September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hm, ben ook al bezig met het bedenken voor kado's voor de verjaardag van Sarah (nu kan ik me de hele inhoud van de intertouy nog voor de geest halen, ben er nu zo vaak geweest).
    Vroeg me af of playmobil al iets is, en een prikblok..
    Playmobil, ik heb het meeneem poppenhuis gezien, vond het zo leuk maar ja, is het iets??? Blijft altijd de vraag.

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@anouk: ach met 8 maanden snapt hij er zowieso nog weinig van dat hij nuttige kadootjes krijgt toch? Voor hem is uitpakken en de sfeer waarschijnlijk het allerleukste :)

Anne vindt playmobil overigens ontzettend leuk.. dus wellicht vindt Sarah het ook leuk. Zitten wel veel kleine onderdeeltjes bij vind ik persoonlijk. Niet dat ze die op eet... maar ze liggen om de haverklap door het hele huis :)
    Ze heeft een setje met een appelboom.. maar al die appeltjes kunnen er af. Vandaag zijn de appeltjes pepernoten en zitten ze in een tasje, morgen zijn het aardappelen en vindt je ze terug in een pan ergens :)

overigens is Anne nu wel erg toe aan nieuwe puzzels en boeken.. maar waar we het moeten laten weet ik nog niet precies :)
    de nieuwe dora puzzel van 48 stukjes (tot dusver hadden we niet meer dan 16 stukjes) zat overigens met een kwartiertje alweer in elkaar.. dus wellicht hadden we een NOG iets moeilijkere puzzel uit moeten zoeken :)

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Leuke foto's, Anoek! Heb mijn man even laten meekijken net - hij herkende je woonkamer ("daar is de deur, daar zaten wij..." muts dat ie is!!!)
    Megan staat ook zo fanatiek, begint een soort van te 'blazen' als ze staat, zo van: puh, heb ik toch effe gedaan, ja!

@cadeautjes: ik heb voor Megan een ouderwetse Fisher Price telefoon (met hoorn en draaischijf en bewegende oogjes, jullie kennen ze vast nog wel!) en voor Ollie HET cadeau van Clementoni, voor kindjes van 4+: een electronisch spel met 12 kaarten en dan twee van die pennetjes, waarmee je dus een 'match' moet maken tussen twee dingen op de kaart (lekker vaag, Darce ;)) De telefoon was 8 euro en het spel 10 euro (afgeprijsd bij Bart Smit.)

We laten het bij 1 cadeautje voor elk kind, het is al gek genoeg geweest met 2x schoen zetten en een mooi boek van de sint op mijn werk. Bij opa en oma volgt zaterdag vast nog wel een extra cadeautje bij de open haard ;)

Cadeautje voor mezelf: de film "Coco Avant Chanel," die ik al heb gezien en graag wilde hebben :) Manlief krijgt massageolie voor zijn sportmassage-opleiding én een grappig dobbelsteentje: jij laat de hond uit / ik laat de hond uit (we mekkeren er elke avond over, vooral nu het zo koud is, hahaha :D)

Goed, morgen meer... fijne avond!

6. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hallo meiden,

zo wat een weekend. Van donderdag op vrijdag heeft Jesse drie keer in bed gespuugd (1 keer zijn eigen 2 keer het onze, hij slaapt al anderhalve week in zijn eigen bed!:)). Vrijdag ging alles wel redelijk. Zaterdag lekker Sinterklaas gevierd bij mijn moeder met manlief, de jongens en mijn zusje en zwager. Was erg gezellig. Van zaterdag op zondag ik zelf gespuugd en flinke diarree. Vandaag ziek thuis. Belde mijn moeder dat zij, mijn zusje en zwager ook ziek waren en ook manlief heeft last van buikgriep. Sint was leuk maar voor de rest een ellendig weekend dus.

Hier vandaag sneeuw en aangezien ik me wel weer redelijk voelde na het avond eten nog even met Jesse naar buiten geweest en sneeuwballen gegooid. Meneer vond het super en liep trots op z'n nieuwe sneeuwlaarzen door de straat.

nu eerst maar eens even reageren:

@schoenmaat: als ik dat zo lees heeft Jesse maat zeeschuimer;) (hij heeft 27/28 )

@Saskia: leuk!! Ben blij voor je!

@Anoek: arme Joep. Sterkte en beterschap.

