Joyce: ja dat verbaast me niet, een hernia, als ik je verhaal zo hoorde leek het daar wel erg op.... Ja aardige / fijne dokter he?? Kan ook echt heel prettig met hem samenwerken! Wel fijn dat je zo snel terecht kunt voor de MRI! En ja 90% van de hernia's gaat idd vanzelf over. Als de klachten erger worden of niet verbeteren is opereren altijd nog een optie. Hoop dat het allemaal wat verbetert de komende tijd!! Ja L5-S1, dat is tussen de laatste lumbale wervel en de eerste sacrale wervel. Hoop echt dat er snel wat verbetering komt!!! Knuf! Saskia: denk dat lactulose oid een heel goede optie is. Sommige mensen worden er wel opgeblazen en enorm winderig van, dan is bv forlax een goed alternatief. Imsala: das vervelend zeg, hopelijk knapt het snel op. School: tja aangezien ik hier nog he-le-maal niet weet hoe het gaat lopen, kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen, maar Isa gaat dus twee dagen wel naar de VSO. Verder brengt Steef dus die ochtenden, ik ben dan al onderweg naar werk. Lastig puzzelen is het he? Heb je (schoon)ouders in de buurt?? Hoelaat moet Dave beginnen? En jij??
Mja hier wordt het schipperen en toch voorschoolse opvang ben ik bang.. Krijg nog wel een keer een nieuw contract voor september als het goed is dus wil proberen om dan wat minder uurtjes te werken en die dan te verdelen over 2 middagen Oma zei al dat ze graag op wilde passen een middagje (liefst woensdag natuurlijk.. maarja nu ben ik dan zelf vrij) Enige is dat ik dus nu zo laat vrij ben dat de school al uur uit is voor ik thuis ben dus dat schiet niet echt op. Dus ik ga eens kijken of ik dan 2 middagen vrij kan krijgen.. (en dan dus niet de woensdag) dat scheelt ook alweer een hoop gedoe NA school in ieder geval Verder werkt J. dus op projectbasis dus wie weet werkt hij ineens in de buurt of juist andere kant van het land dat is lastig inschatten vantevoren. Al houden ze gelukkig wel zoveel mogelijk rekening met de thuissituatie.. soms kan het gewoon net even anders lopen dan gepladn natuurlijk. Dus hier wel al over nagedaht.. maar nog geen concrete oplossingen bedacht eigenlijk. Bedacht me wel vandeweek dat we als het mooier weer word echt de middagdutjes moeten gaan afbouwen Anne gaat straks 4 dagen per week tot kwart over 3 naar school.. dat is best veel toch. (vrijdagmiddag ook) @ego: wat is het toch verschrikkelijk onhandig als je niet fatsoenlijk kunt bukken zeg! pak melk in de supermarkt.. kon ik niet bij paprika uit de koelkast, de vaatwasser... schiet allemaal niet op. wel met wat moeite de was in de wasmachine gekregen en de boodschappen naar huis... maar dat is wel met enige hulp van mijn grote vriend dhr. P.C. Molletje. straks na het eten nog maar eentje.. want de kattenbak moet ook echt nog maar dat is dan ook serieus het laatste wat ik doe.. en die zak overblijfsel komt morgen dan wel ofzo.
@Joyce,ik had op precies dezelfde plek de hernia zitten.Auw dat was echt pijnlijk.En idd,ook mijn neuroloog en neurochirurg zeiden dat fysio geen baat heeft. Als de meiden hier in sep naar school gaat,dan veranderd er gelukkig niet zoveel.Nu gaan ze op maandag en dinsdag naar het kdv.Ik breng ze en Jan haalt ze op.Soms andersom,ligt eraan of ik om 8.30 uur of 8 uur moet beginnen.De meiden worden altijd uiterlijk om 17 uur opgehaald. Vanaf sep wordt het:Jan brengt ze op maandag en dinsdag naar school(flexibele werktijden van 7.45 uur tot 9 uur).Ze blijven die dagen ook over en daarna naar de bso.En dan haal ik ze op,om 17.15 uur ongeveer. En de rest van de week ben ik altijd vrij,dus dan is er niets aan de hand. Suus en Tessa gaan trouwens vanaf 22 sep naar school,de eerste 2 weken wel halve dagen,dit ivm wendagen en niet verzekerd zijn. @Imsala,wat een vervelende situatie zeg bij de huisarts.Ik heb ook altijd een "conflict" met die assistentes.Hopen dat het morgen wel allemaal goed gaat met de uitslag krijgen. Zijn jullie kinderen vandaag ook zo ongelovelijk druk en eigenwijs?Ik ben doodop.Was blij dat ze vanmiddag naar de kleutergym konden.Ik ben snel naar de stad geweest en heb nieuwe laarzen en een broek gekocht in recordtempo. Nu is Jan ze onder de douche aan het doen,even rust!!!!
@school dat probleem hebben wij (nog) niet... school hier heeft continue-rooster, dus iedere dag van 8-14 uur les met verplicht overblijf op school... en onderbouw op vrijdag tot half 12. Enige nadeel voor mij is dan weer omdat ik thuis werk en ik 2 langslapertjes heb, dat we het hele dagritme om moeten gooien. Marissa is nooit voor 8 uur wakker namelijk en Bastiaan meestal niet voor 9 uur.... Dus wij hebben een heel ander 'probleem', maar dat wordt vast wel opgelost. En als we evt naar Barneveld gaan hebben we wel gewoon van 8.30 tot 15.15 (of 8.45 - 15.30) afhankelijk van de school die we dan kiezen. Maar wij gaan inderdaad ook binnenkort vast ritmes omdraaien... dus nog iets eerder naar bed en dan verplicht vroeger er uit.
