@ Pris: super dat het lekker gaat met Stijn en wat is Tygo lief voor jullie en hoop dat het zo blijft! @ kdv: matthew gaat gewoon naar het kdv tot eind september, omdat we al in juni 3 weken met vakantie gaan. Andere vakantiedagen bespaar ik voor herfstvakantie en kerstvakantie, want ik weet niet of matthew al snel geplaatst is voor vakantieopvang en naschoolseopvang. Hij staat nu op de wachtlijst. Maar ik wil ook weten hoeveel het ons straks gaat kosten met de vakantieopvang en de naschoolseopvang, hoop dat het minder duur wordt dan de dagopvang KDV.
@speelzaal/kdv Wij gaan proberen of Marissa iets eerder naar school mag en dus meteen na de vakantie mag beginnen. Zewil eigenlijk nu al naar school en het KDV zegt dat ze er ook eigenlijk wel aan toe is. Daarom zeggen wij het KDV op miv 1 aug, dan is ze nog 2 weken thuis en dan kan ze gaan wennen op school.
Meiden, Peter zijn vader wil graag een cadeau geven voor de geboorte van Stijn. Ze hebben gevraagd wat we willen hebben maar weet t gewoon echt niet (1,5 week oud en nu al verwend) Hebben aangegeven dat t dan ms leuk is om iets op zijn spaarrekening te storten met een mooie beschrijving erbij maar ik geloof niet dat ze dat erg leuk vonden. Iemand een leuk idee nog??? -x-
IK weet niet of dat overal zo is maar hier mogen kinderen echt niet eerder naar school. Misschien verschilt dat ook wel per school / gemeente maar hier in de buurt mag t iig niet (ook niet een paar dagen).
ik ben hie rmet alicia al naar school geweest en heb dit dus gevragen omdat ze 12 september pas 4 wordt. alicia is er aan toe en in overleg met de peuterspeelzaal is het nu dus zo dat alicia meteen mee mag beginnen met de andere kindjes. dit zal half augustus al zijn. dit wordt dan om te beginnen 3 ochtende en als het goed gaat mag ze per 1 september hele dagen
HierBijer roept iemand al weken "mama! Ik mag al naar school hè!" steevast luidt dan het antwoord dan "hoe oud ben je dan?" nouja 4 natuurlijk zitten beetje tegen hetzelfde aan te hikken als van baby- naar peutergroep op het kdv. Daar is ze wel eerder overgestapt dan standaard. Ze speelt vooral met oudere kindjes en die gaan nu allemaal langzaam maar zeker naar school. Vrees voor april.. Dan gaat ook fleurtje weg en dat is ech. Haar beste vriendin. Ik zie alleen niet zoveel in eerder beginnen. Ze wennen hier in ca. 3 weken.. Dus ze gaat vanaf begin van het jaar wennen en kan dan na haar verjaardag aan de bak. Schooljaar begint hier 3/4 weken voor haar verjaardag... Dus eerder is niet heel nuttig denk ik dan. Kregen bij de intake overigens al te horen dat ze zich heus wel zal redden.. Altijd goed om dat een jaar vantevoren al te horen
Regels zijn dan toch overal anders blijkbaar. Komt mooi uit met de psz dan toch??!! Gaat t een beetje Joyce?? Alles goed Marsab?? Na de vakantie weer echt aan t werk??
@ school: ik zie dat meisjes eerder graag naar school willen dan jongens. Matthew zei ik wil niet naar school....hihi. Hij gaat pas in september 'n paar wen-dagen op school.
Mhm....moeilijk....dat van spaarrekening is erg leuk... En anders mooi canvasdoek van Stijn erop of e.d.
hmm snap dat hij enkel geld storten niet zo leuk vind... je wil toch iets geven waar hij meteen wat mee kan uiteindelijk misschien is het een optie om een knuffeltje of kleding te laten geven.. en als dat "te goedkoop" is naar zijn idee de rest op de spaarrekening te zetten? daar heeft hij straks toch meer aan.. EN hij heeft nu een leuk kadootje alsnog. of anders iets nuttigs wat je wel zou willen hebben maar niet zo snel zelf wil kopen? hier hebben we de familie uiteindelijk gevraagd om geld te geven voor een doomooseat. toen was geld geven ineens niet meer zo'n probleem omdat ze wisten waar het voor was. (en ik vond het te duur om specifiek aan 1 persoon te vragen zegmaar)
domooseat is leuk, heb er eentje te koop Sarah heeft er veel in gelegen maar Joep probeert er op alle mogelijke manieren uit te komen (en lukt vaak ook nog) of een leuk zomerjasje? kleren zijn ook altijd leuk vind ik. lastig ja, nu ik er zo over nadenk. Een eetstoel ? iets voor op de slaapkamer?
