@ Pris: Mooie foto van je mannetje(s)! Wat een lief kopje *smelt* Lukt het een beetje daar, herstel je goed? Ben benieuwd naar je verhaal, maar rust eerst maar lekker uit!
Verder reageren zal morgen pas lukken, als ik thuis ben. Vandaag is mijn man thuis met Ella, zo kon ik tenminste gaan werken en was mijn baas toch wat tevreden. Even update van mijn moeder, had het vroeger moeten doen, maar had er geen fut voor. Ze ligt al sinds donderdag op intensieve zorgen, ze had koorts en een infectie, nu weten ze gelukkig dat het van de longen komt en ze krijgt antibiotica. Ze heeft vrijdag de transplantatie gehad en voorlopig reageert haar lichaam goed. Ze is natuurlijk moe en slapjes, wat logisch is, soms verward ook (vind ik), maar met al die medicatie en de omgeving waarin ze zich bevindt, je mag geen bezoek hebben bijna, lijkt me dat ook wel normaal. Tot nu toe is ze dus redelijk stabiel, maar ze moet echt onder dat toezicht blijven, goed in de gaten worden gehouden. Ze moet 24/24 aan de dialyse, wegens bepaalde reden die ik nog niet ken en heeft een luchtmasker nodig momenteel. Het is ontzettend zwaar voor haar, ze houdt zich sterk, maar gisteren huilde ze toen ik wegging. Het is zo moeilijk om haar zo te zien. Ik ga straks proberen eindelijk een arts te pakken krijgen, zodat ik meer te weten kom.
@virginie: jeetje, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, heavy hoor, veel sterkte en beterschap. @darcy: haha, jij bent al forumverslaafd, wat ben ik dan wel niet, heb je mijn berichtjesaantal al eens gezien en dan ben ik ook nog een tijdje hier niet actief geweest. Oeps....
@virginie: dat luchtmasker is misschien ivm de longinfectie? Hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen! @ro: dat zou toch wel heel stoer zijn! Rene vindt het ook een goed idee dus? @pris: superleuke fotoos! wat een schatje zeg hier de eerste werkdag overleeft. Anne afzetten was even vervelend voor ons allebei. Anne is natuurlijk gewend dat ik nog even blijf plakken voor een puzzel en ikzelf tja.. net zo hard eigenlijk maar na wat vertraging op het spoor toch op werk aangekomen.. erg gezellig geweest en natuurlijk nog niet superveel werk verricht. wel veel gepraat en dat is zo'n eerste dag natuurlijk het belangrijkst. Deze week en volgende week werk ik 2 dagen.. (omdat ik eerder ben begonnen maar oppas voor anne gewoon lastig is. opa/oma zijn er namelijk ook niet.. en stiekem zorg ik natuurlijk graag die 2 daagjes nog even voor anne!) En dan vanaf januari gewoon het volle pond. Zal nog wel tegenvallen denk ik... maar de collega's zijn in ieder geval erg leuk en gezellig dus het komt uiteindelijk natuurlijk wel goed
Virginie, heftig allemaal en zo moeilijk om je moeder te zien huilen. Denk aan jullie! Alle vragen die in je opkomen, schrijf ze op, leg pen en papier naast je bed. Echt waar, het werkt, 's nachts komen de vragen en als je bij de arts bent vergeet je door de informatie weer een stuk. Sta je weer buiten en denk je: dat had ik nog willen vragen. En misschien voor jezelf en je moeder een dagboekje bijhouden? Lijkt me zo moeilijk, je moeder ligt alleen en voor de rest 'draait'alles door. Voor jullie staat nu alles even stil. Hele dikke knuf en dat je moeder maar weer snel opknapt en dat de transplantatie goed aanslaat!
