Effe heel kort, morgen meer! @ Darcy: Megan tandjes door! Fijn. Nu weet je ook wat de oorzaak van de poepluiers ed. waren. Ik denk dat er bij Ella ook weer een tand of 2 aan het doorkomen zijn, heeft ook veel poepluiers en enorme uitslag. @ MissX: Gefeliciteerd meid!!! Wat leuk om van je te horen en wat een supernieuws. Dringt het al wat door? @ Joyce: Ik begrijp je gevoel hoor. Zeker als het echt wel welkom is. Je gebruikt de pil niet meer hé? Dan had het natuurlijk gekund. Persoonlijk, maar dat is echt mijn persoonlijke mening, zou ik nog wachten, omdat ik de stress van te verhuizen enzo haat, en dan met 3 kindjes, ik vond het al verschrikkelijk met 1. Ik wil ook dat alles meteen op orde staat enz. Maar ja, als ik het zo neerschrijf, er zijn al 2 kinderen, dus waarom geen 3?! @ Pris: Het komt hééél erg dichtbij nu!! Ik kan niet geloven hoe snel het niet gegaan is bij jou. Laat die tranen maar komen, lucht altijd op! @ Anoek: Hmmm, kunnen idd. wel tandjes zijn, maar ook wat anders natuurlijk. Het is moeilijk toch vind ik, je weet toch niet altijd wat er scheelt en blijft toch met vragen zitten. Ik hoop dat het tandjes zijn en dat hij zich snel weer beter voelt! Later meer!!! x
Hier een meisje met verlatingsangst... was effe vergeten dat kleintjes rond die leeftijd erg zitten met het concept "als mama wegloopt, lijkt ze ook ECHT weg"... Dus een krijsende Megan in haar bedje (ik zat hier te lezen), heb haar in ons bed genomen - ze klampte zich tegen me aan, viel langzaamaan in slaap en liet nog een zucht en een snik gaan... Hopelijk een rustige avond, ik wil vroeg naar bed. Dagje strand gedaan, heerlijk natuurlijk, maar het hele gezin is rozig. Jammer Joyce, een zwangerschap had natuurlijk welkom geweest bij jullie! Ben je er inmiddels overheen, is de teleurstelling wat gezakt? Een vriendin is gistermiddag bevallen van een dochter, Marin. Zo leuk dat er weer een kleintje in de vriendenkring is. Overmorgen viert een ander jochie zijn eerste verjaardag... veel laatbloeiers onder mijn vriendinnen - de kinderen schelen weinig. Sommige meiden in de groep hebben al zoons in de puberteit, anderen zijn nog met zindelijkheid en speentjes in de weer Fijne avond allemaal. Ga Project Runway aanzetten, heb ik opgenomen. Meteen even wat toetsen nakijken
Hoi meiden, bedankt voor alle lieve reacties. gister op mijn werk de bom laten barsten; eens goed verteld wat ik er van vond en wat er mij om gaat. Het luchtte enorm op en de collega's weten nu hoe het zit en toonden begrip. @tandje: het staat echt op doorbreken, nog een heel dun velletje zit erover. Verder zo nu en dan flinke stink luiers, maar nog niet zo erg als met Jesse. Sjirk kauwt wel overal op, maar hij lijkt er weinig last van te hebben. Jesse's eerste tandje was er met 6,5 maand. Vandaag overgestapt op friso 2, 1 was nu op. Kruidvat had voeding in de aanbieding, dus flink ingeslagen. @boeken: hier in het weekend "het verloren symbool"van Dan Brown gelezen, echt super spannend, kon het niet wegleggen. Vind Dan Brown zowieso een goede schrijver. Ik ken "haar naam is Sarah"niet. Waar gaat het over? Ik lees echt supergraag, maar kom er helaas niet meer zoveel aan toe met 2 kids. @kdv-tijden: tussen 7.30 en 9.00 uur brengen, tussen 12.30 en 13.00 uur halen/brengen en tussen 16.00 en 18.00 uur halen. Mocht je andere tijdstippen willen vanwege dokterbezoek oid dan moet je dat overleggen. Ben zaterdag naar de kapper geweest. Was mijn haar echt zat. Ik heb tijdens de