Hier 1e kerstdag naar oma/opa waarmee we normaal naar Oostenrijk gaan. 2e kerstdag naar Hotel New york. En verder weinig echte plannen. Entreekaarten voor ouwehands dierenpark gekregen dus als het een beetje fatsoenlijk weer is... En verder rustig aan maar. Spelletjes, uitrusten.. En voor nieuwjaar eigenlijk heel geen plannen. Saai worden we Ook even wennen dat we thuis zijn.. Normaal hoeven we nooit wat te bedenken voor die avond
@miranda: met 5... Opa en oma gaan ook mee Anne ligt nu even in bed.. En morgen gaat ze ook slapen voordat we weggaan. Blijkbaar was het argument "als je vanmiddag slaapt, kun je vanavond langer opblijven" een hele goede want ze ging vrijwel zonder mopperen naar bed. Dat hoef ik een normaal weekend echt niet meer te proberen
@miranda: om half 6 kwam het eten op tafel en Anne zei "mama, ik ben zo moe". Overigens is ze uiteindelijk wel tot 9 uur wakker en gezellig geweest. Nu ligt ze wederom op bed.. Ben benieuwd Hier net heel net rokje uit de kast... Maar dat had ik duidelijk staand gepast. Aantrekken ging prima maar eenmaal op de bank zat het dusdanig niet lekker dat ik het zo toch maar niet aan doe als we uiteten gaan Vond nog wel een ander rokje in de kast gelukkig. Minder chique maar wel gewoon zwart. Het leuke van echt veel afvallen liep ik vandaag weer eens tegenaan. Ik stond voor de spiegel en verbaasde mezelf met hoe leuk het eigenlijk staat En dat ik toch al zo'n 5 jaar rokjes durf te dragen inmiddels
@ Saskia: leuke dialoog tussen ons Fijn dat Anne gezellig meedoet! Heeft ze vandaag lekker uitgeslapen of moet ze naar BSO? Matthew heeft gisteren prima vermaakt met z'n neefjes en ook aan de tafel gegeten. Ook al was hij moe maar wist te volhouden. Nu is hij op de BSO, maar ik werk vandaag tot 16 uur ipv 17 uur. Dan haal ik hem op van de BSO zodat hij ff lekker thuis rustig kan bijkomen. Morgen nog een dagje op de BSO dan hebben we lekker vrij tot maandag (ik moet morgen ook werken). Lekker gevoel dat jij eindelijk rok weer kan dragen! Ik heb sjieke broek van 7 jaar terug gisteren eindelijk aangetrokken. Wel lekker gevoel dat ik op mijn oude gewicht zit (van 2006). Het gaat nu al halfjaar zo goed dankzij vetvrije dieet! Werk ze!
@miranda: lekker gevoel is dat toch wel hè Gister heerlijk gegeten.. Alleen werden we om 10 over 6 aangemaand een beetje door te eten omdat de tafel voor half 7 opnieuw gereserveerd was. Niet onbegrijpelijk... Was het niet dat er ook allerlei tafeltjes leeg waren.. Uiteindelijk even over 7en thuis en half 8 lag Anne erin. Restaurant had een kerstknutselruimte voor de kinders dus Anne heeft tussendoor lekker geknutseld En er was een wandeld orkest (4 man met snaarinstrumenten). Vond Anne supercool en toen ze dat opmerkten kwamen ze speciaal aan onze tafel jingle bells spelen. Ogen vielen bijna uit Anne dr hoofd, mond viel open... Heel erg leuk (en zo'n contrabas die klein stukje van "handjes draaien" pingelt op een halve meter afstand is natuurlijk wel indrukwekkend!)
@ Saskia: lekker toch Hier ff up!!! Lieve meiden, alles goed met jullie en wat gaan jullie doen met oud en nieuw??????????
Hoi lieve meiden, laten we elkaar hier niet verwaarlozen. Goede voornemens voor het jaar 2012 dat we zo lang mogelijk elkaar volgen, steunen en luisteren, lachen hier op het forum. Ook wens ik gezondheid, geluk en liefde toe! We blijven vanavond met oud en nieuw thuis. En jullie?