@ Pris: ik zie dat je ook online bent.... Wat ontzettend mooie foto's zeg!!! Zo lief!!! Hoe is het nu met Stijn? Ben net terug van de acupunctuur. @ Darcy: Zo te zien heeft Suus veel meer berichten gepost dan jij Ik wens je succes om haar proberen verslaan @ Anoek: Gefeliciteerd dat je man een leuke job heeft gevonden bij de bekenden! Goed begin voor 2011! @ Imsala: Begrijpelijk en ik denk dat je ook alle afschriften en mailcontacten etc bewaart wanneer je ex toch met de zaak komt. Hij heeft echt geen poten om te staan, maar ik begrijp je goed dat wanneer de kids groot zijn je zullen dankbaar voor zijn om het contact met hun vader te weten behouden. Echt blij dat je nu in Veenendaal woont, want anders wordt echt een ramp voor je. @ Rootje: het zou mooi zijn als Marissa na de zomer van 2011 in Barneveld naar school gaat...ben erg benieuwd wat het gaat worden. Neem alle tijd om goed laten informeren hoe jullie ervoor staan, succes! (* housewarmparty *) @ Virginie: oh wat heftig zeg voor je moeder....blijft pijn om aan te zien. Schrijf je alles lekker op papier dan lucht je enorm. Hoop dat de transplantatie goed aanslaat bij je moeder! @ Saskia: Goed dat je de 1ste werkdag hebt overleefd! @ Suus: Ik denk dat Darcy jou onmogelijk kan verslaan hihi! Ik ga nu ff snel een canvasdoek van 60 bij 40 bestellen bij canvascompany die ik waardebon van mijn kerstgeschenk heb gekregen! Dan naar bed toe.... Truste xxx
Goeiemorgen! Suus, ik versla jou never nooit niet met posten Hoe was jouw nacht? Wij hebben Megan bij ons gehad vanaf half 2, zo huilen en snotverkouden... ik ben nu een beetje brak van het 'op het randje van het bed liggen slapen' Virginie, wat een nieuws over je mams. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Het moet voor haar ook erg zwaar zijn, zo in het ziekenhuis, aan de dialyse en dat rond deze donkeren (feest)dagen... ik hoop op mooie, goede berichten, net als jullie. Saskia, fijn dat je 1e werkdag goed was, lekker gestart dus. Ook wel leuk om in de kerstperiode te starten, nietwaar? Rootje, zou erg leuk zijn, Barneveld Weer lekker terug. Mijn ex-zwager heeft daar een opleiding tot biologisch boer gevolgd. Ik heb leuke herinneringen aan uitstapjes naar Barneveld. @all, ik ga straks een dagje naar Amsterdam met mijn schoolvriendinnetje. We kennen elkaar sinds dag 1 van de brugklas, dat maakt het ook zo lollig als we elkaar zien. Stappen meteen in het oude stramientje (en zijn twee melige bakvissen ) Iedereen een fijne dag!
Hé meiden! FF snel, want sta op het punt om naar mn kerstborrel te gaan, maar MOET even reageren op de foto's van STIJN!!!!! Pris: Wat een mooi mannetje is Stijn om te zien zeg, echt een heerlijk ventje! En wat lijkt hij op Tygo Heerlijk om die 2 zo te zien Geniet er lekker van meid!!!! All: Kreeg zojuist ook een leuk berichtje van mn broer. Ik had al verteld dat mn schoonzusje zwanger is, maar ze hadden vandaag de echo, ze krijgen een TWEELING!!! Ze verkeren allebei momenteel even in shock en moeten het even laten bezinken, maar het is natuurlijk hartstikke welkom! Tot laterszzz weer..... -X-
@Pris: mooi mannetje! Dat hebben jullie goed gedaan @Virginie: veel sterkte en kracht! (helaas weet ik hoe je je voelt) @Saskia: fijn dat je 1e dag beviel, dat maakt het makkelijker om aan het werk te gaan. @Slapen: Jesse slaapt steeds vaker op zijn eigen bed, maar nu begint Sjirk te spoken. Afgelopen nacht was hij van half 2 tot half 4 wakker. Eerst was het praten en later echt huilen en schreeuwen (verbaasde me dat Jesse niet wakker werd). Overdag is Sjirk ook anders dan anders; hij wil alleen bij ons zijn en begint te huilen als een ander (als is het een bekende) hem pakt. Als ik uit het zicht loop begint ie te miepen. Hij wil ook nietb alleen spelen. Zitten we in een sprongetje?? Kan het me niet zo goed herinneren, weet wel dat Jesse ook een poosje eenkennig is geweest, maar niet meer welke leeftijd dat was. Groetjes Simke
@simke: tja onder werktijd heb ik minder de neiging om te denken aan dat ik niet thuis ben maar 's ochtends voordat ik wegga... of op zondagavond enzo valt het me soms toch best zwaar. En dan hebben we het nog niet over "onderweg naar huis" als je dankzij een enorme berg sneeuw op het spoor geen idee hebt of de trein nog van plan is te gaan rijden of niet vandaag lekker wezen zwemmen samen gewoon omdat het kan
@ eenkenning 2e kindje: van jullie verhalen merkte ik op dat 2e kind die nog geen jaar is last van eenkenning hebben, het schijnt normaal te zijn. Matthew moest gaan huilen wanneer papa de hele dag moet werken en dan zegt hij: ik mis mijn papa zo en papa moet niet werken. Andersom ook wanneer ik moet werken. En ook b.v. als ik Matthew aangeef dat ik ff boven ben op de zolder om de was op te hangen. Dat weet hij wel, en nog geen 5 min later kwam hij huilend naar boven. Ik vroeg hem wat er aan de hand was, en dan zegt hij: mama ik mis jou zooo.... Herkennen jullie 't ook???