Nou gaat lekker hier, net dus met L op de CHP gezeten, was hardstikke benauwd, hoest al een paar dagen flink, maar nu had ze een hoestbui van een uur waar ze amper uitkwam! En maar slijm ophoesten. Nu heeft ze een pufje gekregen en nu maar afwachten of het dan over gaat.
hoop gestommel boven.. ik zou toch zweren dat er iemand heerlijk lag te slapen? Net even kadootjes voor Opa ingepakt. badslippers (joehoe voor de orginaliteitsprijs maarja.. dat wilde hij graag) een lekker luchtje en een sudokublok. Dat sudokublok had ik even in een a4tje gevouwen en laten bekleuren.. Denk dat is leuk Vervolgens wilde ze van alle papiersnippers vlaggetjes kleuren en die moesten op de ingepakte kadootjes geplakt. Met het plakbandje aan de onderkant want ze waren heel mooi en anders was het zonde... (nee ik verzin het echt niet zelf) Dus nu zitten overal vrolijk gekleurde driehoekjes op geplakt
@ Joyce: toc wel hernia. Je bent dan wel twee stapjes verder dan ik. (1= rugpijn, 2= ..., 3= ischias [dat heb ik nu], 4= ...., 5= hernia) Dat had mijn fysio mij ooit verteld. Fijn dat je snel 'n MRI scan kan krijgen op zaterdag a.s. Ik zal echt aan je denken! @ school en werk: tot 1 oktober werk ik op ma, woe en do van 08.30 tot 17.00 uur. Daarna werk ik ma en di van 08.30 tot 15.00 uur, woensdag vrij, donderdag 08.30 tot 17.00 en vrijdag 08.30-13.00 (werk dan toch tot 15.00) om iedere vrijdag 2 uur extra sparen voor schoolvakanties. Matthew gaat naar school van 08.30 tot 15.30 uur (woensdag en vrijdag tot 12.00 uur). Op vrijdagmiddag gaat hij naar BSO tot 15.30 uur. Woensdagochtend is mijn enige vrije ochtend. Jeroen brengt hem weg en ik haal hem op, alleen woensdag doe ik zelf (ophalen en wegbrengen) en Jeroen op donderdag halen en wegbrengen (papa-dag). Een minpuntje is= zonde van mijn benzine als ik 4 dagen op en neer ga rijden ipv 3 dagen. Verder staat Matthew momenteel op de wachtlijst voor vakantieopvang op maandag, dinsdag en woensdag EN naschoolseopvang op vrijdagmiddag. Volgen jullie 'n beetje? @ Imsala: zo schiet je ook niet veel op.... @ Saskia: HA bellen voor 't nakijken van je rug?
@miranda: nou ik kijk het morgenochtend even aan.. dan evt. afspraak voor het weekend nog denk ik maar ben alleen bang dat ik dan met handje pijnstillers weer naar huis mag.. en stiekem wil ik er gewoon vanaf natuurlijk.
@ saskia: als je maar wat ongeveer een naam krijgt wat je hebt, dan weet je ongeveer waar je voor staat. Enige manier is goede rechtop zitten en houding, zoveel mogelijk blijven bewegen. Niet meer gaan bukken of rare dingen doen. Vaker je knieeen gebruiken. Niet dat ik 'n dokter ben, maar ik weet uit mijn ervaring
Miranda, je hebt pb terug!!! (goed dat je het even meldde, want ik zie dat soort dingen altijd over het hoofd )
dat is ook een beetje de tactiek ja merk dat ik er minder last van heb als ik netjes rechtop loop/zit dus dat doen we dan ook maar braaf en de kattenbak heb ik maar uitgesteld tot morgen... net ook al de was uit de wasmachine gehaald en opgehangen en vanmiddag druk met anne en boodschappen wil van het weekend ook nog een beetje kunnen rondlopen eigenlijk (zo verstandig ben ik niet vaak hoor! en wellicht had ik dat beter ook al wat eerder kunnen doen.. maar beter laat dan nooit he)
@mamasent nee wij gaan niet, april is sowieso een drukke maand altijd voor ons met verjaardagen en bovendien werken wij af en toe in het weekend, dit samen met het feit dat wij tegen die tijd onze weekenden heel hard nodig hebben om bij te komen maakt dat wij niet gaan. zijn overigens eerder ook niet geweest jullie wel dus?
Hallo!!! Even hallo zeggen hier Hier alles prima. Zijn op t cb geweest van de week: Stijn is 1,8 kg aangekomen en is van 52 naar de 59,5 cm gegaan doet t prima dus op de bv en dat in 5 wkn tijd. |Stijn heeft wel last van krampjes dat is erg zielig. Gisterenavond de hele avond met een huilende stijn op mijn arm gelopen. Sta er nu ook alleen voor: Peter zit in Frankrijk. Vond t nog een hele uitdaging om Tygo vanmorgen op de psz te krijgen. maar is gelukt Ben niet echt bijgelezen. Hopelijk alles ok met iedereen?! -x-
Meiden, willen jullie even lachen Haal ik vanmiddag Kyra uit bed, doe ik de deur open, staat er toch een wit spook voor me in bed Kyra had zich helemaal ondergesmeerd met sudocreme. Ze had schrale lippen zei ze en dacht dus dat het de vaseline was!!! Nou meiden, dacht dat ik er in bleef. Probeerde eerst boos te reageren, maar kon mn lach echt niet inhouden, whawhawha!!! Zie hier de foto :