@Virginie: meid wat een ellende. En ik snap je maar al te goed. Mijn vader is in mei 2009 overleden na een ziekte van een halfjaar (darmkanker met uitzaaiingen). In eerste instantie werd er gezegd dat het een ontsteking was, vervolgens was het toch kanker, maar prima te genezen, uiteindelijk is hij er dan toch aan overleden. Dus ik weet heel goed hoe je je voelt en kan je alleen maar sterkte wensen en zelf hoop houden meid!!! Dikke knuf!!!

@Miranda: wat vervelend van je rug. Hoop dat acupunctuur helpt.

@zindelijk: hier even laten zitten. we zijn nu anderhalve week bezig met het slapen op zijn eigen bed en dat gaat super. Zindelijk gaan we in de kerstvakantie wel weer mee bezig.

@Anoek: hiervoor Sjirk vooral dingen voor in de toekomst van Sint (ze krijgen vaak hetzelfde en voor Sjirk bewaren we dat gewoon even, bv kleurboek of vormen zaklamp) en Sjirk vindt het papier nog het meest interessant!! Hij heeft al wel een heel leuk vliegtuig van Little people gehad en die vindt hij erg leuk. En ook nijntje boekjes kan hij een poos samen met een van ons bekijken.

@Darcy: wat je beschrijft is electro. Jesse heeft de ouderwetse versie zoals jij hem beschrijft (nog van mij van vroeger) en ook de moderne versie met een computertje. Hij vindt het super leuk (en kan het ook best goed).

Tsjong, toch weer een heel verhaal.

Liefs Simke

7. Saskia78

@Darcy: volgens mij noemden wij dat electro inderdaad.
    Heb dat echt HEEL veel gespeeld!
    En die fisherprice telefoon kregen wij als kraamkado.
    Verrassend genoeg speelt ze er best vaak mee.. Al is het vaker een hondje dan dat ze er mee belt :)

@simke: lekker weekend dus :(
    Gelukkig wel genoten van Sinterklaas. Niet allemaal iets verkeerds gegeten?
    Which reminds me... Ik moet nog even pepernootjes halen en slgroom voor de warme choco zaterdag.
    Die choco is een goede sinterklaastraditie die ik er met liefde in hou :)

8. Saskia78

Ha! Wij hebben warme sneeuw :)
    Anne heeft het net warm getoverd omdat de poezen geen schoenen hebben en dan krijgen ze koude voeten :D

Niet dat ze buiten komen hoor.. Maar vind het wel erg lief :)

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen!!!!

Hier weer een teken van leven!!!
    Ik had om 06.00 uur al een kereltje naast me staan met de vraag of de sneeuw er nog was;);)
    Strakss maar even naar buiten Vanmiddag gaan we naar Leiden naar het huis van Sinterklaas, schijnt erg leuk te zijn, ben benieuwd. Gaan met de bus, is echt eeuwen geleden dat ik met t ov ben gegaan maar Tygo zegt steeds dat ie met de grote bus wilt en dit is wel een leuk stukje daarvoor.

Hier alles prima, gisteren weer controle gehad en alles was weer ok.
    Nog 2 weken!!!!!!

Ik kom later weer even reageren.
    Tot later!!!

Liefs priscilla.

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden!!!

Gisterenavond met Matthew en Jeroen naar buiten gespeeld, sleeen, zo leuk in de sneeuw!!!
    Hier sneeuwt weer...
    Gisteren heeft Jeroen Matthew opgehaald met de fiets omdat ik het niet ging redden om hem op te halen. Heb een uurtje overgedaan om naar huis rijden. We krijgen pas op vrijdagmiddag a.s. een nieuwe winterbanden. Mijn auto heeft 'n paar keer geslipt....best eng....ik moet morgen en donderdag met de trein naar mn werk...zie het helemaal NIET zitten....met de auto ben ik al binnen 20 minuten daar....met de trein/fiets/lopend: 1 uur en 15 minuten!!! Bah.....

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris: veel plezier met Tygo in Leiden!

@ Simke: vervelend van je ziekenboeg, gelukkig gaat het nu de goede kant op en nu kunnen de kids leuk met de sneeuw spelen!

@ Darcy: leuke speelgoed voor je kids straks met de Sint!
    Matthew zei vanochtend dat hij vannacht gedroomd had over zwarte piet en kadootjes. Hij ging beneden en zag geen cadeautjes liggen...we zeggen hem omdat hij gisterenavond niet had gezongen....

