September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: geweldig toch van 2 witte ondertanden! Dat had ik je al eerder gepost van onverklaarbare poepluiers!!!! Dat wil zeggen dat de tandjes aant groeien waren en nog moeten doorkomen! :) Echt schattig om te zien!

@ MissX: net als Darcy heb ik Matthew in een kleinschalige school (nog geen 3 minuten op fietsafstand van ons huis) ingeschreven. Nooit gedacht dat je in Amsterdam woont, ik dacht bij Rotterdam....? Fijn dat het goed gaat met Yocena!

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Verder hebben Matthew en ik lekker weekend in Ruurlo gehad. Boswandeling gemaakt, 's avonds in het donker naar de speeltuin met de zaklamp gespeeld, naar het land van Jan Klaasen in Braamt geweest (daar heeft Matthew 'n hand van zwarte piet geschud, leuk), schoentjes neergezet, verder lekker relaxen daar. Vanmiddag waren we om 16.30 uur thuisgekomen. Nu maar wachtend op Jeroen vanuit Gembloux (Belgie). Matthew wilt niet slapen voordat Jeroen thuiskomt.
    Eergisteren en gisteren heeft Jeroen Matthew opgebeld om zn stem te horen, ze praten echt leuk met elkaar door de telefoon vlak voor zijn bedtijd. Dat gaf Matthew een goed gevoel en dan sliep hij heerlijk als een roos. Lief!

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Tygo
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Matthew
    Lopen: 1 week voor z'n 1ste verjaardag
    Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar
    Zonder speen: Toen was Matthew 2 jaar + 10 maanden
    Zindelijk: nog niet

Ollie
    Lopen: met 14 maanden
    Praten (zinnetje maken): 16 mnd., hij was een snelle babbelaar
    Zonder speen: sinds zijn 2e verjaardag
    Zindelijk: sinds 4 november jl. ('s nachts ook? Morgen proberen!)

Anne
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen: sinds kort
    Zindelijk:

Sarah
    Lopen: 13 maanden
    Praten (zinnetje maken): 1,5 jaar
    Zonder speen: gaat dit jaar misschien mee naar Spanje...
    Zindelijk: helaas nog niet

Chris & Tijn en Isa
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Kyra
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Jamie
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Marissa
    Lopen: 10,5 maanden
    Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar
    Zonder speen: nooit speen of duim gehad
    Zindelijk: overdag vrij goed, 's nachts niet

Alicia
    lopen: 12 maanden (1dag voor verjaardag)
    praten: 1,5 jaar?
    zonder speen: nog niet
    zindelijk: 1 jaar, 11 maanden en 11 dg, dag en nacht

Jesse
    Lopen: 13 maanden
    Praten (zinnetje maken): 15 maanden
    Zonder speen: 0 maanden (hij moest er niks van hebben!!)
    Zindelijk: helaas nog niet :)

Aiden
    Lopen: 16 maand dacht ik
    Praten: 1,5 jaar
    Zonder speen: vanaf 9 maand overdag en vanaf 2 jaar (rond zijn 2e verjaardag) 's nachts
    Zindelijk: vanaf juli 2010, 's nachts wil het soms nog wel eens mis gaan.

4. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    hoi meiden,

bedankt voor de leuke reactie op de foto van mijn mannen.

@MissX: leuk dat je weer meepraat.

@schoenzetten: hier mogen ze op vrijdag of zaterdag en woensdag hun schoenzetten (2 keer dus). de ene keer een klein cadeautje, de andere keer snoepgoed. Vanochtend had Sjirk een buggyboekje en Jesse een spelletje van Cars (wij hadden bruisballetjes voor in bad). Jesse snapte ook niet waar de wortels uit hun schoenen waren. Hoe komt dat paard daar dan bij? Hoe zit dat dan? Hij was erg nieuwsgierig. Erg blij met het cadeautje, maar die wortel bleef maar dwars zitten. Hij wilde wel weten of hij nog eens z'n schoen mocht zetten.

Zowieso worden ze hier enorm verwend; sint wordt gevierd op het werk van papa (baas betaald), bij oma (papa's kant met neefje en oom en tantes) en ook nog bij beppe (mama's kant met oom en tante). Verwennerij genoeg dus! hebben met de familei wel afgesproken niet alleen maar speelgoed te geven, maar ook kleding en handschoenen enzo.

