meiden.. hebben jullie ook zo'n trek in chocola? zo nee.. even klikken: Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo Fudge Brownie Bar | Kevin & Amanda *kwijl*
OMG Saskia! Ziet er heeeeeerlijk (zwaar, calorierijk ) uit!! Hmmm, ik krijg inderdaad trek in chocolade als ik dat zie!
Hartelijk gefeliciteerd met Ollie's 4e verjaardag!!!! Wel heerlijk met dit weer vandaag net als gisteren van Matthew! Thanks for your SMS, Darcy! En ook van Virginie's post hier Vorig jaar krijgen vaste forum-meiden hier heel veel felicitaties van/voor elkaars kids....nu is het wat minder....toch geen terugloop.... Hoop echt dat we elkaar gaan zien via de meeting....het zou echt zonde zijn als sept mama 2007 zich gaat verwateren.... Maar gelukkig volgen we elkaar wel via FB, dat is toch wel wat anders.....we vertellen elkaar steeds minder.... Liefs X
zal ik dan weer es wat vertellen Ben al op sinds vier uur vanmorgen - het huis is gedweild, de was gedaan en meer klusjes (nodig na een knutselmomentje met glitterlijm en verf en nog wat later een watergevecht). Ik sliep wel... maar rond 3 uur was me toch een herrie buiten! Ambu, politie, geschreeuw en gedoe - en al werd het snel stil, ik sliep niet meer. Enfin, alle foto's ook meteen maar geupload. En ik kan zeggen dat het een heerlijk weekend is. Vrijdag supergezellig gegeten, man heeft weer uitgepakt in de keuken. Een tafel vol familie en vrienden, heerlijk. Gisteren een kinderfeestje. Renden er zes jongetjes rond en stapte Meg met haar vriendinnetje door de tuin. Een foto:
Jemig, Darcy, wat was je vroeg wakker pfffft!!!! Leuke foto van Ollie, maar ook van Megan op je FB! Kan ze al lopen, ik weet dat ik 'n beetje domme vraag stel, want ik heb Megan voor 't laatst gezien toen ze maar baby/peuter.... Fijn dat het feestje geslaagd was! Gisteren hadden we bruiloft van mijn schoonvader. Het was erg leuk op het kasteel Marquette in Heemskerk, prachtig en warme weer, zeg! Wat zag Matthew schattig uit in z'n pak. Ik zal vanavond de foto hier plaatsen. Nu ga ik ff lekker de tuin in....om bij te komen. Gisterenavond waren we om 00.15 uur thuisgekomen...Matthew was in de auto in slaap gevallen.... Fijne dag! X
Jeetje wat vroeg darc... had gister nog heel verhaal getypt.. maar op mijn mobiel en op de een of andere manier postte hij het niet en was het daarna wel weg natuurlijk Anyway.. Na zo'n eerste schoolweek maar besloten dat we niks zouden gaan doen dit weekend. Combineerde erg goed met het weer ook bleek Ik word altijd een beetje kriebelig van het hele weekend op de bank hangen en schoonmaken en verder niks. Zaterdag was ze om kwart voor 6 wakker... (ik hoopte natuurlijk op beetje uitslapen) dus om 11 uur onder veel gekrakeel naar bed gestuurd.. boos, gillen, stampen... echt de buren zullen wel gedacht hebben... (zeker omdat ze normaal niet zo vaak echt ZO hard gilt) Uiteindelijk uurtje geslapen en toen was alles wel weer best. Dus wij naar de kinderboerderij... komen dan langs de speeltuin en de paddenstoel (zwembad met paddenstoelfontein) stond aan. Anne wilde eigenlijk dus naar de speeltuin.. maarja wij hadden geen handdoek mee.. en ook niet iets te eten/drinken voor paps/mams. Kun je daar wel kopen.. maar dan zit je standaard aan blikjes cola en zakjes chips. Dus afgesproken dat zondags te doen als het nog mooi weer was.. kleedje mee, flesje rose voor paps/mams en wat te snoepen voor Anne.. En ik zou even "De Mama van Fleur" bellen of die ook zin hadden. Ok.. goed. Komen we op de terugweg langs de speeltuin.. hoeven jullie natuurlijk niet te raden wie er