September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dit is op het kraamfeest van Pris...

Voorin: Matthew.
    Blonde meisje weet ik niet wie.
    Paarse vest: Jamie
    Meisje met donker haar: Kyra
    Achterin: Tygo

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Jamie, Kyra en Tygo

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Matthew denkt dat hij alles mag doen....

:D

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    wat een leuke foto's! Jammer dat ik er niet bij was!
    Ff snel een teken van leven vanaf werk. Later meer.
    Da-ag liefjes ;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pfoe.. net met anne boodschappies gehaald.. sta bij de kassa, boodschappies in de buggy (handig hoor!)
    en pijn in mn rug ineens.. moest ook echt steeds stoppen op de terugweg.
    anne meteen: mama wat is er?
    dus ik: beetje pijn in mijn rug geloof ik
    en anne: oh dan moet je naar de dokter! want dat moet als je pijn hebt.

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: oppassen met je rug!!!

Matthew poept nu al 4 dagen niet....pfff...nog steeds poep-drama....hij zegt: nee ik wil niet poepen terwijl zijn dikke tranen over zijn wangen rollen.....zielig.....heb echt van alles geprobeerd....zucht.

7. Saskia78

@miranda: mja ik doe mijn best :)
    Was me niet bewust dat ik iets geks deed... :)

Hier gaat het nu al een week steeds goed met poepen.. nu hopen dat ze het volhoud
    Al heb ik liever dat ze het gewoon overdag doet ipv savonds in bed
    maarja.. alle poep is beter dan geen poep (zijn we inmiddels uit)
    Ben er ook nog niet uit wat nou precies de oorzaak/reden is eigenlijk.
    Ze wil gewoon echt niet (en tja.. als dat een week duurt... dan lukt het ook niet meer inmiddels)

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: ik geef hem de hele dag een glas roovicee laxo. Hij heeft tot nu toe 4x opgedronken, vind ik te weinig!

9. Saskia78

@miranda: mja die roosvicee laxo is niet echt een wondermiddel :)
    geen idee ook hoeveel je er precies van moet drinken
    maar ik drink het zelf ook af en toe gewoon omdat het best lekker is..
    en zowel bij anne als bij mij.. merk ik er toch maar weinig van.

ik doe ook weleens wat extra olijfolie op het eten
    en veel vezeltjes/ontbijtkoek en extra drinken
    ook daar geen wonderen :(

10. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hebben jullie al eens verse pruimen geprobeerd?
    Dat helpt wel ontzettend goed.
    Verder helaas geen tips.

11. Saskia78

@mamas&t: hmm het is niet echt pruimenseizoen denk ik?

punt is ook niet dat ze niet kan poepen.. (uiteindelijk wel natuurlijk) maar vooral ook dat ze niet WIL poepen
    en als je maar lang genoeg wacht helpt roosvicee ook niet meer.

12. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier liggen pruimen volop in de winkel.Vorige week zelfs in de aanbieding.
    Nee idd als ze niet wil/durft(vooral omdat het nu pijn doet natuurlijk) wordt het erg moeilijk.

13. Saskia78

hmm zal morgen eens kijken
    ze eet wel graag pruimen tenslotte

en ik blijf toch beetje volhouden met "laxerende" etenswaren gewoon omdat het hooguit net dat kleine beetje kan schelen uiteindelijk.

ze was net wel "niet lekker" rond etenstijd en meestal suggereert dat dat er savonds gepoept word.. maar nog niks tot nu toe.
    hoop dat ze niet vannacht ineens wakker word :)
    alhoewel we inmiddels in het stadium zijn dat we met liefde er voor op staan hoor.. maar vannacht ook nauwelijks geslapen dus wel beetje behoefte aan eh.. slaap :)

(ga nu ook richting bed zegmaar.. beetje slapen enzo)

14. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@sas (en miran), hier gaat het ook weer iets beter... Na het advies van de CB-arts waar ik vorige week met Bastiaan was :) Marissa heeft nu sinds een week lactulose in haar eerste beker drinken 's ochtends, eerste 3 dagen 10ml per dag en nu 5 ml per dag, dat zorgt ervoor dat de poep zacht blijft. Dus ook als het wat langer duurt voor het eruit komt. Met als resultaat een badbevalling van een gigantisch grote (en harde) drol vorige week zaterdag en zowaar zondag weer een poep op het potje en die laatste was ook weer van normale consistentie :) Oftewel de lactulose schijnt toch te helpen. Ik moest het gewoon een tijdje blijven geven en een beetje uitproberen voor de hoeveelheid zodat het niet te dun wordt, maar wel regelmatig eruit komt. O ja hij zei ook nog dat het niet erg is als ze het langer krijgen omdat de darmen er niet lui van worden.
    Misschien een idee.... ze verkopen het bij de drogist en de apotheek.

15. Saskia78

@rootje klinkt als een plan op zich :)
    deze week al paar keer op potje gepoept gelukkig maar zak eens kijken vanmiddag.

16. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net gebeld naar de praktijk, de uitslag is binnen, maar de assistente kan/mag er niets over zeggen, en adviseerde mij om tussen 2 en half 3 te bellen naar het telefonisch spreekuur en dan wordt ik doorverbonden naar de huisarts, Volgens de assistente is de uitslag niet goed, en word er iets van een ontsteking gezien, maar wat kan ze me dus niet vertellen en ook omdat ik zwanger ben, moet het via de huisarts *zucht* ondertussen verga ik nog steeds van de pijn!
    Kreeg met nog meer moeite dan gisteren mijn schoenen vanmorgen aan om de kinderen naar het KDV te brengen, nou denk als ik ze dalijk ga halen dat ik dan maar mijn crocs aan doe, dat is net ff wat minder pijnlijk, oké wel meer voor paal, maar ja!

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Matthew heeft gisterenavond eindelijk gepoept!!
    Damn wat is hij zo groot, zeg....dankzij de laxo roosvice!
    Eindelijk!

@ Imsala: * duimen * dat er niet zo ernstigs is....

18. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrrrr!
    Moet ik tussen 2 en half 3 bellen, krijg ik de assistente weer ( een andere dit keer) die me zegt: u had tot kwart voor 2 kunnen bellen, ehm... Ik moest tussen 2 en half 3 bellen?
    Ja belt u morgen maar tussen 2 en half 3 zegt ze doodleuk :(
    Dus toen ben ik uit mijn stekker gegaan tegen haar, dat ik dit niet pik, dat ik pijn heb in me lijf en zo niet verder kan!
    Dus zegt ze ineens: ja u had vanmorgen een afspraak staan hier en u bent niet gekomen. Ehm nee, omdat ik maandag tussendoor gekomen ben omdat ik t niet uithield van de pijn, en ik er dan vanuit ga dat de afspraak geannuleerd word omdat ik moet bellen voor de uitslag van het bloed!
    Ik ga overleggen zegt ze..
    Afijn, ze heeft overlegd en er kwam niet duidelijk jicht uit, maar in ieder geval wel een fikse ontsteking, tevens is mijn HB te laag 6.7 ?
    Krijg nu dus een antibiotica en staaltabletten ( en ik poep al zo moeilijk :( ) en moet dan volgende week woensdag weer komen bij de huisarts. Medicijnen worden wel thuisbezorgd omdat ik slecht loop nu...

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, ff ego hoor!

Vanochtend bij neuroloog geweest!
    Noor: Wat een aardige man zeg :)

Hij constateerde helaas een hernia waar ik al een beetje bang voor was :( Er zijn vanochtend ook gelijk foto's van mn rug gemaakt en a.s. zaterdag kan ik al terecht voor een MRI-scan in Hoofddorp, erg fijn zo snel!!!
    Voor de rest moet ik proberen veel te blijven bewegen en te luisteren naar mn lichaam, doen wat ik kan en laten wat ik niet kan.
    De klachten die ik hebben duren meestal zo'n 3 tot 4 maanden, dus eind februari moet ik toch wel verbetering gaan voelen, ik heb dus nog even.
    Hij is absoluut geen voorstander van het opereren, aangezien ik nog veels te jong ben en zijn ervaring is dat de klachten toch uiteindelijk vanzelf overgaan. Het is een kwestie van tijd ;) Maar de MRI zal dat gaan uitwijzen.
    Ook wist hij mij te vertellen dat ik gewoon mocht gaan sporten, juist en dat fysio helemaal geen zin heeft...Hmmm, heb morgen weer een afspraak staan, dus zal het gaan overleggen.

Dus voorlopig zit ik er nog ff me dus :x Mocht ook gewoon doorgaan met de diclofenac en evt pcm erbij slikken, om de pijn toch draaglijk te maken.
    Ik moet 9 februari weer terugkomen en dan krijg ik de uitslag van de MRI, ben dus erg benieuwd, want dan pas hebben we de definitieve uitslag!!!

Noor: Even voor jou, het is mn S1 en L5 wervel waar ik dus zo'n last van heb. Dit zegt jou vast wel wat denk ik zo?! ;)
    Dit geeft vooral de pijn aan aan de zijkant van mn bil en been.

Ik hou jullie op de hoogte meiden!

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, nog even wat anders!

Hoe gaan jullie het straks in september doen als onze kids naar school gaan? Ik bedoel dus het halen en brengen van en naar school. Hebben jullie hier al over nagedacht?

Wij zitten echt diep na te denken hoe we dat straks allemaal moeten gaan doen als Kyra naar school gaat. Naar ons idee wordt het straks een stuk lastiger dan nu, omdat het kdv natuurlijk gewoon om half 8 open is.

Ik heb op mn werk al aangegeven dat ik de vrijdagochtend wil laten vervallen en in plaats daarvan de donderdagmiddag wil gaan werken, zodat ik alleen de maandag- en donderdagochtend een probleem heb met brengen.
    Wij hebben hier helaas geen voorschoolse opvang en ik moet om 08.00u beginnen, maar de scholen beginnen natuurlijk om half 9 ;)
    Ik vind het nog best ingewikkeld, dus ben even benieuwd naar jullie idee hierover. :)

Deel Deze Pagina