ga weer naar beneden, Sarah is de boel af aan het breken en Arjan zit achter de laptop, haha, darten te kijken. Ik zit met een maskertje op achter de pc, kijken of er nog iets te redden valt.. Vandaag boxschoentejs gekocht voor Joep, hij had slofjes maar kon er niet zo goed op staan. Hij loopt de hele tafel rond en dan weer naar de bank en weer terug. Morgen kom ik weer even online op de laatste dag van weer een bijzonder jaar.
mja wij hadden onze doomoo op marktplaats gezet voor 60e ofzo en dan krijg je van die telefoontjes "ik bied 25 euro en echt niet meer hoor!" met de stokke vandeweek ook.. (als je nog iemand weet die 500e over heeft voor een stokke uit 2007!?!) "ja nee.. ik kom uit amsterdam en dan moet ik een auto huren en dat reken ik natuurlijk mee in de prijs" mja is dat mijn probleem vraag ik me dan af "ja maar in de winkel is hij ook in de aanbieding en dan scheelt het niet zo veel meer hoor" "nou volgens mij scheelt het dan nog steeds de helft eerlijk gezegd" Toen hoefde ze niet meer *grin* Snap dat het hoop geld is.. maar ding is het ook gewoon waard en kom dan niet aan met "in de winkel is hij ook niet duur" want hij is wel duur. Zelfs in de aanbieding.. (en normaal vallen stokke kinderwagens altijd buiten de aanbiedingen.. dus het is nog twijfelachtig wat ze vertelde ook) jullie trouwens een goed idee? als anne aan het spelen is poept ze doodleuk steeds in dr broek gewoon omdat ze geen zin heeft om naar de wc te lopen dus job vond dat de tijd om er een straf op te zetten wellicht was aangebroken.. maar ik vind het niet zo'n goed idee om het toilet te combineren met straf maar... dan moet ik toch wel iets anders gaan bedenken dat werkt.. want nu om de haverklap vies ondergoed terug van kdv.. of thuis een gillende peuter die "te laat" is danwel eentje die stilletjes doorspeelt tot je ruikt dat er wat mis is. weet niet zo goed wat ik er mee aan moet zo eigenlijk. ze vindt spelen duidelijk belangrijker namelijk en geeft dat ook gewoon toe. afspreken dat ze dat die dag neit gaat doen.. helpen nog niet echt. plus op het kdv nog bijkomend probleem.. stagiair op de groep.. vaste leidsters zijn om en om vooral veel vrij ivm op te maken uren van het hele jaar. en daar weigert ze dus tegen te zeggen dat ze uberhaupt naar de wc moet.. laat staan dat ze moet poepen
oh en watik net zat te bedenken over school.. ik denk dat we anne gaan opgeven voor engelse les op school voelt enorm pusherig eigenlijk.. maar ze praat nu al om de haverklap engels gewoon omdat ze het leuk vind. Dus misschien is dat ook wel erg leuk voor dr. Vanochtend wel enorm gelachen overigens.. Wij staan altijd heel gezellig naast elkaar aan de aanrecht brood te smeren 's ochtends.. elk eigen plankje enzo Ik gaf Anne brood, pindakaas en boter en een mesje.. AS: "Thank you Mama" ik: "No thanks honey" AS: "IK BEN GEEN HONING MAMA!!"
Meiden, Ik wens jullie een hele goede jaarwisseling toe, dat 2011 voor ons allen datgene mag brengen wat we graag zouden wensen. Heel veel geluk, liefde, gezondheid en alles wat goed is gewenst voor iedereen!!!
@ Saskia: over het poepen in de onderbroek....Matthew heeft soms weleens net te laat...dan liet ik hem zn vieze onderbroek zien wat hij ervan vond. Hij vond deze erg vies en stimuleerde hem om op tijd op de wc of potje gaan poepen. (hij poept nog niet op de wc). Het gaat goed. Ik straf hem niet als hij in de onderbroek heeft gepoept want zijn gezicht verraadt al genoeg wanneer hij nodig moet, dan wijs ik hem erop om op het potje poepen. Leuk hoe Anne terug zegt dat ze geen honing is haha... Je kan bv leuk Engels spel via DVD of PC, dan kan je zien hoe Anne het vindt. Het kan zo zijn dat zij over een poosje geen interesse meer heeft, dan zou een cursus Engels zonde zijn.
@miranda: het is ook niet echt een cursus.. het is meer gewoon onder/net na schooltijd. kosten 1 euro symbolisch bedrag dus eigenlijk. en de tijd zelf zou ze andes op de bso doorbrengen.. dus wat dat betreft maakt het niet ontzettend veel uit
@miranda: Brede school - Wikipedia en voor de school waar anne heen gaat in het bijzonder.. bijv. dit voorbeeld: Brede School verder hebben ze ook "cursussen" van ong. 6 weken. bijv. muziek maken, engels, dansen, dieren, tuinieren, theater... je kunt het zo gek niet bedenken maar dus ook engels voor kleuters zag ik laatst. volgens dit systeem: Home - EarlyBird