September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mogguh!

Huis schoon, dochter in bed, zoon met een filmpje en ik even tijd :D

Imsala, lijkt me dat je vader zoiets niet zomaar geeft - bruikleen of niet, hij gaat je echt niet van een vervoermiddel voorzien om 't dan zomaar af te pakken, hoor! No worries, je hebt al genoeg aan je hoofd. Succes met dit klusweekend!

Noor, is het leuk op de poli? Je was 'zichtbaar afwezig' hier en als ik dan lees dat je 3 dagen achter elkaar moest werken mét weinig slaap... pfoeh!
    Hoe beviel de 1e nacht op zolder? Fotootjes om te spammen hier?

Saskia, hoe gaat het nu met Anne?

Miranda, lekker gefietst met je zoon? Is hij aan het opknappen inmiddels?

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Matthew is ziek.
    Hem bij ons op bed gelegd, hij gloeide erg, vannacht overgegeven op ons bed, bijna 40 graden koorts, hem een zetpil gegeven.

Een kwartier later (nadat ik hem 'n zetpil heb gegeven) kletste hij ineens honderdenuit...Mhm.....zetpil=wondermiddel...
    Maar ik zie aan zijn ogen dat hij erg moe is. Hoop dat hij straks weer gaat slapen om te genezen.
    Jeroen werkt tot 17 uur. We besloten om niet naar de verjaardag gaan van zijn neef.
    Matthew blijft thuis vandaag en ik ga pas eind van de middag boodschappen doen als Jeroen thuiskomt van zn werk.

XXX

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Je post 1 minuut na mijn post :)
    Matthew is ziek.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Simke, ik heb ook alleen maar ervaring met een zoon 'bovenin de curve' en dat boeide me toen al niet. Een gezond kind dat wel een stootje kon hebben, zo zag ik Ollie. Eenmaal aan de wandel zag ik het babyvet verdwijnen (ik vond die 'elastiekpolsjes' juist zo lekker, net als die Buddha-beentjes :D)

Megan is ruim 9 maanden en weegt 8940 gram bij 72 cm (uit het hoofd.)

Ze krijgt:

180ml Nutrilon 2 met Bambix (ontbijt)
    fruit (een hele banaan, of een mix van fruit) met een flesje diksap
    een broodmaaltijd (hele belegde boterham) met wat drinken
    180 ml Nutrilon 2
    snack met sapje/water
    warme maaltijd (vanalles)
    180 ml Nutrilon Goede Nacht

Ze was ook maar 4 ons aangekomen in 2 maanden, het kind is non-stop aan het bewegen ;)

Kan je hier iets mee ter vergelijking?

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Noor: wat een drukte voor de boeg...straks heb je plezier aan! Straks wordt Isa alweer 6 jaar, snel he!

@ Saskia: hoe is het nu met Anne?

@ Imsala: hoe is het met je kids nu?

@ Simke: goed om te horen dat het lekker gaat met Sjirk, leuk!!!! Ook met Jesse. Hoop dat de ziekenboeg echt voorlopig van de baan is.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Virginie, ik vind het zo droevig om je nieuws te lezen en ook, hoe zwaar het voor je is om telkens weer te moeten beseffen dat je mama echt niet meer terugkomt...
    Het kan ook nog geen plek krijgen - te vers, te onwerkelijk immers.
    Die plek neemt het verdriet en verlies vanzelf in, je hoeft er niks voor te doen. Voor nu is het: elke dag nemen zoals ie komt.

Keld kun je zeggen dat oma er niet meer is - een plek tussen de sterren, of bij God, of ergens anders wat voor hem 'begrijpelijk' is.

Voor jou geldt: wees een beetje zacht voor jezelf. Laat de tranen maar lopen en hou je mama dicht bij je.

7. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Mooi gezegd zeg!!!!!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    even vrijheid voor mama door nieuw pakje stiften :D

Miranda: beterschp dan voor Matt, vind het altijd zo zielig dat spugen!

Imsala: net wat Darcy zegt, je investeert niet zomaar in zo'n kado, bedoel hij zal er zelf niet zo snel op gaan fietsen denk, dus het is wel een investering in zijn dochter! En zou niet zo bang zijn iets verkeerds te zeggen en als het zo is dat je van jezelf weet dat je gemakkelijk dingen anders zegt dan je ze bedoelt, tja dan moet je even slikken voordat je je mond open doet in aanwezigheid van je vader ;)

Erg mooi verwoord Darcy, je lieve woorden voor Virginie!

