September 2007 mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door marsab, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Haha, Miranda! Dat haar kleuren kan wel ontspannend zijn op een zaterdagavond. :) Ik ben alleen thuis, kids slapen, denk dat ik een heerlijke douche ga nemen en mijn nageltjes lakken. Alhoewel, ben best moe..

Gisteravond huisje volledig gepoetst, dus hoeft het vanavond gelukkig niet! :)

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Of ze is het al vergeten van Sarah.. ;)

Tuurlijk, voor haar is het sowieso makkelijker, jij bent degene die constant het gehuil hoort en de gebroken nachten heeft. Zwaar hoor!

Ben je er al uit of je hem wilt laten opnemen?

Heb je wat kunnen bijslapen?

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik denk dat sommige kinderen met halve dagen beginnen, maar de meesten gaan meteen de volledige dagen naar school.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik ging in ieder geval van mijn 2,5 jaar naar school, volledige dagen. Zielig eigenlijk, zo klein. Met z'n boekentasje op zijn rug, maar wel héél schattig! :)

Super hoor! :) Hopelijk komt er iets uit de bus! Moet wel! Duimen draaien hier voor jullie!

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Darcy: Zielig van Megan!!
    Zo herkenbaar hoe jij je voelt, dit was ook zo de eerste weken, zo gelukkig met Ella, maar god, wat een aanpassing!!! :$

@ Patries: Een héél gelukkige verjaardag gewenst!!!! :)

Ik hoop dat alles goed gaat met julllie!

Een fijne avond (nacht) iedereen! -x-

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen :)

Het huis is schoon en er hangt al een was te drogen... dat krijg je met een verse baby en zeer korte nachten, heb er al een dagdeel op zitten ;):p
    Overigens nu ook zélf snotverkouden en een vol hoofd... mag niet ziek worden...

Suus, ik duim voor goed nieuws op het banenfront, meid! Laat het even weten, he!
    O enne... suffe vraag misschien: laat je moedermelk in het neusje lopen als je kind verkouden is, of hoe doe ik dit :( (ben zo moe, ga echt rare dingen bedenken...)

Pris, van harte beterschap! Jij treft het ook niet :(

Virginie, er moet echt even gepraat worden tussen jou en je man? Zoals ik het lees, ben je de balans aan het opmaken van 10 jaar relatie en de keuzes die daarbij hoorden. Ik denk alleen ook dat het niet zwart-wit is, dus óf samen, óf alleen verder... je hebt waarschijnlijk dringend tijd en ruimte voor jezelf nodig náást al het (ver)zorgen... of zie ik dit verkeerd? Wat Gonzo al schrijft, een hobby o.i.d. zou je al goed kunnen doen en die ruimte kunnen geven?

Imsala, heb je al iets kunnen regelen voor morgen?

Suus en Gonzo nog aan de borstvoeding - knap, hoor! Ik wil graag 6 maanden geven in elk geval... benieuwd hoe het gaat lopen. Kolven blijft een beetje een crime hier, dus moet vooral 'live' voeden.

Zou ik Megan al kunnen inbakeren in een badcape/hydrofiel, denken jullie?
    Heb een Puckababy, maar da's voor na 6 weken geloof ik...

Tijd voor koffie, ben wat warrig. Fijne zondag!

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Heel herkenbaar.....in mijn leven heb ik met 2 verschillende mannen samengewoond, hun woningen zijn al ingericht. Ik ben dan bij ze toen ingetrokken.
    Ik was toen dolblij toen ik 3x keer (1x 1 maandje, 2x 4 maanden tijdelijk toen ik naar mn 3e flat ging verhuizen) zelf mocht inrichten, mijn woning, vooral de laatste waarvan ik 5 jaar alleen heb gewoond. Alles was naar mijn smaak!
    Nu woon ik samen met Jeroen en gelukkig hebben we ongeveer hetzelfde smaak, dat scheelt het.

Je mag tegen je man zeggen dat jij graag anders wilt inrichten, of heb je een zolder waarvan je niets mee doet. Je kan je eigen zolder of (kamer) naar je eigen smaak inrichten wanneer je zin in hebt om terug te trekken voor je eigen hobby....het is maar een idee?

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Er heerst echt in de zaanstreek met al die verkouden etc. Nu is Jeroen niet lekker, halve nacht wakker door verkouden etc. Ik heb hem hiermee besmet, denk ik....

