarah!

@ darcy: hoe is het met megan? En ollie?
    Ben je al weer gewend om aan het werk te gaan, jammer dat het kolven minder gaat.

@ pris: mooi foto van je buik...hoe voel je je nu? Hoe was de meeting met Joyce?

@ Joyce: wat vindt Pris van je (.)(.) ????

@ Marsab: mooie pretechofoto's zeg...die lijkt erg veel op aiden!
    Leuke foto's van tummy met aiden op je hyves.

@ Noor: wat lijkt Lisa erg veel op jou, zonet de foto's gezien op hyves.

@ Rootje: fijn dat het goed gaat met bastiaan en ook lekker vakantie gehad :)

@ Patries, Virginie, Suus, Saskia..: alles goed met jullie?

En toen wist ik ff niet meer....ik ga zo slapen, want ik heb vanmiddag niet geslapen...ben bekaf...

Truste xxx

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@Anouk: pb even je adres :)
    denk niet dt het morgen lukt maar ben donderdag vrijdus dan lukt het zeker :)

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Tot eergisteren....

Nu jij nog :)

8. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey lieve meiden,

Het is al laat, maar wilde toch weer ff wat van mij laten horen.

Hier gaat het op zich goed, ondanks dat ik veel aan mijn hoofd heb. Vooral die onzekerheid, daar word ik gewoon gek van. En vooral enorm chagarijnig, dus tussen Marc en mij gaat het weer met ups and downs. Maar hopelijk is dat weer voor korte duur. Marc moet per 1 september iets nieuws hebben. Hij krijgt maar 3 maanden WW, dus daarna helemaal niets. En van mijn salaris kunnen we echt niet leven.

Maar goed hij is druk aan het solliciteren. Vrijdag voorgesteld bij een bedrijf in Hoofddorp, zou echt een super mooie baan zijn, maar ja klinkt weer te goed. Dus dan ben ik al weer bang dat het niets wordt. Morgen heeft hij een sollicitatie voor baan in Utrecht. Daar was hij ook erg te spreken over. Dus ik ben benieuwd. Verder gewoon dagelijks solliciteren en hopen dat er snel wat tussen zit.

Met kids verder alles goed.
    Senna wordt over vandaag precies 2 weken alweer 1 jaar. Waar blijft de tijd???? Het is zo'n heerlijk meisje. Ben zo gek op haar. Het gaat ook steeds beter met haar qua slapen, minder huilen etc. Ze heeft nog steeds een temperamentje, maar ja dat zal wel zo blijven, het is toch een echt dametje. Verder een heerlijk ondernemend meisje. Ze kan zo heerlijk lachen, zwaait nu sinds een week, zegt mama,papa, dada, eigenlijk alles wat erop lijkt. hihi Ze trekt zich overal aan op, loopt achter haar babywalker door de kamer en loopt overal om heen. Ze staat nu af en toe los, maar zodra ze het door heeft gaat ze zitten. Dus ja het gaat hard.
    En dan Jamie. Tja dat wordt ook al zo'n grote jongen. Vorig weekend wilde meneer weer op het potje en de wc plassen. Dus ik dacht dit is mijn kans, met die mooie weer. Dus de woensdag begonnen met thuis alleen onderbroekje en korte broek aan. En plassen maar op het potje/wc. En het ging super. Dus donderdag opnieuw. Toen wilde hij zelfs zonder luier naar de speeltuin. Zijn we in de speeltuin, mama ik moet plassen. Toen maar ff wildgeplasd tegen een boom hihi. Jamie thuis aan Marc vertellen. Papa Jamie heeft tegen boom geplast. :D Geweldig gewoon. En nu sinds zaterdag heeft hij overdag geen luier meer om. Poepen doet hij ook op het potje of wc. Vandaag naar psz geweest zonder luier en ook op wctje geplast. O meiden ik ben zo trots op hem. En dat weet hij ook ;)
    Dus we gaan doorzetten en hopelijk heeft hij het door en blijft het zo doorgaan. Zou wel schelen, 2 kids in de luiers gaat lekker hard zeg maar.

Verder ben ik wat ziekjes, dan weer last van mijn darmen, dan ziek thuis, nu weer hoesten (zo'n lekkere kriebelhoest waar je 's nachts wakker van ligt). Heerlijk dus. Ben lekker aan het kwakkelen, maar komt gewoon doordat ik te veel aan mijn hoofd heb. Ben ook lekker chaggy, heb niet veel zin (maar toch doe ik alles hoor, maak wel zin zeg maar). Hopelijk is het allemaal voor korte duur en mag ik me straks weer helemaal fit verklaren.

Dus ff een grote update van mijn kant.

Ik probeer deze week te reageren om jullie lieve meiden, maar ik beloof niets. Moet morgen echt beginnen aan traktaties voor Senna en nog kijken wat voor taart ik voor haar verjaardag wil maken etc etc. Moet zelfs nog een cadeautje voor haar kopen. Jullie misschien nog leuke ideeën voor een meisje dat 1 wordt?

Tot snel meiden. Ik mis jullie echt, maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te reageren.