De jongens hebben afgelopen weekend ook beide een nieuwe jas gekregen, Jesse ook al vast snowboots (vorig jaar steeds achter het net gevist). Moet nu voor Sjirk nog een skibroekje of skipakje voor de wintersport (voor Jesse vorig jaar een skipak gescoord in Tsjechie). Zag een leuk skipak bij Scapino dik 30 euro, vind dat zonde want hij heeft het maar even aan en er komt hier geen derde kindje. Mischien dn maar een skibroekje, dat kan misschien volgend jaar ook nog eens aan.

Verder nog even egoberichtje: een hoop ellende op mijn werk; vorige maand is onze directeur uit haar functie ontheven (oftewel ontslagen). Dat het niet goed ging wisten we, maar dit zagen we niet aankomen. Nu is een van de collega's vervangend directeur, maar het is best lastig om haar nu als meedere te zien. We moeten nu allemaal 5 ker zo hard werken en we hadden het al super druk. daarbij valt het me best wel zwaar om het werk te combineren met 2 kids (dacht dat doe ik wel even). Zit er zo nu en dan helemaal doorheen en kan net niks hebben. Hoop dat het binnenkort rustiger wordt in mijn hoofd. Daarbij belde de manager van de creche afgelopen vrijdag of de beide jongens niet naar een andere groep konden, want de groep was te druk en dat was beter voor iedereen. 1 van de leidsters zou meegaan en ook wat andere kinderen, maar geen vriendjes van Jesse en ook niet de leid(st)er waar hij het meest naartoe trekt. Baalde er van en heb aangegeven dat ik het er niet mee eens was en het niet wilde. Ze gingen kijken wat ze konden doen, maar officieel gezien mochten ze het gewoon doen. Kan daar op dit moment zo kwaad om worden (en om huilen, normaal huil ik eigenlijk nooit). Jesse gaat ws maar tot half juli naar de creche en dan na de vakantie naar school, dus vindt het zo onzinnig.
    Zover even mijn egoberichtje. Kan me hier zo druk over maken, blijft maar door mijn hoofd spoken.

Verder gaat met de jongens alles prima. Sjirks tandje is bijna door we voelen het en zijn tandvlees is paars/blauw. de luiers zijn ook niet te harden. Jesse voelt zich al weer stukken beter, nog een beetje snotterig.

Liefs van simke

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé girls!

Miran: Zo te lezen een super geslaagd weekend gehad, LEUK! :D
    En wat leuk dan hé het telefoneren tussen vader en zoon ;):)

MissX: Wat leuk weer van je te horen en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, LEUK!!! :) Dus Yocena is ook al lekker een bijdehand grietje, ja onze kids worden echt groot!

Anoek: Beetje gegaan vandaag met de hoofdpijn? Als ik zo vast heb geslapen heb ik idd ook erg last van hoofdpijn waar een pcm meestal niet tegen werkt.

All: Vandaag met vrienden naar Plopsaland geweest in Coevorden, erg leuk!!! De kids hebben enorm genoten samen met de papa's en de mama's :) Vooral de reallife 'Bumba-show' was helemaal fantastisch, de mondjes vielen open :D
    Verder nog steeds niet ongi hier, heb ff nagerekend, maar mocht ik deze maand echt een cyclus van 35 dagen hebben, dan zou ik vanaf vandaag posi kunnen testen ;) Heb mezelf de tijd gegeven tot woensdag en mocht ik dan nog niet ongi zijn dan gooien we er weer een testje tegenaan ;)

Fijne avond allemaal, ga zo lekker douchen en duik vroeg mn bedje in, ben helemaal op, hahaha!!!!!

XXX

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hello all
    sorry dat ik er ff niet was, vrij, zat, zon gewerkt, en DRUK!!
    dus 's avonds nadat de kids op bed lagen niet veel puf meer.

Darcy: zo dan hoppa twee tandjes opeens! zo pittig vind ik dat die lekkere koppies met een paar witte tandjes :)

Joyce: nou dan blijft het toch nog een beetje spannend ;)
    Hier ook wel wisselende cycli hoor, eerst altijd strak, de laatste twee jaar vaak wisselender. Maar wie weet, dat zou wat zijn!

MissX: welkom terug, wat een leuk nieuws! Moet je er erg aan wennen?? (gezien je Morning after pil) En wat leuk ook hoe je meisje zo lekker pittig is. ben je nog veel aan het schrijven?? Kom je weer wat vaker posten?

Imsala: tja ik kan me indenken dat je daar niet echt op zit te wachten, aan de andere kant: jij zal dan toch niet de enige zijn? er zullen toch meer mensen zijn in een vergelijkbare situatie die daar dan ook werken??
    Anderzijds ben ik er wel van overtuigd dat het goed is om op enige wijze in het arbeidsproces te zitten. Als er opvang voor de kids geregeld kan worden althans. Het verruimt je wereld toch. Maar kan me wel indenken dat je dat liever op een andere manier invult. Is dat geen optie dan??

