@ Miranda: Eerlijk gezegd, ik dacht niet dat ik het zou volhouden of zo lang zou willen geven, maar nu ben ik volledig voor. Vind het echt balen dat ik niet kan kiezen wat ik mijn kind geef! Allemaal zo slecht geregeld! En wauw, 116 al! Hoe groot is Matthew? @ Saskia: Shoppen is natuurlijk altijd leuk . Keld draagt een 104 voor broeken (hij is erg smal), een 110 voor truien enz. en schoenmaat 26, maar begint krap te worden. Hij groeit vooral in de hoogte, want bijkomen doet hij praktisch niet. Niet dat hij groot is, 104 cm maar.
Onwijs fijne avond gehad, Vir. Echt een goed concert (beetje benauwd op een gegeven moment, maar goed, was uitverkochte zaal) - vandaag had ik het zwaar voor de klas Leuk, al die kledingmaten. Ol draagt 104/110 en heeft schoenmaat 27/28. Hij is geen grote jongen en ook niet vol in zijn taille. Meg draagt met ruim 20 maanden nu maat 92 en heeft maatje 21 schoenen. Die meid is een lekkere stevige prop
@ Darcy: nu heb je eindelijk weekend en hoop dat je straks lekker goed doorslaapt, ben je morgen lekker uitgerust na een zware dag vandaag voor de klas staan na geweldige concert van je. @ taille: Matthew is nog dun, blij toe dat de meeste broeken met de maat 104/110 nog steeds afstelbare bandje hebben. @ Primark: ben vanmiddag in mijn stadje geweest, geweldig winkel. Voor weinig geld...ik wist niet wat ik zag....ja heb wat gescoord. Ene onderbroek .... hihi....kijk maar op FB! Mijn vriend is vandaag jarig. 34 lentes jong....
Hoe geweldig kinderen kunnen zijn. Ik breng Matthew naar school vanmorgen. En daar staat een nieuwe juf, schatje om te zien van een jaar of 20. ze zegt: goedemorgen Matthew. Matthew zegt: wie ben jij dan? Juf zegt: de nieuwe juf vandaag ik heet loekie. Matthew zegt: ik vind jou wel een mooie vro... meisje. iedereen lachen en de juf een rooie kop, ze stamelde nog net dankjewel je bent een echte charmeur. Het komt van mijn vriend op zijn Facebook. Geweldig zeg!
Ben niet zo van de standaard kerstkaarten Lekker dagje zo. Ga straks badderen, maar eerst even een stofzuiger door het huis jagen. Genieten jullie ook zo van de gedachte aan de naderende kersttijd?
Gisteren had Matthew 'n studiedag op school. Het was voor ons lekker rustig wakker worden en zonder stressen....heerlijk.....was druk met de kerstkaarten aan t schrijven tot ik whatsapp kreeg of ene jongen van wie hij vanaf babytijd op de kdv kende mocht komen spelen. Of ik hem wilde oppassen zodat zn moeder bezig kan met het verhuizen. Ja arme jongen die hij voor de 2e keer is verhuisd na de breuk van zijn ouders, en dan nog breuk van andere relatie. Zijn moeder stort weer in een ander relatie...maar ja...leuke is dat hij dichtbij ons woont, 5 min op loopafstand leuk voor Matthew en zn vriendje! Echt lief jochie. Afg zaterdag is mijn buurvrouw van een zoon bevallen. Gisteren een kaart van ze gekregen, mooi. Genaamd: Steijn. Gisterenavond had ik kerstworkshop op mijn werk, dus mooie kerststukje gemaakt. Zie foto op FB. @ Darcy: wat gaan de kids met jullie doen na de kerst? Matthew gaat dan iig voor 2 dagen naar BSO meteen na de kerst. Omdat ik dan moet werken. @ Virginie: alles ogoed met je en ik weet dat het moeilijke kerst voor je zal worden....maar je bent met liefde omringd door je manlief en kids. Sterkte.
@darcy: hij is echt leuk. Hier kwam Anne uit school met dr tas en een brief en zegt "mama, ik heb 2 briefjes gehad" Dus ik dacht nog 2? Dat is er toch maar 1? Had ze dus 2 kerstkaartjes van klasgenootjes in dr tas En ja, ze zit nog steeds op de kleuterschool inderdaad. Juf zei dat ze daar toch wel fanatiek mee waren ook. En natuurlijk wil mevrouw nu ook kerstkaartjes uitdelen op school. Maar wat moet ik daar nou weer mee? 25 kerstkaartjes? Juf tipte al "geen naam erop, dan komt het wel goed!". Maar wtf.. Kerstkaartjes op de kleuterschool?
