September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Goed nieuws gekregen dus! :) Ik ben blij voor jou!

@ Anoek: Arme Joep. :( Zo zielig als ze zo zijn. Er zijn blijkbaar 2 varianten, de Ziekte van Kahler en nog iets. In het begin veel opgezocht op internet enz. Ik denk dat de officiele naam Multiple Myeloom is. Niet dat ik daar wijs van word natuurlijk.. ;) Lief van je hoor, ben je ermee bekend?

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ooooh meiden.. Ik voel me zo rot. :(

Het is zo raar, mijn moeder is toch al een hele poos ziek en in het begin voelde ik me ook ontzettend beroerd en was ik bang, maar de artsen waren positief en mijn moeder eigenlijk ook. Toen begon ik ook in genezing te geloven, maar nu..

Het is alsof alles wat ik de voorbije maanden en jaren te verwerken heb gekregen, nu alles over me heen komt. Ik heb me steeds sterk gehouden, maar ik ben op nu.

Huilen, huilen, huilen, barstende hoofdpijn sinds dinsdag, eetlust weg. Alsof alle fut weg is nu. Terwijl ik er gewoon moet zijn voor mijn moeder en hoopvol blijven.

Pfff, moeilijk hoor.:(

3. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Miranda Hoe is t gegaan vandaag??

@ Virginie Oh wat moelijk zeg!!! Kan me voorstellen dat na deze klap van van de week alles er even uitkomt. Ik duim voor jullie. Dikke knuffel!!!!!

Knoeiboel viel mee:D Was harstikke leuk allemaal!!!!|

@ Anoek Arme Joep:( Beterschap voor hem.Hopelijk is t wat beter gegaan vandaag en kunnen jullie allemaal een beetje slapen vanacht!!

@ Saskia Blij met???? denk dat ik iets heb gemist;):(

En ik heb weer een leuke dag gehad!!!:) Vanmorgen op tijd naar de Primark, had afgesproken met een vriendin en was erg gezellig. Waren vroeg en was niet druk, heerlijk gewinkeld voor t hele gezin. Uiteraard niet teveel voor mezelf, eerst straks die buik er maar weer af!!! TOP winkel!!! Later was t wel mega druk...mocht je willen gaan> ga vroeg!!
    Daarna verder gewinkeld in Hoofddorp en vanmiddag ff lekker geslapen. Vanavond lekker bij mijn ouders gegeten.

Morgen komt als t goed is de vloer binnen voor op zolder en gaat ''tussendoor'' ook nog even de boot uit t water. Zondag vloertje leggen op zolder.

Fijne avond meiden!!
    -x-

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve Virginie
    wat een moeilijke tijden...
    kan het me zo goed voorstellen...
    t is gewoon moeilijk om positief te zijn als je net zo'n bericht hebt gehoord...
    dat verdriet mag je best aan je moeder laten zien hoor!! Het is toch je moeder, die weet toch wel dat je er stikverdrietig om bent, altijd stoer zijn voor haar is ook geen oplossing.
    ik hoop van harte dat de beenmergtransplantatie haar toch weer wat kansen geeft.
    DIKKE KNUFFEL!!!

5. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@virginie, heeft jouw moeder Kahler?? Ik heb (ooit vroeger in mijn 1e betaalde baan) onderzoek gedaan naar Kahler en dan in het bijzonder de effecten van bepaalde typen chemo op de bloedstolling.
    Op zich is er heel wat weggezakt (10 jaar en 2 zwangerschappen verder he), maar ik weet er nog wel het een en ander van, als je vragen hebt kan ik misschien wel wat antwoorden geven. En anders even in mijn oude papieren duiken, heb nog wat proefschriften ed staan van collega's van die tijd.
    Dikke knuff meis, Kahler is een rotziekte... officiele (internationale) naam is inderdaad multiple myeloom

@Sas, hoera!!! *o*

@Anoek, sterkte met Joep meis, hier ook al ruim een week iedere nacht minstens 1 van de 2 een poos wakker, zit er ook aardig doorheen momenteel.

Zo dan gaik nu Bastiaan z'n laatste fles doen en mijn bedje in

Bye!!!

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Saskia: dus wij ook blij?!!! binnenkort weer aan de bak??

Anoek: beterschap voor je kleine man, het is zoooo akelig voor ze oorontsteking....

Miranda: leuke www op hyves ;)

Pris: klinkt goed! Hoorde dnderdag van iemand die er vlakbij werkt dat het met de opening echt een soort wkwedstrijd was:)
    Ga er zeker nog eens heen, maar dan idd vroeg ;)
    Druk druk dus nog! Beeb blijft dus nog wel even zitten???