Lieve meiden, Een hele tijd hier niets gepost, maar voor het nieuwe jaar wil ik jullie toch allemaal even heel veel geluk, gezondheid en liefde toewensen. Dat jullie wensen uit mogen komen en blijf genieten van jullie gezinnetjes! Veel liefs, Patries xxx
Dag meiden, ook vanuit hier natuurlijk een mooi en gezond 2012 gewenst aan jullie allemaal! Ik hoop dat jullie het jaar goed zijn gestart en dat het goed met jullie gaat. Hier prima, vandaag teruggekomen van een weekje Sneek met vrienden en kinderen (een berg drukte, maar wel heel ontspannen en natuurlijk veel te lekker gegeten en gedronken ) Ik heb deze week nog vrij en ga ervan genieten. Woensdag heb ik alleen Ollie, da's ook wel weer eens leuk. Lekker rommelen met mijn grote vent en 's middags naar een feestje. Veel liefs!
Vanuit Rotterdam ook het allerbestetoegewenst voor 2012! Ook hier deze week nog vrij. Woensdag is Job naar vrienden.. Dus dan ga ik met Anne iets leuks doen. Zit te denken aan het maritiem museum (speciale grote kinderafdeling die erg leuk moet zijn) of de Ontdekhoek. Dat laatste kun je zelf vanalles proberen en doen. Miniatuurmetselen, chips bakken en allerlei proefjes etc. Ouders mogen enkel kijken, niet mee doen. Klonk wel als echt leuk behalve dat ik natuurlijk ook mezelf ook een leuke middag wil dus ik twijfel nog even
Veel plezier met je meisje morgen, Saskia! Ik ga met Ol op pad - stiekem erg leuk, even met z'n tweetjes Neem jij eigenlijk nog een buggy mee als je een dag op pad gaat? Ik twijfel... denk aan de MiniMonkey (Ol op de heup als ie moe is) - we moeten morgen wel een stukje op pad namelijk...
Mja eigenlijk niet meer sinds ze naar school gaat. Ze vindt zichzelf te groot.. Minimonkey lijkt me wel ideaal overigens want ze wil wel gedragen worden als ze moe is op zich... En het is minder sleepwerk.
True, de MiniMonkey vond ik een ramp voor Ol als baby (hoe vouw je zo'n klein prulletje op in die doek???), maar nu is het ideaal. Opgevouwen is het een pakje, past zo in je tas. Ik zag op de site dat ze inmiddels meer slimme draag- en hangsystemen hebben verzonnen van dit merk. Enfin, gisteren lekker op de fiets gegaan (ong. 7 km) en meneertje viel zowat tegen mijn rug aan in slaap. Gezellig kinderfeestje gehad, even de stad in, even de boodschapjes - wat is het heerlijk om dan 1 op 1 tijd te hebben. Vandaag heb ik zo'n dag met Meg, want Ol mocht met een vriendje mee naar Thomas de musical, o.i.d. Hoe was jouw dagje met Anne, Saskia?