Enne...ik heb zo schattigs voor Megan gekocht :) :):):)

Je hebt Ollie toendertijd ook ingebakerd, je voelt het wel aan wanneer het echt nodig is???
    Ik denk hydrofiel beter omdat het niet benauwd stof is.

Sterkte!

8. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ darcy: ik maak er morgen een gezellige dag van ;) Na het intakegesprek reis ik door naar Rootje met de trein, ga ik lekker op kraamvisite ;)

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Hallo meiden,

Thanks voor jullie beterschapswensen!!
    Voel me sinds vanmorgen weer wat beter en heb net weer een broodje op (ipv vloeibaar eten waar ik vanaf donderdag aan zat)
    Gisteren al geen koorts meer gelukkig!

@ Patries!! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

@ Virginie. Porobeer er in ieder geval over te praten met je man.
    Had je deze gedachten voor de geboorte van Ella al???
    Misschien heb je wel een postnatale depressie?? Ga naar de huisarts en praat er met hem / haar over!!!!

Tot later!!
    -x-

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@anouk: nouja het is fijn dat je moeder het ook ziet :)
    maar lekker dat je hem even daar hebt kunnen laten.
    beetje qualitytime voor sarah.. en als ze slaapt ook voor jezelf :)
    ik hoop echt van harte dat jullie er snel vanaf zijn.

@virginie: je klinkt niet egoïstisch.. je klinkt alsof je gewoon een beetje jezelf kwijt bent! wellicht is het idee van met je huisarts gaan praten zo gek nog niet?
    je zou niet de eerste zijn die met 2 kindjes in een periode van twijfel valt..
    Misschien is het fijn om een uurtje sport voor jezelf of iets dergelijks in te lassen?
    Even tijd voor jezelf.. gewoon wel wat doen maar voor jou en enkel alleen jou :)
    Dat heb ik nu met hardlopen.. (ga nog steeds niet zo hard maar who cares)
    Ik ben even lekker buiten en hoef nergens aan te denken.
    verantwoording laat ik achter me zodra ik de deur uit loop met mijn loopschoenen aan mijn voeten en een lekker muziekje in mijn oren.

@darcy: wij hebben anne altijd ingebakerd in een hydrofiel.. en soms als het koud was in een badcape. maar dat laatste is minder handig omdat ze vrij dik zijn :)

@alleen thuis: wat ik het liefst doe als ik alleen thuis ben.. filmpje op en een lekker glaasje likeur erbij :)
    Op dagen dat anne uitlogeren en manlief gewoon thuis is het tijd voor uitgebreid badderen en mezelf verwennen.. maar helemaal alleen.. eindig ik toch vaak met wat lekkers op de bank met een leuke film.
    laatste keer echt een verschrikkelijke meisjespuberfilm :D
    pepermuntlikeurtje erbij.. heerlijk :)

verder hebben wij vandaag heerlijk genoten van de Rotterdam Marathon… omdat we er midden in wonen was het "onmogelijk" om met de auto weg te gaan en ervaring leert dat visite er ook niet heel gelukkig van word als ze zich door de stad proberen te banen als er marathon is.. (vorig jaar was ik vergeten tegen mijn vader te zeggen dat hij niet van noord naar zuid rotterdam kon ivm de marathon.. die is bijna omgekeerd toen hij al in rotterdam was)
    Anne werd wakker met de mededeling dat ze bij Amy op visite wilde.
    (dochter van een vriendin, die net zo oud is als anne)
    Nahja.. daar had ik dus toevallig gisteravond tegen gezegd dat als ze naar de marathon ging kijken ze best langs kon komen voor een bakje koffie… :)
    Uiteindelijk kwamen we ze tegen op de braderie hier vlakbij dus lekker even gebabbeld en de dames gezellig samen in de draaimolen.
    op de terugweg nog even langs zuidplein voor een blackberryhoesje.. (de originele zit een magneet in en dat is nogal slecht voor je bankpasje, autosleutel etc) en bakje koffie bij de hema om op te warmen want het was inmiddels aardig fris geworden.
    lekker relaxt dagje dus zo :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    @darcy: sommige vrouwen krijgen het voor elkaar om het in het neusje te spuiten... Ik niet hoor, ik gebruikte een pipetje en een druppeltje gekolfde melk.

