September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden!

Waren jullie kids vanmorgen zo vroeg wakker door wintertijd?
    Matthew was om 06.30 uur (wintertijd) al wakker en ging samen met papa naar beneden, zodat ik verder mocht uitslapen tot 09.00 uur (eigenlijk 10.00 uur). Heerlijk. Dat was wel nodig, omdat ik van vrijdag naar zaterdag pas om 02.00 uur ging slapen na het stappen met vriendinnen in Leiden. Ik sliep in Matthew's bed omdat hij samen met papa sliep. Lekker geslapen had ik ook niet, pas om 07.30 uur wakker, omdat papa Jeroen moest werken.
    Gisteren de hele dag 'n zombie haha...gelukkig was Matthew zo gezellig en lief. Dat scheelt echt!

Straks gaan Matthew en ik naar mn moeder toe in Kwintsheul en jeroen blijft thuis want hij wilt verder gaan met zn hobby: zwaard smeden.

@ Darcy: ik heb mijn mondje goed dichtgehouden dat jij met je gezin naar Landal was gegaan na onze toevallige ontmoeting van afgelopen vrijdag. Heel fijn dat je 't leuk hebt gehad op verkoudenheid na!!!
    Het kan zijn dat Megan haar tandje door komt ivm luieruitslag. Dat had Matthew 't vroeger ook gehad....gewoon met je schone vinger op Megan's kaak voelen....wie weet?

@ Pris: lief van Peter's verrassing!!! Heel goed dat Peter jou kent, je kan het nu goed hiermee oefenen voordat de kleine komt, dan kan je heel veel mooie plaatjes schieten.
    Ik denk dat jij een meisje krijgt ivm bekende sept'07 mama's....afwachten!

Straks als ik langs de woonplaatsen van Pris en Noor rijd zal ik aan jullie denken en toeteren hihi!

Fijne dag allemaal!
    XXX

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Pris, wat superlief. Ja, wel handig als je weet hoe het werkt als jullie uk er is, kun je meteen foto's maken. Een prima kado, heb je echt zo veel plezier van.

Darcy, Limburg trekt je wel aan he :) Is ook erg gezellig en mooi hier in het zuiden.. Heerlijk even er tussen uit, groot gelijk. Heeft een mens soms nodig. Uh, mocht niemand het weten of zo (heb even iets gemist denk ik).
    Zarqa spray is superfijn, je hoeft de billetjes niet aan te raken, maar oh wat kan dat er pijnlijk uitzien. Joep laatst ook, pfff, zo zielig.

Gisteren op stap geweest, was erg gezellig maar iets te laat (4.00 uur, oude tijd dus valt wel mee, haha) .
    Hier zijn zo'n 13 horecagelegenheden en eens per jaar is hier het boemelweekend. Op zaterdag spelen dan overal bandjes en er rijdt een bus (de boemelbus) tussen de cafe's omdat er een aantal buiten het centrum liggen.
    Echt zo leuk, alle leeftijden komen er dan. Maar nu wel brak, duf van de 4 uurtjes slaap. KOFFIE!
    Noor, geen kater hier hoor, sinds de 2 keer dat ik een flinke kater had toen we alleen Sarah nog hadden heb ik gezworen om nooit meer teveel te drinken, heb het er niet voor over om de dag erna met giga koppijn ronde te lopen as een zombie. Nu gewoon duf van de sigarettenrook (het niet roken is hier nog niet doorgedrongen), kan daar niet zo goed tegen, nog nooit gekunt ook.

Heb gedroomd dat Joep kon lopen, zag er niet uit zo'n klein mannetje aan de wandel, haha.

Ff iets anders. Sarah eet slecht (met veel moeite eet ze iets), slaapt in de middag erg veel, en 's nacht bijna elke nacht een keer eruit omdat ze wakker is. Nu hoorde ik van een collega met een dochter van dezelfde leeftijd met dezelfde klachten dat het door de amandelen kan komen.......... uh, nog nooit van gehoord. Bij haar dochter zijn vorige week de amandelen eruit gehaald. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? Ben aan het twijfelen of ik de huisarts even zal bellen om te overleggen, wie weet heeft ze er inderdaad last van, geen idee

3. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden,

we hebben echt een superweek gehad op Terschelling; uitwaaien op het strand, met paard en huifkar weg, zee-aquarium bekijken en lekker schelpjes zoeken. Ik heb genoten, de jongens hebben genoten en mijn moeder heeft ook genoten. Echt super dus:)!! Papa was erg blij dat we wer thuis waren. de eerste 2 dagen vond hij het wel lekker rustig, maar daarna vond hij het maar stil en niet leuk, goed teken toch:D!?

