Goeiemorgen meiden!!! @ Pris: ja grotendeels mijn werkachterstand is ingehaald. Dat is beter dan niets, en de druk op mij is wat minder....alleen mag ik niet ziek worden, wie neemt mijn werk dan over....niemand...das minder. Per 1 januari kan er geregeld worden. Zo zie je maar weer dat Tygo een tevreden mensje is dat je geen schoentje hoeft zetten op zaterdag a.s. kan je weer doen. Spannend dat de kamer bijna klaar is...heerlijk gevoel! Ik heb nog geen cadeau voor Jeroen gekocht, ook al hebben we een meningsverschil. Zijn hobby is het smeden van de zwaarden/messen en verzamelen van mooie zwaarden. Ik respecteer zijn hobby. Hij wilt graag dat ik hem weer een nieuwe zwaard als een cadeau geef. Ik heb hem 2 jaar geleden of zo ook al gegeven, nu weer. Ik vind het niet leuk. Jeroen zei: je geeft een cadeau aan iemand die 't leuk vindt en of je wel of niet leuk vindt doet er niet toe. Ik ben het niet mee eens. Ik wil hem een cadeau geven dat ik 't leuk vind en hij ook. Ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken?
@middagslaapje: mja ook hier redt Anne het vaak niet de hele dag.. als ze al slaapt is het meestal een heel laat slaapje (en dus kort anders ben ik bang dat ze savonds niet slaapt.. ) ook hier.. geen voorstanders van tv.. maar nu komt toch af en toe als ik sta te koken spontaan Angelina Ballerina op tv (lang leve upc on demand!) En het is ook echt een leuk tekenfilmpje; vanochtend ging ze dansen als Angelina. Heerlijk Mocht ze per ongeluk op ballet willen.. dan mag dat natuurlijk *lach* Gelukkig kun je als 3jarige nog niet op ballet @miranda: oh die discussie klinkt bekend ja. Persoonlijk vind ik dat het belangrijk is dat iemand aandacht besteed aan het kado. En dat precies kopen wat iemand zegt dat hij wil hebben voor de ontvanger wel leuk is natuurlijk... maar voor de gever enorm saai. Dus het is een beetje belangenverstrengeling Het zou leuker zijn als je zelf een mooi zwaard kon uitzoeken.. maar dan nog is het een beetje eh.. tja flauw En natuurlijk heeft hij een punt dat hij het OOK leuk moet vinden.. dat is het hele idee van een kadootje natuurlijk Maar ikzelf.. heb ook altijd lol van het uitzoekenv an een kado voor iemand en meestal is diegene er dan ook gewoon blij mee. Beetje lastig dus. @partnerkadootjes: ik heb ook geen flauw idee wat ik voor job moet kopen hij heeft letterlijk alles al wat hij graag wil hebben. (en meeste wat hij wilde hebben is ook ietsje te duur als sint-kado en kan ik niet uitzoeken omdat ik nou eenmaal geen verstand ervan heb) Wel vast 1 gedichtje startklaar en het bijbehorende kadootje moet alleen nog even gekocht... maarja dat is 3 euro ofzo. Dus ik moet toch nog even wat bedenken vanochtend met Anne naar de huisarts geweest. Voor mezelf he.. Anne wilde gewoon graag mee Ze wil ook ZO graag verkouden zijn... NET als mama Nahja.. Daar is Mama het niet helemaal mee eens.. maar intussen verliest Anne ong. 4/5 keer per dag heel even haar stem dus ik ben bang dat het er toch aan zit te komen Vorige week weer longontsteking.. maar dat klonk vandaag weer prima zei de huisarts. Had vorige keer huisarts in opleiding. Dus mijn eigen huisarts nu "had ze nog vertelt hoe dat zat met die AB en anticonceptie?" "eh nee.. maar gelukkig had ik me dat zelf ook bedacht" Kleine aantekening op de huisarts in opleiding haar rapport dus vrees ik Het is best een belangrijk detail lijkt me... (volgens Job is het simpel: het staat toh in de bijsluiter?" maar volgens mij is dat nou juist de toegevoegde waarde van een huisarts... dat ze je daarvoor waarschuwen. ipv enkel pillen voorschrijven en weer naar huis sturen.)
