September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Gezellig zien we mekaar weer op zondag a.s. .... onze 1e lustrum meeting :)

2. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    And UP :D

Alles goed verder met jullie?

Vanochtend de 3e zwemles gehad van Kyra en ze heeft weer een certificaat verdiend, Teddybeer Brons :) Ze doet het echt super en is totaal niet bang, zo leuk om te zien. Ze kreeg met een ander jongetje het certificaat, maar dat jongetje zit er al een tijdje op terwijl het Kyra haar 3e les was ;) Trotser kan je dan niet zijn als moeder hoor :D
    Nu op naar Teddybeer Zilver!!!

Morgen gezellig de meeting, zin in!! Helaas geen groot clubje, maar wel ontzettend gezellig jullie weer te zien met kids :)
    Uiteraard gaan we natuurlijk wel ff foto maken :D

Darcy: Beterschap voor de kids :( De volgende meeting gaat het zeker weten lukken hoor :)

Fijne avond iedereen!!!!

Liefs XXX

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo meiden,

Ja, ik leef nog hoor!!!! :)

Lees ook de mails, maar Amy zit dan op mijn arm en is toch steeds moeilijk typen dan ;).

Hier gaat het eerlijk gezegd niet zo goed. De 'feestdagen' komen eraan en het geeft me een onbehaaglijk gevoel, dan is het alweer een jaar geleden, die inderdaad omgevlogen is, raar maar waar.
    Ik heb het zo dikwijls benauwd, dat het lijkt alsof ik geen lucht krijg. De knoop in mijn maag wordt alleen maar groter en het lijkt alsof ik al het verdriet er niet uit krijg.

Het is gewoon ontzettend moeilijk, ik kan gewoon niet geloven/aanvaarden dat ze er niet meer is. Ik mis gewoon alles aan haar..

Verder gaat het met de kinderen goed. Behalve Ella momenteel, die is net superbenauwd naar bed gegaan, ze is echt gevoelig aan de luchtwegen! Ze wou zelfs niet drinken, terwijl ze anders zelfs ietsje teveel drinkt.

Met Keld gaan we morgen terug bij de Nefroloog voor echo en zijn plasgedrag te bespreken, ben benieuwd. Gisteren met hem naar het circus geweest, was erg leuk!

En Amy, die doet het uitstekend!! Het is een vinnige baby die me af en toe verbaasd, verleden week lag ze al op haar buikje! :$ Nee, het is een schatje, een klein popje die vandaag al 3 maanden is, maar het is nog steeds alsof je een baby van anderhalve maand in je handen hebt.:)

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Joyce: Logisch dat je trots bent op Kyra! :) Super dat ze het zo goed doet op zwemles! Hier ook nog geen zwemmen, zou het willen doen, maar is momenteel moeilijk te combineren met de meiden en het huishouden!

@ Miranda: Fijne film, Cars II? Wel leuk dat ze nu al langer tv kunnen kijken. Als Ella op bed ligt, kijkt Keld altijd fijn tv, gezellig zo in de winter!

@ Saskia: Klinkt ook gezellig, het thee drinken! :) Hier voorlopig weinig contact met andere moeders. Ik kan je volgen hoor, over het zwemmen! Nu ben ik thuis, maar als ik ga werken heb ik het gevoel echt dat ik mijn kinderen niet zelf opvoed. Geen fijn gevoel.

@ Darcy: Hoe was Shakespeare? ;)

Hoe gaat het met de andere meiden??

O ja, hopelijk hebben jullie een fijne meeting!!!

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi allen,

vroeg me ook af hoe de meeting was? Vast heel gezellig!

Ik kom nergens aan toe... morgen komt mijn man terug van een werkreis, ik heb het dan een week alleen gedaan met de (zieke) kids. Pff, valt niet mee, ook nog werken erbij!
    Gelukkig geen zware studie meer ;)

Virginie, voor jou breken zware tijden aan (of eigenlijk: dit is al begonnen.) Ik kan je alleen maar licht en rust wensen, dat je maar lief voor jezelf bent en je mama kunt herdenken zoals ze voor jou was, wat ze voor je betekende. Wat zou ze trots zijn geweest op haar dochter, mama van drie mooie kinderen en een geweldige vrouw! Het is zo droevig dat ze dit alles niet meer mag meemaken...

Een dikke knuffel van mij, meis.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@virgini: wellicht speelt ook mee dat mijn moeder vroeger wel altijd thuis was toe ik klein was.. Dat is toch anders.

