September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ simke: geniet van je verlof!

@ Jennifer: geweldig dat je 1 week per maand in Hilversum mag zijn!
    Enne gatver van dit verhaal in de supermarkt!

@ suus: hoessie?

@ anoek: alles goed met je? En Joep ook?

2. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, lees even topic: tips erg welkom

3. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Imsala
    MAak een plan, noteer dingen en wegwezen daar!!!!
    Misschien idd je vader bellen, nee heb je al, ja kun je krijgen. Wat heb je te verliezen...zou alleen maar beter kunnen gaan toch!!???
    Kies voor jezelf!! en je kindjes. Ruzie als ze in bed liggen...maakt niets uit mi krijgen ze een heleboel mee en merken ze alles!!!

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Mhm...ik kan hierheen niet komen...het zal wel aan de instellingen op mijn werk liggen, zal vanavond thuis proberen....

Ik zie de reactie van Pris al...geloof dat ik al misschien 'n btje begrijp waarover het gaat...Als Pris de goede bedoelingen heeft moet het ook zo zijn....je hebt het al eerder meegemaakt, je weet hoe het gaat in de praktijk dat het niet goed werkt.
    Ik lees het vanavond thuis wel!
    Sterkte

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    @miranda: voel je je alweer beter? Anders nog heel veel beterschap.

@gonzo: jeetje meid, jij maakt zeker geen makkelijke periode door, heel veel sterkte. Ik hoop dat jij en je man er samen uit komen.

@virginie: wow, Ella ook alweer 2 maand, wat vliegt de tijd toch he? Hoevel dagen moet Keld straks naar school, toch niet direct 5 of wel?

@rootje: doe het vooral rustig aan meid! Hier reageren komt wel weer zou ik zo zeggen.

@taarten bakken: als ik taarten met marsepein maak, dan meng ik de kleuren ook zelf(al laat ik vaak het mengen door mijn man, krijg echt lamme handen van al dat gekneed). Alleen rood en zwart koop ik voorgekleurd, dat krijg niet zo snel mooi.

@jennifer: och meisje toch, wat heb jij veel te verduren zeg. Niet normaal meer. Wel heel fijn dat je in elk geval je kindjes weer wat meer mag zien!

@simke: oh, lekker met verlof! Probeer er maar een beetje van te genieten. Het betere weer komt er in elk geval aan, dus dat is wel lekker lijkt me.

@imsala: tja, ik denk niet dat er nog veel te zeggen valt, je bent er al veel te lang gebleven en moet gewoon maken dat je wegkomt. Je hebt geen keus, je zult wel moeten voor je kindjes. Wat voor beeld denk je dat jouw kindjes later hebben van een normale relatie als dit zo doorgaat? Spullen pakken, wegwezen en nooit meer teruggaan.

Nou, kom hier maar weer eens bijschrijven, is veel te lang geleden, maar had er gewoon niet de energie voor. Elise komt sinds 4 maand elke 1,5-2 uur, met soms een keer 3 uur ertussen. Afgelopen nacht en de nacht ervoor was het ineens 6 uur ertussen, wow, dan voel je je gewoon weer een beetje mens als je wakker wordt.

Sinds deze week zit Martin dus thuis zonder werk. Hij heeft gelukkig wel een heleboel sollicitaties lopen. 3 gesprekken gehad waar hij nog van moet horen. Maandag weer een gesprek en over 2 weken nog 2 gesprekken, er moet toch iets bij zitten??

Met de kids gaat het verder goed. Jesper had een oorontsteking en dat hebben we niet eens doorgehad!! Voel ik me echt heel schuldig om, maar we hebben blijkbaar een heel stoer kereltje. Hij was vorige week opeens ziek met hoge koorts, wilde niet eten ed, maar was verder wel goed te spreken en we konden ook niet echt iets vinden waar hij last van leek te hebben. Hij is een keer in de nacht wakker geworden en zei dat zijn oortje zeer deed, maar viel toen ook weer in slaap, dus hebben we er ook maar niet teveel aandacht aan besteed. Wel had hij een verschrikkelijke loopneus, maar ja, dat hebben zoveel kindjes regelmatig. Sinds afgelopen weekend ineens een loopoor, toch maar even naar de ha. De dokter heeft even gekeken en ja hoor, doorgebroken ooronsteking, arm stoer kereltje van ons.

