Update van mijn kant: w.b. mijn moeder - ze belde inderdaad om te informeren naar mijn schoonmoeder in Chili (met wie ze zo af en toe omgaat.) Ze heeft nog even kort naar Ollie gevraagd - Bas en ik hebben voordat hij haar terugbelde de situatie besproken en hij zei het zelf: als je moeder wil weten hoe het nu precies met Ollie, jou of de baby gaat, dan moet ze jou bellen. Ik ga er niet tussen staan, mijn gezin gaat voor en dat zal ik haar zeggen als de situatie zich voordoet. Toen hij haar terugbelde, was ik boven - en ik vroeg er zelf 's avonds pas naar, was het glad vergeten Het boeit me gewoon niet genoeg, heb belangrijker dingen aan mijn hoofd dan haar. Is overigens een goed teken, ben er al te lang mee bezig geweest. Straks naar de gyn voor de 38-weken controle Ben blij dat ik de maand maart heb gehaald, dat geeft rust. Heidi is 's avonds lekker druk, ik pak een beentje of kontje vast (terwijl ik het typ, voel ik weer dat kontje voorbij schuivelen ) en meiden, wat geniet ik nog van dat leven in mijn buik Tot later, fijne dag allemaal!
Oef meiden, Heb t ff moeilijk hoor.. Tim is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal toe, wen-ochtendje en vanaf morgen mag hij voor het eggie... Hij was zo lief in de kring gaan zitten, maar toen ik hem een kus gaf en gedag zei was het brullen geblazen Het is zooooooo stil in huis nu.. Lisa ligt te tukken en mama weet ff niet waar ze het zoeken moet....
Darcy: ja joh alweer 38 weken morgen!! Gaat hard nu!! Bijzonder blijft het he dat getrappel in je buik?!??! W.b. je moeder: goed dat je het zo kunt loslaten al! En jaaaa hier ook zon, en fluitende vogels, stemt me blij!! Imsala: ai naar is dat he? Mijn ervaring is wel dat het huilen eigenlijk altijd heeel snel ophoud. En anders even bellen hoe het is? Stemt jezelf dan miss wat rustiger. Wat een mijlpaal dan he?? Ik zat met de eerste keer KDV en de eerste keer basisschool ook met zo'n knoop in mijn maag. Komt goed, het went snel voor die kleintjes, succes!! Hoe is het nu eigenlijk met jou en Dennis? en met je schoonouders??
even ego.. Net de vk gebeld over mijn niet slapen, ze heeft overlegd met de gyn, kan pas woensdag terecht, alles zat vol. Mijn vriend kan dan niet mee en bellypaint gaat dan ook niet door. Heb er zo de pest in nu. Kan totaal niet genieten van mijn verlof, alle leuke dingen gaan niet door. HEb zelfs zoiets van dit kindje hoeft nu niet meer van mij en dat vind ik echt zooo erg. GAat dus heerlijk neerwaarts met me en mijn omgeving geeft reacties van: iedereen heeft wel iets en je moet nog maar even doorzetten, iedereen slaapt wel eens slecht. Oh wat kan ik daar boos om worden. Sorry voor mijn ego dingetje, moest het ff kwijt
zo, gaat wel weer, de was is bijna gestreken en het baby bedje ga ik zo opmaken, heb net een flink portie op het kamertje gehuild en dat lucht heerlijk op. Sorry tegen uk gezegd en ik ga hem straks extra knuffelen.... Bellypaint naar morgen verzet. Tv is definitief stuk, dus een mooi verjaardagskado voor mij. Zaterdag maar eens gaan shoppen. Even terug lezen hier, genoeg over mij. Imsala, hoe is het gegaan met Tim en vooral met jou? Is zeker wennen denk ik maar als je straks ziet dat hij het heerlijk heeft daar ben je zelf ook een stuk rustiger en vind je weer leuke dingen om te gaan doen, mama-dochter momenten. Lisa zal het heerlijk vinden om haar mama even alleen te hebben. Darcy, bijna zover voor jou, eens kijken wie de kleine uk het eerste op de wereld zet (de vk wilde al bijna een ks gaan