Marsab, o wat fijn voor jullie! En duidelijke echo hoor! Rootje, ik wil ook zo'n bevalling! Wauw, en wat een mooi mannetje. Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft! Vandaag (11 februari) verjaardag gehad van oudste zoon, is alweer 10 jaar geworden, de tijd vliegt. Liefs Moons
De septembermama's zijn gewoon maffia Je kunt hier niks ongemerkt doen (of je vindt een paardenhoofd in je bed, of zwemt met vissen - I love The Godfather ) Lekker meelezen meiden en Gibi: kom gezellig weer posten!!
Marsab, wat een mooie, duidelijke echo en wat een lief cadeau van je man! Nu is het vooruitkijken geblazen, genieten van de zwangerschap en alles eromheen (minus de kwaaltjes dan ) Joyce, spannend hoor. Benieuwd wat er nu met het huis gaat gebeuren en hoe het verder voor jullie gaat lopen. Patries, oprecht fijn om van je te horen - en ik vind het verdrietig om te lezen dat je zo in de knoop zat, maar het zo moeilijk vond om het hier te schrijven. Wat Noor al zegt (en Miran): heel herkenbaar, er is zo'n verschil tussen mannen en vrouwen w.b. intimiteit Ik las een mooie zin in een tijdschrift daarover: "Mannen willen vrijen om te kunnen ontspannen... vrouwen moeten ontspannen zijn om te kunnen vrijen..." Zo is het net. Ik heb helemaal geen gêne als ik zeg, dat wij ook deze zwangerschap geen sex hebben. We flikflooien wel es wat, maar ik moet er gewoon niet aan denken. Dan maar een jaar zó en later weer prima, dan dat ik mezelf geweld aandoe. Gelukkig is mijn man erg relaxed en hebben we het verder gewoon heel goed - dit komt ook wel weer. Dus! Je bent niet alleen! Nou, ga zo een bobline laten knippen weer (er zit nl. geen lijn meer in mijn bob, lijk wel een ontplofte straatkat ) en met Ollie op de opvang en man op het werk is het héérlijk Darcy-dag vandaag Laters!
Anoek: Jippie, als het goed is heb je nu VERLOF Lekker gaan genieten nu en op naar beeb! Heb je nog een leuk afscheid gekregen op je werk? Jij bent toch doktersassistente in een ziekenhuis als ik me niet vergis Miranda: Ja, Halfweg is ook echt dorps en er staan hele mooie huizen! Nee, Dave is geen groepsleider, hij is zelfstandig ondernemer en heeft zn eigen klusbedrijf en daarnaast werkt hij in de haven als vletterman. Hhmmm, ik hoor jullie denken wat is dat dan nou hij meert en ontmeert zeeschepen Darcy: Wat een toepasselijk en héél herkenbaar zinnetje! Die ga ik onthouden, vindt m echt heel erg goed! En bevalt de Darcy-dag vandaag een beetje zonder de mannen Geniet ervan meid!!! Meiden, loop ff naar boven, want er zijn een stel de tent aan het afbreken geloof ik :x
De dag bevalt me erg goed, lekker geknipt bij de kapper in de straat, straks effe verven en de rest van het groot onderhoud aan mijn lijf aanpakken Heb een half uur gesproken met mijn moeder, aan de telefoon. Ga jullie niet vervelen met alle ins & outs, maar het resultaat is allesbehalve leuk Ik blijf de dader, zij blijft het slachtoffer... en al vindt ze het laatste niet kloppen, tóch zegt ze telkens weer hoe zwaar/moeilijk/oneerlijk haar leven wel niet is... en dat ik maar makkelijk praten heb, met mijn makkelijke leventje, want ik héb immers alles... tot slot verzuchtte ze, dat ze niet wist of het wel zin had, dat gesprek a.s. dinsdag bij de psycholoog. Ben concreet gebleven en heb gezegd wat ik wilde zeggen - en dat ik dinsdag ga met de intentie, het contact goed te krijgen tussen haar en mij. Dat ik hoop dat ze komt en anders is dat haar keuze. Ik kies verder voor mijn gezin en voor mezelf ("Tuurlijk, het gaat weer om jou en je zwangerschap.") Word er nog niet wijzer van... maar ik weet wél wat ik wil in dit leven Grote kans dat mijn moeder ook dít gesprek saboteert door niet te komen opdagen. Als ze komt, dan is dat voor nu toch wel de laatste poging, want hoe kun je praten met elkaar als één partij zo boos en negatief blijft?