Vorige week zondag zwaar paniek hier. manlief was met Sjirk aan het spelen en 1 van 2 maakte een verkeerde beweging oid en Sjirk krijste:$. Hij liet zijn armpje hangen en deed er niks meer mee. Wij helemaal in paniek de hap bellen. Antwoord: het zal wel uit de kom zijn kom over 3 uurtje maar even langs. Met de mond vol tanden legde ik neer om vervolgens 10 minuten later nog eens te bellen; dat mijn kind pijn had en ik nu langs wilde komen. Gelukkig kon dat. De ha heeft naar zijn armpje gekeken, conclusie ellboog uit de kom. Ze heeft wat met zijn armpje gedraaid en het schoot er weer in. Hij heeft er geen last meer van gehad, maar wij zijn vreselijk geschrokken. Wist niet eens dat een elleboog uit de kom kon:$. En manlief deed echt niks idioots met hem. Gelukkig is alles nu weer oke en is en blijft het een heerlijk vrolijk mannetje:).

@zindelijk: hier ook nog niet. Jesse vindt het niet interessant en doet er geen moeite voor. Als wij het er te veel over hebben, houdt hij alles op en zijn we nog verder van huis. we laten het nu rusten en hopen dat het wel zal komen.

@Peutergedrag: Jesse pakt zelf dingen (bijv. een snoepje) en zegt dan dat Sjirk zei dat het mocht;) (stiekem heel grappig, maar werkt dus niet). Als papa vraagt van wie hij de zaag (oid) mocht pakken, antwoord hij: "van papa (die dus van niks weet)". Jesse is ook dol op Sjirk, maar laatst liet hij ons toch erg schrikken. Sjirk lag op een kleed in de kamer te spelen en wij stonden in de keuken te praten, komt Jesse met sjirk in zijn armen aanlopen en zegt: "zo nu zijn we er allemaal gezellig". We durfden niet kwaad te worden, bang dat hij hem zou laten vallen, maar hebben hem later wel verteld dat hij Sjirk niet mag tillen.

@sintinkopen: hier ook goed op de folders ed aan het letten en het meeste is al in huis. Nog een paar kleine schoencadeautjes en that's it.

@Pris: ik denk een jongetje (geen idee waarom), maar het is wel superleuk 2 jongens!

Nou weer helemaal bijgelezen, zal proberen van de week weer wat meer te lezen en reageren.

Groetjes simke

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@simke: huh wat een rare reactie.. uit de kom doet best wel goed pijn! en voor jezelf kun je je ngo wel even verbijten maar met zo'n ukkie kan dat natuurlijk echt niet.
    Fijn dat je daarna toch nog langs kon komen.

verder hier iedereen een fijn weekend gehad zie ik
    en darcy.. mochten wij nou niet weten dat jij het een weekendje naar je zin ging hebben? :)

wij hadden logees die soort van voor jobs verjaardag kwamen.
    kadootje en tekeningen en alles erbij. maar stiekem was het natuurlijk gewoon een goed slap excuus om even 3,5 uur te rijden.. want dat doe je ook niet elk weekend uiteindelijk.
    waren rijkelijk laat.. kwamen half 4 ipv de beloofde 1 uur
    en anne maar mopperen..
    "mama hoe laat komt selina?"
    "om 1 uur Anne"
    "mama, ik wil dat ze eerder komt!"
    En tja.. toen kwamen ze dus ook nog eens ruim 2,5 uur later dan gepland.
    Begreep dat Selina ook heel boos was op dr vader.. want "nu heb ik helemaal GEEN tijd om met Anne te spelen!!!"