@ Anoek: wat schattige en leuke foto's van je kids. Moet je naar Joep kijken, zo heerlijkonschuldige jochie, want toen hij baby was moest hij zoveel huilen, arme jochie...nu kan je heerlijk van hem genieten....nog iets gehoord van z'n mogelijke allergie??

@ Marsab: wat leuk om te horen dat het lekker met je gaat en je kids ook! Was Aiden vroeger ook gedoopt net als Liv?

@ Joyce: leuke winterfoto's van gisterenavond heb je op Hyves gezet!

Ik heb 2 foto's van Matthew gisterenavond op FB gezet, maar ga straks ook op Hyves en hier plaatsen. Nu eerst ff huishouden en kleren wassen. Matthew wilt graag zo buiten spelen met de sneeuw nu het nog kan!

Tot later!!!

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    spelen in de sneeuw...... nee mama ik wil niet naar buiten in de sneeuw. Is koud!!! En zo denkt mama er ook over, ik ben echt niet van de winter.
    Gisteren na het dansen was een kindje dat een paar huizen verder woont op de slee. Dus op de terugweg zonder Sarah in de auto, die zat op de slee met janne. Vond ze wel leuk tot ze het koud had (en ze had een trui aan, jas, sjaal, muts, handschoenen, hmm is koukleumen erfelijk?"?)

Darcy, grappig dat ie het herkende, gisteren was ik het foto album van Sarah aan het kijken en zag ik de foto's van onze meeting, Sarah meteen, ikke ook bij ollie spelen (ahum, is wel heel ver rijden).

Virginie, hoe is het nu met je? Als je er niet goed uitkomt met je gevoelens haal er dan hulp bij. Klinkt heel raar maar is zo belangrijk om deze gevoelens te delen en op een plek te krijgen.
    Ik werk op de afdeling radiotherapie (bestralen en behandelen van mensen met kanker) dus weet er redelijk veel vanaf.
    Knuf meid!

Ga ff met Sarah dansen. Joep is bij mijn ouders blijven slapen. Gisteren was Arjan zo laat thuis door de sneeuw en heb ik Joep even naar mijn ouders gebracht toen Sarah ging dansen. Ga ik hem halen ligt ie in bed. Ach, zegt mijn moeder laat hem maar hier, kun jij ook een nachtje lekker slapen.. Zo lief!
    Joep is om 5.00 uur wakker, ikke dan nog niet echt. Om 5.30 ga ik met hem naar beneden anders wordt ook Sarah wakker. Vroeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    miranda, Joep krijgt nu koemelk en reageert er erg goed op. Geen allergie dus .Jippie!!!!! Alleen yoghurt komt er meteen weer uit, dus dat slaan we over. Ligt ook aan de reflux, Sarah verdroeg ook geen yoghurt tot ze 1,5 was en nu vindt ze het nog niet lekker, boert het nog steeds op.

14. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Getverredemme, wat voel ik me beroerd, gisteravond met L naar de CHP geweest, had een pseudokroep aanval :( Eenmaal bij de CHP niets meer te merken, komen we weer thuis begon ze gelijk weer te blaffen.. Was een erg lange nacht zo met een blaffend kind in huis wat steeds geen adem kreeg..
    Verder gaan de kids dit weekend niet naar D. toe, het bedrijf waar hij werkt dreigt failliet te gaan en hebben nu surseance van betaling aangevraagd voor het loon en dus duurt het zeker nog 2 weken voordat hij iets van loon ontvangt. Hij heeft van zijn budgetplan nu 50 euro kunnen krijgen nog, maar hij heeft geen idee hoe lang hij daarmee doen moet, dus de kinderen laten komen, mee eten en terug brengen zit er gewoon niet in. Jammer voor hem en de kinderen, ze zouden bij zijn zus Sinterklaas gaan vieren, maar tot op heden had D ook geen geld om cadeaus te kopen voor ze, zijn moeder had dat al wel gedaan en zei al tegen D, dan leg je ze maar onder de kerstboom en dan hopen dat je dan wel geld hebt! Ik vermoed zelf alleen van niet, dus denk dat ze waarschijnlijk ook de gehele kerstvakantie bij mij zullen zijn. Net voor de kerstvakantie krijgen ze als het goed is ook te horen of er een doorstart gemaakt gaat worden en zo ja welke werknemers mogen blijven en welke niet. Denk zelf dat D er wel uitligt, die is zoveel 'ziek' geweest steeds en heeft volgens mij al die tijd al mazzel gehad dat hij zijn baan niet kwijt is geraakt.. Heb 'm het advies gegeven om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een andere baan, maar hij wil liever afwachten :( Nou ja dat is precies zoals ik D ken helaas, en heb 'm maar gezegd dat hij het uit moet zoeken en dat ik me er niet meer mee ga bemoeien! Zijn pakkie an, ik heb van mezelf al genoeg kopzorgen! Ben in ieder geval blij, dat ik daar niet meer woon, hoef ik me er niet aan te irriteren aan die afwachtende houding waar uiteindelijk toch niets van terecht komt!

15. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Hier ook even een teken van leven van mij kant.
    Ben beetje druk geweest (wie niet met de drukke tijden voor de boeg;)) Hier alles prima! Gisteren idd heerlijk van de sneeuw genoten en lekker wezen sleeen met de kids :D Ze vonden het prachtig!!! Foto's volgen...

Darcy: Leuk zo'n ouderwetse telefoon met draaiende ogen, heb 'm ook en er wordt nog steeds mee gespeeld! En de electro hadden wij vroeger ook *LOL*

Anoek: Leuke foto's van je kids! En wat is Joep een wijs mannetje om te zien :$ Erg leuk!!!

Miran: Ook lekker in de sneeuw wezen spelen? Thnx voor je leuke reactie op Hyves. De foto wordt idd gebruikt voor de kerstkaart dit jaar ;)

Pris: Ja, nog 2 weekjes, erg spannend hoor!!! Hopelijk overleef je de Sinterklaas nog ;) Hoe was t in Leiden en met de trein?
    Wij willen een keer met de trein naar Schiphol, de kids van mij zijn ook nog nooit in een trein geweest ;)

Simke: Balen zeg het weekend zo doorbrengen met de ziekenboeg! Gelukkig nu weer de goede kant op!!! Toch nog ff beterschap toegewenst!!

All: Straks cursus van mn werk van 17u tot 21u, heerlijke tijd, NOT!!!

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ai Joyce, tot 21.00 uur. dat is ook wel laat zeg, voordat je dan weer eens thuis bent. Succes (of sterkte?)

Moregn heb ik reanimatiecursus, herhaling, heb daar ook zo'n hekel aan, bleh, gedoe en gelebber op de pop. Iek. Ach, nog 7 keer werken en dan 2 weken vskantie (min 31 december, kreeg geen vrij voor die dag,ach ja).

17. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

#537 Rootje79, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Meiden, we zijn vandaag weer naar het WKZ gweest met Bastiaan, zie hier het hele verhaal (Weblog Bastiaan Oosterom).

Maar...

het belangrijkste is....

Bastiaan is (voorlopig) goedgekeurd. We hoeven pas over een half jaar terug naar de poli voor de halfjaarlijkse controle!!!!

Voor de rest nu even allemaal een dikke knuffel!!
    Bye!

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Electro, Electro!!!!! Zó heette het inderdaad vroeger en zo is het nog steeds! Ik kon gewoon niet meer op die naam komen ;)

Anoek, Sara mag gerust komen spelen bij Ollie, kom je gewoon een midweek vakantie houden in Noord-Holland (zijn ook huisjes van Landal ;))

Pris, hoop dat het tripje naar Leiden gezellig was!

Imsala, wat een ellende als je zelf ziek bent en voor je kinderen moet zorgen, weet er alles van.
    Wat D. betreft: die zorg heb je inderdaad niet meer, al heeft het natuurlijk wel invloed op je als je door die situatie de kinderen hebt of ze moet teleurstellen. Gelukkig ben jij vindingrijk genoeg en zullen de kinderen niet veel hoeven missen.

Rootje, ik ga het zo even lezen. Blij dat Bastiaan is goedgekeurd!

20. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zo krijg je ineens telefoon van D. dat hij geld van zijn zus heeft gekregen zodat de kinderen wel gewoon kunnen komen.. Tja sta je dan met je goede gedrag gisteren de kinderen te vertellen dat ze helaas niet naar papa kunnen om het vandaag weer recht te kunnen breien :x

Deel Deze Pagina