zwangerschap van Sjirk heel veel haar vastgehouden en dat viel nu met bakken uit; resultaat allemaal nieuwe haartjes (stekeltjes er tussen). Ik had mijn haar op kaaklijn en heb er nu en kort koppie van laten maken en van lichtblond naar een soort koperblond (warmere tint). Moest er zelf enorm aan wennen, maar vind het supermooi (en makkelijk, beetje gel en lekker wild). Best wel gek; had met ons trouwen lang haar (bijna tot op mijn broekriem) en daarvoor ook jaren, 2 maand na het trouwen op schouderlengte laten knippen. Na de geboorte van Jesse op kaalengte laten knippen en nu dus kort. Hebben jullie ook je haar na de geboorte van je kids veranderd?? Toen ik Jesse vandaag op de creche ging halen, zag ik hem niet zitten. Roept hij ineens, "mamaaaaa ik ben hieeer!`zit ie gewoon aan tafel. maar helemaal in Pietenkleren. Ik herkende ´m in eerste instantie niet. Maar wat zag hij er superschattig uit. Ze hebben in de poppenhoek Pietenpakjes als verkleedkleren, erg leuk. Liefs van Simke
Zo, alles lijkt nu eindelijk te slapen. Sarah besloot maar even om noooooooooit meer te gaan slapen...... heb maar gezegd dat ze maar wakker moest blijven tot morgen en dat als ze mij hoorde dat ze alvast haar kleren aan moest doen, wel zo gemakkelijk.. Wat betreft Joep. ik gok op tandjes, als hij vrijdag nog zo is ga ik ff naar ha. Vorige week ook geweest en toen zag zijn oortje erg rood maar hij heeft geen koorts dus ontsteking lijkt me ook niet. ACh ja, blijft gissen bij die kleintjes. Sarah heeft ook nooit vieze luiers gehad bij het krijgen van tandjes. Wel huilerig maar dat was het dan. Ik ben het bad vol aan het laten lopen, even lekker badderen. Kado van sinterklaas maar even uitgepakt om nu te gebruiken (badschuim van rituals, mmmmmm). Doei doei allemaal, vrijdag reageer ik weer op iedereen, tot die tijd weinig thuis. Dikke knuf
Goedemorgen meiden! Eerst wat betreft de waterschade. Wat een ramp hier in het land. In sommige dorpen/steden steeg het gisteren nog. Bij ons is het water gelukkig weg, maar wat erg voor de mensen die uit huis moesten en waar alles vernield is. Wij wonen geen km van het kanaal Brussel-Charleroi en geen km van een beek, die natuurlijk helemaal overgelopen is. We zaten er echt tussenin, maar wonen hoog genoeg, dus veilig. Het was echt onwerkelijk om grote banen ed. ineens als een reuzevijver ofzo te zien. Tegen de kracht van de natuur staat een mens machteloos natuurlijk. @ Anoek: Heeeeerlijk hoor, lekker in bad. Ik baal nog steeds dat we geen bad hebben, vond het echt zalig, echt ontspannend. Hoe gaat het ondertussen met Joep? Haha, Sarah is ook al zo bijdehand. Heeft ze lekker geslapen uiteindelijk? @ Simke: Is Sjirk's tandje al door? Over haarverlies na de bevalling, ik heb er enorm last van gehad,het viel met pakken uit, mijn hoofdkussen lag vol 's morgens, als ik mijn haar waste, hetzelfde. Ik was bang om geen haar meer over te hebben! Ik wil graag een nieuw kapsel, heerlijk. Ik wacht tot mijn verjaardag, dan wil ik nog eens gaan winkelen, sauna, zonnebank, kapper.. aaaah, heerlijk. Een foto van je nieuwe ik is trouwens welkom hoor! @ Darcy: Zielig dat Megan zo huilde. Hier merk ik er eigenlijk weinig of zelfs niets van. Maandagnacht is Ella wel wakker geweest en was een beetje zeurderig, maar leek me geen verlatingsangst, was meer zeuren dan echt huilen. Heeft ze dan lekker bij jullie geslapen? Leuk hé, baby's die worden geboren, fijn ook dat je vriendinnen kids hebben van alle leeftijden!