Darcy: Jeetje meis, wat moet jij je weer ontzettend rot voelen na zo'n telefoontje met je moeder te hebben gehad, terwijl het zo'n leuke Darcy-dag moet zijn Vindt het wel ontzettend goed van je dat je tijdens het gesprek concreet bent gebleven en duidelijk hebt aangegeven wat voor jouw de intentie van het gesprek zal zijn, maar het feit blijft dat je moeder dus nergens open voor staat en (nog) steeds voor slachtoffer speelt. Zij ziet jouw duidelijk als 'de egoist' die voor zichzelf, haar gezin en de zwangerschap kiest, wat geheel terecht is en ik denk eerlijk gezegd dat jij haar gedachten daar niet vanaf kan brengen. Zij ziet het zo en daar wijkt ze absoluut niet vanaf, het is een oneindige strijd die jij nooit van haar zal winnen en zij zal jou ook nooit (willen) kunnen begrijpen. En ik denk eerlijk gezegd dat het uiteindelijk meer haar probleem is/zal zijn die koppigheid dan de jouwe, want jij kan jezelf nooit verwijten maken dat je er niks aan heb gedaan. Jij hebt alles uit de kast getrokken om het contact te verbeteren en als zij daar niks mee doet/heeft gedaan, houdt het van jouw kant op, toch?! Twijfel in ieder geval absoluut niet aan jezelf, je bent een toppertje Dikke knuf meis
Ooh meiden, ben zo blij Jullie zullen wel denken daar heb je d'r weer maar ga het toch delen met jullie! Heb er hier nog nooit over gesproken, maar het gaat nu toch echt gebeuren!!! Ik ga samen met mn vriendin een borstvergroting doen!!! We zijn hier al héél lang mee bezig, maar het balletje gaat nu echt rollen Ik (wij) zitten er zo mee dat we nog kleiner dan een A-cup hebben en elke dag weer wordt je ermee geconfronteerd. Dit komt ook mede door de BV, want voorheen had ik een nette B-cup, maar daar is helaas echt helemaal niks van overgebleven En ik vind volle borsten zo vrouwelijk en mooi! Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat wij dicht bij het vuur zitten, want mn vriendin's vader zit in dat wereldje en kent dus heel veel 'goeie' plastische chirurgen en met één van die chirurgen heeft hij dus vandaag contact gehad Hij gaat wat moois voor ons regelen en volgende week horen we er meer over!!! Ooh, een langgekoesterde droom gaat werkelijkheid worden, JIHA!!!
@ Darcy: je hebt zo mooi zinnen gezegd over mannen en vrouwen! Heerlijk Darcy-dag op 1 ding na, je moeder aan de lijn. Ik sluit me helemaal aan bij Joyce. Je moeder is echt een volhouder dat zij "onschuldig" is in dit situatie en zal zeker voorlopig niet toegeven. Je bent duidelijk en je staat ook achter je eigen situatie. Bas kent je door en door, weet wie je bent en hij aanbidt je ook als partner, geliefde, moeder voor Ollie en Heidi. Kortom: je hebt niets verkeerds gedaan. Ik begrijp je wel dat jij je moeder niet uit het oog, uit het hart wilt doen. Anders ziet Ollie oma niet meer, blijft wel moeilijk. Sta sterk voor jezelf! Je bent een geweldig kanjer! Ohja, toen ik vanochtend de foto's aan het inplakken ben van Matthew's album. Hij zag de foto's waarop hij samen met Ollie was (toen we op Ollie gingen passen). Matthew pakt de auto en liep naar me toe: "mama, auto is voor Ollie" . Zo lief!!!!! Knufs voor Darcy! xxx @ Joyce: wat goed zeg als je langgekoesterde droom werkelijkheid gaat worden. Borstvergroting zal je eigenwaarde echt verhogen, heel goed voor je zelfvertrouwen. Dan kan je in de zomer leuke shirt met mooi ronde hals of v-hals. Geweldig zeg! Ik duim voor jou en je vriendin. Ik vind ook heel dapper dat jij dit aan ons deelt! Ben trots op je! Knufs XXX @ Moons: gefeliciteerd met je zoon!
