September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja vooralsnog.. kwam ze ineens thuis dat ze tot 10 kon tellen in het engels... geen idee hoe ze daarbij komt
    ik moet wel meetellen zegt ze.. maar ze kan het best
    het klinkt alleen wel een beetje als bij jouw leerlingen vrees ik
    wan toe trie foor vijf siks sevven eet nijn ten zegmaar :)

    dus het is een mooi moment om af en toe eens naar muzzy te kijken...
    (zo heet het.. google maar eens het ziet er echt heel leuk uit)

    maar.. moet het wel eerst even startklaar gezet worden door manlief.. nu kijken we d us vooral "Er was eens... Het Lichaam".
    ook superleuk!
     
  2. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Muzzy... populair voor de taalverwerving, I know.

    Hier ook een jochie dat graag Engels praat. Hij hoort mij natuurlijk ook aan de telefoon kleppen en hij ziet genoeg op tv.
    Dus eergisteren was het I love you, Ollie...I love you too, mama...
    Cute!

    Weer gesport. Ik geniet er erg van. Mijn lijf komt gewoon weer in beweging op een andere manier.
    Zo eerst een massage van manlief, mijn kuiten verdienen het.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja eerst moet manlief het even ergens neerzetten zodat ik erbij kan.. dan kunnen we dat eens gaan kijken
    denk dat ze het erg leuk zal vinden :)

    hier moet ook hoognodig weer gesport worden.. maar het is zo moeilijk om daadwerkelijk te gaan?
     
  4. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja Matthew kan ook in het Engels van 1 tot 10 tellen. Hij heeft het van tv opgepikt, en snapt het verband goed.

    Nu kan hij gewoon in het nederlands tot 20 tellen.
    En alfabet opnoemen, alleen van A tot H. Ik probeer hem juist gelijk handalfabet aanleren. Wel handig voor mij als ondersteunend gebaren. Maar ik forceer hem niet, hij moet dit zelf leuk willen/vinden!
     
  5. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik heb vanmorgen ook fysio-sporten gedaan. Dat was ook wel fijn.
    Alleen viel het me op dat ik elke donderdag (1 dag na het sporten) meteen knallende hoofdpijn (soort migraine gevoel) heb. Echt vreselijk zeg....ben dus gaan googelen, en het ging 'n alarmmetje rinkelen.....te weinig drinken voor, tijdens en na het sporten en dan gedurende dag....dat zal ws daardoor komen. Ik heb vandaag juist veel gedronken en hoop dat ik morgen geen misselijke hoofdpijn krijg! Wordt vervolgd!
     
  6. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Leuk dat jullie meedoen aan het onderzoek van de opvoeding!

    Geeft niet dat je WordFeud vergeten bent, maar inmiddels spelen we t nu al samen, hihi.

    Ik heb de woning van Patries via Funda bekeken, erg leuke en ruime woning, ik ben echt blij voor ze. Eindelijk een tuin voor ze en de kids, helemaal toppie!

    Morgenochtend heeft Matthew een paasontbijt op school, leuk!
    En op dinsdagochtend a.s. heeft Matthew 'n dansvoorstelling als afsluiting. 2 dansjuffen van Fluxus (Darcy, ken je die) geven de danslessen aan de groep 1, 2 en 3 voor 6 weken lang. Ik ga zeker kijken en filmen. Ben zooo benieuwd. Morgen aan mijn leidinggevende vragen of ik dinsdag wat later op werk mag komen. Ik wil zijn 1e optreden niet gaan missen!
     
  7. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

    u p !!!

    vrolijk pasen !!!
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ah hier ook paasontbijt. In pyama afgelopen woensdag :)
    Erg leuk.
    daarna nieuwe volkslied van de wijk gezongen op het schoolplein voor iemand van de deelgemeente.
    En donderdag.. Afsluiting kunstproduct mbt afval.
    Zwanendans en een lied over de vuilnisman aan zee op podium op het schoolplein.
    Jammer dat je er als ouder toch weinig van ziet omdat alle schoolkinderen ervoor staan.

    Zo.. Vanavond alleen thuis. Op de bank met een grote chocoloney en choco/mint thee :)
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Vond ik toch een youtubefilmpje van het hele volksliedverhaal.
    Inclusief draaiorgel ook trouwens.