heerlijk die 2 meiden!
    zit 4 jaar verschil tussen maar het zijn echt de dikste vriendinnetjes altijd.
    Dus hier druk, chaotisch.. (dr ouders komen natuurlijk mee.. blijven ook slapen) maar erg gezellig.
    's Avonds kolonisten van katan gespeeld en genadeloos verloren natuurlijk. maar het is 1 van die spellen waarvan het wel frustrerend is om te verliezen.. maar je zeker niet uitgespeeld bent als je weet dat je hoogstwaarschijnlijk niet gaat winnen :)

Mijn wekker vast uitgezet voor morgen.. raar idee hoor
    Niet op hoeven staan voor je werk...

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Simke: jeetje das ook wat!!!
    Het is wel een bekende kwaal bij kinderen. Er is zelfs een speciale naam voor: zondagselleboogje ;) Vroeger als men naar of van de kerk liep lieten ouders hun kindje vaak tussen hen in "slingeren" dan kan het ook gebeuren, vandaar de benaming. Meestal idd zonder problemen herstel, maar wel schrikken idd!!

Anoek: wanneer krijg je uitslag van je MRI?

Miranda: kids hebben hier redelijk uitgeslapen, helaas moest ik er al om 6 uur uit ivm mijn werk ;)

Saskia: ja raar idee idd.... hopelijk snel beter nieuws aan het werkfront!! Leuk weekend gehad dus!!
    Wat pittig van Anne! ZIjn dat die vrienden uit Friesland?

Pris: wat superlief zeg!! Heel gaaf!!!

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi girls,

even checken of er weer gepost is. Genoeg, zag ik zo!

Dat ik een week weg was, mocht geheim blijven voor bepaalde meelezers. Niet voor jullie, hoor! Lang leve de mobieltjes met internet, kon ik mooi bij blijven.

Saskia, ik dacht dat t per 1 december in zou gaan... Nu ben je morgen al thuis. Voelt dat heel gek, of is het ook wel even fijn om die tijd te krijgen nu? Omstandigheden zijn natuurlijk minder... Maar ik hoop dat je ook wat kalmer aan kunt gaan doen, al is het tijdelijk.

Noor, had je weekenddienst? Nu een paar dagen rust met de kids op opvang en school?

Anoek, zowel het Brabantse als Limburgse trekken me aan. Wat een gemoedelijk volk. Zo anders dan die kille Randstad...
    Goor he, die sigarettenrook. Ben nu zes jaar rookvrij en kan me gewoon niet voorstellen dat ik mijn huis ook blauw zette... Blergh.
    Wel genoten van het stappen dus?

Imsala, al een naam voor je zoontje bedacht inmiddels? Leuk, een knul. Wat vindt T. ervan?

Simke, die luiers houden eens op. Ol had na vannacht een beetje rode bips en toch... Dan heeft ie liever een luier die vol is dan dat ie uit zichzelf richting wc wil. Lastig.

Gaan jullie kids St. Maarten lopen dit jaar?

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: I see nu hopelijk heb je heerlijk genoten!!!
    en ja de techniek staat voor niets ;)
    Ja wij gaan wel SInt Maarten lopen, Isa sowieso natuurlijk, de boys gaan gewoon mee, zie wel of ze het wat vinden, ik schat in dat ze wel mee gaan neurien op hun manier de lampionnen zullen ongetwijfeld niet ongeschonden uit de strijd komen en Chris is er vast als de kippen bij als ie wat mag uitzoeken haha, Tijn geeft niet om snoep :$ dus die zal wel voor de chocolaatjes gaan haha. Misschien vinden ze het niets en zijn we snel klaar, maar een kinderhand is snel gevuld, dus Isa zal ook wel snel tevreden zijn. Vind het zoooo'n gezellig iets! Wij vierden het vroeger niet, werd niet gedaan in de regio, maar hier wel en doe het al jaren met Isa.