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Rootje: ook al onrustige kindje(s) 's nachts...
    Hier was Tijn vannacht wel anderhalf uur wakker. lag te praten in zijn geheimtaal haha, kon er vannacht niet zo om lachen.. uiteindelijk toch maar tussen ons in gelegd, want moest wel weer om 6uur op, en toen ging ie heerlijk slapen. Doet ie anders nooit gelukkig, dus kon m wel een keertje "verwennen". Hopelijk blijft het bij een eenmalig incident...

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@noor, tja dat hopen wij ook al steeds dat het een eenmalig incident is :(
    Mijn mams zei dat wij dat vroeger ook heel vaak hadden de weken voor sinterklaas, dat we heel vaak wakker werden 's nachts. We hebben van de week zelfs een poosje 2 kids tussenin gehad. Bastiaan was ongedurig en had ik even in ons bed gelegd om in te slapen en toen werd marissa huilend wakker en kwam meteen naar onze kamer toe. Dus een klein poosje 2 in bed gehad, maar ze toch zsm weer hun eigen bedje in gewerkt, want 4 personen is ons bedje niet op berekend...

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: natuurlijk mag je best verdriet hebben, je ziet graag dat je kids oma heel lang mogen blijven zien...heel goed dat je uithuilt... sterkte en *knufs*

@ Pris: gaaf dat het gelukt was met het shoppen in Primark. Ik wil wel ooit een keer in H' dorp gaan winkelen, het schijnt daar leuk om te winkelen. Spannend morgen nieuwe vloer aanleggen...

@ Saskia: gefeli :)

@ schoenmaatje: Matthew draagt nu maat 26. Als de winter voorbij wordt zal hij de maat 27 dragen.

@ Anoek: beterschap voor Joep, vervelend dat hij ziek is.

@ Rootje: groot bed aanschaffen stond zeker niet op jullie verlanglijst voor Sint? hihi....gelukkig kon Marissa zonder problemen weer terug naar haar eigen bed.

@ Imsala: fijn dat je kids naar de kdv gaan op de kosten van de gemeente, dat scheelt zeker!
    Las al op je www over het zorgloket, das belachelijk.

En toen wist ik ff niet meer op wie ik nog meer wil reageren....

Vanmorgen bij de acupunctuur ging goed van 09.30 tot 12 uur...vnl voor mn rug maar ook voor andere ongemakken.
    Aankomende vrijdag weer naar toe.
    Wel was ik vanmiddag heel erg moe (hiervoor was ik al gewaarschuwd), en dan liep Matthew mij leuk te dollen en de tijd steeds rekken b.v. schoentjes aandoen, jas aantrekken enz...ineens kon ik er niet meer tegen, gelukkig heb ik niet op Matthew afreageren, alleen barstte ik in huilen uit....het werd mij ff teveel....daarna had ik matthew uitgelegd dat ik zo moe was en hij beter mee moest werken. Hij vroeg me: mis je papa? Wat een schat.

Verder waren we Matthew al een week bezig om zindelijk te krijgen. Hij draagt al afgelopen weekend geen luier meer (alleen bij 's nachts wel). De meeste dagen ging erg goed met name plassen.
    Poepen???? Wat 'n drama.....
    ene keer op de woonkamervloer gepoept en 3x poepbroek in 3 dagen (gisteren heeft hij de onderbroek zonder overleg met mij in de prullenbak gegooid, boos was ik! ik kan 'm kunnen uitspoelen). Hij heeft ene keer in de po gepoept.
    Matthew is zo gewend om STAAN te poepen.
    Ik heb Matthew's poephouding meteen door en heb hem gezegd: stop, je gaat nu in de po poepen.
    Jeroen ziet dat niet want hij zit lekker te computeren (tsja) en vanmorgen was Matthew bij de oppas, die oppas stond te douchen, kon Matthew lekker z'n gang gaan, daarna ging hij naar de oppas (mn schoonzus) toe om te zeggen, vervolgens hebben ze samen gedoucht (lief), ze heeft wel de poeponderbroek voor me bewaard, heb vanmiddag gewassen :)

Hebben jullie misschien een betere tip voor mij hoe we Matthew kunnen stimuleren om in de po of op de wc te poepen?

