Ik ook. De glazenwasser doet alleen voor de voorramen beneden en boven kost me maar 5 euro.....wat 'n giller! Enne..veel plezier met opa en oma.
Ah hier vraagt hij 11 euro.. maarja onze hele gevel is van glas Onze buren met enkel gewone ramen betalen vast ook minder.. . en op verzoek doet hij achter ook.. maar we hebben geen achterom dus dat moeten we altijd even vragen als we toevallig thuis zijn. anders kan hij gewoon niet bij de ramen
Komt straks iemand de stokke kopen... voelt toch wel eh.. definitief eigenlijk. Straks het babykamertje weg doen zal ik ook wel een sucker zijn denk ik Maarja.. feit dat ze er al bijna een jaar niet in gezeten heeft.. en er op zich geen toekomstige kindjes gepland zijn... Plus dat hij gewoon eigenlijk verschrikkelijk in de weg staat/ligt en iemand er een goed bedrag voor wil geven maakt dat ik er nu ook wel vanaf wil toch. gebruiken enkel nog af en toe zo'n kleine opvouwbuggy voor snelle ritjes supermarkt na kdv en dergelijke.. dus die stokke is wel een beetje overkill
@ Saskia: bij mij zijn er hoop babydingen en meubels, vervoertjes verkocht/weggegeven. Nu alleen nog Quinncy combi wagen staat nog te koop. Ik vervoer Matthew tegenwoordig op de fiets.....en ik heb nog wel de buggy. Ik hou 'm nog even voorlopig vast.....tot de zomer.... Er komt ook sowieso geen brusje voor Matthew, omdat mijn gevoel me zegt om niet te doen.
Hoi meiden, zozo, nou we zijn hier allemaal al flink opknapt. Mijn stem begint heel langzaam aan weer wat terug te komen, kan in ieder geval weer geluid maken. Vandaag lekker in huis bezig geweest; de badkamer is weer schoon en de slaapkamers zijn weer stofvrij. Beneden alle kasten en tafel in de was gezet. Stond al een hele poos op het lijstje, maar kwam er maar niet van. Manlief heeft buiten veel klusjes gedaan. Ineens zag ik van de week hoe groot Jesse en vooral Sjirk nu al weer zijn. Sjirk begint te lopen; 2 handjes houden we vast en dan doet meneer stapjes. Ik hoorde hem ook al MAMA zeggen en later ook papa (denk dat hij nog niet door heeft dat wij dat zijn, maar hij zei het wel!!!). Hij brabbelt er op los. Vanmiddag was Jese buiten bezig met papa en hij wilde ook. Dus Jas an en muts op. Ik heb hem in de schommel gezet en Jesse wilde duwen. Man wat hebben die 2 een lol gemaakt. Jesse was gekke bekken aan het trekken en Sjirk lag dubbel in de schommel. Dat belooft nog heel wat voor de toekomst. Jesse's zindelijkheid is zo wisselend; dan is hij een hele dag droog en poept hij op de wc en een dag later doet hij alles weer in zijn luier. Snap er soms helemaal niks van. @Joyce: een mooie foto van alle kleinkinderen? Of een fotocollage met iederen erin? Mijn oma is 84 en we hebben haar voor Kerst een mooie foto van onze jongens gegeven (wij krijgen ook altijd van alles van haar). Ze was zo blij, had de tranen in haar ogen (deed me echt enorm goed). @Virginie: gefeliciteerd meid. @Imsala: mooie foto! @Saskia: mijn nopper van vroeger is nog helemaal gaaf en Jesse speelt daar graag mee. Vind dat leuk om te zien, dat sommig speelgoed echt tijdloos is. Zo dat was weer een flink verhaal. Kom soms gewoon niet aan reageren toe, terwijl ik wel elke dag meelees. Liefs Simke
Zo vandaag een gratis babykamer opgehaald in Reeuwijk En via MP een toilettrainer op de kop weten te tikken voor 7,50 T heeft nu dat hij wel op de wc wil plassen, maar ik moet m er steeds opzetten en afhalen en met oog op dat er straks een baby is, kan ik dan niet altijd even helpen met op de wc zetten. Dus maar eens kijken of dat een beetje werkt voor hem. is zo'n ding:
@ Simke: nog even kunnen Jesse en Sjirk straks in de zomer lekker druk aan het ravotten haha! @ Imsala: grappig om te zien hoe 't toilettrainer eruit ziet en werkt. Wel zo'n slimme actie van je. Hij kan prima gebruiken voor je 2 kids en 1 kind op komst
Nou de toilettrainer is nu al een succes Had dat ding erop gezet en T geroepen dat hij eens moest komen kijken, hij wilde er meteen op, en zonder dat ik ook maar iets uitgelegd heb ging hij hoppa het trapje op, draaide zich om en ging zitten en eraf weer hetzelfde, even omdraaien en meneer stapt zo van het trapje af Nou dat ding gaat zijn geld in ieder geval opbrengen T wilde het ook nog even aan D. laten zien, dus die stond er ook bij te kijken en had zoiets van: hoe kom je daaraan? Waar kan ik dat halen? Geloof dat hij ook wel zo'n ding wil voor bij hem thuis haha, nou ja mag ie lekker zelf gaan zoeken op MP
Wist niet dat dit bestond, Imsala. Wat een goed ding. Saskia, zal even slikken zijn - heel definitief om alles weg te doen, maar je kan het niet blijven bewaren natuurlijk. Kleine meisjes worden groot Ga even naar de super met Ollie, even uitwaaien. Hebben we vanmiddag al gedaan, maar die onrustige benen van me moeten bewegen. Dan maar weer even op de fiets.
@ darcy: tja ik liep er pas bij toeval tegenaan een keer toen ik aan het neuzen was op MP. Alleen slimme ik, zette hem gisteren op de wc bril en had zoiets van ships ik kan hem niet in hoogte verstellen! Maar hij moet dus op de kale pot, dus met de bril omhoog De traptrede is wel verstelbaar voor als ze langere benen krijgen. Ik kan hem in ieder geval aan iedereen aanraden!! Zeker omdat ze ook houvast hebben aan de handvaten, wat ook een extra gevoel van veiligheid geeft voor het kind
hey girls ff teken van leven, lekker weekend gehad, veel drukte voor de boeg, maar ben oké. Snel meer. x
Mogguh... Heb geslapen van middernacht tot 3:00 uur. Daarna stond Ollie bij ons bed met zijn Buzz Lightyear kussen en Thomas-knuffel. Ik wou hem weer naar bed brengen, maar was zo dizzy dat hij bij ons mocht liggen. Moest even bijkomen... en was toen wakker. Sinds half 5 uit bed en half comateus. Blij dat ik vandaag thuis kan zijn... Iedereen een goeie start van de week gewenst.
Heel verhaal getypt.. alles weg Anyway die toilettrainer vind ik wel heel stoer ja Had er weleens naar staan kijken ook op internet.. maarja Anne keek toen ze 3 weken zindelijk was van iemand anders af hoe ze op het toilet moest.. dus het is er nooit van gekomen eigenlijk. @darcy: tja.. dat ze groot worden ok.. maar moet dat nu meteen al? heeft olly daarna nog een beetje geslapen trouwens? hier na een zeer "geslaagd" verjaarsfeestje lagen we om 8 uur allemaal op bed. doorgeslapen tot half 6.. niet wakker gemaakt door Anne die helemaal zelfstandig had gepoept (en dr billen niet had afgeveegd.. maar ok) En verder na het fijne verjaarsfeestje even bij mijn opa/oma op de koffie wezen acclimatiseren Anne was meteen weer in dr hummetje en dook meteen bovenop mijn opa. Zo leuk om te zien altijd Deze keer zat hij wel vol chocolade want ze mocht eerst een chocolaatje en daarna zo'n scholiertje van Lu met chocolade. Vervolgens zat ze te spelen met zn neus, bril, oor (incl. gehoorapparaatje), wangen, voorhoofd... En als ik dan zeg dat ze moet uitkijken met bril en gehoorapparaat.. dan zegt ie "nee hoor! doe maar lekker!" Dus alles onder de chocoladevingers Zwarte piet was er niks bij! Maarja mijn Opa kijkt echt ultiem gelukkig als hij met anne speelt en anne vindt het op haar beurt ook heerlijk.. dus dan ga ik er niet te veel van zeggen en geniet maar gewoon lekker mee Dat gezicht heeft me vandaag heel de dag nog "achtervolgt" heerlijk