Fotootje showen, Simke Virginie, de beelden waren echt erg. Waterschade is desastreus... erg, hoor. Ben wel blij te lezen dat jij en je gezin veilig zaten! Miranda, is Jeroen nog goed thuisgekomen uit België? Hier net terug van een middagje rapportvergaderen over mijn HAVO-schatjes. Ik krijg een ERRUG drukke ouderavond, WAT een aparte gevallen zitten ertussen! Eenmaal thuis trof ik mijn pa aan met een wel heel bijzonder cadeau: een rieten hobbelpaard (echt MEGAgroot), waar Ollie met nog een kindje op past. Wat het cadeau zo bijzonder maakt, is dat het niet alleen heel oud is, maar dat mijn vorige partner er als klein jochie op heeft gespeeld... ik zal een fotootje maken. Tijd voor een bakkie en even de beentjes omhoog. Meg slaapt, Ollie kijkt Dora. X
@darcy: dat is wel heel bijzonder! en heel lief dat hij dat aan jullie wil geven Dat zal hem ook wel wat emoties gekost hebben denk ik Toch fijn dat je het nog steeds zo goed met ze kunt vinden dan he
Jeetje Darcy, dat is zeker wel een heel bijzonder cadeau! Ben erg benieuwd naar de foto! Dus je hebt een 'leuke' HAVO-klas Suc6 ermee!!! Virginie: Gelukkig dat jullie geen last van de wateroverlast hebben gehad, pfff!!!! En ja, het lijkt mij ook wel errug heftig een verhuizing met baby en nog 2 loslopende kids Heb ook steeds sterker het gevoel dat we gewoon ff moeten wachten (1/2 jaartje dan ) Simke: Ik wil ook foto zien Ben erg benieuwd naar de metamorfose, leuk zeg!!! All: Ben zó blij vandaag. Eindelijk is mn jas (moet eigenlijk zeggen, mantel) af die ik voor Kyra heb gemaakt. Zal morgen ff foto plaatsen en dan zullen jullie begrijpen dat ik er erg trots op ben!!! De juf van naailes zei gisteravond al, 'eigenlijk moet ie gewoon ingelijst worden'! Verder helaas nog niks gehoord van die mevrouw die toen bij ons huis is komen kijken. Volgens de makelaar moet ze niet gepushed worden en is ze erg traag van begrip, dus er is nog steeds een beetje hoop, alhoewel die bij mij steeds meer afneemt Fijne avond allemaal!!!
Wat een mooi cadeau Darcy!!! Erg bijzonder...zijn er heel toevallig ook nog fotos van vroeger??? @ Joyce Leuk zeg!! Kom maar op met de foto, ben benieuwd!!!! Balen dat ze niets heeft laten horen nog...is wel even geleden toch al??? @ Virginie Gelukkig is die ellende jullie bespaard gebleven. @ Anoek Heerlijk even tijd voor jezelf. Lekekr Rituals, ik heb op mijn laatste werkdag een pakket van Rituals gekregen. Ja blijft moelijk met die kleintjes, altijd gokken. Is Sarah lief gaan slapen uiteindelijk. @ Simke. Jij dus ook een uitbarsting. BIj mij heeft t erg opgelucht hopelijk bij jou ook. Knap dat je met 2 kids tijd hebt om een boek te lezen!! Niet te hopen dat er binnekort weer een kindje komt...dan ga je kaal haha. Leuk zo'n nieuwe coupe!!! Hier niet echt veranderd (nu al weken pluis haar...niets van te maken!!! ) Vandaag Babykleertjes gewassen, waslijn weer helemaal vol met babyspul. Erg leuk!!! Verder van boven naar beneden alles gezogen en gedweild en lekekr gerommeld (ben schilderijtjes aan t maken voor zolder). Vanavond heerlijke stoofpeertjes met draadjesvlees gegeten bij mijn moeder, dag is weer omgevlogen, zelfs nog een uurtje geslapen, was gisteren een beetje laat geworden. Fijne avond!!
