whahahahahahahaaaaaaaaaaaaa ik zie het nu ook!! hahahaha, nouja het was er echt maar 1, dus tja, ik ben gewoon NIETS meer gewend
@ Rootje: ik denk aan jullie vanmiddag bij de echo, hopelijk op een betere nieuws voor Bastiaan! Sterkte! @ Noor: dank voor je recepten ik heb het hier op mn werk uitgeprint. De snoer voor de printer is sinds vorig jaar september zoekgeraakt tijdens de verbouwing, grmbl! @ Darcy: Als ik toevallig in de buurt van je woonplaats kom geef ik de kleding van Ollie bij je af, als je niet thuis bent, hang ik dat tasje aan de deur in je tuin Doe er rustig maar aan met je jezelf en heidi. Laat je jezelf niet gek maken of stressen over morgenochtend. Na dit gesprek van morgen hou je een afstand van, probeer er nog genieten van je zwangerschap (je weet maar nooit of dit de laatste zwangerschap is). Geniet ervan nu het nog kan, knuffels xxx p.s. zodra je heidi er is gaan matthew en ik samen met patries op kraambezoek komen (eigenlijk nog ook bij patries in d'r nieuw flatje!)
Die dame kan haar werk niet loslaten, tsja...ze is dan de leraar en ziet meteen 'n spellingsfout of...ze mist haar gewoon een wijntje
Hey meiden, Bedankt voor jullie lieve woorden. En zo te horen ben ik dus niet de enige die geen 'tijd' heeft voor intiemiteit. Tja mijn hoofd staat er vaak niet na en vooral die moeheid doet het hem volgens mij. Hopelijk komt er snel verandering in. Ik hoor eigenlijk te werken vandaag, maar Senna is ziek. Ze wilde gister al weinig eten/drinken. Vanmorgen bevestigde dat zich dus ze houdt echt niets binnen. Daarnaast ook al 3 hevige poepbroeken gehad, die stieken poeh zeg. Ze is dus echt niet lekker. De gastouder was zo lief om Jamie hier bij mij thuis op te halen en vanmiddag weer thuis te brengen, zodat ik niet met Senna naar buiten hoef. En mijn vriendin heeft wat ors langs gebracht, want ja die van mij zit nog ergens ingepakt (handig maar niet heus). Mijn bazin begreep het ook volkomen en zei meteen nee, je meisje is ziek, dus jij blijft thuis. Dat is nu echt het belangsrijkste. Zo zie je maar weer dat in dit soort omstandigheden ik toch lieve mensen om mij heen hebt, dat doet mij erg goed. Marc belt iedere dag vanuit Duitsland. Hij mist ons toch wel en vindt het bijna raar te horen dat Jamie zo goed luisterd en lief gaat slapen. Tja ik denk dat wat rust in huis wonderen doet. Hopelijk blijft die rust als Marc weer terug is. We gaan er wel vanuit toch? @Rootje: meid nogmaals van harte met jullie zoontje Bastiaan. En wat fijn dat het zo goed gaat. Ondanks dat wel rustig aan doen hoor meid, want nu lijk je de hele wereld aan te kunnen, maar neem zeker je rust zo af en toe. Hoe is het bij de echo geweest vandaag? Mijn duimen draaien voor jullie, voor goed nieuws. Lief dat Marissa zo goed wilt helpen. Een echte lieve grote zus. Mooi kaartje trouwens van Bastiaan. Lekker ventje om te zien. @Darcy: Wauw nog maar 8kg erbij, heel netjes meid. Jeetje meid wat een gebeuren met je moeder. Zo verdrietig allemaal. Volgens mij is het ook echte en kwestie van jaloezie en helaas kan je die niet bij haar weg halen. Zij ziet hoe goed jij het nu hebt met Bas en Ollie (en straks met Heidi), dat had zij mss ook graag bij haar gezien. Meid hoe moeilijk het ook is, probeer je het niet aan te trekken. Jij hebt er alles aan gedaan om het goed te maken, het ligt zeker niet aan jou. Ik vind je juist een super meid, die juist veel aan andere denkt. Hopelijk komt je moeder wel opdagen bij de psychiater en anders, tja dan is het maar zo. En wat je zegt dan komt alleen nog jij en je gezin en zo is het ook. Jij bent nu veel belangrijker, jij hebt ten slotte te zorgen voor jezelf en voor je meisje in je buik. Meid laat je niet gek maken. Je bent een topwijf!! @Miran: Hoe gaat het nu met Matthew en slapen in zijn eigen bedje? Vordert het een beetje? Jammer dat je vriendin pas in april op Matthew kan passen. Kan je hem niet bij je ouders of schoonouders brengen om te logeren ofzo? Tis maar een idee. Of anders alleen een avondje weg, lekker bioscoopje pakken, uit eten? Welke dagen ben jij eigenlijk vrij