Miranda: leuk weekendje gehad dus! Dat was toch in dat luxe vakantiehuis??

Saskia: gisteren de dag nog een beetje doorgekomen met de opgenomen tv-intocht??
    klinkt wel heel erg leuk die activiteiten zaterdag haha, Anne was vast kapot!

Simke: dat zou ik ook heel ellendig vinden... je wilt toch dat je kindje het zoveel mogelijk naar de zin hebben en als ze dan net verhuizen van groep zonder de favo juf...
    en nog zoveel toestanden op je werk...
    sterkte met de drukte!

Hoe is het eigenlijk met Suus??

schoenzetten: hier iedere zaterdag ook. Afgelopen weekend een klein kadootje met een paar pepernoten. Gewoon ff wat gehaald bij de action, kost geen kont en de kids waren er superblij mee. Jammer dat ik er niet bij was toen ze de schoentjes vonden, want toen stond ik al lang en breed in gesteven wit paraat...
    Kids zijn wel lekker hyper hier, alle kinderen in de klas van Isa ook net joh, jee het leek wel een bijenkorf :D
    het is vandaag vooralsnog droog dus ik ga straks maar eens even mijn rondje bakker enzo doen denk ik, eerst nog even een bakkie :D

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: schattig he :)
    wij bellen ook allebei regelmatig met anne.. heerlijk is dat :)
    (al moet ik zeggen dat ik vaak rare blikken krijg als ik het doe op weg naar werk sochtends.. )

@joyce: hoe gaat het met de cyclus? :)

@noor: ja hoor.. al heb ik op een zeker moment ook zitten slapen op de bank. werd wakker omdat Anne blijkbaar voor de zoveelste keer limonade vroeg :)

hier vandaag sollicitatie gehad.. superleuk.. dus allemaal even duimen voor me :)

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemiddag!

Het typt wat lastig, zo zonder duimen (die heb ik aan Saskia uitgeleend, succes meid! :D), maar er is een tussenuurtje en dan kán het even.

Simke, het zal even wennen zijn voor je zoons, een nieuwe groep, maar gek genoeg wennen kinderen razendsnel en valt het vaak mee, zo'n wisseling. Misschien kan Jesse eerst een ochtendje meedraaien voordat zo'n beslissing wordt genomen? Is dat een optie?
    Rot van je werk, probeer te relativeren, want werk en kinderen combineren is zwaar en extra hard werken vreet bergen energie...

Joyce, spannende dagen voor jou en je man, dus ;) Ik ben benieuwd, meid. Zijn we hier allemaal :D

Noor, zijn er foto's van het schoenzetten gemaakt? Heeft je man 'paard gespeeld' en net als ik een halve appel zitten opknagen in de gang? Ollie vond dat zó bijzonder... en het bakje water voor Amerigo was ook al leeg... :D

Tjeez, leeg hoofd... :(

Virginie, hoe gaat het met jou?

Suus, inderdaad... lees je nog wel eens mee hier? Alles goed thuis?

Zo zijn er meer meiden waar ik wel eens aan denk: Gonzo, Sophie, HelloKitty...

Ben gisteren met een cluppie vriendinnen naar een mooie film geweest, "Elle s'appellait Sarah" (Her Name Was Sarah) - over een meisje in WOII en een journaliste die onderzoek doet naar haar. Bijzondere verhaallijnen, nu het boek nog lezen!

Goed, ik ben weer weg. Later meer, fijne dag allemaal!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Saskia: ik duim heel hard voor je!!!

Darcy: hier wel fotootjes idd, geen appel-etende man, had de appels opgemaakt in de appeltaart haha, Amerigo kreeg water en suikerklontjes, van allemaal 1 ;)
    Die film wil ik ook graag zien! Heb het boek indertijd in 1 ruk uitgelezen, zo heftig soms, maar kon het niet wegleggen. Dacht toen al dat het vast verfilmd zou worden en is geloof een week of twee in NL in premiere gegaan toch? Hoe vond je de film? (vaak vind ik een film namelijk tegenvallen als ik het boek al heb gelezen omdat ik dan al zelf een beeld heb gecreeerd van hoe alles en iedereen eruit zag enz)

10. Saskia78

@darcy/noor: dat lijkt me inderdaad een heel mooi boek...
    maarja.. ik kreeg 1q84 van Murakami voor mn verjaardag ipv "haar naam was sarah"
    Mijn alltime favorite schrijver overigens.. dus ik was verre van zielig.
    Heb mn moeder nog op dr kop gegeven dat ie echt veel te duur was en dat ze best wat goedkopers had mogen uitzoeken :)

11. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

zo he, ben je een weekendje weg en kletsen jullie ineens heel veel!!!