Elise doet het verder heel goed, afgezien van het slapen dan, met als uitzondering dus afgelopen 2 nachten. Ze krijg nog steeds borstvoeding en af en toe een paar likjes eten a la rapley, maar dat interesseert haar nog niets eigenlijk. Ze is nu zo’n 9 kilo en 72 cm en alweer bijna 7 maanden, wat gaat het snel. En ze heeft nu 4 tandjes, waarvan de bovenste 2 heel vervelend over mijn tepel hebben geschaaft, auwie!! Toch vind ik het voeden nog heerlijk en nog lang niet van plan om te stoppen. Gisteren lekker gewandeld in het park met de kindjes en manlief en op een bankje zitten voeden in het zonnetje. Ultiem genieten. Probeer er maar gewoon van te genieten dat martin even thuis is.

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    imsala: Ik begrijp je volkomen! Ik leef nu al sinds november uit een koffer. Ik heb alles ingepakt en ben weggegaan uit bescherming voor mezelf, maar meer nog mijn kindjes. Ik wilde hen niet meer blootstellen aan het geschreeuw en gescheld en geduw etc.Ik voelde me bedreigd en was bang, heb nachtenlang op schiphol rondgezworven als ik terug kwam van een trip omdat ik te bang was om naar huis te gaan, dit terwijl ik mijn kindjes vreselijk miste door mijn werk als purser. Mijn man heeft geen gene meer en is kei hard en onberenbaar.

Ook voor jou geld: genoeg is genoeg! het is psychisch geweld! Ik heb steun gehad aan steunpunt huiselijk geweld. zij hebben een emergency woning in veel plaatsen waar je misschien tijdelijk terecht kunt. Zij verwijzen je ook door naar een maatschappelijk werker die kan helpen met woonruimte of tips of hulp met formulieren en andere steun, zij kennen de klappen van de zweep als het om hulp gaat hier in Nederland.

Zorg dat je wat centjes hebt, ik had er veel aan toen ik op een gegeven moment mijn schaamte voorbij was en gewoon eerlijk was tegen iedereen om me heen over de situatie thuis. ook hier op het forum! Ik kreeg kadootjes voor mijn kindjes, kleertjes, heel veel steun en toeverlaat! De meiden hier kwamen me zelfs opzoeken in de recreatiewoning waar ik toen zat! het was overweldigend! People do care!!

Pak spulletjes in dozen, doe alles in de opslag, heb ik ook gedaan. Ik reis nu met koffers en kampeerbedjes etc. Ik slaap veel een nachtje hier en dan weer daar bij vrienden. Ik heb nu eventjes de beschikking over een huisje in Hoofddorp van een collega. hoe meer mensen op de hoogte zijn van alles, hoe meer hulp je kunt verwachten.

Meis, enough is enough! kies voor het geluk van je kindjes en jezelf!! het si lente, maak een nieuw begin, mensen zoals hem heb je niet nodig in je leven! En als dat betekent dta je met hangende pootjes terug moet naar je pa, en als je dan moet zeggen, ja, pa, je had gelijk, so be it!! papa don't preach eh??

life is too short! And what doesn't kill you, makes you stronger!
    zo....jennifer has spoken!! (als ik dit nu zelf eens dacht...ach...always look on the bright side of life...???)

7. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben weer aan het bellen geslagen, heb maandag een intake in Bennekom, bij een opvang, moet daar om 1 uur zijn met de kinderen en dan een dag later krijg ik te horen of ik geplaatst kan worden en wanneer.. Nu nog zien dat ik iemand kan vinden die me heen en weer kan kachelen, want Bennekom en OV is geen doen, buiten dat krijg ik daar echt geen geld voor van hem...

8. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Vraag bij de intake of ze ook vervoer hebben? Ik zit helaas met de kindjes en weer een bezoek aan de kliniek met Gwyneth, anders was ik er voor je sweetie!! be strong!!

9. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik wel iemand kan regelen, althans ik hoop dat hij kan, een goede vriend van me uit oude woonplaats..

