ik heb het idd gelezen op de blog. FIjn! spannend hoor zo'n hele dag wachten en dan de hele avond in spanning zitten....
ik kom nog even gluren hoor ben er nog.. ben nog druk... oftewel alles gaat zn gangetje een beetje. Gisteren op baboeba.nl een speenkoord voor bastiaan besteld. Als ze dan nu even niet zitten te wachten op bezoek kan ik me dat heel goed voorstellen maar het speenkoord past als het goed is gewoon in een envelopje Verder wat ons betreft gaat alles prima... eigenlijk weinig tot niets aan de hand. Ben er ook uit wat er "mis" is met mijn longen Niks ernstigs voorlopig en ik hoop dat dat zo blijft. Ik dacht altijd dat astma betekende dat je het heel erg benauwd had. Dat blijkt niet het geval te zijn.. goede blafhoest met verhoogde kans op langdurige longontstekingen is ook een optie. Dus nu 2x daags medicijnen om te zorgen dat dat laatste in ieder geval niet gebeurd.. De blafhoest wordt nog aan gewerkt. Beiden is eigenlijk gewoon een kwestie van uitproberen van medicatie en kijken wat er wel/niet werkt met het liefst zo min mogelijk bijwerkingen. De 2x daags medicijnen is wel erg wennen overigens.. niet de daadwerkelijke uitvoering, die gaat prima. Maar gewoon het idee dat je de rest van je leven minimaal dit gaat blijven gebruiken. Plus dat je nu dus officieel chronisch ziek bent (verzekeringstechnisch niet goed) en dat het op zich nooit meer overgaat maar hooguit erger word. Buiten dat heb ik er weinig last van.. dus we merken het wel. Blafhoest heb ik al jaren.. alleen was het dit jaar wel heel erg extreem met nog een extra longontsteking kado erbij. (2 halen, 1 betalen?)
He Sas, fijn een teken van leven van jouw kant!! Astma dus, nou dat verklaart wel al je gerommel van het afgelopen jaar! Kan me wel indenken dat dat een vreemde gewaarwording is ja, iedere dag van de hopelijk nog lange rest van je leven moeten puffen... Verer alles goed met werk/man/Anne??
okay goed en slecht nieuws van het oorlogsfront. Inmiddels is eindelijk, na keiharde bemiddeling van mijn belastingadviseur, mijn aanvraag bekeken (werd wel een keer tijd, na bijna 10 weken) en doordat hij spoedinterventie heeft geeist is mijn aanvraag goedgekeurd.Binnen 3 weken volgt de papieren bevestiging van de beschikking. (nou dat zou moeten lukken he?!??! of moeten ze de brievenbus nog zoeken) ECHTER ze betalen pas met de volgende betaalronde, dwz 20 maart uit. DE RUKKERS! Hier kon hij verder niet in bemiddelen helaas.... Dus ik ben blij dat het eindelijk geregeld is, maar zeeeeeer ontstemd over de gang van zaken in het algemeen, de vertraging, de onvriendelijkheid waarmee ik te woord ben gestaan (en geloof me, ik ben directief, maar heus heel netjes geweest zelf), het een slag in de rondte lullen, van de kast naar de muur stuur mentaliteit én het feit dat ze me nu dus gewoon nog bijna een maand in mijn sop laten gaarkoken. Tja daar doe ik dus niks aan. Maar reken maar dat er een dikke vette klachtenbrief komt, met cctjes naar de ombudsman, radar of welk ander mogelijk instituut dan ook. Ik EIS verontschuldigingen en het toegeven van hun fout. Jammer dat ik ze op geen andere wijze "terug kan pakken" eigenlijk... Kan wel mijn inkomstenbelasting nog niet opgeven maarja m ik krijg eigenlijk altijd geld terug..... Sorry voor mijn ego verhaal, mochten jullie nog wraaktechnieken weten dan hoor ik het graag.