Poli: ja is leuk, heel anders, op de afdeling ben ik veel in teamverband bezig, op de poli veel solistischer. Ik heb een eigen verpleegkundig spreekuur voor mensen met MS en mensen met Parkinson, vast ooit al wel eens verteld. De uren die ik deed waren niet voldoende, zeker niet omdat mijn collega al lange tijd ziek is, voorheen werkte ik 4 uur per week op de poli en 16 uur per week op de afdeling. Nu is het precies andersom. Ik werk nog altijd de dins-en vrijdag en 1 weekend per maand, maar werk nu dus alleen dat weekend nog op de afdeling.

Maar ja dat is dus miv deze week zo en het kwam natuurlijk net lullig uit dat ik in het nieuwjaarsweekend aan de bak mocht, maar ik kies altijd liever voor OenN dan voor Kerst. Met Oen N werken bezorgt een brakke toestand, maar in feite mis je niets, en als je met kerst werkt mis je ontbijt/brunch/lunch op de ochtenden en ben je tweede kerstdag evengoed brak haha. DUs ja hoort erbij he?! ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ah nog meer zieke peuters hoor ik.
    hier kwam vanochtend Anne stralend uit bed.
    "mama ik wil een tostie want ik heb zooooooo'n trek!"
    Nouja. niet zo veel van gegeten maar normaal eet ze ook net een hele boterham 'sochtends dus dat is niet heel verkeerd
    Maar nu ligt ze toch weer lekker op bedje. Nog wel hoop praatjes maar ze is wel weer wat warmer
    Gelukkig geen 40gr. meer :)
    Alleen nu manlief ook al hele middag in bed gelegen.. dus dat gaat lekker :)

@viriginie: even per dm hoor :)

10. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou T. wilde echt niet eten vanmorgen en later vond ik dat mijn keuken zo plakte, blijkt dat toen hij vanmorgen al heel vroeg mijn bed uitgekropen was en van de fles pure limonade gedronken heeft :$
    Hij wilde wel wat drinken maar geen broodje en ook geen koekje of wat dan ook. had een temp van 38.5
    L. wilde ook geen broodje, maar wel een koekje en heeft 4!! bekers melk gedronken.
    Om iets over half 11 was René hier (man van Rootje) om mij te helpen de kids alsnog bij D. te krijgen vandaag en eenmaal in de auto hoorden we: bwoh! En ja hoor L. had zichzelf helemaal ondergespuugd! Dus ergens gestopt en klein beetje schoongemaakt en verder gereden naar D. toe, bij D. thuis voelde ze ook wel erg warm aan, dus D. heeft d'r een pyama aangedaan en op bed gelegd. T was ook nog wel warm dus vermoed dat ze beiden ziek zijn nu, nou ja weet D ook eens hoe t is om zieke kids te hebben! Op de terugweg bij Rootje een boterham gegeten en vervolgens heeft Rootje me weer thuis gebracht vandaag, nog even gauw samen boodschapjes gedaan, ik ben weer thuis en Rootje kan nu elk moment bij haar thuis binnenstappen ;)

11. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt net gebeld door D. dat L. net nog 3 keer overgegeven heeft, dus wordt een zware dag zo voor hem
    *moet stiekum een beetje grinniken*

Of is dat heel fout van mij???

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Nee...uiteraard blijf je wel zorgen om je kids maken nu ze ziek zijn, maar de andere kant heb je nu even rust nodig nu je zwanger bent. Je mag niet ziek worden...straks ben je ook brak als je zieke kids om je heen hebt!

@ Saskia: Anne is nog niet helemaal beter, zie ik.

Matthew bloeide binnen een kwartier op nadat ik hem een zetpil had gegeven vanmorgen. Zo wist hij kiwi, appel, 3 boterhammen met smeerworst en stukje komkommer wegwerken. Drinken doet hij wat minder, wel probeer ik hem stimuleren wat meer drinken.
    Hij heeft tot nu toe 3x geplast, niet veel.
    Vanmiddag hebben we samen ong 2 uurtjes gedut.
    Hij wilt niet meer warm eten, vind ik niet erg.
    Nu voelt hij weer wat warms aan en hij zegt dat hij koud heeft. Hij rilt nu weer....zetpil uitgewerkt.
    Straks bij de bedtijd geef ik hem weer een zetpil.
    Matthew wilt dat ik bij hem kom zitten want Jeroen is even naar de verjaardag van zn neef.

13. Pris

Pris Fanatiek lid

Stijn heeft vanavond voor t eerst kv gekregen uit een flesje. We denken dat er s avonds te weinig melk is voor hem en dat dit hem s avonds / s nachts zo onrustig maakt. Overdag is hij namelijk erg rustig en tevreden maar hoe later hoe onrustiger hij wordt zeker sinds ik weer lekker meer aan t wandelen enz ben. Nu wel aan t kolven ook om de boel weer op gang te brengen en zodra ik genoeg heb krijgt hij dit via de fles. Eind vd middag kwam er niet zoveel uit dus dit bevestigde wel een beetje wat we al dachten. Gelukkig pakte hij de fles goed.
    Nu even kijken hoe dit verder gaat. Of ik de boel zo op gang kan brengen dat er voldoende is of een combi tussen kv / bv, geen idee nog. We zien het wel, nu hopen dat hij de nacht rustiger ingaat dan de laatste tijd en wij ms ook even een paar uur kunnen slapen;).