Genoeg voor vanavond en ik ga mn bed opzoeken!
    Truste XXX

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Kyra en Timo
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Jamie
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Keld
    Lopen:
    Praten (zinnetje maken):
    Zonder speen:
    Zindelijk:

Tygo
    Lopen: 18 maanden
    Praten (zinnetje maken): vlak na t lopen, ook ong 18 maanden
    Zonder speen: 3 jaar en een maand (daarvoor alleen in bed)
    Zindelijk: Totaal niet;)

Isa, Chris & Tijn
    Lopen: Isa 17 maanden (al 6 maanden aan 1 pinkie, tja perfectionistisch he, van wie zou ze dat nou hebben?? ;)) Chris: 14 maanden Tijn 13 maanden
    Praten (zinnetje maken): Isa ?? SNEL! Chris / Tijn: ?? (is nog steeds bar weinig, maar koppelt af en toe wel woorden en daar ben ik al blij mee!)
    Zonder speen: Isa ?? Chris / TIjn: nog bij het inslapen
    Zindelijk: Isa: 3 jaar, Chris/Tijn: nog niet

T. en L.
    Lopen:T:14 maanden L:16 maanden
    Praten (zinnetje maken): T: weet t niet meer :) L: 12 maanden
    Zonder speen: T: nog steeds (stress-gerelateerd) L: ook nog steeds
    Zindelijk: T: alleen als het hem uitkomt :D L: nog niet, wel aangeven dat ze bah-luier heeft

Anne
    Lopen: 1 jaar en 1 week
    Praten (zinnetje maken):geen idee.. 1,5?
    Zonder speen: nooit gehad
    Zindelijk:2 jaar, 11 maanden. dag & nacht.

Matthew
    Lopen: 1 week voor z'n 1ste verjaardag
    Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar
    Zonder speen: 2 jaar + 10 maanden
    Zindelijk: momenteel zindelijkheidstraining

Ollie
    Lopen: met 14 maanden
    Praten (zinnetje maken): 16 mnd., hij was een snelle babbelaar
    Zonder speen: sinds zijn 2e verjaardag
    Zindelijk: sinds 4 november jl. ('s nachts ook? Morgen proberen!)

Sarah
    Lopen: 13 maanden
    Praten (zinnetje maken): 1,5 jaar
    Zonder speen: gaat dit jaar misschien mee naar Spanje...
    Zindelijk: helaas nog niet

Marissa
    Lopen: 10,5 maanden
    Praten (zinnetje maken): bijna 1,5 jaar
    Zonder speen: nooit speen of duim gehad
    Zindelijk: overdag vrij goed, 's nachts niet

Alicia
    lopen: 12 maanden (1dag voor verjaardag)
    praten: 1,5 jaar?
    zonder speen: nog niet
    zindelijk: 1 jaar, 11 maanden en 11 dg, dag en nacht

Jesse
    Lopen: 13 maanden
    Praten (zinnetje maken): 15 maanden
    Zonder speen: 0 maanden (hij moest er niks van hebben!!)
    Zindelijk: helaas nog niet :)

Aiden
    Lopen: 16 maand dacht ik
    Praten: 1,5 jaar
    Zonder speen: vanaf 9 maand overdag en vanaf 2 jaar (rond zijn 2e verjaardag) 's nachts
    Zindelijk: vanaf juli 2010, 's nachts wil het soms nog wel eens mis gaan.

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Het sneeuwt nu hier in zaandam!!!!!!!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zo, bijgelezen :)

@Saskia, gefeliciteerd met je baan!!!! Kom op met de details!

@Noor, klinkt als een goed weekend. Hier ook een prater 's nachts, eentje van 8 maanden. Vind ik ook niet lollig, ik sliep vannacht nét 1 1/2 uur toen ze begon ;) Wat voor taart ga je maken?

@Miranda, ik zou de po overslaan en gewoon de wc gebruiken. Een stickervel ophangen, zodat Matt bij elke wc-beurt een sticker mag plakken. Verder zal hij er zelf mee gaan komen dat hij naar de wc moet - echt trainen lukt volgens mij niet. Het kan van de ene op de andere dag gebeuren, hoor!

PS blij dat de sneeuw weer weg is in de Zaanstreek, ik heb er nog geen zin in :D

@Anoek, dus jij hebt ook een snelle Jelle die fysiek vanalles wil! Ik verbaas me over die bootwerker van ons, da's toch geen frêle poppetje geworden, blijkt :D

@all: vanavond lekker thuis, net als gisteravond. Heb toen met witte wijn en toastjes zalm heerlijk "Sex and the City 2" zitten kijken. Vanavond ook lekker loungen, maar dan met manlief.