Hier nu met griepje in bed. Dubbelschuldig want Anne gaat vanmiddag gewoon naar de bso.
    Maarja nu 2 uur wakker, geen honger en zo nog even dutje.
    Als ik dr zo uit school ga halen mag ze EN nergens spelen en ik ben ook niet zo gezellig vrees ik :)
    Dus denk dat dat ze zelf ook liever op de bso gaat spelen.
    Zo even ibuprofen halen en dan tegen 5 uur eens zien of ik me aan de wandeling ga wagen naar de bso.

Anyway.. Tukjestijd nu dus.

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik beloof morgen een foto hier te posten van de meeting. Ben nu bekaf....

Saskia: beterschap!

Darcy: succes morgen om je manlief weer ziens op Schiphol. Zal 'n NCRV presentator Joris Linzen ook op Schiphol aanwezig zijn??? Die serie: Hello Goodbye ;)

Virginie: Het is natuurlijk nog vers bij je, ook al zal het moeten slijten. Nu de feestdagen straks in aantocht is, hoop ik dat je toch een fijne feestdagen met je gezin. Je moeder zal altijd in jouw hart blijven en volgen wat je doet. Sterkte.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi denk kom ook weer een keertje langs. Ben jullie niet vergeten hoor maar heb geen tijd om lang achter de pc te zitten en lees dus soms wat mee maar zet voornamelijk korte berichtjes neer zo tussendoor op zp.

het gaat hier super goed met de kindjes. alicia vind het geweldig op school, heeft heel veel vriendjes en gaat sinds kort zelfs elke woensdag met der eigen fiets naar school. wel naast mama natuurlijk maar het is op haar tempo toch wel 10 minuutjes heen en 10 terug en het gaat super. De jufrouw vind der super slim en ze krijgt al opdrachtjes voor groep 2 omdat groep 1 opdrachten veel te makkelijk zijn voor haar. zo kan ze al alle letters van het alfabet herkennen en weet ook dat bijv de s van slang is en de p van piet. Ook begint ze nu met lezen en schrijven. Naast mama, papa, alicia en nando kan ze nu ook al wat andere woordjes schrijven. de juf keek der ogen uit en raakt er maar niet over uit gepraat. der spraak gaat nu ook aleen stuk beter en met logepedie nu 2x per week gaat dat allemaal goed komen. ze wisseld somme klanken nog steeds voor een N. Verder is het bij haar een keer zien is doen. Ze doet alles na alsof ze het al jaren doet. begon zo al met zindelijk zijn (nog voor de 2 jaar) tot aan fietsen zonder wieltjes (3 jaar) ze loopt zover voor met alles maar gelukkig door gemengde klassen kan ze goed mee met groep 2. hoe het volgend jaar gaat zien we wel. waarschijnlijk gaat het dan snel saai worden zij de juf maar we gaan eind van dit jaar even bespreken hoe we dat gaan doen. alsvast opdrachten van groep 3, eerder naar groep of andere opties ik weet het niet. heb liever niet dat ze groep 2 overslaat. peuterjaren vind ik erg belangijk en het kind zijn ook. het moet echter niet saai worden want ze houdt van een uitdaging en dat is belangrijk. het moet uidagend blijven en leuk.

nando doet het ook geweldig. hij begint eindelijk met zinnetjes te praten. wel meteen goed dus dat is dan wel weer het goede eraan. alicia was snel met praten en heeft hierdoor een face overgeslaan. nando is wat later maar haalt de schade vast nog wel in. Hij loopt verder goed op schema kwa ontwikkeling. doet alles wa shij moet doen voor zijn leeftijd. wel is hij erg groot en denk dat het niet lang meer duurt voor hij alicia inhaalt. doordat hij zo groot is wordt hij vaak als 3 jarige behandeld en dat is wel jammer. Hij is een echte 2 jarige manneke in zijn nee face en kwa doen en laten. met praten loopt hij zelfs wat achter dus de combinatie is erg verwarend voor mensen en krijg daarover wel is lompe opmerkingen van ouders van o nog niet zindelijk of o wat praat hij slecht. zelf ben ik van alicia gewent dat die erg snel was en dingen die zijn toen al deed op die leeftijd is nando echt nog niet aan toe. bijv fietsen kan hij niet en snapt hij ook niet, potje moet hij niks van hebben, tekenen is nog echt krassen ipv een echte tekening en puzzelen kan hij sinds kort. toch heeft hij weer zijn andere kwaliteiten : en ben natuurlijk ook super trots op hem. zo is hij een echt baasje maar ook een echte knuffelkont. spontane kusjes en knuffels, woordjes als love you, mama lief krijg ik veel te horen. Het gaat allemaal goed komen met hem en lekker op zijn eigen tempo. hij is meer van de garages en autos zoals een echte jongen :). en met zijn 1 meter echt een van de grote kindjes van zijn leeftijd :).