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Imsala: ik sluit me aan bij de rest: wegwezen daar! En nu gewoon pal achter je keuze staan en onthouden waarom je die keuze maakt! AL woon je op 10 of 100 of 1000km afstand van hem, dat maakt volgens mij niet uit. Stap uit deze situatie en stap er niet meer in terug!
    Sterkte!!!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Suus: niet schuldig voelen over dat je die oorontsteking niet hebt opgemerkt verder, hier bleken ze beiden vrijwel van de ene in de andere oorontsteking te vallen en ik heb dat niet gemerkt!
    Niet lekker ja, koorts nee. Uiteindelijk pas naar de oren laten kijken omdat ze zo achterbleven in de spraak-taalontwikkeling.
    (wat eerst door iedereen wordt weggewuifd met: ja maar het is een tweeling, joh sommige kindjes zijn gewoon laat enz)

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nou hier dus weer thuis :)
    Vanmorgen Isa "afgezet" bij haar vriendje (moeder zou hun beiden naar school brengen, lief!!) en gauw naar huis. De jongens in de auto, nuchter houden was goed gelukt.
    In het ziekenhuis eerst ff jammeren, hadden natuurlijk dondersgoed in de gaten dat dit wel "foute boel" was.
    Daarna toch lekker gespeeld in de speelkamer. Tijn probeerde m af en toe wel te smeren op het laatst, maar goed.
    Als 4de en 5de aan de beurt.
    Eerst Tijn (ca half negen was het toen)
    Die jammerde wel een beetje, maar was heel vlug onder zeil.
    Even wachten. Toen Chris, die probeerde steeds zijn hoofd weg te draaien, dus duurde iets langer, maar ging goed, geen vreselijk grote vechtpartijen bij de heren, waren ook gewoon een beetje overdonderd van alles.
    Toen Chris onder zeil was mochten we alweer bij TIjntje. Die was huilerig, kon zijn draai niet vinden. Onrustig in zijn bed. Pijn ?
    Lekker met hem op het bed gaan liggen en hem maar wat bij laten komen.
    Chris kwam slapend binnen, maar was vlot wakker, steeds een klein huiltje, net een klein vogeltje.
    Ook vlot wakkerder, en ook even onrustig, bloedde nog wat meer dan Tijn.
    Drinken wilden ze nog niet en zelfs het raketje lieten ze aan zich voorbij gaan! (nou dat zegt wel wat ;))
    Rond een uur of half tien viel Tijn in slaap, lekker ff zo gelaten.
    Chris was wakker, maar wel rustig, wilde rustig onder de deken liggen.
    Dokter gesproken, oren waren erg naar. Veel dikke geleiachtige rommel achter het trommelvlies. Was erg nodig die buisjes.
    Neusamandel ook fors groot bij beiden, ook verwijderd.
    Nu moeten we een week driemaal daags oordruppelen met sofradex (ontstekingsremmend) omdat ze bang zijn dat die rommel anders toch nog meer wordt en het buisje doet verstoppen.
    Rond half elf naar huis gegaan, TIjn was inmiddels wakker geworden.
    Allebei nog lekker wappy van de narcose.
    Thuis wel allebei een half bekertje gedronken, even op de bank gehangen en nu liggen ze allebei te slapen.
    Kon zelf gelukkig heel rustig blijven tijdens het onder narcose brengen, heb echt even mijn emotie opzij gezet, zodat ik er helemaal voor de jongens kon zijn. Achteraf was het wel even naar, maar het ging allemaal zo snel dat ik geeneens tijd had om erover na te denken.
    Nu hopen dat ze vlot lekker opknappen en weer hun oude ikje zijn!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    het wordt hier inmiddels wat warmer en het zonnetje schijnt lekker in de achtertuin.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#1694 Saskia78, 8 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2010
    @jenniffer: wat een verhaal zeg! Kippevel staat op mijn armen.. en zo snel ook
    damn.. :(
    en nee.. je maakt me er niet banger mee.. maar het bevestigt wel een beetje waarom ik altijd in de buurt wil hebben. Gelukkig is ze ERG eenkennig en zal niet zo snel zonder enig geluid mee gaan met een vreemde.

@anouk: hij slaapt zonder te huilen? lekker he :)
    Nouja.. dat gaat straks na de kinderarts vast vaker gebeuren!

