Miranda, hij drinkt het wel, hij heeft natuurlijk reflux dus spuugt veel. Gelukkig lijkt hij er zelf geen last van te hebben. Joep heeft vandaag wel 3 uur overdag geslapen......... had hem om 19.00 uur in bed gelegd, een half uur erna er maar weer uit, was heerlijk aan het spelen. Zat op zijn knietjes en handjes en een lol dat ie had. Toen maar om 20.00 uur fles en nu maar hopen dat hij de hele nacht lekker slaapt. ben benieuwd, zou het een nieuw ritme zijn? Fingers crossed... Weer een beetje avond terug. Wel heel gek dat we niet met hem om hoeven te gaan alsof hij kma heeft, morgen maar weer lekker het opperdepop kookboek pakken en aan de kook. Heerlijk (hoop dat Joep er ook zo over denkt.) Ben op zoek naar schoentjes voor Joep, hij trapt alles uit (heel herkenbaar, Sarah hield ook niks aan). Maar het is zo koud zonder schoenen.. Iemand tips? Darcy, jij bent toch ook al bezig met bijvoeding? Welk schema he je nu?
@ Anoek: heeft Joep vannacht heerlijk geslapen??? @ Pris: hoe is het met jou? Wanneer begint je verlof alweer? Nu is Peter naar Frankrijk vertrokken he? Ik ga maar weer verder aan t werk! X
Je hebt bij Prénatal van die speciale sok/schoen-ophouders. Slofjes met klittenband zijn ook een goeie tip. Bijvoeding: fruit ('t is net zo'n fruitmonster als Ollie, ze wordt WOEST als je het lepeltje uit haar mond trekt), een beetje warme groenten, stukje LIGA soms en ook wat diksap... dat is het vooralsnog qua voeding. Verder 4 flessen Nutrilon 2.
Heb een extra middag op school, ben aan de studie en heb daar ook overleg over met directie en collega's. Het is zo druk, ik ben helemaal verkrampt soms door alle spanningen... Het breien was een lachertje: de eerste pen met opzetsteken ging maandag goed, maar daarna lukte het me niet om alles over te zetten op pen no.2 - ben dus naar de breiwinkel in ons dorp gegaan, waar die mevrouw twee megagrote houten pennen pakte om me te tonen hoe het moest Eerste projectje: een lief lila sjaaltje voor Megan, voor de winter
Hallo meiden, Hier ben ik ook nog eens! Heb wel meegelezen sinds de crash er is geweest, maar niet echt veel tijd gehad. De Facebook gebruikers weten het misschien al, maar ons meisje is serieus ziek geweest sinds donderdag. Nu is het gelukkig gedaan, lijkt het. Donderdagavond had ze koorts en tot gisterenochtend is die praktisch niet meer overgegaan. Zakte soms wel wat, maar bijna nooit onder de 38,5. 60% van de tijd had ze 39,0 tot 39,9, dus een ongeruste mama hier. Pcm, lauw badje, kleertjes uit, zakte praktisch niet, dus zware dagen en nachten achter de rug. Vrijdag naar de kinderarts gegaan, behalve verkoudheid vond ze niets. Maandag terug, wegens de aanhoudende koorts en toen bleek ze een oorontsteking te hebben. Mijn arm meisje toch. Gelukkig is het 'maar' een oorontsteking en is ze nu aan de AB. Dus, heel erg weinig tijd voor andere dingen. Keld is oké, doet het goed, het zindelijk zijn gaat vlotter en vlotter, ik maak me er niet te druk meer om, heeft toch geen zin. Ikzelf draai op automatische piloot en hol mezelf steeds voorbij. Het is altijd wat, er moet altijd wel iets gedaan worden, heb dus geen seconde me-time (misschien mijn eigen fout). Het zijn lange, vermoeiende dagen en ik baal enorm dat ik niet altijd bij de kinderen kan zijn. Sinds Ella geboren is, heb ik er veel meer moeite mee om ze niet bij mij te hebben. Vreemd. Misschien omdat ik nu wéét dat het te snel gaat en je echt NU moet genieten.. Genoeg gezeurd, ga nu proberen te reageren, voor de kids wakker zijn!
