Slopende dag achter de rug! Met D naar de huisarts geweest, en met spoed doorverwezen naar de EHBO, daar aangekomen werd hij onderzocht, bloedgeprikt etc, en naar de afdeling gebracht.. Vanuit het niets, lag hij ineens kantje boord.. Echt even de angst gehad ( ook de zusters) dat hij het niet zou gaan halen... Hij heeft een rugmergpunctie gehad, urine onderzocht, ligt aan saturatie meter, bloeddrukmeter, hartslagmeter, zuurstofbrilletje de hele mikmak! Ademhaling is meerdere malen gestopt.. Gelukkig gaat het nu na een maximale dosering antibiotica en vochtbalans weer redelijk met hem.. hij moet minimaal 48 uur blijven en misschien wel langer.. waren bang voor een hersenvliesontsteking omdat er ook puntbloedinkjes kwamen op zijn benen na de ruggenmergpunctie.. Gelukkig hebben ze de levensbedreigende bacteriele infecties nu uit kunnen sluiten, maar ze weten nog steeds niet, wat hij mankeert en waarom hij dood en doodziek werd vanmiddag....
imsala, heb ook al op je hyves gereageerd. wil je ok via deze weg veel succes wensen vandaag en hopen op een goede uitslag. lijkt me verschrikkelijk als je kindje ineens zo ziek is en je niet eens weet waar het vandaan komt. schrik van elke ouder. hopelijk is het iets eenmaligs en wordt hij snel de oude. xx
Inmiddels is D van de zuurstof af en heeft een rustige ademhaling.. Tja zo ga je naar de huisarts omdat hij al 2 dagen hoge koorts had en maar 10 tot 20 cc per fles dronk en zo zit je in het ziekenhuis met een kind die op sterven na dood was... Op de EHBO hadden ze eerst zoiets van: mwoh hij is wel ziek maar niet zo verschrikkelijk ziek en op de afdeling ineens binnen een uur ging hij zo verschrikkelijk hard achteruit! Bijna volcontinue artsen aan zijn bedje gehad daar.. Heb doodsangsten uitgestaan in ieder geval.. Ik klink nu heel nuchter maar voel me knap beroerd na dit alles... Toen ik met D naar de huisarts ging ben ik ook met de bakfiets omgevallen met d erin, hij heeft nergens wat van gemerkt, maar ik heb me knie ook kapot, is helemaal dik en me andere enkel is blauw, kan amper normaal lopen nu...
@ Imsala: Wat moet dat schrikken geweest zijn zeg!!! Wil je toch niet meemaken zoiets!!! Veel beterschap aan je mannetje en hopelijk gaat het de goede kant op! x
Er is nog niet veel meer bekend helaas, de koorts wil niet weggaan.. vandaag is er een keel-kweek en een faeces-kweek gedaan en over 2 a 3 dagen hoop ik daar de uitslag van te horen, ze beginnen nu aan een enterovirus te denken.. kids ouden bij mijn vader slapen vannacht, maar L spuugde alles onder, die is nu dus thuis bij mij.. Ach kan er ook nog wel bij, ikzelf ben ook even naar de ehbo gelopen vanmiddag en mijn been zit nu van mijn enkel tot bijna aan mijn lies in een drukverband, heb toch een flinke klap gemaakt gisteren...
Wat een verhaal weer. Soms lijkt het wel alsof je echt gekkigheid aantrekt @mail: lijst is klaar en als het goed is heeft iedereen een mailtje met hoe/wat. Laat maar weten wat jullie vinden Denk dat het heel handig is.
Net het ziekenhuis aan de telefoon gehad, D. is nu bijna 24 uur koorts-vrij Ze hebben hem inmiddels van de monitor afgehaald. Nu is het afwachten wat er uit de kweken gaat komen, tot die tijd blijft hij in ieder geval aan het infuus met antibiotica en vochtbalans..
Kwam even kijken of er nieuws van Imsala was, gelukkig is het laatste bericht goed bericht (of in elk geval beter) Zit op te drogen na de eindexamenstunt van 6VWO - een groot springkussen met glijbaan (zeep) en een enorm watergevecht om en door de hele school Was zeik- en zeiknat
Kom net weer thuis uit het ziekenhuis, begreep nu van de zuster, dat D behandeld wordt met antibiotica op verdenking van een virale meningitis oftewel virale hersenvliesontsteking. Heb er zelf net even op zitten google-en en de symptomen komen inderdaad wel overeen. Al met al voel ik me steeds vermoeider, dag in dag uit naar het ziekenhuis op en neer, het gaat je niet in de koude kleren zitten. Heb nog een poosje met D in de wandelwagen over de afdeling heen en weer gewandeld om de tijd maar te doden, in je uppie in zo'n ziekenhuis zitten is maar saai en zeker als D lekker ligt te slapen...
Wij waren vanmorgen En wat was t ontzettend leuk zeg!!! We zaten op rij 5 en in t midden, hadden echt een top plek. Tygo vond t geweldig....en dat gezichtje van hem toen Piet Piraat opkwam, geweldig zal ik nooit vergeten Vonden jullie t ook leuk, Joyce was ook vanmiddag!!
@Imsala: nasty zeg! Ze kunnen ZO veel... Dan zou je dat toch kook wel verwachten hè @Pris: ja super! Anne was wel doodop toen het afgelopen was. Daarna nog even bij de Mac geweest en beetje geshopt. Lekker dagje zo