Iedereen een fijn weekend!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hello ladies!
    Allemaal aan het genieten van het mooie, winterse weer??
    Wij zijn vanmorgen al even naar buiten geweest, dik ingepakt, jongens helemaal blij dat ze nu met de sneeuwlaarzen naar buiten kunnen, het ultieme gevoel van warme voetjes :) lekker gebanjerd en de eenden wat brood gegeven, die namen al van verre een duikvlucht met strakke landing op het ijs om lekker mee te eten. Thuis lekker opgewarmd met verse blooker met vers opgeklopte slagroom en inmiddels de lunch achter de kiezen.
    gisteren weer voor iemand een taart staan versieren, dus die werd vanmorgen vroeg al opgehaald. toch jammer dat ik niks extra's heb gemaakt, ik ben echt in een bak-mood nu met dit weer, zin in appeltaart enzo hihi het is te hopen dat het niet de hele winter zo koud blijft anders groei ik dicht :$

14. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Sterkte, Imsala. Hoop dat je snel hulp krijgt, meid. Goed dat je om hulp hebt gevraagd.

Gaan nu richting strand... Egmond, lekker uitwaaien met gezin en hond.

Groetjes en een fijne middag!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey meiden!

Ff een berichtje van mij.
    Hoop weer een beetje mee te kunnen beppen.

Liv:
    Vanmorgen is Liv gedoopt, dus wel een hele bijzondere dag gehad.
    Ze groeit als kool, is heeeel tevreden. Huilt zo goed als nooit.
    Alleen bij honger. Zelfs bij verschonen, douchen, etc. huilt ze
    niet! Super wijfie! hihi
    Ze komt al een paar nachten rond 5.00-5.30 uur (en dan slaapt ze vanaf 20.00-20.15 uur)
    Dus dat gaat helemaal top met haar.

Aiden:
    Aiden is 's nachts ook helemaal zindelijk, (was hij al wel, maar soms ging het nog wel eens mis) het is echt een toppertje!
    Is dol op zijn zusje, en praat honderd uit.
    De meest vreemde opmerkingen komen uit zijn mond. haha
    Ook dingen die hij waarschijnlijk van het kdv heeft, nu hij in een andere groep zit met kinderen van zijn leeftijd of iets ouder.
    Dingen als: "dat is echt bijzonder", of: "papa, wat is er aan de hand?", Of " Het wordt al aardig donker!"
    Hahaha, te grappig hoor! :D

Hij is dol op sinterklaas en piet en is ook echt niet bang voor ze.
    Zo schattig en hij komt ook goed op voor zijn zusje. Zo lief.
    Ja Liv moet ook cadeautjes en pepernootjes krijgen hoor! ;)

Ik zelf:
    Voel me goed, ben weer druk aan het sporten om mijn lichaam wat bij te slijpen...;)
    Druk met sinterklaas, want stiekem vindt mama het feest ook nog wel heeeeeeeel leuk! :)
    En met de fotografie gaat het ook super, heb al weer 2 opdrachten binnen en ben er ook nog 1 aan het afwerken.
    Mijn verlof zit er bijna op. Moet 1 week voor de kerstvakantie beginnen (ik werk 2 dagen in de week), maar sta dan nog niet voor de klas.
    Gewoon de kerstspullen inpakken en voorbereiding doen voor ná de kerstvakantie.
    Want dan moet ik weer aan de bak helaas...:(
    Ach ja, is ook wel weer lekker misschien.
    Zal wel wennen worden om mijn meisie naar de opvang te doen.
    Ben ook benieuwd hoe het zal gaan met de bv, kolfen is zo'n grote hobby van mij.....(not!)
    We zullen zien!

Meiden een fijne avond!

Veel liefs van deze tukker(es) ;)

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    AAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

heb ik getypt, wil ik even op de volgende pagina kijken vergeet ik te knippen dus nu is er niks meer om te plakken. Lekker slim.....

Vorige week leek het net of ik in het forum van hier was beland. Collega van me is een dagje naar Londen geweest, lekker shoppen... bij Primark. Was ze nog nooit geweest maar ze was dolenthousiast en zat meteen op interenet te kijken waar ze in Nederland liggen.

Saskia, ook ik ben neiuwsgierig, vertel. Leuk.

Marsab, wat klink je toch vrolijk, je geniet volop. Heerlijk om te lezen. En werken, tja, wat zullen we daar over zeggen. Is denk ik toch ook wel weer lekker (na een week of 3 of zo).