Hé meiden! Anoek: En hoe heeft Joep geslapen? En wat staat er vanavond op het menu uit het Opperdepopboek Ik heb er ook altijd veel uit gehaald voor de kids Darcy: Wat schattig een lila sjaaltje voor Megan. En straks helemaal trots dat je het zelf gebreid heb Voelde je je erg voor schut staan in de breiwinkel Ach, je weet nu hoe het moet, hahaha Saskia: Mooi gewicht en lengte van Anne. Tuurlijk ben je dan weer trots! Marsab: Hoe is het met jullie? Pris: Hooeveel dagen nog werken meid? All: Ik ben afgelopen vrijdag per direct gestopt met de pil! Ik heb de pil nu 4 maanden geslikt, maar ik had zoveel klachten. Ik was mezelf gewoon niet meer. Ik had heel vaak last van 'zware' hoofdpijn waar geen pcm tegen hielp, daarnaast was ik soms echt niet te genieten volgens het thuisfront en heb ik een ontzettend kort lontje. De laatste tijd kreeg ik ook last van beide benen,krampachtig zeg maar en was ik zo vaak duizelig dat ik tegen het flauwvallen steeds aan zat. Ben nu sinds vrijdag gestopt en heb gewoon nergens last meer van En ik sprak afgelopen maandag mn vriendin en zij wist mij te vertellen dat haar schoonzusje ook gestopt is sinds anderhalve week met diezelfde pil die ik ook slikte. Zij was zelfs naar de HA geweest en had dezelfde klachten als wat ik had, zelfs nog erger en die voelt zich nu ook al een heel ander mens. Kan je nagaan hoeveel invloed die hormonen op je lijf kunnen hebben zeg.... Kyra is wakker nu. We zijn vanochtend naar het tuincentrum geweest waar ik een heel leuk eekhoorntje met leuke takjes en mos heb gekocht, dus we gaan zo het houten dienblad omtoveren in herstsfeer Fijne middag!
@ Saskia: Anne goedgekeurd, super! Ook al zo'n smalletje, ik denk niet dat Keld veel meer weegt. Misschien is ie iets groter, maar dat maakt het broeken kopen lastig. Een 92 pas perfect in de breedte, maar is veel te kort.. @ Anoek: Hopen op een goed ritme voor Joep! Wat Miranda zegt is misschien niet zo'n slecht idee, maar als hij het wel lust is dat misschien niet zo nodig. Sojamelk misschien? Ik verdroeg als baby absoluut geen melk (lust het trouwens nog steeds niet, vind het walgelijk) en ik kreeg sojamelk. Ella's schema is trouwens 2x 240 ml melk, 's middags groenten/vlees/aardappelen of rijst en rond 16u fruit. Ondertussen krijgt ze 's avonds af en toe een broodkorst, om het gewoon te worden. Slofjes, zoals Darcy zegt. Hier ook een dochter dat steeds alles uittrapt! Moest lachen met je verhaal van Sarah, zo wordt ze ineens héél erg groot natuurlijk! @ Pris: Waauw, grote jongen die Tygo! En wat gaat het snel, baby zal er snel zijn. Ik ben benieuwd naar de foto's van jullie huisje! Mooie foto's! @ Patries: Fijn om iets van jou te horen. Goed nieuws van Marc, super! Minder leuk nieuws over Marc's mama. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heb je geen foto van je taart? Ben benieuwd! Goed dat je met iemand gaat praten, het is een hele stap, goed dat je die gezet hebt. Ik begrijp je wel helemaal hoor. Op 2e gesprek, klinkt goed, ik duim voor je! @ Noor: Mary Poppins, leuk! Fijn dat het oké gaat met de jongens. Misschien toch gewoon een fase, dat moeilijker doen? Hoe is het met hun oortjes ondertussen? @ Miranda: Wat een verhaal van in de winkel! Is Matthew oké ondertussen? @ Darcy: Ik blijf het knap vinden, wat jij allemaal combineert! Snel dat papiertje in je handen, dat je beetje kan rusten. Heb je ondertussen wel verdiend! @ Simke: Knap van Sjirk! Ze kunnen toch zo trots kijken hé, als ze iets nieuw kunnen! Gelukkig gaat het beter met Jesse? Geen last meer? @ Joyce: Hé, wat balen dat er niemand is komen opdagen. Maar jij hebt nu wel een super opgeruimd huis (voor zolang het duurt, met 2 kids!). Hopen op een betere, volgende keer! Sauna, heeeerlijk, heb daar ook wel zin in!
