September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Anoek: staat je huis hopelijk NIET in blank na hevige regenbui???

2. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @beloning bij plassen: bij ons in de wc hangt een stickerkaart waar 20 stickers op passen (kaart zelf gemaakt, gebruik ik op mijn werk bij kinderen ook). Jesse mag zelf de kaart kiezen (vrachtwagen, trein,vis). Hij krijgt 1 sticker voor plassn op de wc/pot en 2 voor poepen. Als de kaart vol is mag hij een hotwheelsautootje uitkiezen (die koop ik in een voordeel verpakking 5 voor 8 euro). Soms werkt het dagen lang goed en dan weer dagen totaal niet. t ligt eraan of meneer zin heeft of niet.

Simke

3. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

O ja, dat was ik nog vergeten, als ze 5 (in het begin 3, toen 4) grote stickers heeft krijgt ze een klein kadootje..

4. Pris

Pris Fanatiek lid

Heb je een voorbeeld van die kaart??
    Kan je die mailen??

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.504
    36.455
    113
    Hee meiden, ben ik ook weer eens.

@noor: toch nog fijne vakantie gewenst als je dit nog leest.

@zindelijkheid: vind dat tweede stukje een beetje zielig eigenlijk... Maar ben ook sowieso niet zo voor een beloningssysteem.
    Jesper poept en plast soms op het potje, maar nog het meeste in de luier, het komt vanzelf wel.

@patries: wow, Senna alweer 1. Elise is ook alweer 10 maanden, wat vliegt de tijd!

6. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Suus Ik ben normaal gesproken ook helemaal geen voorstander van beloningssystemen. Vind t echt verschrikkelijk als ik hier in t peuter / kleuter onderdeel lees dat kids al beloond (moeten??) worden als ze zich goed gedragen hebben bij boodschappen doen oid. MAar bij de ''zindelijkheidstraining'' belonen met een stickertje en na een heleboel stickers een cadeautje kan mi juist heel motiverend werken. Heeft ook een positief doel zegmaar.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: fijn dat ik niet de enige ben :)
    Hier ook geen zindelijkheidsstickers :)
    Maar al helemaal niet voor goed gedragen tijdens de boodschappen inderdaad :)
    Snap dat het werkt... Maar op die manier chanteer je je kind in goed gedrag ipv dat het gebeurd omdat dat nou eenmaal zo hoort :)
    Stickers bij het plassen heb ik overigens wel aan gedacht hoor. Het werkt ongetwijfeld erg goed. Maarja wij hebben een peuter die gelukkig word van doortrekken. Dus dat mag enkel als ze zelf wat op de wc gedaan heeft. Ook een soort beloning dus in feite :)

@patries: gefeliciteerd met je kleine grote meid! :)

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Patries: gefeliciteerd met je 1-jarige Senna!!! :) :) :)

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris: veel plezier vanmiddag bij de huldiging!!!!!

10. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @beloning: wij doen ook alleen een beloningssysteem voor zindelijkheidstraining (als extra stimulans), voor alle andere zaken vind ik het ook niet nodig. Dan hebben kinderen al snel het idee dat ze altijd iets krijgen als ze het goed doen. Het verhaaltje over Sterre (van Miranda) vind ik ook niet goed. Kinderen moeten ook gewoon normen en waarden leren zonder dat daar verder iets aan vast zit.

Simke

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey lieve meiden!

Alles goed met jullie? Balen zeker dat Spanje het WK gewonnen heeft? Heb aan jullie gedacht hoor! :)

Nu proberen reageren:

@ Patries: Gefeliciteerd met Senna's 1e verjaardag! Wat is dat jaar omgevlogen zeg, lijkt alsof het gisteren was.
    Fijn feest vandaag! Fototjes plaatsen hé, ben ook benieuwd naar de taart! :D

@ Zindelijkheid: Ik zit er regelmatig met de handen in het haar door. Soms gaat het erg goed, dan weer niet. Ik hoop echt dat hij op 1 september gewoon netjes op het potje gaat, zonder dat we moeten belonen e.d., het duurt al lang genoeg zo. Net als bij Marissa is het ophouden niet wat het zou moeten zijn.

@ Noor: Te laat, maar toch een fijne vakantie gewenst!

@ Saskia: Een late felicitatie van mijn kant! Fijn dat het zo leuk was!
    Balen van het afrijden.. :(

@ Anoek: Hoe gaat het nu met Joep?

@ Marsab: Hoe gaat het nu met jou en het beebje in de buik? Al aan het aftellen? :)

@ Pris: Alles goed met jou? Leuke High Tea gehad?

Zo vanbuiten raakt mijn geheugen niet veel verder.. :)

Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, Ella is sinds anderhalve week aan de groentepapjes en gaat redelijk vlot. Het is wel een hele klus, omdat het allemaal niet snel genoeg gaat en ze een nerveus dametje is! :D Na elke maaltijd mag je haar gaan wassen..
    Ze huilt een beetje meer sinds het zo warm is, ze houdt er niet echt van geloof ik.
    Keld, die is blij met dit weer, lekker buiten spelen, in het zwembadje..

Nog 2 dagen werken en dan 2 weken vakantie, heerlijk! :D

Tot later meiden!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

bedankt voor de reacties, hoor. Ik had gistermiddag zelf bedacht dat ik belonen d.m.v. stickers wel het beste vind - en dan aan het eind van de rit eens een kleinigheidje, iets lekkers als een ijsje of zo...
    Voor goed gedrag e.d. wil ik niet belonen, kom op zeg, dat hoort gewoon bij normen en waarden!

Ik ken een man in de vriendenkring die zichzelf iets cadeau doet als hij braaf met zijn vrouw een middagje gaat winkelen... zou hij vroeger ook met zo'n systeem zijn grootgebracht, vraag ik me nu af :D

Ga even checken bij zoonlief, die volgens mij aan het spelen is op zijn kamer ipv tukken.

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En SENNA, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :)

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zit thuis voor de buis. Alleen als ze gewonnen hadden had ik nu in Amsterdam gestaan!!! Maar helaas :(

Thanks voor je kaartje!! :)
    Morgen weer aan t werk.

15. Pris

Pris Fanatiek lid

!!!!!!! Hoera Senna 1 jaar !!!!!!

Gefeliciteerd en een fijne dag vandaag!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hiep hiep hoera voor senna

17. Pris

Pris Fanatiek lid

Wat een kanjer :)

18. Pris

Pris Fanatiek lid

even poseren bij opa in de tuin

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Joyce het cadeau is een groot succes!!!! Nogmaals bedankt!

20. Pris

Pris Fanatiek lid

Gek kind :D

Deel Deze Pagina