rootje: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. hoe bevalt het tot nu toe zo met zijn 4tjes? marsab: mooie duidelijke echo hoor. en dat lieve zwaaiende handje, fantastisch gewoon. gefeliciteerd met deze prachtige echo
joyce: wil ook zo graag een paar nieuwe borsten maar durf echt niet. voor dat ik alicia kreeg had ik een mooie volle c, na alicia nog maar een B en nu nog maar een Atje. . me lengte en gewicht zijn het zelfde gebleven maar mis me maatjes wel heel erg. mijn zusje heeft ook een borstvergroting gehad en best veel pijn naderhand. toch zegt ze dat het allemaal de moeite waard was. ik durf niet maar misschien in de toekomst dat ik het toch doe. ferdi mag er nu niet meer aan zitten. schaam me ervoor. hij vind het best zo en vind me mooi maar het doet zoveel met je zelfvertrouwen. zonder puch-up ga ik de deur niet uit
Darcy, wat weer vervelend van je moeder. Ik vind het wel duidelijk dat zij een probleem heeft, ik bespeur ook enige jaloezie... net of jij hebt wat zij graag zou willen hebben. Lastig zo'n situatie. Geen idee of je moeder gaat komen =, ik hoop het zo voor je. De tijd met je ouders is maar zo 'kort' en je wilt je geluk toch delen met je naaste familie en hen daar deel uit laten maken. Ze weet gewoon niet wat ze allemaal mist. jullie, Ollie en straks nog een lief kleinkind. Beseft ze zich dat wel? Hele dikke knuf en mijn duimen draaien voor je en ik hoop op een goed gesprek. Borstvergroting, moet je doen als je denkt dat je je er veel beter door gaat voelen. Als je eigenwaarde daardoor stijgt voel je je beter, prima toch. Go for it! Ennnnnnnnnnn. Ik heb verlof, was een heerlijk onrustig dagje en wat voelde ik me toch super toen ik de deur uitging. Nee, ik ben geen doktersassistente maar radiotherapeutisch laborant (alles wat met bestralingen te maken heeft). Maar, had een sms van mijn vriend, hij heeft een nieuwe baan, met een hoger salaris, behoud van de vrije woensdag middag en vooruitzicht op doorgroei binnen het bedrijf. Een heel goed begin dus. Wel jammer dat hij nu niet zo lang thuis is als we hadden gehoopt maar hij krijgt 2 weken onbetaald verlof en dan een week halve dagen werken van zijn nieuwe baas. Ben net ff nieuws aan het kijken, familiedrama in Limburg, vreselijk. Ze weten nu ook met het carnavalsgebeuren niet zo goed wat te doen. De optocht gaat langs het huis, tja wat doe je dan? Bah, dat zo'n dingen gebeuren, snap er echt niks van. Ik ga de boel nog even versieren hier, dan een slaappilletje en heerlijk gaan slapen hoop ik. Liefs Anette
Joyce, wauw wat goed van je, heb zelf ook A cup, vind het ook niet mooi, nu zijn ze wel mooi, maar over een paar maanden is er niets meer van over ( theezakjes, haha) Darcy, knuffel meid.
Morning dames! Darcy: wat naar dat het telefoongesprek met je moeder zo stug verlopen is... Vind het goed van je dat je heel rustig, concreet en objectief bent gebleven. Herken wel iets van de bron van dit alles. Ik denk dat het belangrijkste is om te weten dat jij er alles aan doet / hebt gedaan. Je moeder is verantwoordelijk voor haar eigen geluk, niet jij. En als ze dat niet in wil /kan zien kun jij dat niet voor haar oplossen. Het is jammer en voor ons allemaal onbegrijpelijk om je voor te stellen dat wijzelf tov onze kinderen deze gevoelens zouden kunnen hebben. Maar jaloezie / verdriet / afgunst kunnen helaas veel stuk maken. Mooi om te zien dat jij wel inziet dat jij verantwoordelijk bent voor jouw geluk, want zo is het! Dikke knuffel!! Enneuh: verder lekker verwend gisteren? Anoek: YEAH verlof!!!! Heerlijk joh!! En je zal er best aan toe zijn!! Moons: nog van harte met jullie oudste knul!! En jeah 37 weken!! Miranda: ah wat lief van Matt!! Hoe is het slapen gegaan de afgelopen dagen? Pris: zwaai terug!! Alles wel goed verder?? Joyce: wow wat dapper van je!! Gaaf hoor! Maar ook heel spannend! Tja hier is het wat dat aangaat ook niet meer als voorheen maar zou het zelf niet zo gauw durven, ben echt een held op mijn werk, maar als het mezelf betreft loopt het me al gauw dun door de broek Maar even iets anders; mocht je voor een derde kindje kiezen, heeft dit dan geen invloed op de BV? Lovewinnie: met jou verder alles goed? Gisteren erg druk gehad op het werk, what's new?!?! En 's avonds een taart gemaakt bij mijn buuf. Hun dochtertje viert vandaag haar eerste verjaardag. Een onwijs leuke Hello Kitty taart gemaakt, heel leuk geworden! De boys hebben weer frisse koppies, zijn door de kapster onder handen genomen op het KDV (zooooo ideaal, 1 van die meiden daar is van huis uit kapster en nog een andere juf heeft ook een kinderknipdiploma. Worden ze in een voor hun vertrouwde omgeving geknipt, gaat super, en het is een service van het kdv, kost niets extra!! lang leve het kleine kdv!!)