Mja ik had voor het kleine prulletje zo'n babybjorn.. Dat was ideaal. Maar ik sleep me nu een breuk als Anne gedragen wil worden.. Gelukkig is dat niet zo vaak en ik geef er ook steeds minder vaak aan toe eigenlijk. Hooguit de trap op naar bed eigenlijk. Dagje hier was erg lekker. Eerst even naar de bakker geweest voor de "2+1"-broden. Daar kreeg Anne wel 2 chocolaatjes omdat ze de deur open hield voor iemand met een rollator. Daarna brood thuis afgeleverd om in de bus naar het maritiem museum te springen. Nog stukje metro... (Anne blij, die is gek op zowel bus als metro). En museum was echt leuk. Je kun aan lange tafels een brug of robot bouwen met enige hulp van mensen in van die lange witte jassen. De verdieping erboven stond een enorm videoscherm met "mainport live" wat ik erg cool vond maar Anne doodeng dus we waren snel weer weg. Hoop schaalmodellen en schilderijen en ook veel met beeld en/of geluid. Uiteindelijk helemaal bovenin Professor Plons. Soort van thema speeltuin. Bijv in het ballenbad kon je met behulp van zuig/duwkracht ballen van beneden naar boven en terug laten gaan en er stonden bewegende bootjes en dergelijke. Vond Anne erg tof dus we zijn best een tijdje gebleven. Helaas geen enkele mogelijkheid tot koffie en weinig zitplaatsen dus voor mij was het een beetje jammer Beneden in het restaurant dus een "chocolate white dream"-koffie besteld gewoon omdat het kon En ze hebben ook een "museumschip" liggen dat ooit van de marine was.. Erg leuk om op/in te lopen. Ook daar vanalles te zien en te doen trouwens. Daarna bij Bagels & Beans in de stad een bagel gegeten. Anne kreeg dr halve bagel mee in een doosje "voor onderweg". En toen ze perse warme appelsap wilde was dat geen probleem. "mevrouw, als ze het toch niet lekker vind kunnen we altijd nog een koude pakken hoor". Anne helemaal blij en heeft hem gewoon opgedronken Daarna nog even gekeken voor schoenen nu we toch in de stad waren maar kon niets bijzonders vinden. Sale duurt al te lang denk ik. Ze heeft ook mini-voetje met dr maat 25 en het viel mij op dat het maat-25-vak sowieso niet zo groot was. Nouja.. Oma smste al vanaf vakantie wat Anne dr maat was... Dus nieuwe schoenen krijgt ze waarschijnlijk toch wel Lekker relaxt dagje dus. Vakkundig afgesloten met vissticks natuurlijk
@Saskia: zo te horen een heerlijk dagje met Anne en wat een leuke dingen hadden ze in het museum. Ik wil ook zo graag weer eens naar Amsterdam met de kids en dan natuurlijk wel met de trein, tram, bus, metro, gewoon meteen alles haha. De kinderen vinden dat geweldig en dan vooral omdat we bijna nooit met het openbaar vervoer gaan. En zo'n museum is altijd leuk. Hier ook maar weer eens een dagje prikken. En dan gaat de buggy trouwens wel mee, maar dan voor Senna. En heel soms gebeurt het dan dat Jamie in de buggy zit en Senna er naast loopt haha @Darcy: jij een heerlijk dagje met Ol gehad, super meid. En de volgende dag lekker met Meg. Heerlijk is dat het 1 op 1 contact. Kids zijn dan meteen heel anders. Als Jamie naar school is, merk ik ook dat Senna het heerlijk vind om alleen met mijn te zijn. In het weekend doet vaak ook 1 met 1 kind de boodschappen en de ander doet dat iets met de ander. het maakt dan niet eens meer uit wat je doet, als het maar met z'n 2tjes is en eens niet met z'n 4tjes of 3tjes. Geniet nog even van je laatste daagjes vrij. @Miran: meid nogmaals van harte met je 40ste verjaardag en geniet van je feestje aankomend weekend! @allen: zijn jullie ook zo moe van de december maand? Ik kan wel een winterslaap houden, zo moe ben ik. Elk moment dat ik kan rusten/slapen dan doe ik dat. Ik ben niet zo'n herfst/wintermens, misschien dat dat het is. Straks werken en dan weekend. Morgen heb ik mijn eerste cursusdag van mijn 1ste taartencursus. Ik heb er heel veel zin in, ga helemaal alleen, dat vind ik dan wel weer spannend. Mijn nichtje gaat in maart trouwen en heeft gevraagd of ik haar bruidstaart wilt maken, vandaar ook de cursus, om net even wat extra te leren. Thuis oefenen en dingen/ideeën van internet halen is toch even anders dan een cursus vandaar. Ik ben benieuwd. Goed meiden ik ga zo mijn spullen pakken en dan om 12uur werken. Fijn weekend! Jullie nog plannen? Liefs, Patries PS: mijn goede voornemen voor 2012, is weer wat actiever worden op het forum...