plannen volgende week...... UUHHHHHHH) Maart is gehaald en inderdaad, de vogels fluiten weer, langer licht en vanaf deze week minder regen. Super! Goed teken dat je je niet meer zo bezighoudt met je moeder. Simke, veel ski plezier, lekker er even tussenuit. Pris, goed nieuws over je vader, doet me goed. Die medicijnen zijn nodig maar als hij goed opknapt kunnen er straks misschien een paar weg. Aankomend weeken lekker weg, doe je goed, even bijkomen van alles. Ook alvast veel plezier. Noor, auw..... dat kan bloeden zeg zo'n lip. Heeft hij er nog veel last van? Zielig, zal er nu wel dik uitzien. Knuf
Hé meiden! Noor: Hoe is het nu net Chris zn mondje/lip? Ai, wat moet dat zeer gedaan hebben zeg Hopelijk hersteld hij er goed van en zie je er straks niks meer van. Heeft hij toch een aardige klapper gemaakt! En intentieverklaring werkt bij ons niet, omdat Dave zelfstandige is, dus we moeten gewoon echt even wachten. Waarom risico lopen als het eigenlijk niet nodig is? Als we nog met zn 2tjes waren geweest hadden we het waarschijnlijk wel gedaan, maar met 2 kleine kids...?! En we moeten a.s. maandag 8 maart naar de chirurg. En de operatiedatum is nu definitief, 21 mei!!! Heb er zo'n zin in joh, maar ook errug spannend en eng, hihi Miran: Ja, kan me voorstellen dat je daar nog steeds van baalt van het schilderen in jullie huis. En de regie niet in handen hebben is voor vrouwen erg lastig Daar kunnen we slecht tegen, hihi! En hoe gaat het slapen 's avonds met Matt? Ligt hij niet meer tussen jullie in? Lieve Anoek, arme jij Bij een slaaptekort wordt je er idd niet vrolijker van en helemaal niet als je zwanger bent, want dat vergt enorm veel energie van je! En tussen de middag even een dutje doen? Kan me voorstellen dat je even in een dip zit en het gevoel hebt dat je niet van je verlof kan genieten. Ik stuur je dan ook bij deze een dikke virtuele knuffel met een mooie bos tulpen om de boel wat op te vrolijken All: Meiden, ik krijg bij Timo al een week geen warm eten naar binnen! Wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Kan op mn kop gaan staan, maar hij wint het hoor. Zn brood, fruitje, diksap en pap gaat erin, maar zn warme hap homaar... En hij zit al onder zn gewicht, dus maak me best een beetje zorgen. En het maakt niet uit of ik nu mn eigen gekookte prakkie geef of een potje, hij moet het allebei niet. Jullie nog tips?
@ Joyce: Het is eigenlijk not done, maar je zou eens kunnen proberen om wat appelmoes erdoor heen te prakken? maakt het wat zoeter en vaak lusten ze het dan wel Nou Tim heeft het heel erg naar zijn zin gehad hoor Het was ook heel erg goed gegaan zo voor de eerste keer zeiden de leidsters.. Toen ze aan de kinderen vroegen wie er moest plassen heeft Tim ook heel bijdehand ja gezegd en een paar druppels op de wc geplast daar hihihi Hij was gelukkig wel blij om me weer te zien en wilde gelukkig ook weer mee naar huis gelukkig...
Imsala: Zelfs met appelmoes weigert hij. Zat nu net een stuk te lezen over de Rapley-methode. Ga het gewoon proberen vanavond, eens kijken of het wat uithaalt. Zal wel een kliederboel worden, maar goed... Fijn dat Tim het zo naar zn zin heeft gehad. Ik weet nog wel de 1e keer dat ik Kyra moest brengen naar het kdv. Zat echt te janken in de auto en wilde absoluut niet naar mn werk. Bij TImo had ik er iets minder moeite mee, maar je krijgt er toch een knoop van in je maag. Maar als je ze dan 's middags vrolijk ophaal, verzacht het een hele hoop. Hoeveel keer per week wil je hem gaan brengen?