@miranda: hmm als je niet ziek bent van de griep.. dan hoeft een griepprik toch ook niet perse? :)

@imsala: misschien moet je toch een keer definitief voor jezelf en voor de kids kiezen :) want ik geloof er geen drol van dat hij op een fatsoenlijke manier een relatie wil hebben
    en als hij het WEL wil.. dan heeft hij wel wat problemen met het overdragen van die gevoelens..
    en ja ik kan je moeilijk hier laten logeren met 2 kids… maar eh.. hij is wel een zak hooi hoor :(
    volgens mij durft hij gewoon niet alleen… maar dat is niet jouw probleem.
    plus dat je hem zijn "tweede kans" duidelijk al een keer hebt gegeven en hij er kennelijk niets van geleerd heeft.

zo.. het word eindelijk gelukkig toch nog mooi weer vandaag :)
    Anne had vandaag Prinsessendag vond ze.. dus jurkje aan.. Mama moest ook een jurkje aan.. Nou draag ik die enkel zomers.. dus bij het rondje bakker/zuidplein had ik het echt wel goed koud net.
    maar wel gezellig zo.

15. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    nou noor, wat een verhaal weer. Gwyn heeft hier ook twee keer buisjes gehad en neusamandel etc. het is inderdaad heel moeilijk om ze in slaap te zien gaan, gaat helemaal tegen je moedergevoel in! hier ook ontstekingen gemist, want geen koorts , hier ook verhalen van: ja, maar ze wordt tweetalig opgevoed, daar komt het spraaktekort van...ondertussen moet ze dus naar een medische peuterspeelzaal om te leren spreken, oh well...je kereltjes zijn weer erdoorheen, goed drupelen maar! wat moeten ze een last gehad hebben als ze zoveel prut gevonden hadden? arme ventjes...

hier in hoofddorp alles ramen gelapt en vooral heel veel spinnen weggehaald! Mijn collega heeft hier al ruim twee jaar niet gewoond en dat merk je wel! stofcity!! lekker soppen in de zon! en eindelijk eventjes tijd om met mijn forum vriendinnen bij te beppen!

saskia: you sexy yummymummy met je zomerjurkje!! bij de bakker met je mooie benen!! prinsessendag, ga ik ook invoeren! ik heb alleen maatje 46, maybe not...pas al amper door het gangpad....

imsala: bel die vriend en vraag hulp, leg het uit, mensen zijn liever dan je denkt! had ik ook met de meiden hier op het forum, je staat versteld van de bereidheid tot hulp! gelukkig maar....

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jenniffer: heb je msn trouwens?
    overigens... ik heb dat prinsessendag ook niet bedacht hoor :D
    en het is te koud voor blote beentjes helaas... dus wel een legging er onder :)
    maarja.. je moet wat over hebben voor je dochter als ze een dagje thuis is he
    die donderdagen blijven toch echt mijn dagjes waarop ik vooral leuke dingen wil doen op de momenten dat ze uit bed is :)

Het is wel lekker sopweer trouwens... even tijd voor jezelf :)

17. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kwam er dus achter dat ik zijn nummer niet heb :( Maar hopen dat ie vanavond online is..

18. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    ik ga een broodje eten en dan het bed verschonen! dus....

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Imsala, ik las je verhaal en wat direct opviel was dat jij bang bent door hem beïnvloed te blijven. Het gaat nu even minder om jou dan je kinderen, dus je gaat voor hén kiezen en niet meer tégen jezelf.
    Je kunt het. En nee, hij verandert niet meer.
    Ik wens je wijsheid toe en alle hulp die je krijgen kunt.

Noor, verwen je mannetjes maar lekker (hoe zijn ze vanmiddag wakker geworden, suf of okay?) en jezelf ook, mama heeft een hoop moeten doorstaan!

Simke, lekker verlof!

Wel bijgelezen, maar hou 't even kort.

Megan heeft vannacht in het ziekenhuis gelegen ter observatie, ze had gisteren koorts, een mega snotneus en problemen met voeding/slapen/ademen. Na allerlei testjes is gebleken dat ze 'alleen' verkouden is, maar goed is het niet natuurlijk. Gelukkig mochten we vanmiddag weer naar huis en drinkt Meg weer aan de borst.
    Bedankt voor de tip, Suus! Hebben neusdruppels, maar ga de moedermelk-tip zeker proberen.

Tot morgen, fijne avond!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Ach, arme Megan en jullie ook natuurlijk! Fijn dat het 'alleen maar' een verkoudheid is, maar toch. Beterschap voor de kleine meid!

Deel Deze Pagina