Noor, ik heb jouw lange bericht niet gezien, hoe kan DAT nou Hoop dat je uit de zorgen om je kids komt - want we hadden het er bij Pris al over, je bent erg begaan met je kids en je wilt het beste voor hen (niet, wat een ander vindt of meent te moeten vinden.) De juiste school voor je jochies is nu net dátgene wat je goed geregeld wilt hebben... en dan heb je niks aan wachtlijsten en ander leed...
Zit met een klein jochie aan tafel dat zich afvraagt sinds half 8 "of het al middag is" - er ligt een chocolademuisje te wachten op hem, die zat in zijn schoen Ik ga aan de slag, heb een berg klusjes te doen. Pris, ga je morgen al naar de Primark? Misschien te druk, zo'n opening... maar anders was het zaterdag, toch? Leuk
@saskia, hoezo geen balletles vanaf 3 jaar, er zijn heel veel dansscholen die al wel beginnen op 3 jaar hoor... Heb er al serieus over na zitten denken om vanaf februari maris daar heen te doen 1x per week 45 min Ze wil zo graag en het peuterdansen is afgelopen en eigenlijk te kinderachtig voor haar... dus nog een keer een sessie peuterdansen vind ze niet zo leuk vrees is... @darcy, heerlijk he... marissa had net nog een chocoladecentje uit haar bakje gehad en wil met alle geweld er meer Maar vanmiddag pas weer 1, anders is in een uur tijd dat hele bakje leeg... en vanmiddag een ziek kind... @sintkadootjes.... dat is zo lastig he... voor de kids gaat op zich wel, hoewel ik er voor bastiaan al meer moeite mee heb (we hebben ook al zo belachelijk veel). Ook zeker niet meer dan 80-100 euro pp trouwens hoor!! We hebben wel voor meer besteld bij de toysXL, maar dat kwam omdat er ook wat kadootjes van opa en oma bij zaten en alvast 2 grote 'dure' kadoos voor bastiaan voor zijn verjaardag. Tja het was 3 halen, 2 betalen he, en dan moet je profiteren Maar voor Rene zou ik het niet weten, en hij weet het zelf ook niet... Pfff, ik heb net voor mezelf maar fietstassen besteld, die moest ik toch nog hebben En we vieren het bij mijn ouders, en we doen wat voor ong 10,- onderling, maar dat is zo moeilijk, die hebben ook alles al.... Bastiaan wordt wakker, dus we gaan een broodje eten... Tot later!
@rootje: hier in de buurt is er niets voor jonger dan kleuters... zou je neit verwachten zo in de stad.. maar je moet dan echt de hele stad door. Het komt vast goed als ze naar school gaat
@ saskia: luxeprobleem als men graag wat wilt hebben die boven het budget gaat....pffff Ik zelf zoeken naar een zwaard voor hem, nee hoor, hij weet zelf donders goed welke zwaard hij wilt hebben, ikke geen flauw benul van....zwaarden bestellen in Canada....uh... @ rootje: we geven elkaar geen sint cadeautjes, als het wel zo is zou ik hem nieuwe set onderbroeken geven haha..die zitten vol met gaatjes...haha! @ darcy: het is nu middag...nu mag ollie chocolade eten Moet je niet werken vandaag? Uh...hoe is het nu met je spierpijn?
ze gaat heen op vrijdag met dr vriendin..dat staat ergens in dit topic...ik ga volgend jaar erheen met voldoende geld op mn zak!