in de speeltuin waren. Waren ook op weg naar de kinderboerderij... maar zij waren wel gestopt Afgesproken in de speeltuin op zondag dus Nouja.. weer zulk mooi weer. Wij op ons kleedje.. rose mee.. gedroogd fruit voor Anne... in dr ondergoed lekker gezwommen heel de dag. Echt als je de fotoos kijkt.. lijken het wel vakantiefotoos van spanje of iets dergelijks. Fleurtje was er ook.. hele rits kinderen in het zwembad.. Wij met "De Mama van Fleur" lekker in de zon met een roseetje. Echt heerljik! Vandaag weer schooldag.. en om het mooie weer af te sluiten ga ik nog even met Fleur en haar moeder naar de speeltuin vanmiddag. Overigens.. voor de dames met knutselmeisjes.. (ja het is echt meisjesknutselspul) kennen jullie beados? Anne heeft het voor haar verjaardag gehad en het is echt heel erg leuk! Beetje het idee van strijkkralen.. alleen dan zonder strijken Je legt allemaal bolletjes in een patroon, sprayt er wat water op en een kwartier later zit alles aan elkaar geplakt. @saskiastien plakt prima Anne vindt het heel leuk! Ijsje & hartje zijn klaar. Nijntje is next by Saskia D. (uhmmm) on Mobypicture Het hartje was het probeerfiguur... daarna het ijsje En ook nijntje is echt goed gelukt
Zo meiden... eindelijk wat tijd, dacht dat ik het rustiger zou krijgen met een schoolgaand kind OMG, ik heb me toch een partij lopen haasten gisteren Ollie naar school, daar omkleden (gymles), naar huis, hond en Megan mee, naar de dierenarts voor de enting, boodschappen doen, huishouden, Ollie ophalen, broodje eten, terug naar school, om 14:00 uur naar het CB met mijn dochter, uiteindelijk net op tijd weer op school... pfff... was gesloopt. Ja hoor, heeeeeel rustig Vandaag half dagje voor Ol, dus nu even aan het werk thuis en straks een vriendje te spelen. Ik heb ouderavond en moet om half 5 de deur uit. Hoe gaat het bij jullie? Ik vind het nog erg wennen, dat nieuwe ritme!
Hmm hier wel relaxter eigenlijk.. 's ochtends wel echt belachelijk vroeg op pad... anders kom ik te laat op werk. Maar eerder op staan dan Job geeft mij wel wat rust in de regelmaat heb ik gemerkt. En op de dagen dat ik haar ophaal si voor mij erg relaxt.. ik heb ruim de tijd om thuis te komen en daarna te weinig tijd om echt veel nuttigs te doen Dus meer qualitytime gevoelsmatig. Alhoewel ze maandag niet eens thuis is geweest maar meeging met meisje van school. (wel even gedweild toen.. dat was hoognodig). Maar ik heb wel agenda reminders wanneer ik vroeg naar huis moet.. anders zou het spontaan mis gaan vrees ik maar vind wel dat er weinig tijd overblijft als je gewoon thuis bent tussen de middag. je staat tenslotte om half 9, 12 uur, 1 uur en half 4 op het schoolplein.. incl heen/teruglopen ben je al gauw steeds half uur onderweg. (en wij zitten wat verder van huis.. dus heen loop ik in zo'n 10 minuten maar terugweg ongeveer 20 plus nog even op het klimrek en soms ook een omwegje)
Ik ben er al uit dat ik gewoon niet zo strak afspraken moet maken onder schooltijden (dierenarts, CB) - dan is het wel te doen. School is op 3 minuten loopafstand, tussen de middag ruim een uur thuis om te eten. Vandaag was al veel relaxter, omdat ik met Meg de markt op ging nadat Ollie op school zat - en om 09:00 uur waren we weer thuis. Heerlijk Ik moet zeggen dat het wel fijn is dat Ollie kan slapen tot 07:30 uur. Hij komt rond die tijd tegenwoordig zelf naar beneden. Van vrienden weet ik dat zij op sommige dagen de kinderen al om 06:00 uur moeten wekken - dan gaan deze naar opa en oma om te ontbijten en even bij te komen en dan hup! naar school... pff...