@darcy, ja inderdaad dat was dezelfde wedstrijd. En Megan al 2 tandjes!! Bastiaan heeft nog steeds niks... hij is nog later dan z'n zus, die kreeg de dag voor ze 9 mnd was de eerste tand.

@missX, welkom terug en gefeliciteerd!! En klein moedertje heb ik hier ook, echt heel leuk hoor dan een 2e erbij :) Ze zorgt echt voor haar broertje en houd hem heel goed in de gaten

@schoenzetten, hier ook alleen de zaterdagen, vind ik wel genoeg.

@ de rest, sorry, heb het wel gelezen, maar ben het al weer vergeten. Ga nu weer even verder met uitpakken van de spullen en even boodschappen doen. Moet vanavond weer op tijd weg, het is sint knutselavond bij de opvang, dan versieren de papa's en mama's de lokalen voor sinterklaas. Echt heel leuk en gezellig om te doen.
    Dusse tot later!!!
    KNuffels!
    Bye!

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @rootje: tandje van Bastiaan komt nog wel, hij zal niet voor zn leven zonder tanden gaan, hoor! Als ie maar gezond blijft!!!

@ simke: hee vervelend dat je hard moet werken, dat is niet fijn als je daarna zo moe thuiskomt. Hopelijk is dit van tijdelijke aard.

@ Haar naam was sarah is nu ook op dvd uitgebracht. Heb verhalen erover gehoord over het boek en DVD.

@ Joyce: nog steeds niet ongi?
    Leuk dat jullie naar Plopseland zijn geweest!

@ Noor: hoe was je presentatie van afgelopen donderdag gegaan??? Doe er rustig aan....wel even aan je Noor-tijd denken :)

@ Saskia: crossing fingers!

Jullie krijgen de groeten van Virginie!
    Heb haar via FB gevraagd of ze geen last van overstromingen had. Ze woont "veilig" terwijl haar straten verderop wel last van hebben.

13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden....liggen jullie nog lekker in bed of heel hard aan het werk of aan het chillen???

Liefs, Miranda

14. Saskia78

Hmm ik was zo druk.. dat anne pas om kwart over 10 op het kdv was :)
    daarna nog even gezellig gebept met de kdvjuf want die is jarig vandaag...

huisarts geweest.. (vandaar zo laat)

en nu koffie!

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: mag Anne zo laat op het KDV komen, Matthew moet uiterlijk voor 09.00 uur op het KDV komen. Dit om dagelijkse structuur vast te houden zoals kindjes om 09.00 uur al aan de tafel voor fruit en drinken, en een kringgesprek vormen.
    Waarom ben je bij HA geweest?

16. Saskia78

@miranda: hier mogen ze vooral niet tussen 9 en half 10 komen.
    Na half 10 mag het gewoon weer...
    (en dan ook niet tijdens de lunch en smiddags tijdens slaaptijd of koekjestijd)

en ben geweest omdat ik weer snotverkouden ben.. helaas :)
    dus weer een ABkuurtje rijker ook

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Had gisteren geen internet :x dus kon ook niet posten!
    Vandaag is hier een rode vulkaan uitgebarsten ;) :) Dus meiden ben niet zwanger! Zat nu op een cyclus van 35 dagen :$ echt nog nooit gehad! Wel een beetje dubbel gevoel, aan de ene kant opgelucht, maar aan de andere kant ook teleurgesteld :( Was er de laatste dagen zo mee bezig en hield toch rekening met een zwangerschap en dan is het niet zo. Manlief had precies hetzelfde. Nu even kijken of we er 'echt' voor gaan of toch nog ff 1/2 jaartje wachten...;)

Darcy/Noor: Ben momenteel het boek van 'Haar naam was Sarah' aan het lezen. Prachtig geschreven en kan idd het boek niet wegleggen Noor ;) Wil ook graag de film zien.
    Ben sowieso de laatste tijd weer veel aan het lezen, heerlijk! Heb ook net het boek van Saskia Noort uit 'De Eetclub', ook fantastisch. En zag alweer bij de boekhandel een boek van Tess Gerritsen liggen 'Sneeuwval', leuk Sintcadeautje ;)

Virginie: Gelukkig heb je geen last van de overstromingen, ziet er allemaal wel heftig uit hoor :( Gelukkig kunnen we het ons niet voorstellen, maar het zal je maar gebeuren!