Goeiemorgen, lieve meiden Jullie opbeurende woorden doen me goed, ik heb veel moeite gehad om bij mezelf te blijven sinds gisteren - voel de baby amper bewegen, maar voel mijn eigen hartslag des te meer Dit is een rouwproces, het voelt als afscheid nemen en dan niet alleen van negativiteit, maar ook van een moeder en broer. Mijn incasseringsvermogen is op en ik wil RUST. Mijn moeder wil dat ook... dus ik denk dat we elkaar lange tijd niet meer gaan zien... Genoeg over mij. Lovewinnie, hoe gaat het met jou, meis. Ben heel benieuwd of je al beter slapen kunt en hoe het met je gezondheid is? Joyce, wat een spannend en fijn nieuws als je hier al zo lang naar hebt uitgekeken! Ik ken iemand die het ook heeft gedaan (van AA naar een volle C) en 4 kinderen verder is. Ik zag haar groeien in haar zelfvertrouwen - al was de ingreep pijnlijk en het herstel kostte veel tijd, ze was erg blij met het resultaat. Stoer dat je het hier vertelt, vind het leuk voor je, hoor Miran, wat lief van Matt - binnenkort maar eens play-daten hier, lijkt me gezellig. Ik heb weinig energie, maar een ochtendje afspreken moet lukken, toch? Kunnen de boeven daarna lekker slapen Marsab, heb nog eens naar je echo gekeken. Wat een heel mensje al, hè. Nu al karakter ook Noor, nog nieuws van de KNO-arts? Anoek, gefeliciteerd met je vriend z'n baan, wat een goed nieuws! Heerlijk, zo voor de bevalling dit vooruitzicht van een stukje stabiliteit. Nu lekker gaan genieten van je verlof (werken de slaappilletjes goed?) Jennifer landt vandaag vanuit Montréal, ze gaat naar haar moeder toe. We horen vast van haar binnenkort. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen in haar gezin, ze maakt een hoop mee En 't is zo'n schat, joh Nou, wasje no. 2 erin gooien. O, nog iets grappigs: wij hebben geregistreerd partnerschap. Was destijds (ik was 37 weken zwanger van Ollie) een intieme ceremonie, mét ambtenaar die bij ons thuis kwam, persoonlijke speech, lekker eten aan het water, kortom, helemaal goed. We wilden de akte nog eens laten omzetten in een trouwakte, mét enorm feest (veel wijn, beest aan het spit ) Enfin, waren we donderdag bij de gemeente voor nieuwe paspoorten... zegt de dame aan het loket: "Meneer, heeft u de ongeboren vrucht al erkend?" Nee, natuurlijk niet, we hebben immers partnerschap. "Ehm... dit is het enige puntje van verschil met trouwen... dus u kunt bij loket 5 terecht zometeen." Wisten wij niet! Bas had onze dochter dus niet eens aan kunnen geven als de vader over een week of 5! De ongeboren vrucht (inmiddels een watermeloen groot) is nu erkend, maar wat voelde ik me een dombo Had Bas geen last van, overigens
Darcy, ik neem aan dat jullie bij Ollie ook de erkenning hebben gedaan of niet? Maar goed dan dat jullie een nieuw paspoort moesten. Wij hebben het na de 20 weken echo geregeld. je vroeg naar de slaappillen, afgelopen nacht net zo slecht geslapen met slaappil als zonder. Ik baal er toch zo van, had zo gehoopt op een lekkere nacht met heel veel slaap. Niet dus. het zal me niet gegund zijn denk ik. Nog maar een keer proberen en anders weer even de huisarts bellen. Slaat toch nergens op, mijn lichaam reageert er niet eens op!!!! Miranda, dank je voor je leuke kaartje voor Sarah, ze had hem zelf al uit de brievenbus gevist, komt ze binnen, zegt ze: de mijne...... De rest van de post lag nog netjes op de grond
Hoe bestaat dit mogelijk dat Sarah de uitgerekende goede brief uit de brievenbus vist dat het van haar is. Je Sarah wordt slimmer! Graag gedaan!!! XXX @ Rootje: mooi geboortekaart via je mail, mooooi!!!!
Hé meiden! FF snel! Rootje, wat een leuk geboortekaartje meis Thnx!!! Gaat alles goed met de kleine Bastiaan en grote zus Marissa? Meiden, zijn jullie ook helemaal gek van het schaatsen tijdens de Olympische Spelen? Ik zit al geinstalleerd op de bank, nu met een theetje en een appelflap en straks met een glas rode wijn en toastje zalm Mams is er ook gezellig (ligt nu ff onder de zonnebank) en Dave heeft avonddienst, maar ons avondje kan gaan beginnen!!! Fijne avond allemaal!!!