Update: Tygo Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: sinds kort? Zindelijk: Matthew Lopen: 1 week voor z'n 1ste verjaardag Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar Zonder speen: Toen was Matthew 2 jaar + 10 maanden Zindelijk: momenteel zindelijkheidstraining Ollie Lopen: met 14 maanden Praten (zinnetje maken): 16 mnd., hij was een snelle babbelaar Zonder speen: sinds zijn 2e verjaardag Zindelijk: sinds 4 november jl. ('s nachts ook? Morgen proberen!) Hoe gaat het? Anne Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: sinds kort Zindelijk: Sarah Lopen: 13 maanden Praten (zinnetje maken): 1,5 jaar Zonder speen: gaat dit jaar misschien mee naar Spanje... Zindelijk: helaas nog niet Chris & Tijn en Isa Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Kyra Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Jamie Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Marissa Lopen: 10,5 maanden Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar Zonder speen: nooit speen of duim gehad Zindelijk: overdag vrij goed, 's nachts niet Alicia lopen: 12 maanden (1dag voor verjaardag) praten: 1,5 jaar? zonder speen: nog niet zindelijk: 1 jaar, 11 maanden en 11 dg, dag en nacht Jesse Lopen: 13 maanden Praten (zinnetje maken): 15 maanden Zonder speen: 0 maanden (hij moest er niks van hebben!!) Zindelijk: helaas nog niet Aiden Lopen: 16 maand dacht ik Praten: 1,5 jaar Zonder speen: vanaf 9 maand overdag en vanaf 2 jaar (rond zijn 2e verjaardag) 's nachts Zindelijk: vanaf juli 2010, 's nachts wil het soms nog wel eens mis gaan.
Hé meiden! Leuk hé al die schoencadeautjes en verjaardagscadeautjes Het scheelt natuurlijk enorm dat wij en de kids nog niet zoveel hebben Wij geven de kids met Sinterklaas cadeautjes en met kerst zijn papa en mama aan de beurt! Maar mezelf kennende krijgen ze altijd nog wel iets met kerst. Wil ze graag een eigen besteksetje geven van zilver, lijkt me erg leuk. Heb leuke gezien van Woezel & Pip Darcy: Geslaagd weekend gehad dus, spierpijn al minder geworden? Wow Megan alweer de 8 maanden gepasseerd, waar blijft de tijd?! Pris: Vandaag precies 37 weken zwanger! Lekker je rust nemen hoor tussendemiddag als het ff kan, straks lukt het echt niet meer Ben echt zó nieuwsgierig wat jullie krijgen, ik zet in op een meisje Miran: lekker gevoel geeft dat he achterstallig werk inhalen! Soms ontkom je er gewoon niet aan. Moest erg lachen om jou Sintcadeautje voor Jeroen als jullie daar aan zouden doen: 'nieuwe onderbroeken', want er zitten gaatjes in Whawhawha!!! Wel lekker luchtig toch Saskia: Oeps foutje van de arts in opleiding. Dat moeten ze zeker erbij vertellen als je aan de AB-kuur zit, denk dat veel mensen daar echt niet aan denken! Gelukkig jij wel Fijn dat je longen schoon waren! Heb trouwens zondag ook leuk nieuws te horen gekregen!!!! We krijgen er een neefje of nichtje bij. Mn schoonzusje is zwanger van hun 2e kindje, mn broer wordt opnieuw vader!!! Ze hebben al een dochtertje van 4 , echt zó leuk!!! Als alles goed mag gaan is ze 31 juli uitgerekend! Is hier trouwens iemand bekend met het park Coldenhove van Landal Greenpark? Wij willen hier in februari een weekje naar toe... Of weten jullie misschien een ander leuk park? Fijne middag allemaal!
@joyce, Wij zijn ooit (toen marissa 3 maanden was ofzo) naar coldenhove geweest, voor zover ik me kan herinneren was dat best een leuk park toen hoor! En de omgeving is daar ook heel mooi.