    Jullie nog iets speciaals gedaan voor Pasen?

    Hier vooral eitjes geverfd, lekker ontbeten en genikst :)
    's middags naar de grote speeltuin geweest (25 minuten fietsen voor Anne...) maar allemaal hele grote glijbanen en dus erg leuk :)
     
  10. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hallootjes!

    Ben ik ook weer even.

    Gisteren een rustige dag, 's ochtends Paasontbijt en knutselen en 's middags met vrienden naar de kermis in het dorp geweest (en de Appie, die was gewoon open.)

    Vandaag ook een rustige dag... lekker hoor, het is altijd zo druk hier!
    Bas met de koters naar het park... ik even goed gepoetst hier, zit nu voor mijn laptoppie met verse koffie en in een heerlijk fris huis.

    Meg slaapt net... gisteren de speen afgeleerd, samen (net als bij Ol) haar tandjes en kiezen bekeken - "wat ben je groot! Wat een mooie tandjes! De speen is voor baby'tjes zonder tandjes, he..." en de rubberen rakker weggegooid.
    Drama 's middags... ook gisteravond, ik hoorde haar al gillen boven toen ik bezweet van het trainen binnenkwam...
    Enfin, ze is in slaap gevallen en heeft de hele nacht geslapen! :$

    Nu slaapt ze dus ook... echt bijzonder, ze lag met gevouwen handjes lief tegen me te fluisteren wie er allemaal gingen slapen (de juf van het kdv, haar vriendjes, haar opa's en oma's)... en een paar minuten later was het stil.

    Dames, geniet van het Paasweekend (wat er van over is) xx
     
  11. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: ik herken het 'je moeten zetten tot sporten' - maar het geeft een rush en enorm lekker gevoel als het gelukt is, wat de volgende training weer makkelijker maakt.

    Vraag aan jou: welke app gebruikte jij om te rennen? Zal je ook nog wel effe een WhatsApp sturen ;)
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm tja er zijn meerdere apps voor

    ik heb eerst tijdje runkeeper gebruikt en dat is op zich een prima appje.. (en volgens mij op alle telefoons zo'n beetje te gebruiken)
    maar nu alweer een tijdje "Nike plus"..
    Dat werkt ook gewoon op mn telefoon... en manlief heeft graag dat ik mn telefoon meeneem voor het geval er wat gebeurd.

    nikeplus combineert ook goed met twitter/facebook enzo

    en beiden is goed te combineren met zelf te kiezen muziek via spotify of gewoon op je telefoon
    erg prettig :)
     
  13. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hoi meiden

    Wat lekker pasen hebben jullie gehad, Darcy en Saskia!

    @ Darcy: over een tijdje vergeet Megan de speen, hoor...

    Ik kan nu ff geen eieren meer zien haha....1e paadag paasbrunchen bij mn schoonzusje, gezellig, 2e paasdag bij ons thuis paasbrunchen samen met mn moeder, zus en zwager. Ook gezellig.
    Gistrenochtend heeft Matthew een dansvoorstelling op school gehad, als een afsluiting van een dansproject (van Fluxus, Darcy, ken je die?). Echt heel leuk om te zien. Ik heb foto's gemaakt en gefilmd.


    Gisteren lag ik al om 20.30 uur in bed, halverwege heb ik " wie is de slechte chauffeur" op ned 1 niet gehaald....haha.

    Net gesport en gesport, net klaar met de lunch met Matthew gaan we zo op de fiets naar mn jarige vriendin toe en daarna ga ik 's avonds bij mn andere vriendin in haarlem op bezoek en blijven eten.

    Jullie een fijne dag! x
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier geen paasontbijt.. nouja alleen thuis lekker ontbeten.
    2e paasdag gingen we op tijd naar mijn opa/oma.. dus hebben we niet heel uitgebreid gegeten.

    maar ik was evengoed redelijk op toen we thuis kwamen hoor
    en gister hele dag werken ipv normaal na het weekend eerst een halve hakte er ook lekker in :)
    (watje!)

    Nouja.. vandaag nog werken.. morgen alweer afbouwen: tot 2 uur
    en dan vrijdag lekker vrij.

    en zaterdag is manlief de hort op en anne naar een kinderfeestje.. dus tijd voor mams!
    (alhoewel ik misschien ook wel gewoon even blijf.. dat was vorig jaar ook erg gezellig)
     
  15. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ola!