Hey girls!!! Imsala: Wat grappig, ik heb m ook en dan ook nog met een voetenkrukje erbij, ideaal!!! Kyra gebruikt m nu niet meer, want ze vindt zichzelf er te groot voor Straks voor Timo maar weer tevoorschijn halen Later meer meiden...... X
Ben benieuwd wat je zo geheimzinnig doet op hyves bij www? @ Saskia: wat grappig verhaal over anne en opa @ joyce: alles goed met jou??? @ Darcy: Matthew slaapt vaak diep in de nacht bij ons....zucht....omdat hij alleen onderbroek (met luier) en pyjama trui aan had, vaak zwetend nat wakker....gaan gillen en huilend...eng gedroomd....wanneer gaat de fase nou weer over.... Wel een pluspunt als hij in ons bed ligt, kunnen we echt met gemak uitslapen tot 09.00 uur, gisteren b.v. om 09.30 uur. Voor mij is echt heeeeeeeeel luxe. Matthew gaat vaak zonder problemen in eigen bed slapen, maar rond 03.00 of 04.00 uur wordt hij zwetend wakker.....zucht..... Ik ga vanavond vroeg slapen.....ja hoe vroeg....21.30 uur of zo....heb gisteren in 1,5 uur een halve kan sangria opgedronken in spaans restaurant en dan spookte matthew vannacht ook nog....ben erg gaar....blij dat ik morgen vrij ben.... Ltrrrr XXX
geen geheimzinnigheid hoor, gewoon toestanden. Vandaag startgesprek gehad op het medisch orthopedagogisch onderzoekscentrum. Nu dus echt van start. Dit houdt in dat er de komende weken oa thuisbezoeken zijn, gesprekken met gezinsbegeleidster, bezoeken van psycholoog op het KDV, twee maal twee uur psychologisch onderzoek (per kind!!) op het MOC, FT onderzoek naar prikkelverwerking, onderzoek kinderarts etc etc etc. DUS ik loop een beetje (boel) over. Want tja, daarnaast gaat ook alles gewoon nog door en dat is allemaal al behoorlijk druk... Enerzijds ben ik blij dat we nu in de molen zitten, anderzijds ga je er gewoon helemaal aan stuk, want je wilt dit soort zorgen niet hebben over je kinderen... Erbij opgeteld dat ik vannacht hooguit 4 uur heb geslapen, mede door wakker kind, maakt dat ik ff kort van stof ben. Anyway, jullie kunnen je vast voorstellen dat ik momenteel niet echt op hoge pieken leef.. sterker nog, ik ben nog nooit in mijn toch al niet onbewogen leven zo down geweest. Ik moet me vermannen en dat doe ik ook wel, want ik ga als een leeuw voor mijn kinderen, maar nee, ik kan wel stellen dat dit een zeer zware wissel op me trekt... Sorry voor ego-bericht....
@noor: dat is niet ego hoor iedereen hier moppert bij tijd en wijle dat het zwaar is... en je hebt ook wel echt reden om je druk te (moeten) maken als jij het niet doet.. (of je man dan) dan doet tenslotte niemand het en kun je aan het einde de gebakken peren oprapen. maar zoals ik ooit al eerder zei.. het komt uiteindelijk allemaal goed! trust me
thanks! Helaas heb ik toch echt wel zorgen en denk ik heel duidelijk aan een probleem verwant aan autisme inmiddels... Het "praat" niet zo makkelijk hier.. ANyway, hoe dan ook komt er wel een weg, daar ben ik van overtuigd, maar momenteel is het wel ff heel pittig... en dat voor iemand die altijd stoer doet en sterk is...