Miran door de weeks? Ik wil nog steeds een keer je huisje zien en ik heb ook het opperdepop boek nog voor je. @Noor/Joyce: echte schaatsfans zo te horen? Ik vind het ook erg leuk en soort van ontspannen om naar te kijken. Nu helaas geen tijd gehad met 2 kids en geen man. Mss volgend weekend. @Noor: jij weet wel veel lekkere recepten volgens mij. Is het ook een beetje je hobbie koken? Of is mij dat even ontschoten? Leuk dat je weer een taart hebt gemaakt. Ik ben ook helemaal verslaafd geworden aan taarten maken. Heb een hele leuk taart (vind ik dan) gemaakt voor mijn vriendin. Haar zoontje 2 weken geleden geboren. De cake zoals een marsepeinentaart, maar dan bekleedt met lange vingers rondom en wit/blauwe muisjes in het midden. En dan schildje met naam/geboortedatum en witte muisjes geboetseerd van marsepein. Erg leuk en lekker geworden. Heb je een foto van jouw creatie? Hello Kitty toch? @Joyce: Wauw meid een borstvergroting. Moet je zeker doen als jij dat graag wilt en je je er prettiger bij voelt. Ik heb vroeger serieus nagedacht over een borstverkleining, had 75F, tijdens zwangerschappen zelfs 80G! Maar na mijn zwangerschappen en bv zijn mijn borsten een stuk kleiner geworden. heb nu 75D/DD. Dus ik ben nu wel blij met mijn borsten, het lijken nu alleen wel theezakjes, maar zo te horen ben ik dan niet de enige hihi @Anoek: jeetje meid wat balen dat je zo slecht slaapt en dan ook nog met slaappillen. Hoe kan dit nu toch? Lig je echt wakker omdat je over dingen nadenkt, of kan je gewoon echt niet slapen? En de gewone huis/tuin/keukenideetjes werken ook niet? Warm bad/douche, warme melk, kamille thee voor het slapen gaan? Je hoofd leeg maken door ff alles op papier te zetten voordat je gaat slapen (werkt bij mij altijd super) mmmm meer ideetjes heb ik ff niet. Hoe was het carnaval? Lekker gedanst met je dikke buik? Kleine lekker mee gedanst? hihi Nog van harte met Sarah haar verjaardag. Wauw alweer 2 jaar. Het gaat hard! En nog gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend. Super zeg. @Jennifer: Hoe gaat het meis? Zo te horen via Darcy een leuke trip gehad voor je werk. Is het huisje in Eemnes nog wat geworden? Alles goed verder met de kids? En toen wist ik het niet meer... Telefoon gaat. Liefs, Patries xxx
Patries: fijn je weer even te lezen! Poeh, zal je altijd zien he, ben je alleen met de kids, wordt er eentje ziek... lief van de gastouder dat ze Jamie heeft opgehaald en weer thuisbrengt!! Hopelijk is de kleine meid snel beter!! En even rust in huis zorgt misschien ook wel weer voor wat adem bij jullie beiden. laten we het hopen. kus Rootje: hoe was de echo?? Miranda: veel plezier met de recepten, hoor het graag als je ze geprobeerd hebt Darcy: alvast veel succes bij het gesprek morgen. Blijf bij jezelf, maar dat kun je. Nu even voor jezelf kiezen! Hoe moeilijk ook. Je kunt het. kus O en ook jij veel plezier natuurlijk met de recepten, ben benieuwd! Koken: hier wisselend hobby-matig Soms heb ik echt totaal geen zin, ben ik op, na een lange dag, soms weer heerlijk wat uitproberen, gewoon wat in elkaar vogelen, of soms iets uit een kookboek. Heb hier een paar boeken van Jamie Oliver en Nigella Lawson (oooooow die desserts van haar....) Zou eigenlijk nog graag het river cafe cookbook hebben, de eerste dan. Mocht een van jullie m eens tegenkomen ergens, ik houd me aanbevolen. Taarten: ja zo nu en dan maak ik ook taarten voor anderen, blijft leuk hoor. En tja, over 3 weekjes is Isa jarig dus die heeft ook haar wensen natuurlijk Zooow na het zwemmen van gisteren, en hier en daar een "slokje chloor" vanmorgen twee onwijs stinkende pedaalemmerluiers verschoond. Net weer Isa van school gehaald, lekker buiten gelopen, kids helemaal rode wangen en oortjes (tja, ik zou zeggen: laat die muts nou op ) en druk gespeeld, nu even voor de buis. Vader is al thuis () dus ik denk zomaar dat ik die even achter het fornuis zet om de lasagnesaus te maken en dat ik even op mijn ass blijf zitten. Marsab: hoe is het met jou?? Simke: en hoe is het daar? is de uitvaart al geweest? denk aan je hoor!!