Noor: Ook lekker druk geweest de afgelopen dagen! Jammer dat je de gezichtjes hebt gemist van je kids toen ze in hun schoen keken, maar gelukkig is Sint nog niet het land uit ;)

Pris: Vermaak je je nog een beetje?!

Saskia: Balen dat je weer verkouden bent meid. Voorhoofdholteontsteking en vandaar de AB-kuur? Hier help spoelen met zout water altijd erg goed.

All: Lekker rustig dagje vandaag. Vanochtend boodschapjes gedaan met de kids, wel druk met 2 kids, maar zó leuk! Ze weten precies dat ze een plakje worst krijgen bij de slager en Kyra helpt al goed met in- en uitpakken :) Zometeen weer lekker verder lezen in mn boek ;), kids liggen in dromenland, dus ff lekker mama-tijd!!!

XXX

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    zit heir met Joep op schoot, kan neit slapen.Is al 3 dagen erg huilerig, geen koorts maar voelt wel warm aan. Kwijlen, niet willen eten en vooral huilerig. Kunnen dat tandjes zijn????????
    Echt geen idee, ken ik niet van Sarah, die kreeg tandjes voor we er erg in hadden (nou ja, 11,5 maanden was ze dus dat mocht ook wel, haha).

typt niet zo handig, Joep is met de muis aan het spelen en de cursor gaat weleens ergens anders naar toe.

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: beterschap!
    LOgisch bij ons ook niet tijdens lunch en zo komen storen hihi!

@ Joyce: begrijpelijk dat je met dubbel gevoel hebt...fijn dat je man ook hetzelfde denkt...met dikke buik midden de verhuizing lijkt me ook niet zo fijn, omdat je zelf van nature zo perfectionitisch bent. Dat zal misschien wel 'n beetje lastiger worden. Het zou heeeeel mooi zijn als jullie huis dit jaar verkocht zal worden en snel naar een ander droomhuis verhuizen met VIER slaapkamers ;)
    Zoals wat Darcy eerder schreef hoeft een baby in de eerste maanden in jullie ouderlijk slaapkamer slapen ivm BV en zo....

@ Anoek: arme Joep...het kan gewoon een onschuldig virusje zijn, of sprongetjes-tijd of tanden erdoor (mits veel poepluiers zijn geweest). Sterkte!

20. Pris

Pris Fanatiek lid

Hallo meiden,

Even een teken van leven:)
    Heb een paar dagen een behoorlijke dip gehad en gisteren is alles er met een behoorlijke huilbui uitgekomen, heeft me erg opgelucht eigenlijk en vandaag eigenlijk weer een goede dag gehad.

Gisteren ook weer controle gehad bij de huisarts en alles was weer ok. Het hartje weer gehoord, de kleine was weer goed gegroeid en mijn bloeddruk was perfect. Helemaal tevreden dus.
    We hebben nu ook weer de ''nood telefoonnummers'' van haar gekregen en instructie wanneer we precies moeten bellen. Dan komt t opeens toch alweer dichtbij, vanaf volgende week mag het zelfs al thuis worden geboren.

@ Joyce Idd en dubbel gevoel zeg...een kleintje heeft de eerste maanden niet zoveel nodig. Als jullie t willen er gewoon voor gaan, dingen als een verhuizing etc lost zich vanzelf wel op.
    Hier ook nog steeds bezig op zolder, ben over 4 weken uitgerekend en we moeten zelfs nog een vloer uitzoeken ;) Had ik ook t liefst anders gehad allemaal maar loopt gewoon zo. We hebben een wieg en een kastje en als de kamer niet af is lossen we t gewoon op die manier op. Komt dan vanzelf wel weer. (ok moet toegeven er zijn MOMENTEN dat ik hier iets anders over denk hoor :D )

@ Anoek Zou heel goed tandjes kunnen zijn, nog niets ontdekt in zijn mond. Al een bijtring geprobeerd, vinden ze vaak wel fijn dan. Succes, misschien is het tandje er straks ''opeens''

@ Virginie Gelukkig bij jullie geen overlast zeg, jeetje!!!!

Beterschap Saskia, hopelijk slaat de AB aan!!!

Kan nu verder niets lezen hieronder, straks weer naar de gyn, daarna skype afspraak.

Tot later, nu lekker boerenkool maken!
    Fijne avond!!!

Liefs Priscilla

Deel Deze Pagina