Update: voor degenen dat nog niet ingevuld hebben... Tygo Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: sinds kort? Zindelijk: Anne Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: sinds kort Zindelijk: Chris & Tijn en Isa Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Kyra en Timo Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Jamie Lopen: Praten (zinnetje maken): Zonder speen: Zindelijk: Matthew Lopen: 1 week voor z'n 1ste verjaardag Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar Zonder speen: 2 jaar + 10 maanden Zindelijk: momenteel zindelijkheidstraining Ollie Lopen: met 14 maanden Praten (zinnetje maken): 16 mnd., hij was een snelle babbelaar Zonder speen: sinds zijn 2e verjaardag Zindelijk: sinds 4 november jl. ('s nachts ook? Morgen proberen!) Hoe gaat het? Sarah Lopen: 13 maanden Praten (zinnetje maken): 1,5 jaar Zonder speen: gaat dit jaar misschien mee naar Spanje... Zindelijk: helaas nog niet Marissa Lopen: 10,5 maanden Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar Zonder speen: nooit speen of duim gehad Zindelijk: overdag vrij goed, 's nachts niet Alicia lopen: 12 maanden (1dag voor verjaardag) praten: 1,5 jaar? zonder speen: nog niet zindelijk: 1 jaar, 11 maanden en 11 dg, dag en nacht Jesse Lopen: 13 maanden Praten (zinnetje maken): 15 maanden Zonder speen: 0 maanden (hij moest er niks van hebben!!) Zindelijk: helaas nog niet Aiden Lopen: 16 maand dacht ik Praten: 1,5 jaar Zonder speen: vanaf 9 maand overdag en vanaf 2 jaar (rond zijn 2e verjaardag) 's nachts Zindelijk: vanaf juli 2010, 's nachts wil het soms nog wel eens mis gaan.
Met een half oog typen... goeiemorgen, girls! Megan doet de zonnegroet in de keuken bij de waterbak van de hond, even opletten en heel snel schrijven hier... Ollie loopt ook al zo mal te doen... Zindelijkheid 's nachts: gaan we nog doen, vanmorgen ook maar 1 plasje in de luier gezien. Volgens de opvang zijn dit de spannende dagen waarin nog wel eens iets mis kan gaan, dus we wachten Sint nog even af. Gefeliciteerd, Joyce! Leuk, een nichtje of neefje erbij. Bueno, ga wat doen aan het schoolwerk. Eerst mijn dochter uit de knoop halen, ze kruipt echt overal heen! O... en ze trekt zich op, wil gaan staan. Ze is pas 8 maanden
Hallo meiden, Eerst reageren: @ Darcy: Wat hebben onze meiden toch?! Ik vind echt dat ze zo snel vooruitgaan, waar is dat kleine babytje? Ella was ook net of net niet 8 maanden toen ze is gaan staan. Nu stapt ze het hele park af (met steun, gelukkig). Ik denk dat de babywalker met de Sint niet te vroeg komt. Leuk om te zien, maar jammer dat het zo snel moet gaan. Nog een beetje moe dus. @ Miranda: Ik moet zo ontzettend lachen met je berichtje! Meer uit herkenning hoor, want mijn man heeft ook gaten in zijn onderbroeken na verloop van tijd. Hoe doen ze dat toch?! Ik begrijp je trouwens over die zwaarden, bij ons zijn het wapens. Hij is sportschutter en houdt van messen verzamelen en wapens. Nu, ik niet, het is al erg genoeg dat ze in huis zijn (achter slot en grendel, met alarm wel), ik ga hem echt niet helpen hoor. @ Joyce: Wat leuk nieuws! Nu gaat het nog meer kriebelen bij jou! @ Saskia: Kan toch niet, van die dokters?! Balletles, vreemd idd. dat je er zo ver voor moet dan. Hier is er peuterturnen of dansen denk ik. In ieder geval, binnen een jaar of 2 gaat Keld sowieso iets doen, hij is echt niet gemaakt om constant binnen te spelen, hij moet zich kunnen uitleven. @ Pris: Nog héél eventjes, ik ben ontzettend benieuwd!