Een dag uit het leven van Darcy, vandaag een achtbaan-dagje: Kom ik vanmiddag thuis van de apotheek, ligt er een kaartje van mijn moeder. Zij heeft het gesprek afgezegd én verbreekt het contact met me. GESCHREEUWD als een klein meisje... gehuild als een baby. En toen was ik leeg, alsof mijn ventieltje eruit was getrokken Ik ga morgen naar de psych, heb haar gesproken en gezegd dat ik nog wat 'puin wil ruimen.' Moet ook gaan verwerken dat mijn moeder het opgeeft - en daarmee mij op heeft gegeven. Dan krijg ik een e-mail van mijn mentor, dat het studieonderdeel waar ik een half jaar op heb moeten zwoegen goedgekeurd en dus áf is. Deze bevalling is dus al geklaard. Fijn nieuws, ik ben blij! En nu ben ik moe. Sorry, hier dus ook even een ego-verhaal, het is me het dagje wel. Rootje, jij al nieuws? Eer je thuis bent en zo - we horen het wel, ben nog te vroeg, je moest om half 4 toch? Heb geduimd voor je menneke, hoor!
even kort, Patries, dat niet kunnen slapen heb ik al sinds week 16. Waarschijnlijk door hormonen. De huisarts is een hele tijd bang geweest voor een zwangerschapsdepressie maar dat is het niet helemaal, wel de symptomen maar niet de depressie zelf zeg maar. Alleen wilde ze toen geen slaappillen voorschrijven ivm de aanleg en groei van de organen van ukkie. Helemaal mee eens. Ineens ging het voor een week of 4 wat beter, dwz een uur of 6 slaap per nacht. En nu is het werkelijk bagger. Afgelopen nacht, om 21.00 naar bed, om 23.oo nog niet slapen, daarna even slapen, wakker, slapen, wakker om vervolgens van 2.30 tot 6.00 wakker te liggen. Ik pieker echt helemaal niet, het lukt me niet om te kunnen slapen. In bad gaan helpt ook niet. Op dit moment zit ik er ook helemaal doorheen, woensdag bel ik de huisarts weer op en dan wil ik een oplossing, geen idee wat maar toch, ik zie mezelf in deze toestand geen bevalling doen. Gaat me echt niet lukken. Zit n u aan 3-4 uur slaap per nacht. OVerdag in bed gaan liggen doe ik wel maar ook dan slaap ik niet. Rot hormonen! Elke nacht hoop ik op een goede nachtrust maar helaas, zie er echt uit als een zombie (maar goed dat het carnaval is). Vanochtend even met Sarah naar carnaval geweest, ze vond het geweldig! Lag om 14.30 in bed en slaapt nu nog steeds, maar even laten liggen denk ik.
Darcy lieve schat wát een rotmanier om er op deze manier een punt achter te zetten, hoe kan dat, als moeder.... had er dan tenminste morgen nog over gesproken.... jij bent sterk, dat weet zij, zij had de confrontatie niet aangekund, niet aangewild.... Twijfel nooit aan jezelf!!! Jij hebt altijd met de beste bedoelingen geprobeerd een opening te houden of te vinden. Een heeeeeeeeeeel dikke knuffel voor jou! Hey en PROFICIAT met het halen van je opdacht!!! kus
anoek: ook voor jou een knuffel en een hart onder de riem. Misschien kan je voor een paar nachtjes een inslaaptabletje krijgen?? Weet wel dat er opties zijn, die veilig zijn.... sterkte meis, kus!!
@ Darcy: oh gossie zeg...heel goed dat je morgen voor jezelf naar toe gaat om dit goed af te sluiten. Heb zo echt met je te doen. Zo te zien heeft ze helemaal geen interesse in haar kleindochter op komst. Wat is zo hard, vind ik....denk erom: je bent echt een wereldwijf, lieve schat!!!! KNuffxxx Enne goed van je opdracht! Weer een zorg minder @ Anoek: als je niet kan slapen, betekent ook niet dat je ogen moeten sluiten, als je maar heerlijk kan liggen en ontspannen, doet het ook al veel goed....probeer er niet teveel focussen op slaap komen. Sterkte meid. Knufx @ Patries: ik ben altijd op dinsdag, vrijdag en zaterdag vrij... Beterschap voor Senna, zorg goed voor haar dat ze niet uitdroogt. Fijn dat Marc je iedere dag belt hoe het daar gaat. Ben nieuwsgierig naar opperdop! Matthew slaapt nu weer goed in zn eigen bed Oppassen, mn moeder woont in kwintsheul, mn zus in den haag (in haar niet-rookvrije huis, dan willen we matthew niet aandoen), schoonzussen hebben vaak druk met hun leven en kids, vader van jeroen wilt wel doen als matthew zelfstandig kan aankleden, en zindelijk, tsja....niet makkelijk voor ons, maar ja
p.s. ik ben wel nieuwsgierig naar de echo-uitslag van Bastiaan's niertje, Rootje. Hier nog steeds crossing fingers xxx
Hoi lieve meiden, Helaas nog geen nieuws en uitslagen. Die krijgen we morgenochtend van de kinderarts. We hebben vandaag wel de echo gehad en het niertje lijkt inderdaad een dubbelsysteem te zijn. Wat ze meer zorgen baarde was het vliesje in de blaas. Daardoor lijkt hij zijn blaas niet volledig te kunnen legen. Daarom krijgt hij natuurlijk al preventief antibiotica om blaasontsteking te voorkomen. Maar goed, dit was wat de echoscopiste en de radioloog ons vertelden en morgenochtend dus naar de kinderarts met hem. Marissa slaapt vannacht bij opa en oma, Bastiaan heeft net gedronken en mama is moe van de drukke dag, dus ik ga zo vast lekker naar bed met Bastiaan. Morgen weer vroeg op richting ziekenhuis. Later weer meer nieuws hopelijk.