@ Simke: wat grappig dat je je zoon niet haast herkende in zn pietenpak haha! Lekker mooie kapsel....ja ja ja dit vraagt om een foto @ Pris: ff lekker uithuilen...nu kan je lekker tegenaan! Leuk dat je in het kamertje gaat schilderen, net als toen bij Tygo kamer. Ga je naam schilderen....of wachten tot na een geboorte van je kind. Je at afgelopen dinsdag boerenkool, heel toevallig had ik ook op dezelfde dag boerenkool gemaakt, lekker! Volgende week woensdag 24 november is er een opening van Pri(S)mark in Hoofddorp! Ga je erheen? @ Darcy: ooh wat ontzettend lief van hem dat je een mooie hobbelpaard kreeg...echt bijzonder dat je kindjes hem mochten gebruiken!!! Foto??? Op je vraag beantwoorden is Jeroen wel goed thuisgekomen vanuit België. Hij was om 22 uur thuisgekomen en heeft nauwelijks last van de overstromingen in België gehad. Hoe was het een ouderavond gisteren? @ Joyce: zoals wat je schreef over op je gevoel afgaan....over dat halfjaartje wachten....luister altijd naar je gevoel (vaak heeft gevoel gelijk ) I wil wel graag een mantel van Kyra zien op een foto!!! Heerlijk dat je trots op bent! @ Noor: het is nu alweer een week geleden dat je een presentatie hebt gegeven.....sorry van mn nieuwsgierigheidje @ all: verder alles goed met jullie? Zeg meiden....ik ga maar weer aan de bak... Liefs x
@kapsel: Toen ik Job leerde kennen was mijn haar zolang dat ik er op kon zitten. En in een soort van opwelling het af laten knippen tot schouderhoogte toen. We waren op Concert@Sea waar je je haar gratis kon laten knippen en Job wilde dat nogal graag. (zn haar werd al wat minder en hij vond de kapper duur) Dus wij in de rij. En ergens in de rij heb ik toen besloten dat mijn haar ook geknipt zou worden en dan natuurlijk meteen in een leuk model. Nouja.. buiten dat het wachten ERG lang duurde, duurde het ook erg lang voor ze klaar was met knippen... maar ik moet zeggen dat het echt goed bevallen is. En Job heeft altijd gezegd: je gaat niet je haar knippen als je een kind krijgt hoor! Maarja.. dat hoefde toen dus al niet meer Voor mijn gevoel heb ik best kort haar dus... de rest van de wereld is het daar meestal niet mee eens Zo half 11.. en Anne is de deur uit. In dr rode winterjas (die we kregen maar zowel Job als ik vinden hem verschrikkelijk.. Anne niet dus) met dr roze kroontje op. Geen gezicht natuurlijk.. maarja voor een keertje moet kunnen hoor Ze was helemaal gelukkig toen ze vanochtend dat ding op mocht houden
Ik ga speuren naar foto's van vroeger... maar omdat het een huishouden van Jan Steen was en de familie nogal excentriek is gebleven (lees: de woonkamer staat vol stapels boeken en muziekinstrumenten), zal het lastig worden Ik ben stapeldol op mijn pa en diens vriendin... het is bijzonder om ze in ons leven te hebben en ook dit jaar weer Sint te vieren samen Benieuwd naar de jas, Joyce! @kapsel: hier een boblijntje, maar ik wil het liefst weer een schaar erin zetten. Mag niet van thuis... die ziet me het liefst met haar tot op mijn rug... (wat niet handig is, het grijsgehalte is hoog en ik BLIJF verven!) Fijne dag allemaal! X