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Zow het is weer maandag, november. Het weer is er helemaal naar 8)
    mag genieten van 1 dagje vrij ;) morgen weer in gesteven wit paraat.
    We zitten hier nog lekker te hangen voor de buis, Isa is weer afgeleverd op school, had er weer helemaal zin in na de herfstvakantie. "Yes mama, de school is weer open, nu kan ik weer taakjes maken" als ze die attitude houdt komt het wel goed haha:D
    Vandaag een beetje huishoudelijke dingen doen, tja, de ravage van een bijna moederloos weekend moet wel even aangepakt worden... ;)
    en lekker met de jongens spelen.
    Ik waai wel weer aan.
    x

9. Saskia78

@noor: uit friesland inderdaad :)

@sintmaarten: hier doen ze stiekem natuurlijk geen sintmaarten
    wel halloween!
    Maar nadat er vorige week zondag EN zaterdag EN gisteravond kindjes aan de deur kwamen.. hebben we rond half 8 de bel er maar uitgetrokken.
    Er is bijna geen snoepgoed meer te vinden in huis en ik bleef naar de deur lopen :)

Verder Anne net naar kdv gebracht.. ze wilde liever thuis blijven maarja ik moet nog even wat nuttige dingen doen toch :)
    De todolijst is verrassend lang toch.
    Maarja.. eerst maar eens wat briefjes schrijven en hardlopen.
    First things first.

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Joehoeeeeeeeeee, Joep kruipt... Na veel oefenen is het gisteren gelukt om al kruipens de kamer te gaan verkennen :). GAat nog met korte stukjes maar toch. Op handen en knietjes kwam ie gisteren bij Arjan zijn vader aanzetten, bij ons lukt het nog niet zo goed, onze vloer is vrij glad dus hij glijdt vaak weg.

Gisteren van schoonvader een zak kado's mee gekregen voor sinterklaas. Arjan's ouders zijn gescheiden en hebben allebei een nieuwe partner. De vrouw van zijn moeder komt uit Finland en ze gaan dan elke winter daar naar haar familie toe (wel handig voor de kerst, scheelt weer een stukje planning). Gisteren een etentje met mijn schoonzus/broer en kids. Toen we naar huis gingen kregen we een hele zak vol, ook echt geen idee wat erin zit dus ook voor ons een verrassing.
    Heerlijk gegeten, aspergesoep, zweedse gehaktballetjes en toetje. Sarah heeft alleen een bord soep op..

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Simke, auw, pijnlijk lijkt me dat. Ik heb regelmatig mijn schouder uit de kom gehad, deed zeer maar voor mij goed te hebben.
    Jullie zullen wel goed geschrokken zijn. Raar ook van de arts, je kijkt toch meteen? Of zou hij hebben willen wachten om te zien of de elleboog vanzelf weer goed schoot? Raar. Hoe is het nu? Nog veel last?

UItslag MRI, geen idee, is wel al bekend maar ik weet het nog niet, nu 3 weken geleden, wordt een tijd dat ze me gaan bellen.
    Woensdag MRI van mijn nek.

Oh ja, geen idee wie maar iemand vroeg laatst naar mijn beroep, ik ben radiotherapeutisch laborant (ahum). Wil dus zeggen dat ik op de afdeling radiotherapie werk, alle voorkomende werkzaamheden voor de bestraling van mensen met kanker, dus de voorbereiding (maken mri, ct en maken bestralingsplan) en het bestralen zelf, begeleiden van patienten en partners.

Dacry, grappig, zo gaan wij graag naar Rotterdam omdat de mensen daar iets mondiger zijn en zeggen waar het op staat. Maar ik zou hier nooit weg willen hoor, ben vrij honkvast.
    Ach, als jullie weer eens in de buurt zijn, koffie is zo gemaakt.
    (geldt ook voor andere meiden, gezellig).

Saskia, dat geprek, zo grappig, en wat hebben ze gelijk, haha.
    Dacht zelf ook dat je per 1 dec thuis zou zitten. Ondanks de minder leuke situatie, probeer even van je vrije tijd te genieten. Klinkt raar misschien maar je snapt wel wat ik bedoel.

Sintermerten (ja, zo noemen we dat hier, haha, rare limburgers).
    Zeker doen we mee, alleen hier in de buurt. Sarah maakt een lampion op het kdv, liedje heeft ze geleerd. Gezellig! Hopen op droog weer. Misschien na afloop nog naar het sintmaartensvuur.

sintinkopen, ik zoek nog tips voor een jongetje van dan 9 maanden........................................................