Toen Matthew ongeveer 1,5 jaar oud was hoeft hij geen warm eten meer (nu nog steeds niet ) Pizza, patat, sharomavlees, kipvlees, rookworst, bqq vlees, heel soms pasta gaan erin... naast komkommer en tomaat ook. Verder eet hij 't liefst boterhammen met smeerkaas of smeerworst, en tosti, eet veel fruit (fruitmonster). En hij lust GEEN SNOEP Heb van alles geprobeerd, ik ga geen strijd aan met hem. Het eten moet leuk blijven. Verder is het niet noodzakelijk om hem warme maaltijd aanbieden. Pas rond 4 jarige leeftijd wel. Het komt dus wel vanzelf. Hij weegt nu 15 kg voor nog geen metertje lang. Over dat Rapley-methode heb ik nog nooit van gehoord en ga zo googelen. Vroeger lust Matthew warme maaltijd, van ene dag op een andere dag hoeft het niet meer....jammer! Ohja Matthew heeft nu officiele volledige gebit.
JARIGE JOPPEN EN JETTEN IN 2010!!! Januari 04 Miranda!!! (nu 38 lentes jong) 19 Joyce!!! (blijft immer jeugdig, nu 28 jaar!) 30 Rolinda!!! (nu 31 ) 30 Moons!!! (nu 32!) Februari 02 Lisa (nu 1 jaar) 06 Ella (het zusje van Keld ) 11 Bastiaan (het broertje van Marissa) 16 Sarah (alweer 2) Maart 04 Imsala ( Big three-O ) 05 Jennifer (wordt 40!!!! ) 06 Isa (krijgt haar eerste echte partijtje, wordt alweer 5!!!) 07 Anette (35, oei zo oud al? Jep) 10 Priscilla (29) 20 Timo (mag zijn eerste kaarsje uitbazen!) April Mei Juni 17 nando (1 jaar) Juli 8 Marsab (27 jaar) Augustus 03 Matthew (mag 1ste kaarsje uitblazen) 22 Keld (3 jaar) 26 Chris en Tijn (samen 6 kaarsjes ) 31 Tim (3e kaarsje) September 04 Noor (32 en denkt dat ze nog 18 is...) 08 Kyra (3 jaar) 11 Marissa (3 jaar) 12 Alicia (3 jaar) 13 Aiden (3 jaar) 13 Jesper( 3 jaar) 13 Elise (1 jaar) 24 Jesse (3 jaar) 24 Tygo (3 jaar) 29 Matthew (3 jaar) 30 Oliver (3 jaar) Oktober 03 Gwyneth (wordt 3 jaar) 17 Sandra/lovewinnie (25 alweer ) 20 Darcy (wordt 36 jaar) 22 Simke (wordt 30 jaar) November December 4 Virginie (27 jaar) 15 Suzanne (27 jaar)
Yeaaahhhh!!!!!! Joehoe...veel zijn in maart jarig, leuk!!! Er komen straks nog 2 beebs bij van Darcy en Anoek!!! Leuk om in te vullen op de kalender!!!!
Jaaa ik heb sneeuwklokjes gezien buiten....nu narcissen, krokussen etc nog! Ja klopt, dan slaapt hij ook uit tot ongeveer 9 uur, lekker hoor!
@ Darcy: hoe was de vk-controle??? @ Ismala: Leuk om te horen dat Tim toch naar zn zin heeft op de psz.... Geeft niet als het je maar lekker oplucht!
Ja idd dat deed Pris! TV stuk....dan wordt een nieuwe LED TV voor je Die hebben we thuis staan....mooi ding!