@ Joyce: Goed dat je gestopt bent met de pil, wat een invloed, inderdaad! Veel plezier met het knutselen! Het is echt herfst nu hé, is het bij jullie ook zo koud?
Hoi meiden, Jesse is alweer beter. Gisteren had Sjirk koorts, vandaag weer over. we denken dat er misschien wel tandjes aankomen; gezien de luiers en het feit dat hij overal op bijt. Cbstand: Jesse heeft alle opdrachten goed uitgevoerd en was 102.5 cm en 17.4 kilo. Sjirk was 66.5 cm en 7.5 kg (ongeveer). Ach die wijkverpleegkundige heeft altijd wat te zeuren, dus Jesse was te zwaar (ik zou niet weten waar dat zit, hij heeft echt geen vet) en sjirk was aan de lange kant (wat moet je daar dan aan doen???) Ach trek me er niet zoveel van aan, we redden ons wel en het gaat prima met de jongens. groetjes Simke
hoi allemaal wat een veel zieke kindjes, beterschap. hier hebben we net allemaal de griep achter de rug. tenminste denk dat het de griep was. hoofdpijn. koorts tot wel 40 graden, overgeven en barstendekoppijn en een kop vol snot. nu allemaal nog wel verkouden maar dan was het cbstand: alicia was vorige maand precies 1 meter me bijna 16 kilo. lang en slank nando is een stuk flinker en was vorige maand 83cm en 12,5 kg. hij is weer flink gegroeit de afgelopen weken (merk het aan zijn broekjes) en maat 86 gaat nog net van broekjes ondanks zijn korte beentjes. schat hem nu op 85cm
@ Simke: CB denkt vaak dat ie beter weet. Als je kindjes maar goed op de groeicurve (gemiddelde) zitten, moeten ze dan niet zeuren! @ cb-bezoekjes: leuk om de lengte en gewicht van jullie kids te weten! Matthew gaat pas op de 26e heen....afwachten maar! Ik ben zelf 1.74 m. Matthew's hoofd staat nu gelijk op mijn buik....dan denk ik dat hij op de helft is van mijn lengte haha! @ Darcy: ik zie het al voor me hoe mevrouw in de winkel jou voordoet! LOL! Leuk als je 1ste projectje voor Megan maakt, wel piccie hier showen! Wanneer moet Ollie naar de cb? @ Virginie: fijn dat je kids, vooral Ella, beter opknapt! Ziek zijn is niet leuk, oorontsteking komt vaak voor bij de kids. Inmiddels is Matthew weer oke na dat voorval in de winkel @ Joyce: gestopt met de pil. Ik ben in 1997 met de pil gestopt, zo kon ik lekker mezelf zijn, en weg met de zeurende hoofdpijn, maar libido steeg enorm....ahum....en dat geldt ook voor de spiraal dat ik gestopt ben....libido stijgt nog, maar seks bij mij is erg minimaal nu..... .... Matthew wilt voortdurend bij ons zijn, tsja... We klagen hier niet over ihi! Nog gelukt met het knutselen? @ Lovewinnie: hoe is het nu met je moeder eigenlijk? Ze lag toen in het ziekenhuis vanwege hartproblemen? En hoe is het met jou eigenlijk? Beterschap! @ Patries: ben benieuwd hoe het 2e gesprek is verlopen bij de dierenarts en hoe is verder met Marc's moeder? @ Noor: alles goed met jou? Ik volg je nog steeds via hyves/FB @ Pris: Ging het vanavond goed nu Peter in Frankrijk zit? Morgenochtend hebben Jeroen en ik een schoolgesprek en rondleiding voor Matthew's toekomst, ben erg benieuwd. Hou jullie wel op de hoogte.