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goed zo :)

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Word voor mij géén goeie actie, heb al 2x (!) per ongeluk 's nachts melk in Meg's oogje gespoten (wat een moeder...) ;)

Dan ga ik het proberen, zoals jij het aanbeveelt.

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    It's official... zowel moeder als dochter snotteren en hoesten. Het lijkt bij Meg erger te worden, moet toch om 11 uur naar het consultatiebureau, even bespreken :$

Miran, hou er rekening mee dat ik je misschien moet afbellen voor morgen, zoals het nu gaat, gaat het niet zo goed :(

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Begrijpelijk!
    Ik merk je sms morgenochtend wel!

Suc6 straks bij het CB!
    Hoop dat ze met goede tips kunnen geven waardoor Megan in de loop van de tijd minder gaat snotteren etc...zal zij niet ineens allergie voor huisdieren hebben?????

XXX vanuit m'n werk

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy houd het maar goed in de gaten. In principe horen kindjes onder de drie maanden niet ziek te worden of koorts te krijgen! Ben benieuwd hoe het is met jullie nu!! Beterschap!!

Imsala goedzo!
    Ben benieuwd hoe nu verder.

Miranda: werkze ;)

Pris: beterschap verder! Zo naar een keelonsteking :(

Patries: nog van harte!!

Saskia: dat klinkt gezellig!

Virginie: kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen al zeggen. Praat erover!! Soms is het leven gewoon even niet wat je ervan verwacht, dat geeft, meestal niet, maar het is wel belangrijk erover te praten! En idd probeer, al is het maar even, soms wat tijd voor jezelf in te lassen, andere dingen even los te laten.
    Hoe is het nu met je?
    KNUF!!

Jennifer: hoe is het nu met jou??

Hier: het weekend gewerkt.Vandaag beetje proberen bij te komen.
    Jongens liggen nu even op bed. ZIjn weer zo goed als de oude (jonge ;)) met inbegrip van keten voor het slapen gaan 's avonds ;)
    Merk ook nu al dat ze beter horen. Druppelen blijft drama / wordt steeds groter drama... maar goed, paar daagjes nog.

Eens iets anders. Mijn afdeling heeft nu een cursus georganiseerd (verplicht!) waarop we 6 woensdagmiddagen tussen 13 en 16uur aanwezig moeten zijn. Op zich al stom om dat op woensdagmiddag te doen in een bedrijf waar het overgrote deel moeder van jonge kinderen is... Buiten het feit dat ik er dus 6 maal 4 uur (incl reizen) op een vrije middag moet zijn (dus 3 werkdagen zegmaar) moet ik hiervoor dus 6 middagen oppas voor regelen én betalen. Daarnaast is het al zo goed als geen haalbare zaak omdat ik én mijn dochter om half 1 moet ophalen en ook om half 1 de deur uit zou moeten.
    Zou ik de oppas haar laten halen, dan moet ik dus de jongens thuis in bed laten liggen, onbeheerd. Voor misschien maar 10 minuten, maar toch! Daarnaast vind ik dat mijn oppas zeker wel 8 euro moet krijgen per uur, want het gaat het grootste gedeelte om 3 wakkere kinderen. Dus dit zou me: 6 keer 8 keer 4 = 192!!!!! euro kosten!!!
    die krijg ik niet vergoed! Want tja, dat kan natuurlijk niet. (en oppas is nog "zwart verdienen" ook)
    Bovendien zal het overgrote deel van de cursus herhaling zijn, want heb een groot deel al jaren geleden gehad...
    Het enige wat ik ervoor terugkrijg is de overuren, en dan NIET de reistijd.... Ben ik nou een zeur??
    Ik vind het nogal veel gevraagd eigenlijk...

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    noor, wat ik weet van mijn werk is dat als ze een cursus verplichten dat ze je dan tegemoet moeten komen in de kosten.
    Kun je geen vakbond raadplegen? Er zijn regels voor die dingen.

Darcy, wat zeiden ze op het cb? Kan het geen allergie voor iets zijn ??

Hier een Joep die al wel 2.5 uur heeft geslapen sinds 6.30......................... Denk dat we morgen overrgaan op opname. 2,5 uur na de fles krijsen, diarree en flink spugen.
    Nu een uurtje later nog steeds onrustig met huilen tussendoor.
    Ik was gisteren zo boos op de hele situatie. Bah, genieten is er zo nog niet echt bij.

18. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    darcy: poor girl, je hebt het niet makkelijk. allebie snotteren en niet lekker. gaat het wel met ollie enzo? inderdaad even CB...even rustig an, even hulp misschien? heb je een vriendin die even een dag van je over kan nemen, afkolven etc? even bijslapen, dan kan mama darcy er weer tegenan! als je zo rundown bent, krijg je ook van alles te pakken!

Pris: dus je hebt je broodje binnengehouden? eet je weer? hoop dat je snel beter bent...wel goed voor de lijn? mocht je dat nodig hebben? (grapje!)_

Virginie: ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik had ook dat gevoel. geen eigen huis,inrichting, alles. Ik paste me aan en ging mee, ben echt een pleaser, niet goed dus! was mezelf verloren. En toen ik eindelijk terug ging vechten en opkwam voor mijn mening, werd dat niet echt op prijs gesteld...ik hoop dat jij een middenweg kunt vinden, en jezelf weer een beetje terugvind. je bent Virginie en niet alleen mama en vrouw van etc. doe rustig an, denk na over wat je wilt en hoe. probeer erover te praten met je liefde. het is zwaar, I know...

noor: Ik ben 27,28,29,30 april weer in hoofddorp met d ekindjes! misschien kunnen we afpreken? is er iets te doen in Hoofddorp met koninginnedag maybe?? zou leuk zijn, bij de hema op het terras? (iets anders ken ik nog niet!)

anouk: jij hebt ook je slaap hard nodig! Ik lees mee en voel met je mee. volgens mij kunnen we allemaal het best ergens een weekje hybernaten en bijkomen als ik dit allemaal zo lees!

Ik zit nu voor het eerst in bijna 5 maanden weer thuis. luis moet weg als ik mijn part time week heb, heb eerst een hele middag zitten huilen, zo vreemd om weer thuis te zijn...ollie opgehaald, hij ook blij, lieve hond...ga zo gwyneth ophalen en mattie slaapt nog. Ga met d ehond en kids het bos in. ben nog veel droevig en huil stiekem best veel. Vanmorgen een intake gesprek gehad met luis erbij. Hij ging weer ruzie maken en we hadden woorden op de kliniek, schaamde me rot! ben ik ook weer moe van...ik ben nu misselijk als ik weet dat ik hem ga zien en heb vaak buikpijn....niet goed...maar de zon schijnt en we gaan door!!!

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Jenn, ga lekker eropuit met je kids, niet nadenken, gewoon lópen. Een fris gewaaid hoofd doet wonderen. Blij dat je de week thuis hebt, maar goed ook!

Noor, vind het helemaal niet raar wat je vraagt. Het is nl. nogal wat om van je werknemers zóveel flexibiliteit te vragen. Oppas kost dan ook nog eens wat en dat zou minstens (deels?) vergoed moeten worden.

Anoek, wat een drama is het dan, als de eerste periode met een baby zo verloopt, nietwaar :( Morgen opname dus? Ik 'hoop' toch zo dat ze wat vinden, wat kunnen doen voor jullie...

Megan is snotverkouden, maar drinkt weer goed. Het CB keek niet op van de verkoudheid, omdat Ollie ook vanalles meedraagt vanuit de kinderopvang. Ons meisje is wat afgevallen sinds donderdag, maar het kan ook liggen aan de andere weegschaal op het CB. Volgende week maandag weten we meer, dan ga ik opnieuw heen om te wegen.

Elke 2 uur aanleggen... wat een dagtaak heb ik er dan aan nu! Maar goed, alles voor m'n beeb natuurlijk.

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met Megan, Darcy!!
    Ollie ook oké? Hoe gaat het met wennen aan zijn zusje??
    Hoop op flink wat meer slaap voor je vannacht!!

Jennifer: net wat Darcy zegt: lekker eropuit met dit weer, geeft letterlijk even wat lucht!! Ik denk aan je!!!
    en: ja leuk!!! Koninginnedag werk ik helaas... (alweer, heb geloof ik de afgelopen 5 jaar 4 keer kon.dag gewerkt....) Maar misschien die donderdag ervoor, de 29ste??

Anoek: sterkte mop.... hoop dat je het een beetje trekt. Misschien dat een opname / observatie je even wat lucht geeft, letterlijk en figuurlijk en dat er toch wat duidelijkheid komt, dit is geen doen... Thinking of you/

Pris hoe is het vandaag??

Miranda: hoe is ie daar??

Deel Deze Pagina