Zo ik ben MOE!! Ik heb goed geslapen deze nacht, maar heb het gevoel dat ik niet heb geslapen. Gelukkig ben ik thuis, maar kinderen zijn ook vermoeiend natuurlijk, dus rusten (behalve nu eventjes) is er dan ook niet bij. Heb ook niet zo'n leuk nieuws gekregen van mijn moeder, heb echt mijn klop gekregen gisteren en denk dat ik dat moe-gevoel ook een beetje daar moet zoeken. Ik weet niet of ik ooit al het hele verhaal (onmogelijk, want te lang) heb verteld, maar het zit zo: In januari 2006 is bij mijn mama beenmergkanker vastgesteld. Eerste gedachte: mijn mama gaat dood. Uiteindelijk zei de arts dat de ziekte goed te stabiliseren is, moeilijker te genezen, maar geen reden tot paniek was. Eerst chemokuren, 4 dagen per maand, dan in juli 2006 een beenmergtransplantie. Ze heeft een infectie opgelopen, wat heel erg was, want haar weerstand was quasi 0. Ze heeft een 2-tal weken op intensieve gelegen, een weekje in coma, achteraf revalidatie en uiteindelijk is ze eind september naar huis gegaan. Ondertussen was ook duidelijk dat de nieren niet meer werkten hoe het moest, dus 3x/week dialyse. Het is een hele poos goed gegaan, tot juni 2008, daar bleek dat de kanker weer sterker werd, maar 'viel nog mee'. Een medicatiekuur gekregen, maar chemo was niet meteen nodig. Sindsdien is het altijd gezakt, maar een jaar later was het dan terug prijs en nu dus ook weer een poos. Probleem nu is dat de cijfertjes niet meer zakken, de medicatie is niet sterk genoeg meer. Waarschijnlijk moet ze dus weer een transplantatie ondergaan, dit is ook de laatste hoop op beterschap waarschijnlijk. Ik ben zo ontzettend bang voor wat komen gaan, ik ben al die tijd steeds het beste blijven hopen, misschien niet volledig genezen, maar toch. En nu dit. Ik ben zo bang dat ik mijn mama kwijtraak. Sorry voor het lange verhaal, moest het gewoon effe van me afschrijven.
@virginie: wat een rotverhaal zeg.. Hoe groot is de kans dat er een transplantatie gaat plaatsvinden? En of ze dan geneest? terecht dat je dat even van je af moet schrijven hoor. @peutergym: enige wat ze hier voor peuters hebben is sinds kort een spel-o-theek... helaas. Opperde het bij het wijkoverleg dat hier op visite kwam tijdje terug.. en die zeiden ook.. het is er ECHT niet. Helaas.. Maarja ze gaat 3 dagen per week kdv, 1 dag naar opa/oma.. .dan blijft er weinig tijd over voor "balletles" of iets dergelijks.
@ Saskia: Genezen zit er niet meer in vrees ik. Toch niet volledig vermoed ik. Vrijdag weten we waarschijnlijk of het doorgaat of niet. Aan de ene kant, als dat het enige is, moet ze het doen, maar het kan gewoon fout aflopen ook zo. Het is gewoon moeilijk, zo oneerlijk..
Jeetje Virginie, ik kan me je angst en onzekerheid die komen gaat heel goed voorstellen Natuurlijk wil je dat van je afschrijven, logisch! En zoals Saskia ook al schreef hoe groot is die kans voor de transplantatie en genezing? Pff, heftig zeg! Probeer nog wel die hoop vast te houden meid in deze moeilijke tijd, wie weet gebeurt er toch nog een 'klein' wondertje... Sterkte en knuf voor jou!!!! All: Kom net bij de fysio vandaag, pff wat een marteling was dat zeg! Heb al weken last van een spier in mn bil wat helemaal naar mn enkel trekt. Dacht dat het vanzelf wel over zou gaan, maar wordt alleen maar erger Nu dus fysio en dat was ook hard nodig, maar man wat kan dat dan zeer doen zeg Mocht de behandeling niet aanslaan, dan kunnen ze het ook nog aanprikken, soort van accupunctuur...maar daar zit ik nog even niet op te wachten Maandag mag ik weer gezellig lanskomen... Pris: je hebt vanaf nu wel elke dag meldplicht he X
@ Virginie: sodeju zeg van je moeder. Heel logisch dat je angst hebt om je moeder kwijt te raken maar andere kant ben je ook bang als je haar straks ziet lijden. Hoop dat de transplantatie wel aanslaat bij haar...ze is toch niet op het wachtlijst van de transplanatie. @ Joyce: heel vervelend dat je last van soort zenuwbeknel van je bil naar enkel toe. Ik heb van mijn taille (zijrug) tot aan mijn bil, soms naar mijn voet toe. Fysio helpt bij me niet altijd. Wel ben ik nu bewust om af te vallen en proberen hetzelfde figuur (vooral mijn strakke buik) terugkrijgen voordat ik Matthew kreeg. Maar...mijn eerste intake afspraak met een acupunctuur is op vrijdagochtend a.s. (mijn laatste hoop....daarna weet ik niet meer).