12. Saskia78

@anouk: mja ze is best goed met taal heb ik het idee (ok.. ik zou het altijd goed vinden.. maar ze maakt ook echt taalgrapjes.. onze poes heet Abby maar sinds ze weet wat een paprika is.. heet onze poes "aprika"

vanochtend.. ze is nogal verkouden en veel slijmvorming
    dus ik zei vanochtend dat dr keeltje vast niet zo blij werd van melk.
    Zet ze een hoog piepstemmetje op "mag ik melk?"
    en daarna met normale stem: "mama, mijn keeltje wil heel graag melk!"

je kon me opvegen natuurlijk :)

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Anoek, een leuk cadeautje voor een kind van 9 maanden is altijd een muziekinstrumentje :) een trommeltje met drumstokjes bijvoorbeeld?

Stoer van Joep dat ie kruipt!

Megan blijkt een schimmeltje te hebben. De zalf is gehaald... nu hopen dat ze snel beter wordt, arm ding.

Noor, geniet van je vrije dag!

(ik log weer uit, zit te surveilleren bij 5 HAVO, Nederlands 8))

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Anoek: dat was ik degene die naar je functie vroeg. Nu weet ik weer, want je had dit al eerder verteld. Beter 2 keer hetzelfde vertellen dan niets, zo onthoud ik deze x beter :)
    Gaaf dat Joep kan kruipen, leuk joh!

@ Darcy: arme Megan zeg...hoop dat de zalf snel gaat verhelpen!

@ Saskia: heel herkenbaar....matthew mag geen melk drinken wanneer hij vol zit met slijmverkouden!!! Ik zie het al voor me... :p

@ Noor: geniet van je poets-dag!

Gisteren was het gezellig bij mn moeder langs geweest. Mijn zus en vriend kwamen daar ook, leuk!

@ all: hebben jullie leuke weekend gehad???
    Mijn plicht roept mij weer en vanavond verder gaan reageren!

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miranda, kun je toch ook allemaal niet onthouden.

Darcy, heeft ze er veel last van? Zielig, een schimmelinfectie, dactarin zalf??? Helpt best goed maar wel blijven smeren, ook al is het over, ik geloof dan nog een paar dagen smeren.
    We hebben een xylofoontje van Bumba, de rest van het orkest heeft Sarah al gekregen, we kunnen al vaak 'lang leve' zingen (gaat ook echt zo: lang leve, lang leve gloria, gloooooooria, hoera)

Saskia, oh, ja dan is ze wel heel ver met taal. Geweldig! Schrijf je die dingen ook op? Lijkt me zo leuk voor later. Ik zou ook in een deuk liggen.

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

ik schrijf ook altijd op hoe en wat Matthew gezegd heeft of gedaan heeft!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat een slechte nacht... Meg heeft van drie tot vier liggen spoken... Daarna uit pure wanhoop bij ons in bed...en maar mekkeren...tweede cappuccino sla ik ZO achterover...zucht...

Gaat iemand van jullie Jennifer nog helpen deze maand? Ik wil graag, maar nergens tijd vandaan halen met kids, werk en studie...baal daar best van!

Goed. Ga effe actief worden. Kak nog in ;)

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ff snel foto's spammen hoor, moet zo naar he cb met Liv, voor de 1e prikjes...:(

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Livlafje, zoals Aiden haar soms noemt...;)

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: hier ook eentje....vanancht piepte Matthew zo erg en snakte naar zijn adem, heb hem bij ons op bed gelegd...vanmorgen weigerde hij het hoestdrankje om slijm op te hoesten. Hij verzette zich en spuugde eruit na 'n drankje...de laatste poging heb ik het drankje in zijn limonade gedaan. Zonet heeft hij alles opgedronken zonder dat hij het merkte! Ik moest wel!!!
    Arme Megan!
    Deze maand in november zit ik erg vol...anders had ik Jennifer 'n handje kunnen helpen!

@ Marsab: het blijft een mooie foto's van Aiden en Liv! Suc6 bijhet cb...1e prikje is echt nooit leuk!!!

Deel Deze Pagina