Pfff Rootje, je geduld word wel op de proef gesteld zo zeg... Hebben ze niet gezegd wat ze aan dat vliesje in de blaas kunnen doen? Ben erg benieuwd wat de kinderarts morgen gaat zeggen.. Duimen draaien voor positief nieuws!
Ja, we baalden ook wel een beetje, we hadden om een afspraak met de kinderarts aansluitend aan de echo gevraagd, maar dat bleek dus helemaal niet ingepland te zijn. Nu moeten we morgen naar de eerste hulp en hebben we daar om half 10 een afspraak met de dienstdoende kinderarts. Beetje raar allemaal, maar goed, hopelijk weten we morgen dus meer. Ik hou jullie op de hoogte, ofwel via het forum ofwel via sms.
balen dat je er morgen voor terug moet zeg, poeh je bent nog in je kraamweek,.... Hopelijk goed nieuws morgen! Hier ook draaiende duimen hoor!! xxxxx
Lieve Darcy, Nee toch?! Hoe kan ze als moederzijnde het contact verbreken?! Heb er geen woorden voor, vindt dit echt heel erg voor jou en je gezin! Het enige is dat je nu echt weet waar je aan toe bent en dus verder kan met je leven en waarschijnlijk ook meer rust kan vinden, al moet dit natuurlijk wel verwerkt worden en zal je het altijd bij je blijven dragen Hele dikke knuffel voor jou!!! xxx Rootje: Jeetje meis, dus nog steeds in onzekerheid! En wat een vreemde gang van zaken zo met die kinderarts Ik heb vandaag ook geduimd voor de kleine Bastiaan! En doe jij wel rustig aan, want je bent tenslotte pas 5 dagen geleden bevallen he! Borstvergroting: Ik kan ook met een borstvergroting BV geven bij een evt 3e kindje. Dit was mijn grootste voorwaarden Ja, wordt alsmaar blijer als ik eraan denk Noor: Ben ook erg nieuwsgierig naar je pastasaus Wil je hem voor mij ook op de mail zetten en als je nog meer pasta recepten heb zijn ze welkom hoor Ik hou ook erg van lekker koken! All: Morgenochtend hebben wij een afspraak op een school waar Kyra waarschijnlijk naar toe gaat. Vindt het erg spannend, maar wel erg leuk! Oh de telefoon gaat......latersssss!
Darcy, jeetje meid. Dit kun je nog wel gebruiken. Zo jammer dat je moeder het opgeeft. Vergeet niet dat jij er alles aan hebt gedaan om het weer op de rails te krijgen en dat het echt aan haar ligt. Ik heb je 1 keer ontmoet en vind je echt een supermeid, lief, belangstellend naar een ander. Ik hoop dat je morgen een goed gesprek hebt bij de psych, je hebt nu ff een hoop te verwerken. gooi de frustraties er uit en ik hoop dat je je snel weer iets beter gat voelen. Een hele dikke knuf. Rootje, ook voor jou een dikke knuf. Je moet je nu wel afvragen hoe en wat, balen dat ze jullie een dag laten wachten. Ook voor jullie morgen meer duidelijkheid hoop ik. Noor, die pillen heb ik al maar werken niet..... Morgen bel ik de huisarts op, kan alleen maar janken en barst van de hoofdpijn. ik zou willen dat ik zou kunnen rusten zoals Miranda zegt maar mijn lijf rust niet als ik gewoon ga liggen. Ik kan dat niet helaas.. de boel is versierd hier, slingers hangen, de kado's liggen klaar voor mevrouwtje. Het feest kan beginnen!
Op dit moment zijn jullie nu bij de kinderarts, hier flink duimen en hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen! Sterkte XXX