ik wordt volgende week geoppereerd. 6 dec wordt ik opgenomen en de 7e krijg ik de operatie. fijne feestdagen worden het dus niet voor mijn helaas maar ga een extra groot feest maken van sinterklaas. ik kijk er erg tegen op. de 2 dg dat ik wordt opgenomen, het herstel en het moeten missen van de kinderen. heb er zo gee nzin in maar het moet wel. de pijn zit nu ook in me andere been en is echt ondragelijk. hopelijk herstel ik goed en kan ik in 2012 na een herstel weer de mama zijn die ik wil zijn.

9. Saskia78

Dat wordt een heftige kerst.. Maar wel om volgend jaar natuurlijk gewoon weer helemaal fit te kunnen worden!

Hier ook een slimme kleuter werd ons vertelt. Ze zijn nu toetsen aan het afnemen bij meerdere kinderen en dus ook bij Anne.
    Ben benieuwd wat eruit komt :)
    En bovenal ook wat voor toets precies.. (eentje over taalvaardigheid en eentje met rekenvaardigheid). De dagen dat we 100% wisten wat onze kinders doen op een dag is definitief voorbij merk ik. :)

En wat nando betreft.. Ejekan maar 1 ding tegelijk ontwikkelen hè.. Dat kun je steeds laten zien Of op het gemakje alles voor jezelf opsparen en dan straks in 1x uit de school klappen.
    Je merkt het vanzelf wel :)
    Hij is in ieder geval een goede knuffelaar.. Ook heel belangrijk!

Hier zo schattig.. Ik heb griep.. En gister kwam Anne al thuis, had ze 2 mandarijnen die ze speciaal had bewaard. Vandaag met 2 zelfgebakken pepernoten en ik mocht er eentje opeten.
    En later: "het komt wel goed hoor mama! Gaat wel weer over"
    Smeltende mama natuurlijk

(en bovendien erg blij dat ze is gestopt met zeggen dat je in een rolstoel moet als je ziek bent... )

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Haha, hier moeten we naar het ziekenhuis als we ziek zijn! Tja, heeft hij natuurlijk gezien bij mijn mama.. :(
    Lief van Anne, ze kunnen soms zo schattig zijn hé!!

@ Lovewinnie: Succes hoor!! Maar je weet waarvoor je het doet natuurlijk!
    Fijn dat Alicia het zo goed doet. En Nando, ieder kind zijn tempo hé, of ze laat zijn of niet, maakt ook weinig uit, zolang ze gezond en gelukkig zijn!

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd sinds dit schooljaar, wat die kinderen allemaal kunnen of moeten kunnen. Tot zoveel moeten tellen, kunnen rekenen, je naam schrijven enz.. Dat moest ik toch niet hoor, als 4-jarige!!! Maar volgens de juf doet Keld het prima. Hij heeft enkel wat faalangst, net zoals zijn mama. ;)

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb mn banner aangepast meiden :)
    Hoop dat ik m snel weer kan aanpassen ;)

12. Saskia78

Spannend!!

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat leuk, Joyce! Het zat er al een beetje aan te komen, he ;)

Hier net te maken gehad met een jochie dat plompverloren zei: "Ik wil wel een klein broertje. En ook nog een zusje." Goeiemorgen ;)

Ik sluit niks uit :D

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Joyce: Super hoor!!! :)

@ Darcy: :D Keld zegt ook regelmatig dat hij nog een broertje wilt!:$ Hij hoopte natuurlijk op een broer en nu het een zusje is, is hij in de minderheid natuurlijk.. Mijn man wordt gek!! Haha!:p

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    joyce wow ga je voor nummer 3. spannend zeg. zelf moet ik er niet aan denken haha. heb me handen vol met partime baan en 2 kindjes zo kort op elkaar. hier komt zeker geen nummer 3 :). heb ook geen slaapkamer meer over dus er is ook echt geen plek. mocht er een ongelukje gebeuren dan oke maar niet bewust :). Jij heb toch ook een hernia gehad? hoe is jou operatie verlopen en welke techniek hebben ze gebruikt. Ik krijg de ouderwetse operatie omdat de hernia te groot is voor de operatie via een buisje. ook heb ik een dubbele hernia en zo kunnen ze goed nagaan of er niet meer aan de hand is. ik wordt een dag van te voren opgenomen voor nog een mri, fotos etc en dag erop wordt ik geoppereerd. kijk er erg tegen op. heb veel mensen met een hernia in de familie en ook vrij op jonge leeftijd. mijn zus is 2x geoppereerd, goudspuiten gehad etc en is uitbehandeld. (gaat nu naar belgie omdat ze daar verder zijn) en andere familieleden is het vrij goed eggaan en zijn allemaal pijnvrij. hoop dat ik bij dat gedeelte hoor. omdat ik zo lang heb gelopen heb ik wel kans op blijvende schade. de pijn is nu in bijde benen en linkerbeen heeft uitval!!

16. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, leuk he meiden! Dit is pas de 1e ronde, dus verwacht er nog niet teveel van, maar zou wel heeeel erg leuk zijn natuurlijk:D

Darcy: Hihihi, ik sluit bij jullie idd ook niks uit ;) Bas weer lekker thuis? Vonden de kids het leuk papa van Schiphol af te halen? En zijn ze weer helemaal opgeknapt?

Lovewinnie: Ja, ik heb ook een hernia gehad, rechts, niveau S1-L5. Heb er ruim een jaar mee rondgelopen en ben uiteindelijk bij een privé kliniek terecht gekomen in Drenthe, Veenhuizen! Echt super daar! Zij zijn de enige kliniek in Nederland die de operatie onder plaatselijke verdoving en in zijligging uitvoert. 2 uur na de operatie mocht ik alweer naar huis en geheel pijnvrij :) Heb daarna 6 weken met korset om moeten lopen en nu sinds 2 weken begonnen met fysio. Het litteken in mn zij is zo groot als een speldenknop, erg fijn dus!
    Kijk maar eens op Hospitaal Veenhuizen - Private kliniek - Operatiekamers - Menno Iprenburg of google op naam Dr. Menno Iprenburg, zo heet de orthopedisch chirurg.
    Enige nadeel is alleen dat de ingreep (nog) niet vergoed wordt :(
    en het zijn een hoop centjes :$
    Overigens behandelen ze hier ook een dubbele hernia ;) maar is ook gelijk nog duurder...
    Suc6 met de operatie, ik hoop dat je hierna ook lekker pijnvrij rond kan lopen.

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Lovewinnie, er is bij mij 8 cm hernia weggehaald :$ Dus het was ook hard nodig ;)

Ik zie dat hij er iets raars van maakt van de site...

Kijk dan maar op herniakliniek.nl

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    helaas dan houdt het op. heb echt geen centjes liggen. nog geen eens spaargeld. we komen allemaal precies rond zo dus het zit er niet in. ben blij dat ik nu na bijna 12 maanden wachten geoppereerd wordt. loop er sinds januari mee en pas in juni kwamen ze tot de conclusie hernia (door andere dokter, als het aan mijn dokter had gelegen had ik nu nog zo rond gelopen). ik ben bang voor een ruggenprik dus heb zowiezo gekozen voor algehele narcose. krijg een snede van 10 cm. heb een hernia op l4/l5 die gaan ze weghalen. heb ook een hernia op l5/s1 en die laten ze zitten

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Joyce: wauw zeg...spannend voor je. Ik weet dat het jouw kinderwens is....als het zover is wil ik wel 'n babyshowerparty organiseren ;)

@ lovewinnie: pittig voor je straks in de komende tijd, gelukkig ga je speciaals Sint feest vieren! Alvast heel veel sterkte toegewenst!

@ Darcy: zijn Ollie en Megan dolblij dat paps weer thuiskomt? Jij ook zeker! Zijn jullie alle drie weer de oude?

Met Matthew gaat het weer prima, alleen heeft hij lila tandvlees overgehouden, tot nu toe nog geen verkleurde melktandje. Wellicht hebben jullie misschien via FB gevolgd. Hij is van springkussen naar de verharde grond gestuiterd met koprol waardoor zijn mond hard op de grond is gevallen tijdens Sint feest op mijn werk.

Het regent en stormt hier....ook al gaan Matthew en ik vanmiddag toch ff naar de supermarkt toe omdat ik Danootjes en witte roomijs vergeten ben voor morgen bij vrienden thuis om Sint te vieren. Ik maak vanavond tiramisu voor volwassenen, dus voor de kids daarom danootjes en witte ijs.
    Matthew kan lekker in zn regenlaarzen aantrekken en hij mag van mij lekker in plassen water spelen (alleen als hij terugkomt van de supermarkt op weg naar huis). Als hij maar plezier heeft en smile op zn gezicht heeft ben ik al blij :)

Ik ga nu de foto's van afgelopen zondag op pc gooien en binnen een kwartier plaats ik een foto hier....

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Tadaaaaa.....hier is het!
    Kyra liet de jongens haar klassenfoto zien :)

Deel Deze Pagina