hi all sorry voor mijn afwezigheid, het is lekker druk en de jongens slapen bijna nooit meer opeens 's middags, dus het schiet er steeds bij in. probeerde van het weekend een paar keer in te loggen op mijn werk, maar dat lukte niet... presentatie ging niet door, doordat mijn oppas de avond tevoren cancelde... baalde want had net alles op alles gezet om het goed af te krijgen... nu doe ik het medio december, dan heb ik ook nog een andere les te geven, dus koppel het maar werk: afgelopen weekend gewerkt, druk! sowieso druk op werk. Laatst al voor tienen alle visite gelopen van de hele afdeling, mijn patienten verzorgd, alle intraveneuze medicaties voor mijn eigen patienten en die van een leerling bereid en toegediend (leerlingen mogen dat niet) en een patient supersnel van de Spoedgevallen gehaald, geinstalleerd, familie gesproken en voorbereid op haar komende overlijden, wat al binnen tien minuten na aankomst op de afdeling plaatsvond... oudere dame met wrs een gebarsten aneurysma in het hoofd, dacht even dat we het al niet zouden redden om op tijd op de afdeling te komen.... druk druk dus. Het andere nieuws op werkgebied is dat ik per januari alleen nog ca eens per maand een weekend op de verpleegafdeling werk en verder al mijn uren op de poli draai. Nodig, want ook daar druk en lange wachtlijsten en geen tijd voor mijn overige werkzaamheden zoals netwerk onderhouden, scholingen organiseren en bijwonen, protocollen ontwikkelen en doorvoeren etc etc. Was best even een lastige keuze, want ik vind mijn werk op de afdeling ook erg leuk, maar is wel het beste en vind het op de poli ook erg leuk. Daar ben ik meer solistisch bezig en op de afd veel meer in teamverband en ik vind allebei erg leuk. Nuja, op deze wijze kan ik mezelf wel weer verder ontwikkelen en dat is ook errug fijn! met de jongens loopt het op zich allemaal wel maar ik loop erg vast in de wirwar van instanties die je zouden moeten helpen, maar vervolgens niet of te laat doen... en om te voorkomen dat ik straks vastloop omdat er nergens een geschikte plek voor ze is en ik verplicht thuis moet gaan zitten met ze, wat voor niemand goed is en bovendien financieel verre van haalbaar probeer ik alles uit de kast te halen. zo jammer en frustrerend dat het allemaal ieder voor zich is en dat ze weinig boodschap lijken te hebben aan de toekomst van ons gezin! als ik de situatie schets en aandik (tja je probeert alles om een voet tussen de deur te krijgen) en bijv vertel: wat nou als er straks in september nog geen plek is op een geschikte school? moet ik dan verplicht thuis gaan zitten? krijg je dan een antwoord van: tja nou dat kunnen we nu nog niet zeggen, we moeten het eerst allemaal bekijken, en tja, mw dat zou heel onfortuinlijk zijn, nee wij kunnen u niet eerder helpen. punt. aangezien ik, zeker in mijn werk, behoorlijk perfectionistisch ben, komt dit me dus echt de strot uit! Als ik iemand niet (goed genoeg) kan helpen verwijs ik iemand door, ga ik net zolang op zoek tot ik iemand heb gevonden die er wel wat mee kan, of totdat alle opties geprobeerd zijn. Ik kan het dus niet uitstaan dat anderen je zo aan je lot over laten als je zelf een keer om hulp vraagt (wat ik op zich al heel moeilijk vindt...) thuis gaat het verder goed hoor, maar ik wil gewoon dit soort situaties voorkomen, en echt het gevoel hebben dát ik het ook kan loslaten en op deze manier heb ik geen vertrouwen in anderen en in afwachten...
Hoi meiden, Het tandje is er door!! Het is nog niet goed te zien, maar wel te voelen. en er hangt een flapje tandvlees los en daar speelt hij nu mee met zijn tong. Jesse had met z'n tandjes altijd flinke spuitluiers, maar Sjirk niet, alleen de lucht is niet te harden. Zal zo haarfoto's plaatsen. Niet op de trui letten, ik heb mijn thuisrommeltrui aan (zo'n fijne, die lekker zit in je gewoon lekker in kunt rommelen in huis). Morgen naar het cb met Sjirk. Ben erg benieuwd. @Lezen: doe ik 's avonds als de kids op bed liggen, anders lukt het mij ook niet. Normaal lukt het ook niet om met de laptop bezig te zijn, maar ze zijn nu samen aan het spelen. Liefs Simke