Mja hier ook zoiets.. ik sta half 6 onder de douche en als ik aangekleed ben moet Anne er echt uit. Echt veel te vreog als je het mij (en anne) vraagt! Hier gaat ze danwel naar de vso.. waar ze gewoon lekker nog kan ontbijten (doen wij thuis want dat vind ik belangrijk.. ontbijten doe je VOORdat je weggaat) en dan daar een spelletje of tv kijken met een glas thee of melk. En ze blijft dan natuurlijk over elke dag... maar als ik dr om half 4 ophaal (lange dag) dan ben ik vaak pas na 4en thuis. deels omdat ze op het schoolplein wil spelen nog even.. en deels omdat we op ons gemakje teruglopen. Dan nog een kopje thee met een koekje.. dan is het alweer bjna tijd om te gaan koken Dus dat voelt wel vrij relaxt. Komt wel bij dat ik dus op dinsdagavond als Anne op bed ligt de halve keuken sta te soppen ivm schoonmoeder volgende dag. Die dan heel stiekem (jaja, dat h ebben we niet door.. ) stofzuigt en de vaat uit de vaatwasser haalt en afwast met een sopje.. en wat kleine dingetjes tussen het spelen door. Laatst had ze het koffiezetapparaat een sopje gegeven.. want tja na 3 bakjes koffie mocht ze hem wel schoonmaken vond ze (en ik zeg altijd dat ik het niet wil hebben.. maar ik vind het heerlijk(!) thuiskomen ) en op donderdag zelfde verhaal... alleen is het dan meestal nog redelijk opgeruimd van woensdag
Eergisteren en gisteren moest ik op tijd (uiterlijk om 15 uur) weg van mijn werk (Purmerend) naar huis, snel auto parkeren voor mijn deur en dan de fiets pakken en naar school fietsen, eenmaal met Matthew thuisgekomen, dan pas lekker relaxen, kleren wassen en tijd genoeg om eten koken, dat was wel de pluspunt. vanmorgen zou mijn eerste vrije ochtend, dus geen mensen om me heen.....wat denk je....Jeroen is ziek geworden...ik baal als een stekker. Ja ik weet dat ik betje ego ben....maar ik verheug me erop op die ochtend voor mezelf....niet dus....was boos in het huis poetsen, wassen etc....daarna met vriendin ff mn stoom uitblazen door lekkere cappunchio en broodje gezond, daarna Matthew ophalen. Vanmorgen had hij pyjamaochtend ivm kinderboekenweek. Grappig dat de juf in roze ochtendjas met roze pantoffels aan heeft. eergisteren had hij schoolfotograaf op school. Hij vertelde dat hij boos keek naar de lens haha....ik zie het wel! Alleen mis ik wel uitslapen...en mn tutochtend.... Wel wennen aan een nieuwe ritme.
Herkenbaar dat Matthew ook lekker kan slapen tot 07.30 uur, en dan kan hij rustig ontbijten en aankleden. Dan brengt Jeroen hem weg naar school. De school gaat pas om 08.35 uur open. De bel gaat om 08.45 uur. Dus relaxed voor Matthew. Wel lekker dat Ollie 3 min. op loopafstand van school is. Lekker markten vanmorgen.....straks gaan we die kant op om zieke Jeroen wegbrengen bij de scooterdokter, hij moet zn brommer ophalen, terwijl matthew en ik bij mijn pas-getrouwde schoonouders eten in oost-knollendam. Omdat ze straks in de nacht naar schiphol gaan (ja zieke jeroen brengt ze weg), ze gaan naar Madeira op vakantie...heerlijk!