Saskia, ik heb al vanaf mijn twaalfde astma, gebruik elke dag medicijnen hiervoor maar nooit problemen met mijn verzekering. Alleen als je levensduur erdoor verkort zou kunnen worden kan het zijn dat je medische keuringen krijgt maar met astma kun je wel 150 worden. Ik hoop dat ze snel de juiste medicijnen vinden en misschien is ceasar therapie ook wel iets, heeft mij wel geholpen mbt tot mijn ademhaling (hoe je die weer richting buik krijgt bij benauwdheid). Qua medicijnen, ik gebruik ze als ik wakker word en naar bed ga. Voor noodgevallen heb ik nog een aparte puffer, die heb ik dan ook altijd bij me. Wel balen maar als je de juiste medicijnen hebt voel je je een heel stuk beter! Rootje, ik heb je blog nog niet gelezen maar wat ik heir begrijp is dat de operatie gelukt is. Super nieuws, nu herstellen en dan lekker naar huis. Marsab, hoe is het met jou??????????????????????????? Ik ga even googlen voor een leuke afbeelding voor bellypaint, woensdag heb ik een afspraak staan, een leidster van het kdv kan dat echt heel goed (heeft ook op de 9 maanden beurs gestaan). Wel lastig hoor, zijn zoveel leuke dingen.
Hey meiden, Hier ook nog eens een teken van leven van mij! Het begint de betere kant op te gaan met mij, maar nog niet 100%. Gelukkig weten we ondertussen wat er aan de hand is/was. Ik heb cmv opgelopen, hoogstwaarschijnlijk via Keld, heb ook een lichte vorm van klierkoorts (gelukkig maar), nog steeds bloedarmoede, mijn lever is ook niet helemaal oké en in de bloedafname blijkt ook dat er vanalles te hoog of te laag is, dus ja, tiptop kan ik mij niet voelen momenteel. Voeg daar nog een slechte nachtrust toe, een zoon dat hyperactief is momenteel, een dochter die toch liever bij mama ligt dan in het park en je hebt een vermoeid mens! De ha vond mij zo bleek als sneeuw, maar vond het knap dat ik op de been was, een mens zou voor minder zijn zetel niet uitkomen. Tja, wat kan ik anders? Mijn man is sinds dinsdag terug aan het werk, dus sta ik er overdag alleen voor. En eerlijk gezegd voel ik me ook erg slecht in mijn vel, weet met mezelf geen blijf. Die zwangerschapskilo's moeten er asap af, het zijn er nog maar 4, maar vind mezelf zo papperig, dat vel dat niet strak staat, dat sinaasappelhuidje.. :x Het huishouden is niet hoe ik het wil, de strijk staat weer een meter hoog en ik kan het gewoon niet hebben, ik haat het gewoon!! Alles moet goed zijn en dat is het niet en ik krijg het er benauwd van.. Pfff, ik ben ook gewoon ontzettend moe, ik geloof dat ik na Ella's flesje toch ook een tukje ga doen, nu dat Keld niet thuis is. Sorry voor mijn geklaag meiden, nu zijn jullie weer wat op de hoogte! Ik lees elke dag wel bij hoor, maar heb weinig energie om te reageren..
Virginie: he wat naar dat je gezondheid zo tegenzit... hopelijk snel beter hoor!! En: lieve schat: je dochter is nog geen 3 weken oud!! Ga je alsjeblieft niet druk zitten maken over het feit dat je nog neit strak in je vel zit!! Dit komt heus weer!! Als je straks weer wat fitter bent en de lente komt, kun je lekker naar buiten, wandelen met de kleintjes, voetballen met Keld, dan komt het gauw genoeg! Niet gaan lijnen nu hoor, dat is niet verstandig als je nog zo ontregeld bent!! Zet m op, je kunt het! Dikke zoen!!!
@ Rootje: Ik ben op de hoogte dat jullie in het ziekenhuis zijn met kleine Bastiaan en dat hij geopereerd is. Hopelijk is dat vlot verlopen en gaat alles goed met hem (en met jullie natuurlijk). Ik zou tijd moeten nemen om jullie blog te lezen. In ieder geval, ik duim voor jullie dat alles vlot blijft gaan en dat jullie snel weer met z'n viertjes thuis zijn. Hoe reageert Marissa? @ Saskia: Fijn van je te horen! Hopen dat je medicatie vindt waar je beter van wordt! Alles oké met Job en Anne? @ Anoek: Misschien een geruststelling moesten ze inleiden? Dan weet je dat je niet zolang meer hoeft en zal je je misschien beter voelen. Succes in ieder geval. En een bellypaint, wat leuk!!! @ Joyce: Veel succes met de cupmeting, spannend!!! @ Noor: Eindelijk!!! Wel balen dat je nog zolang moet wachten, wat een gedoe hé? Je hebt gelijk hoor, je hebt recht op verontschuldigingen! @ Darcy: Jij kan een mens toch doen lachen hoor! Fijn je berichtjes te lezen . Nog eventjes te gaan jij! @ Pris: Beterschap voor je vader! Hopelijk weten jullie snel meer en komt alles goed. Zo meiden, dit was even snel, later meer!!