Liefs, Patries xxx

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai meiden....ben ik weer!!

Hier alles goed. Afgelopen weekend was heerlijk!!! Lekekr met de boot weggeweest, was echt TOP!! Heb niet zoveel foto's gemaakt maar zal eens kijken of ik van de week iets kan plaatsen.
    Hopelijk komend weekend weer!

Gisterenochtend is Joyce bij ons geweest. Was erg gezellig.
    Kids lekker gespeeld..Timo lag binnen een paar minuten al bijna in t bad :D
    En ja boobs goedgekeurd hoor (weet niet wie t vroeg) Wat ik gezien heb zag er heel natuurlijk en mooi uit.

Verder gaat t lekker.
    Op een paar dingen na:
    Ik vind de zak macaroni elleboogjes terug in de koelkast.
    Mijn yoghurt in de voorraadkast tussen de hagelslag.
    Gisteren gekookt....''alles'' klaar ben ik t vlees vergeten.
    Zaterdag shampoo gekocht...nog steeds geen idee waar die gebleven is.
    En de klapper: Stonden gisteren een dag te vroeg op verjaardag...helemaal ''opgedirkt'' en met cadeautje in de handen.:D

Nu even broodje eten!
    Tot straks

10. Saskia78

@pris: daar is maar 1 antwoord op... "zwanger?"
    heerlijk :)
    (misschien minder voor jou.. Maar ik moest erg lachen :) )

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mij kan je ook opvegen, Pris :D

Weet nog dat ik, zwanger van Ollie, via de voordeur de hond ging uitlaten... de brug stond open bij ons op de kruising (voor het huis), allemaal auto's aan het wachten... Darcy de deur netjes op twee sloten afsluiten... "Waarom lacht die man zo naar me :(" - ehm, móóie hondenriem, maar wat jammer dat de hond nog binnenzit... die keek ook al zo beteuterd toen ik wegging... :):D

Of bij de GAMMA driftig stond in te pakken vanaf de lopende band, manlief zou afrekenen en de scanner van de cassière kwijt was... Darcy had hem ingepakt, dacht dat het een aangeschaft lijmpistool was :) Heb gewoon in mijn broek gezeken van het lachen, echt waar!!

Zwanger zijn is zo lollig soms :D

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Miran, welcome back :D

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Vraag aan Suus, Patries en Rootje: de borstvoedingsdip overwonnen puur door veel aanleggen en kolven? Of andere tips nog..? Heb Domperidon in huis gehaald, ik wil per sé blijven voeden... :(

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    pris en darcy, zit hier te lachen om jullie verhalen. Dacht dat ik erg was :)

Ben van plan om vandaag mijn leidinggevende te bellen om te zeggen dat ik volgende week nog niet kom werken en ik me ziek ga melden maar ik zie er zo tegenop om dat te doen dat ik nog liever doorzet en vervolgens nog meer pijn te hebben.
    MAar ik ga het doen, vandaag......

nu ga ik eerst zandloos water in het zwembad doen. Dochterlief wilde modder maken, deed dat vervolgens door de zandbak zo ongeveer te verhuizen in het zwembad, grrr

Sinds gisteren hebben we een poetshulp, ben nog niet helemaal happy ermee, vooral niet toen ik gisteravond as en een sigarettenpeuk in de zandbak vond..................................................................

15. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@Darcy, ik heb ok domperidon nu hoor, gewoon om de avondvoeding toch wat op te krikken... en verder inderdaad veel aanleggen en kolven ja...

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    @darcy: misschien geen goed advies, maarre hier ook aan de domperidon.. Zou het wel eerst zonder proberen, want het lukt mij dus niet om af te bouwen. Ben met 8 maanden begonnen met domperidon, want was het na 4 maanden af en aan dips spuugzat. Nu gaat het weer beter en wil ik het weer proberen af te bouwen.

Dat waren namelijk 4 maanden van elke 1,5-2 uur voeden (incl. 's nachts om de 2-3 uur en daarbij nog veel kolven, maw niet leuk meer)

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  18. Saskia78

@Anouk: stuur even je adres.. Kan ons lijstje met adressen niet vinden :(

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Suus en Rootje, dank voor jullie reactie. Ik voel me zo'n loser, het ging zo goed, ik wil zo graag langer door dan bij Ollie - en dat stomme kolven in die achterafkamertjes op school maakt het nog moeilijker...

Wat ik nu doe:

1) vandaag begonnen met 2x 10mg Domperidon - eentje 's ochtens en eentje 's middags.

2) borstvoedingsthee gehaald, net het eerste kopje gehad (niet echt lekker, maar goed)

3) elke 2 uur aanleggen c.q. kolven (of aanleggen en nakolven)

Vraag aan jullie: wat is jullie dosering en na hoeveel dagen merkten jullie succes?

Sorry girls, heb even een dip, niet alleen een borstvoedingsdip :(
    Ga bij Ollie kijken, die ligt met een pcm in bed, hij wou niet eten, voelde zich niet lekker.

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Getver :x

Deel Deze Pagina