Ohja...de eerste Sint-cadeau voor Matthew is al binnen....hij zeurt elke dag dat hij Thomas-elktronische grot graag wilde hebben. Hij is niet meer te verkrijgen maar gelukkig wist ik hem bemachtigen via de mp! Jippie! X
hai meiden ja hier oké ook verkoudheden bij de kids, tja niet zo gek met de wisselende temperaturen. Ben nu druk aan de poets, vanavond naar Mary Poppins! later meer xxx
Goedemiddag! Nu is Ella wel koortsvrij, maar haar eetlust is ook ver te zoeken. Gisteren heeft ze haar aardappeltjes wel flink opgegeten, maar ze wou geen hap van haar fruit. Trok ook een vies gezicht. Vreemd, zou de AB haar smaakzin veranderen? Stond in de bijsluiter dat dit wel een bijwerking kan zijn, dus.. Ze drinkt ook wel minder, met gevolg dat ze dan 's nachts wakker wordt. Moeilijk zo. O ja, ze is gemeten en gewogen bij de kinderarts en meet 72cm en weegt 8,120 kg. Netjes denk ik. 6 tandjes door en gewoon een flinke meid, waarvoor het allemaal niet snel genoeg gaat. Ze kan sinds een 3-tal weken zelf gaan zitten, nu doet ze pogingen om te gaan staan. "Ik kan nu zitten, nu wil ik staan hé mama", lijkt ze te denken. En met steun van mij, als ze dan rechtstaat, een superfier gezicht! Mijn schatje toch. Nu nog de nachtrust terug! Keld moet niet meer naar het CB, school neemt dat over. Ben wel benieuwd hoe groot en zwaar hij is.
@ Noor: Veel plezier vanavond!! @ Simke: Dat is toch zeuren om te zeuren! Te lang!!! :x Ach, niets van aantrekken.. @ Lovewinnie: Balen van het ziek zijn, is toch nooit leuk! Gelukkig gaat het wat beter. Hoe gaat het met jou ondertussen? En het werk? @ Miranda: Neen, de pil is niet goed voor het libido!!
Hallo allemaal, mag ik gezellig met jullie meekletsen, mijn zoontje is geboren op 16-08-2007 ik was uitgerekend op 10-09-2007. Ik heet Bianca en ben bijna 32 jaar. heb 2 zonen Nicky van 10 en Mika van net 3. Mika is een druk ondernemende peuter, wel een echte knuffelbeer,maar kan ook best driftig zijn. op de peuterspeelzaal speelt hij erg lief met de kindjes. ik ga weer ff verder met mijn ventje. groetjes Bianca
@ Hallo Bianca Welkom en ik heb je verhaal toevallig eerder in een ander topic gelezen over de lengte van je zoon. Je zoon had toch 'n stofwisselingziekte, maar wat is hij echt groot. Als hij maar verder gezond en lief is! Ik ben moeder van Matthew die onlangs 3 is geworden. @ Noor: leuk dat je naar Mary Poppins gaat!!! Niet moe worden door de poetswerk dan val je in slaap als je naar Mary kijkt hihi! @ Virginie: et kan ook zijn dat ella nu even geen trek heeft in fruit waardoor ze misselijk van wordt. Komt wel weer goed, hoor. Ben ook benieuwd hoe lang Keld is. @ school: vanmorgen hebben we met Matthew op protestants-christelijk school bezocht. De eerste indruk was erg goed! We konden niet binnenkomen, de deur zat op slot, eerst aanbellen, netjes. De school bestaat nu uit 81 leerlingen. De directeur en adjunct directeur kennen bijna alle leerlingen wie ze zijn, heel prettig natuurlijk! Leuke sfeer en zo. We gaan Matthew daar laten inschrijven, dus in dit weekend gaan we een formulier invullen en zo, ook schoolgids even doornemen en zo. We zijn blij! Geen wachtlijst daar, helemaal top, dit ook omdat de school in de wijk is waar er geen huizen meer staan. Ze zijn vorig jaar gesloopt en de bouw zal volgend jaar beginnen en duurt wel over 1 a 2 jaar of langer klaar zijn. Dus nog geen nieuwe leerlingen uit onze buurt aangemeld, dus voor ons heeeeeeel gunstig!!! Ok ik ga maar weer verder aan het werk, toedeloe!
Ohja, ik heb vanmiddag 2e cadeau voor Matthew gekocht voor SInt, Cars Lego Duplo bij Kruidvat van 16,99 naar 10,95 euro, helemaal top! Tip voor jullie!