Kerstkaartjes op de kleuterschool??? Moet niet gekker worden Zit de dag weg te denken, deze week is een emotionele week op school met een verongelukte vader van 2 meisjes, een verijdelde zelfmoord van een leerlinge en vannacht twee verongelukte oud-leerlingen. Ik heb het 'end in de bek'.
Pfoe.. Heftig.. Dat zal geen leuk dagje zijn zo. Hier zielig op de bank met iPad en een longontsteking. Huisarts mopperde niet heel hard ofzo. Maar begreep van vriendin die werkt in terminale zorg dat ik genoeg medicijnen heb voor een klein paard. De AB is blijkbaar iets wat zijzelf pasngebruikt als niks anders werkt. En dan flinke dosis prednison erbij... Iets werkt er in ieder geval... Ik krijg al wat meer adem gelukkig. Alleen daadwerkelijk iets doen is nog niet heel erg van toepassing. Dus thuis op het bankje maar.
Bah wat naar allemaal zeg van al die overleden mensen.... Dat van twee verongelukte meiden in Prins Hendrikkade...hoe is dat zo gebeurd....verschrikkelijk voor die familie zeg. Logisch dat je ff met je gezin lekker een dagje weggaat! Gewoon doen!
Ja lekker he, Miran. Aan de ene kant beginnen de mooie feestdagen, die heel knus kunnen zijn... aan de andere kant is het ook fijn dat we geleidelijk aan richting lente gaan Ach ja... het is allemaal zo relatief en de tijd gaat zo vlug voorbij... Genoeg gefilosofeer. Tijd voor een wijntje
Vandaag bij huisarts terug.. Hij zegt dat ik waarschijnlijk precies op tijd was. Pillen werken goed en m'n hartslag is ook weer "back to normal". Nu nog rustig aan voorlopig en uithoesten. Nouja nog 1,5 dagje werken en dan is het vakantie Kijk er al naar uit
Vanavond was er kerstdiner op school. Matthew heeft zich daar vermaakt van 17.30 tot 19.00 uur terwijl alle ouders buiten stonden te kleumen met open vuur....wat het me tegenviel waren de meeste ouders naar huis gegaan om te eten daarna terugkomen. Weer een lesje geleerd, volgend jaar gaan we gewoon naar huis om te eten en daarna Matthew ophalen van school na kerstdiner. Hoe hebben jullie dit ervaren met de kerstdiner? Of ontbijt?
Hier gisteren kerstdiner. Maar geen open vuur op het plein Ik had de moeder van vriendinnetje van Anne gevraagd bij ons te eten omdat wij het met z'n 2en al suf vonden om gauw even wat weg te eten om op tijd weer terug te zijn. In je eentje zit je helemaal 2 uur op de klok te kijken Even uitgebreid eten zat er niet in tenslotte. School is kwartier lopen en tja.. Je bent niet Klokslag 5 weg en je moet nog terug ook Nouja die zei last minute af en wij aten macaroni uit de diepvries uiteindelijk Anne vond het wel helemaal geweldig overigens. Vandaag hebben ze met z'n allen alles opgeruimd en schoon gemaakt. Nu is het vakantie Ik werk nog 1 dagje.. (in een hopelijk leeg kantoor!) en dan 2 weken vrij. Zin in! Jullie nog plannen voor kerst en de vakantie? Hier alvast wat telefoonnummers uitgewisseld want 2 weken zonder dr vriendjes zag Anne echt niet zitten
Matthew is rond 18 uur vanavond in slaap gevallen op zijn stoeltje en vervolgens op de bank. Hij zal wel gebroken moe zijn van kerstdiner gisterenavond en vanmorgen school en vanmiddag BSO. Arme jochie. Ik ga hem zo boven brengen.... Na de kerst ga ik werken op dinsdag en woensdag, terwijl Matthew naar BSO gaat. Donderdag en vrijdag zijn Matthew en ik vrij. We krijgen dan 'n bezoek op vrijdag, als ik t goed heb, en zaterdag 31 dec met z'n drietjes uit eten. En jij, Saskia? Met de kerstdagen zijn we bij mijn familie en schoonfamilie.