    Nee Miran, docenten van Fluxus ken ik niet. Weet wel dat het een goeie tent is :D Leuk dat Matt geniet (en jij dus ook!)

    En zo moe dus? Nou, ik lig er ook vroeg in, hoor. Heb een powerwalk gedaan met Toby, GPS aan en gaaaaan. Zit qua staptempo op zo'n 6.5 km per uur. Heerlijk (de hond wil ook nog wel es stoppen als ie iets fijns ruikt, heel frusterend, ga een speciale loopgordel kopen ;))

    @Saskia, Runkeeper heb ik erop gezet, ja. En MapMyWalk (kan ook een andere sport op geselecteerd worden) - heel motiverend. Moet nog even ontdekken hoe de sprekende coach aankan, ben wel benieuwd naar die Amerikaanse motivatiepraatjes :D Vooralsnog lekker iPod aan en phone weggestopt - ga dus óók een heuptas van Wildebeast aanschaffen, kan al die meuk in. Bas wil ook dat ik bereikbaar ben, hoor. Ikzelf ook... straks lig ik ergens in de berm na een enthousiast stukkie rennen - denk maar niet dat mijn hond Lassie is en hulp gaat halen, hahaha!!!

    Nou dames, deze vermoeide mama gaat naar boven. Zal wel een beetje strompelend worden, want mijn bovenbenen doen nog zeer van het trainen van gisteren.

    Lekker Saskia, dat je lang weekend hebt. Dat wordt genieten :)
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    leuke van runkeeper vind ik dat er een heel social ding achter zit
    heeft nike+ ook wel.. maar toch net anders :)

    plus in de praktijk log ik nooit in op de nike+ site merk ik :)

    liep eerst met ipod shuffle trouwens.. maar nu ik toch die gps-tracker in mn telefoon heb (iphone4) en bovendien spotify voor de muziek...
    ligt de ipod bij Anne op de kamer :)
     
  17. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zo mama's... ben ik weer even.

    De enigen die hier nog met enige regelmaat schrijven, zijn Saskia, Miranda en ik :$ Vind het zo jammer dat het lijkt 'op' te gaan...

    Moeten we stoppen hier en verder gaan via FB?
     
  18. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nou ja, nog even een post van mij dan.

    Heb weer een flink stuk gelopen met de hond (6 km) en had een mooi doel: de HEMA :D
    Heerlijke winkel.
    Zag gisteren in de sportschool, op de loopband, dat een stevigere sportbh geen overbodige luxe is :D HEMA dus.

    Lekker weertje... ben een beetje aan het bijkomen van de schoolexamens en me aan het voorbereiden op de centrale examens in mei. Nog twee weken examenklassen draaien en dan breekt de heerlijkste tijd van het jaar weer aan: weinig lesuren, lente en dus kalmpjes aan op school (en nog meer tijd om te sporten :))

    Dan nog een nieuwtje: wij zijn benieuwd of wij nog een hekkensluitertje mogen krijgen...en daar gaan we dus voor!
    Spannend...

    Liefs en fijn weekend!
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ik ben er nog hoor!

    Vandaag Total loss... Met 12 kleuters pannenkoeken gegeten op de kinderboerderij. Vriendinnetje van Anne was jarig en ik mocht niet naar huis.
    Kinderboerderijmuts was wel een aardige muts en had weinig met kleuters had ik het idee.
    Heel langdradig verhaal over wat je nodig had bij pannenkoeken en voor continu eisen dat ze allemaal op zouden letten.
    Dat laatste was natuurlijk onmogelijk ;)

    Eieren geraapt, koe geaaid... Allemaal een klein eigen pannetje en bakken maar :)

    Anne wil dr feestje ook op de kinderboerderij heb ik begrepen... En ze heeft het vriendinnetje van vandaag alvast uitgenodigd :)

    Kadootjes uitgezocht door Anne vielen ook zeer goed in de smaak.
    Dus topmiddag.
     
  20. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik vind het wel zonde als het gaat stoppen.
    En we weten ook niet of FB over 5 jaar nog wel blijft bestaan, gezien de terugloop van Hyves.

    Ik zou deze topic wel blijven staan....
    Misschien maar even een mailing sturen zodat de anderen niet vergeten om hierin te kijken...?
     

Deel Deze Pagina