September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Gisteren dus bij de kinderarts gegaan en Ella heeft RSV. :(

Ze moet nu 3x/dag een puffer gebruiken in de hoop dat het werk. Aërosol heeft geen zin, duurt veel te lang en ze wordt er toch maar hysterisch van. De arts stelde ook wel vast dat ze erg gevoelig is aan de longen, elke keer piept ze en heeft ze het snel benauwd, dus in de gaten houden.

Ze heeft ook koorts en ziet er beroerd uit, dus krijgt ze vandaag nog meer knuffels van mama.

Ik ben vandaag en morgen thuis met haar, ze zullen ook weer lachen op het werk, maar mijn kinderen gaan nu eenmaal voor. :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm vervelend virginie.. zo komt alles lekker bovenop elkaar he.
    Wat voor puffer krijgt ze nu dan?
    Hier alvescol.. dat is een ontstekingsremmer die ze ook in kinderverpakking hebben.
    Gebruik hem overigens dagelijks en het werkt best goed.

Zag ook dat als je het eenmaal gehad hebt.. dat er vaker terugkomende gevallen zijn? Lastig hoor.
    Hoop dat ze zich snel weer prima voelt!

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ja Saskia, inderdaad, alles bij elkaar nu.. :(

Ze moet 2x/dag Flixotide hebben en 3x/dag Ventolin. Daarna moeten we het goed in de gaten houden en van het ogenblik dat ze begint te hoesten, meteen de puffer geven. Als het gepiep snel terugkomt, de hele winter puffen. :(

Niet simpel allemaal, ik hoop dat het werkt. ;)

4. Saskia78

ventolin is wel fijn.. dan heeft ze in ieder geval weer wat meer lucht.
    Flixotide ken ik alleen van naam.. maar zal wel net zoiets als de alvescol hier zijn denk ik.

Maar het is allemaal niet zo handig nee.. zat er zelf ook erg mee te prutsen.. (ivm longontsteking vorig jaar enzo)
    maar het geruststellende kwam toen ik dus paar weken terug echt weer een longontsteking had.. het hele gevoel was zo herkenbaar dat ik de huisarts heb gebeld en die na onderzoek inderdaad precies dat constateerde.

Dus wat dat betreft.. het went wel hoor. Het is vooral onzekerheid waar je mee kampt. Doe je het nou goed? Of toch net niet? Werkt het allemaal wel zo goed als zou moeten?
    Maar het wijst zichzelf op een gegeven moment toch en dan ben je blij dat je het al tijd toch niet zo verkeerd deed :)

5. Saskia78

@virginie: dit is wel een mooie site waar ook alle geneesmiddelen en dergelijke op staan: Astma-COPD.nl - Alles over astma en COPD

en zelf heb ik af en toe wat gepost op longforum.nl omdat ik voelde dat ik onwijs zat te knoeien..
    maar daar hadden ze eigenlijk weinig nuttigs te melden behalve dat iedereen die medicijnen gebruikt zoals het hem/haar het beste uitkomt :)
    (wel in overleg met een arts hoor.. maar hoeveelheden en aantal keer verschilt blijkbaar echt per persoon)

Het is gewoon een beetje wennen.. komt goed :)

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Dank je. :) Het is inderdaad een hoop gedoe, maar vooral omdat ik een dochter heb dat niet bepaald meewerkt en ik dus bang ben dat ze het niet goed binnenkrijgt. :) Time will learn..

Dank je trouwens voor het linkje!

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Nog steeds geen Pris vandaag trouwens..

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    heeft er iemand een juiste adressenlijst voor me???????

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Stil hier...

Pris heeft nog niet voldaan aan de dagelijkse meldplicht :D
    Volgens mij wordt het weer hetzelfde als toen Virginie, Anoek en ik moesten bevallen: gewoon elke dag kijken hier en topdrukte :D

Virginie, wat een gedoe allemaal! Wel fijn dat je Saskia hier hebt, met alle nuttige tips. Je zult er vast vanzelf handigheid in krijgen (wij hadden Ollie ooit ook even aan de Ventolin + houdgreep.)

Mijn man is vandaag jarig en heeft het, heel gezellig, met vrienden en kinderen in De Wadden 'gevierd' (ballenbak) - ik moest werken. Beiden een goeie dag gehad... hij een paar mooie tekeningen van Ollie (slang Ka uit de Jungle Book en nog een tekening met krokodillen), een paar HB potloden in de vorm van drumstokjes (fijn, trommelt ie een keer NIET op mijn been in de auto), een fles Oban (waar mama ook van houdt, heerlijke single malt) en van mij een tegoedbon voor film, diner en een oppas voor de avond.