@ Noor: Dankjewel, je bent een schat!! Ik heb nu ook niet echt de energie of wat dan ook om te gaan lijnen, dan komt het helemaal niet goed.. Het stoort me wel, maar dat komt hopelijk nog wel.
Lieve Virginie, je bent net als ik een beetje een control freak Volgens mij is het extra moeilijk om het huishouden e.d. los te laten als je ook nog eens erg moe en niet geheel gezond bent. Wees een beetje lief voor jezelf - je komt vanzelf weer in goeden doen (fijn hè, hormonen!) en wat Noor al schrijft: met het mooie seizoen op komst ga je vanzelf weer lekkerder in je vel zitten (letterlijk en figuurlijk) Heb je nog leuke foto's van Keld en Ella voor ons? Saskia, wat fijn om weer van je te horen! Goed dat het met jullie drietjes goed gaat, maar wel naar dat je astma hebt... en dus medicijnen. Ik sluit me aan bij Anoek, voor je verzekering(en) hoeft dit geen obstakel te zijn, hoor! Kom je weer regelmatig meekletsen hier? Noor, ik ben de aangewezen persoon voor wraakacties. Maar mócht je willen relativeren onder deze omstandigheden: ik heb het héél moeilijk gehad om deze en bepaalde andere instanties duidelijk te maken dat ik weduwe was in 2001 (werd een paar maanden na zijn dood gebeld over wat papierwerk en moest [komt ie!] "...toch eerst een handtekening van mijn partner hebben om e.e.a. af te handelen." O en deze: "Volgens onze gegevens is uw vriend niet overleden." Mijn reactie: wat heerlijk, zeg dan effe tegen hem dat het eten al klaar staat.") Idioten, zulke ambtenaren Ik vind het rot voor je dat 20 maart alles pas afgehandeld lijkt te zijn - en inderdaad, excuses! Miran, heeft Jeroen zijn vaarbewijs gehaald of gaat hij nog op voor het examen? Jij weer wat beter? Hoe is het met de pijn in je zij?
Rootje, mijn maag krimpt ineen als ik lees waar jullie doorheen gaan... ik kan alleen maar hopen op goed-beter-best nieuws Marsab, hoe gaat het met jou, meis?
Darcy: thanks. ja walgelijk zoiets zeg!! Wij hebben destijds na het overlijden van mijn vader ook zoiets meegemaakt.... ik baal ervan, zit er financieel echt van in de knoop, maar zoals ik ook al grapte naar mijn bel.adviseur na een eental grapjes over en weer: Dat Sven zijn gouden plak niet kreeg is erger Dus ja ik kan nog wel lachen hoor. Maar denk na 20 maart nog weer wat harder maar wat maar weer eens blijkt bij dit soort ondoorzichtige instellingen (en daar zijn er nogal veel van in NL) de ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit is er volop aanwezig. Hey, en hoe is het met jou vandaag????
Op verzoek van Darcy, een beetje spammen! Hier, mijn zoon, maar waar is de baby gebleven?! Ik vind hem zo groot sinds Ella geboren is!
@ Virginie: meid!!!!!!!!!!!!!! Je ziet er onwijs goed uit op de foto!!! Ik sluit me ook aan bij Noor en Darcy dat jij straks lekker in je vel gaat zitten zodra de lente in aantocht is. Geniet nog even van je bevallingsverlof....goh wat is Keld groot geworden! Wat lief plaatje van Ella! wat is je adres? ik vind het zo leuk om een kaartje sturen, Pris wilt je adres ook...geloof dat dames hier ook willen... @ Noor: niet te geloven zeg dat je tot 20 maart moet wachten op het eindelijke toegekende geld...hoe kan je dit nou betalen....op dit moment: NOT!
Hij heeft op vrijdag 19 maart examen in hoofddorp en heeft een speedboot in december gekocht. Hij wilt graag met mij en Matthew over de Zaan varen... Ik heb nog wel last van de pijn in mijn zij, dat herinnert me ook meteen hieraan om meer drinken. Dat helpt wel een beetje, hoor! @ Darcy/Noor: soms heb ik een idee dat de gemeente vaak niet goed op de belastingdienst is afgestemd met name overlijden. Dat het wel of niet doorgeeft of ze kijken dan niet goed na in een systeem of wat dan ook is. @ Saskia: fijn om iets wat van je te horen! vervelend voor ej astma. @ Marsab: je hebt leuk met Aiden lekker koekjes gebakken, te zien op Hyves @ Pris: hoe staat ervoor nu met je vader?