Joyce, wat leuk dat er een tweeling op komst is! Een hele shock, dat geloof ik best... maar ook wel erg leuk! Is het hun eerste zwangerschap? Was dit hun eerste echo trouwens?
Morgen ga ik naar Primark Hoofddorp met mijn man, de arme schat Kids naar de opvang en even lekker shoppen, zin in Intussen is Megan al de hele dag wakker, slapen ho maar. Ze ligt te mekkeren in haar bedje nu. Pfff... Later meer...
@miranda: doet Anne ook ja.. Ik mag nog niet eens alleen naar toilet en als ik zeg dat ik ga werken gaat ze heel erg huilen dat ze niet alleen wil zijn.
Miran, Ollie begint tijdens het instoppen over 'alleen zijn' en 'als papa en jij weg zijn, dan heb ik een probleem' (wijs, he ) Ik leg dan elke avond uit dat we a) niet weggaan en b) als we gaan, we hem niet alleen laten. Het is een herkenbare fase, ja!
O "gelukkig", jullie kids hebben dat ook. Ik was al bang dat alleen Marissa dat soort dingen had. Die kan ook soms ook zo ineens uit het niets dat soort dingen zeggen. Vanmiddag bijvoorbeeld: Mama, jij en papa moeten niet weggaan hoor, dan is er niemand om voor ons te zorgen en dan moet ik voor mij en Bastiaan zorgen en dat kan ik helemaal nog niet. (ook letterlijk zo, heb hem meteen opgeschreven) Echt soms sta je verbaasd te kijken wat er in zo'n koppie om gaat. Net ook, Rene brengt haar naar bed en dan geeft ze nog een dikke kus en zegt: Mama ik hou heel veel van jou en ik vind jou de allerliefste mama van de hele wereld. (en dan meteen er achteraan: wil jij mij alsjeblieft naar bedje brengen????) Terwijl ze weet dat ik met Bastiaan bezig ben met verschonen en fles enzo om die ook naar bed te gaan doen Boefje Verder wil ik jullie allemaal alvast een hele fijne kerst wensen! (Ik doe dit jaar geen kaartjes in het kader van de bezuinigingen, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen he) Groetjes en tot na het weekend waarschijnlijk!!!
typisch geval kleine potjes, grote oren hier ook oh en ook ik moet helaas bekennen dat ik de kerstkaartjes heb overgeslagen... dat spontane ineens beginnen gooit roet in al mn plannen.
Ik zal het nog even officeel doen: Bekijk bijlage 116909 Op naar een geweldig 2011 voor allemaal!!! Liefs, Rene, Rolinda, Marissa en Bastiaan
gewoon even interesse hoor.. maar wat gaan jullie allemaal eten met kerst? vond hier een recept voor (bladerdeeg)kerststerren gevuld met garnaaltjes en asperge. Soort van garnalencocktail eigenlijk maar dan tussen 2 bladerdeeg sterren ipv in een glas oid. En een lekkere rollade met tja.. ik denk sperciboontjes en iets van aardappeltjes? de sperciebonen/aardappeltjes ben ik nog niet helemaal uit en ik twijfel ook of cranberrysaus niet heel lekker is daarbij... en een chocoladetoetje met ijs erbij