Mijn Christmas quiz was een succes in alle vier de klassen, zo leuk! Dat loonde het werk tot 01:30 uur vannacht wel :)

Anoek, al iets gehoord van het kdv voor w.b. de vrijdagen? Sta je nu op een wachtlijst?

Saskia, je laatste weken vrij... zijn het fijne weken geweest? En wat ga je nu precies doen qua werk?

Imsala weer thuis?

Pris druk aan het bevallen?

Kom vanavond nog wel een keer... en NOG wel een keer... en NOG wel een keer... :p:)

Fijne avond allemaal!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Anoek, geen adressenlijst hier bij de hand... was Pris mee bezig trouwens, met een nieuwe lijst vol gegevens... Miranda heeft de oude lijst zeker weten op haar pc!

11. Saskia78

@darcy: ik ga weer terug naar mijn oude vak... lekker helpdesken :)
    beviel eigenlijk toch wel goed.. en dit bedrijf is nog erg bezig met alle bedrijfsprocessen die ze 2 jaar geleden hebben ingericht evalueren en evt aanpassen dus dat lijkt me in ieder geval echt heel leuk.

@virgine: heb je er ook zo'n aerochamber/babyhaler bijgekregen?
    dan kan het bijna niet mis gaan!

zo eentje: http://www.steunfonds-salem.nl/images/content/babyhaler.jpg

12. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    IK heb de oude lijst nog wel die wat aardig is bijgewerkt tot juni 2010. Pris zou dit nog beter gaan aanvullen.
    Als je het van me wilt hebben wil je me even pb' en wat je prive emailadres is okay!

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Ik had gelezen ...en op je hyves hierop gereageerd. Maar blij dat je weer bij je kids bent en in lekker eigen omgeving thuis, vooral slaap lekker!
    trouwens leuk dat je artikel in Veenendaalse krant staat!:D

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik las toevallig vanavond op Hyves van Pris dat Tygo ziek is met de koorts van 40 graden en ze is over tijd.
    Hoop dat Tygo snel beter mag worden daarna kan ze in alle rust gaan puffen en bevallen!

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: arme Ella dat ze RVS heeft....goed in de gaten houden en hoop dat ze snel weer beter wordt!

@ Darcy: gefeliciteerd met Bas's verjaardag!
    Gelukkig dat hetgeslaagd was met de leerlingen van je leuke quiz! :)
    Als ik je morgen niet meer op het forum spreek wens ik je veel plezier naar London toe. Je gaat toch morgen al weg....

En toen wist ik ff niet meer....even teruglezen opnieuw...

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden

Het is hier helemaal WIT!!!!!

Ben benieuwd of het tripje van Darcy wel doorgaat?

Ben benieuwd of Tygo inmiddels wat opgeknapt is?

Ben benieuwd of brusje van Tygo vandaag zal geboren worden op een witte dag?

Ben benieuwd hoe Imsala zich nu voelt?

Ben benieuwd wat de meiden vandaag gaan doen met hun kids met dit weer?

Ga straks met Matthew buiten gaan sleeen :)

Liefs X

18. Saskia78

hier ook Wit wit wit!!

anne blijft dus toch maar thuis.. omdat er nog veel meer sneeuw aankomt als het goed is

opa zit nu lekker op de bank te puzzelen met anne dus..
    beetje sneu.. helemaal voor niks hierheen gereden.. maar ik vind het toch wel een fijn idee eigenlijk
    dan blijft opa maar lekker heel de dag hier als hij dat leuk vind :)

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    een kwartier geleden genomen:

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemorgen!

Hier ook wit! Mijn man heeft gisteren een slee gekocht voor Keld, dus als het zo blijft gaan we na school of morgen ook met de slee gaan schuiven! :)

@ Saskia: Ja, we hebben inderdaad zo'n aërochamber meegekregen, handiger ja, maar zelfs dat is teveel voor haar, dus moeten we bijna met twee zijn om het vlot te laten verlopen. Leuk, zo'n eigenwijs kind.
    Klinkt leuk, zo'n dagje binnen met opa en Anne, kan alleen maar gezellig worden! :)

@ Miranda: Leuk, buiten gaan spelen met Matthew! Veel plezier!

@ Imsala: Goed dat je thuis bent. Rust maar lekker uit.

@ Pris: Hopelijk is Tygo oké!

@ Darcy: Fijn dat de leerlingen de quizz leuk vonden, kan praktisch ook niet anders, vond het zelf ook altijd erg fijn.

Deel Deze Pagina