Zo was weer even ego:)

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Beterschap voor Lisa En Matthew!!!!

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Klopt wel hoor, Pris - 's avonds is je melk ook minder en om het uur aanleggen bij zo'n kleine baby is dan heel normaal.
    Als je de productie wil verhogen is een keertje 's nachts kolven heel slim, want het prolactine-gehalte is dan heel hoog.

Met 3 weken begint er ook behoefte aan meer melk te komen, dus vandaar het vaker aanleggen!

Zou juist geen kv geven ivm het op peil houden/vermeerderen van de melk.

Ik herken dit van Ollie en Megan ;)

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Sterkte met de zieke kindjes, mama's!

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Gisteravond heeft Matthew overgegeven en daarna sliep hij veel. Hem wel 'n zetpil weer gegeven omdat hij zo gloeiendheet was. Gedurende de nacht heeft Matthew mij paar x wakker gemaakt voor water drinken. Hij had echt zoo dorst ('n goede teken). Vanmorgen om 7 uru of zo was hij klaar wakker en helemaal vrolijk. Hij lijkt weer de oude aant worden....
    En ik.... gebrek aan slaap, heb hoofdpijn omdat ik echt aan slaap toe ben. Denk vanmiddag even 'n dutje gaan doen want anders hou ik 't niet vol.

Is het wel of niet verstandig dat Matthew morgen naar het KDV gaat???

18. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pris: Misschien zou je s morgens kunnen kolven en dat kunnen bewaren voor de avond/nacht ? En dan wat je s avonds kolft de volgende ochtend geven? Dat deed ik destijds bij L ook en dat werkte als een tierelier! Ze sliep toen al vrij snel lekker door en was erg tevreden, wil niet zeggen dat dat voor jou ook werkt, maar je zou het kunnen overwegen ;)
    Volgens D heeft L nu 39.6 maar is ze nog behoorlijk adhd, en T speelt weer gewoon en 37.6 dus die gaat al de betere kant op..

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Imsala, heb je een lekkere inhaalslag in huis kunnen maken met je vrienden? Babykamertje een beetje op orde kunnen maken?

Miranda, als Matt morgen geen koorts heeft en gewoon levendig is, dan kun je hem wel brengen. Als hij eventueel dan tóch nog instort, kun je hem ophalen. Is hij morgen nog koortsig of hangerig, dan zou ik het niet doen... morgenochtend even bekijken?

Fijne avond allemaal!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: hier zelfde verhaal als bij matthew geloof ik
    zaterdag kwam ze zingend uit bed.. "mama ik wil tostie want ik heb zo'n trek!" (tja.. gisteravond niet gegeten)
    Maar rond een uur of 4 was het weer gloeien en koud en huilen en mopperen en gewoon ronduit tja.. zielig.

We kregen savonds bezoek uit friesland dus Anne even wakker gehouden omdat ze rond 5 uur zouden komen.
    Maar uiteindelijk lag ze dus om 6 uur met een zetpilletje in bed.
    Gelukkig prima geslapen.. en vanochtend weer helemaal in dr nopjes.

lekker ontbeten, druk gespeeld.. en niets aan de hand.
    papa ondertussen ook ziek (ik verdenk hem van een longontsteking omdat ie het steeds zo benauwd heeft met veel hoesten en 39 graden maar hij gaat er nog steeds vanuit dat ie zich morgen weer topfit voelt.. )
    Dus vanmiddag.. Anne voelde zich prma.. 1 zo'n klein afbakpistoletje voor ontbijt.. tja niet veel maar ze ontbijt altijd maar heel weinig dus dat zei weinig.
    's middags wilde papa nog even slapen.. dus ik anne ingepakt en in de buggy geladen voor een frisse neus.
    en rond 4 uur.. moe! nog even dr hoofd gevoeld.. dat voelde gewoon normaal. En om 5 uur had ze weer 39.1
    Dus nu weten we ook hoe snel dat waarschijnlijk ging op het kdv
    Heb dr dus maar weer met zetpilletje in bed gekiept want ze zat gewoon echt helemaal te rillen.

Morgen 2 ziekjes hier thuis dus... en ondertussen zit ik hier in mn upje restjes brood met tapenade te eten :)
    Met job net kop soep gegeten.. maarja ik lustte toch nog wel wat :)
    en bezoek gisteravond bleek zich ook niet top te voelen dus er is nog genoeg omdat er gewono weinig gesnoept is gisteren :)

Deel Deze Pagina