@ Saskia: je meisje maakt wel 'n lange dag door met vso en tussenopvang....soms heb je geen andere keuze, snap ik. Matthew gaat alleen op vrijdagmiddag naar nso. Op ma, di en do op school overblijven met de lunch. Je hebt toch geen last van smetvrees als ik je zo lees dat je gisterenavond stond te poetsen, terwijl ik lekker met 3 vriendinnen uit eten ben geweest haha....
haha nee zeker geen smetvrees.. maar oma is wel erg van het schoon en ik voel me dan toch enigzins bezwaard het als het een zooitje is (want ik weet dat zij het dan gaat staan poetsen.. en tja.. dat vind ik dan weer niet kunnen.. wij rommel maken, oma poetsen) En ja.. de dagen zijn wel erg lang.. vind ik zelf ook hoor Maar werk vinden voor minder uur vond ik erg lastig eerlijk gezegd.. En op de dinsdag na is er nu wel elke middag iemand thuis.. dat is wel weer erg prettig. toen ik dr gister kwam ophalen bij de BSO zaten ze wederom in de speeltuin dus mevrouw wilde helemaal niet naar huis.. alleen als ze morgen nog een keer mocht Nouja.. volgende week dus. En qua tussenopvang is het wel erg leuk geregeld op school. Ze lunchen namelijk in de speeltuin vlakbij school. Zo'n 90% van de kinderen blijft ook over.. dus dat scheelt ook een hoop. Ze vindt het zelf in ieder geval erg leuk en is helemaal stoer met dr tasje en dr broodtrommel. Wilde vandaag niet overblijven maar wel boterhammen mee snap wel dat je trouwens beetje baalt dat jeroen ziek is... vind dat zelf ook altijd jammer. ergens is het wel gezellig.. maarja ik had dan helemaal zin in lekker zelf dingen doen.. en dat kan dan niet
Jullie dagen vallen al bij al nog mee, als ik het zo lees! Ik sta op om 05u50, de kinderen worden gewekt tussen 06u20 en 06u30 en ten laatste om 7u00 zijn we de deur uit: Ella naar het kdv, dan Keld naar school, manlief afzetten en dan ik naar het werk, waar ik om halfnegen begin. Keld blijft 's middags dus sowieso op school, want ik werk in Brussel (9 km van thuis, maar Brussel = file ) School is gedaan om 15u15, gelukkig gaan mijn schoonouders hem ophalen en eet hij daar warm. Behalve op vrijdag, dan moet hij in de opvang tot 17u00. Ik werk elke dag tot 17u00, vrijdag tot 16u20. Dus, na het werk Ella ophalen (meestal is het dan halfzes), dan rijden we door naar oma en dan zijn we meestal thuis rond halfzeven. Relaxen is er dus niet bij! Dat was natuurlijk zo tot juli, nu is mijn man van werk veranderd, is er een kindje bij, dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden in februari. Ik kijk er niet naar uit hoor, opnieuw die ochtendstress!
@ Darcy: Herkenbaar, je denkt dat je heel wat tijdhebt, maar de dag is zo om als je meer wilt doen dan op de bank hangen!!
@virginie: ik werk 3 hele dagen en 2 dagen ga ik om 2 uur naar huis. Dan ben ik precies op tijd op school. Opstaan voor mij 5.30 en als ik klaar ben met douchen komt Anne er ook uit. En op normale dagen dan om 6 uur weer thuis. Op mijn vrije "middag" ben ik om half 4 op school en zo'n half uur later thuis. Soms iets later.. Maar dat is een beetje afhankelijk hoelang we op het schoolplein blijven en welke route we naar huis nemen. Dan thee met een koekje en is het alweer tijd om aan koken te gaan denken