Joehoe....101 pagina's Wat goed nieuws zeg....het wordt steeds dichterbij! afg weekend is 2x voorgekomen dat hij tussen ons in slaapt, maar hij sliep dan meteen door, zo hebben we lekker uitgeslapen. Vannacht sliep hij gewoon door tot vanmorgen
anoek: jee meis, het zit je echt niet mee Hoop echt dat je zo nu en dan toch nog wat slaap kunt pakken... Hé en zet het vooral hier wel neer, is het toch weer heel effe van je schouders... Sterkte! x
Joyce: I see, ja dan zou ik er zelf idd meer naar neigen nog even te wachten voordat je huis op de markt zet. Met het voorjaar mooie foto;s laten maken, doet het altijd beter dan met grauw weer en weinig licht. Ah de 8ste, ik dacht dat je donderdag was geweest, weet niet hoe ik daar nou weer bij kwam hihi. spannend hoor!! Wb het eten, als hij verder niet ziek/verkouden is of last heeft van een kies ofzo, is het wrs een fase. maak je niet te druk, zolang hij verder goed eet, zal hij er echt niet minder van worden. Hij groeit gewoon lekker in zijn eigen tempo. Trek je niet teveel aan van het CB. Hij is goed gezond verder toch?!?! Ik zou het negeren, want als je er stampei van maakt krijgt hij door dat hij op deze manier (negatieve) aandacht krijgt. en voor ieder hapje dat hij wel neemt / proeft overdreven positief reageren! Succes, ik weet het, ik heb ook 1 zo'n slechte eter met de warme hap... Fijn dat Tim het naar zijn zin heeft gehad op de PSZ Imsala! Succes morgen, gaat vast al beter!! zeker voor jou , nu je weet dat hij het goed doet daar. Miranda: ja hier ook 1 zo'n mannetje. Tijn heeft ongeveer sinds een paar maanden, opeens veel minder zin in warm eten, terwijl daarvoor ALLES erin ging, altijd vers, en de bordjes zo schoon dat ik ze bijna zo in de kast kon terugzetten Heel selectief. Overigens weigeren ze hier al meer dan een jaar om ook maar 1 hap gevoerd te krijgen. Zorgde in de zomer voor hilarische taferelen af en toe. Geef m patat en het gaat met handen tegelijk naar binnen. Pannenkoeken lust ie niet. pasta's (die ik altijd met heel veel groenten maak, as you know) gaan er meestal wel in. AVG: de groenten en het vlees laat ie liggen... Eenpansgerechten, zoals nasi etc gaan er meestal wel in. Brood: vandeweek at hij met de lunch op het KDV 4 boterhammen!!! meestal thuis 4-5 met zijn tweetjes. Fruit: ook hier fruitmonsters!! Snoep: niet echt, krijgen ze ook nauwelijks,maar soms als Isa iets krijgt, Chris lust wel een zacht dropje ofzo, Tijn interesseert het weinig. Koekjes: liefst gewone biscuitjes. ze snacken graag met crackertjes, soepstengels, rijstwafels, fruit, komkommer, paprika (alleen Chris) ontbijtkoek (alleen Tijn) etc. Drinken: 's morgens drinken ze HAmelk (plus brood) of eten ze pap. Na de pap lusten ze overigens ook nog brood hoor! Verder roosvicee / diksap / verdund appelsap. eens per dag een bekertje soyamelk (met een smaakje). Thee lusten ze niet. Melk mogen ze niet. Bouillion lusten ze ook niet. en ze zijn helemaal weg van chipjes. Die krijgen ze meestal eens per week, een klein beetje, maar als ze de kans krijgen plunderen ze de zak van het aanrecht (handig he die kleine kinderstoeltjes ) maar eigenlijk plunderen ze ook graag brood (moet dus niet de zak brood onbeheerd op het aanrecht laten liggen ) of "gezonde snacks" het is een wonder dat het van die kleine tengere mannetjes zijn als ik het allemaal bij elkaar optel Boodschappen doen is een drama met ze in het wagentje: ze proberen vanalles te pakken en op te eten: bananen enzo. Tijn had vandeweek zijn tanden in de ontbijtkoek. Een hele hap erin! even niet omkijken... maart: ja veel jarigen!!! en idd nog twee erbij binnenkort!!!