Miranda, ik heb ook geen idee hoe we Sarah zindelijk moeten krijgen. Soms wil ze de hele dag naar de wc en is ze de hele dag droog en de andere dag is het krijsen als we haar opd e wc zetten. Denk dat ze het zelf aangeven, geen idee.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@marsab: klinkt allemaal alsof het perfect gaat! En dat lichaam bijslijpen.. dat komt vanzelf goed uiteindelijk
    Nouja.. je moet er wel wat voor doen waarschijnlijk.. maar het komt ongetwijfeld wel weer in model :)

@anouk: je hebt geen haast met zindelijk toch? ik zou er niet te veel stress van maken.. hier was het rond dr 3e verjaardag ineens helemaal rond.
    daarvoor was het op en af.. veel ongelukjes of juist geen ongelukjes maar werd er helemaal niet geplast. ook niet helemaal de bedoeling.
    op dr verjaardag moest ze met duco (ook 3) mee naar het toilet en sinds die tijd is ze 100% zindelijk
    dag en nacht ook meteen.
    dus zou gewoon rustig aan doen.. voor je het weet is ze ineens er klaar mee :)

hier kwam zaterdag mijn moeder "oh sinterklaas is bij ons vast geweest!" hop tig kadootjes uit de tas..
    (ok.. 5 dan)
    en zondag op jobs werk sinterklaas gevierd.. 1 kadootje maar anne heeft meer pepernoten op dan wij het hele jaar samen.. :)
    Dus die heeft nu alvast een dora puzzel, mozaiek, leesboek, spelletjesboek en kralen gehad.
    Het schoenzetten hebben we dus zaterdagavond maar overgeslagen...

Ik kan me nog vooral herinneren van vroeger dat je echt uit keek naar 5 december want DAN kreeg je kadootjes...
    Nu heeft Anne behalve bovenstaande dan ook al een Jip & Janneke Sitnerklaasboek gehad (van de adnere oma/opa.. maarja die kun je moeilijk t ot 5/12 bewaren)

dan krijgt ze zaterdag nog van ons.. van opa/oma nr 3, er zit nog wat van de opa/oma van J&J-boek "in de zak"

Het lijkt wel een constante stroom van kadootjes hier..
    ik zag iemand vandaag sinterklaas een "materiele orgie" noemen en ik snapte ineens wat diegene bedoelde.
    In mijn hoofd leefde enkel nog het idee van paar keer je schoen zetten en 1x kadootjes.. maar toen ik eens terugdacht aan afgelopen weekend is het toch wel veel allemaal.

en dan waren we oorspronkelijk natuurlijk ook op mijn werk uitgenodigd voor sinterklaas.. maar zoals jullie begrijpen zijn we daar niet geweest :)
    Vervolgens was er in het winkelcentrum EN in de supermarkt natuurlijk ook nog sinterklaas...
    complete overdosis hier :)

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

overigens.. begrijp me niet verkeerd.. ik vind sitnerklaas echt heel erg leuk :)
    maar soms... :)

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Saskia, nee hoor, we maken er geen punt van. dwingen werkt niet, we horen het wel als ze op de wc wil. Zijn dan wel heeeeel blij dat het op de wc gelukt is en laten dat dan ook merken. Haar gezichtje lacht dan van oor tot oor, helemaal trots is ze dan. Laatst zei ze dat ze naar de wc moest, zellufff. Ik zeg, oke en als ik moet helpen roep je maar. Mevrouwtje doet de deur open en gaat naar boven (beneden hebben we ook gewoon een wc). Ga ik even kijken zegt ze: mama, was te laat, heb in luier geplast. Stond ze zo moeilijk te doen, eerst de riem uit de broek, broek uit, enz. Een heel ritueel :)

overdosis sinterklaas, hier ook maar ik ben er even heel blij mee. Op het kdv leuk kado gekregen, 2 keer iets in de schoen (iets groter anders is het as weekend zo veel). Ze is zo toe aan nieuw speelgoed. Dus nu wordt er weer volop gespeeld en verveeld ze zich niet meer zo. Ze was echt uitgekeken op haar speelgoed. Komt die goede oude man toch op tijd, haha.

Ik ga nog even naar het dorp, dekentje halen voor Joep. Ik heb maar 1 dikker dekentje voor hem, de andere is roze..... Niet dat hij onder de deken blijft liggen maar toch. Pakt de sint even in, heeft Joep ook weer iets, die komt er niet zo goed vanaf dit jaar. Erm ding. Veel bruikbare spullen.

Deel Deze Pagina